Μαρ 12 2017

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Κριτήρια αξιολόγησης αγώνων επιχειρηματολογίας & αντιλογίας»

retor1-smΤο ΚΕΣΥΠ Πάτρας  της  Δ/νσης  Δ/βάθμιας Εκπ/σης Αχαΐας, δια των Υπευθύνων του Φραγκάκη Σταύρου και Παππά Μαρίας και οι Σχολικές Σύμβουλοι  ΠΕ02 Αχαΐας κ.κ. Καραλή Βασιλική και Ψυχογυιοπούλου Παναγιώτα,  συνδιοργάνωσαν  επιμορφωτικό  βιωματικό σεμινάριο –εργαστήριο με θέμα : «Κριτήρια αξιολόγησης αγώνων επιχειρηματολογίας & αντιλογίας». διάρκειας 4 ωρών .

retor2-smΤο Σεμινάριο-Εργαστήριο αποσκοπούσε  στην επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών σε σύγχρονα παιδαγωγικά ζητήματα και μεθοδολογικά εργαλεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η ενδυνάμωση του διευρυμένου ρόλου των εκπαιδευτικών, η επικαιροποίηση της παρεχόμενης γνώσης σε θέματα καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής  και η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών στις βιωματικές δραστηριότητες που εφαρμόζονται στα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας.

Το σεμινάριο- εργαστήριο  θα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη  8 Μαρτίου 2017 και  χώρος υλοποίησης του ήταν το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών από 11:30-14:00μ.μ. με θεματική: «Κριτήρια αξιολόγησης αγώνων επιχειρηματολογίας & αντιλογίας».

retor3-smretor4-smΕισηγήτριες του εργαστηρίου ήταν οι κ. Σοφία Μητρούλια και Σοφία Κωτσελένη, εκπαιδευτικοί ΠΕ02 του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών. Συμμετείχαν μαθητές του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών, οι οποίοι χωρισμένοι σε ομάδες παρουσίασαν έναν αγώνα αντιλογίας. Οι εκπαιδευτικοί ως κριτές κατέγραφαν και αξιολογούσαν την συνολική παρουσία κάθε μαθητή. Ακολούθως κάθε ομάδα εκπαιδευτικών παρουσίασε τα συμπεράσματά της και έγινε συζήτηση.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές  του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών για την συμβολή τους στην πραγματοποίηση του εργαστηρίου.

retor5-sm

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Κριτήρια αξιολόγησης αγώνων επιχειρηματολογίας & αντιλογίας»

Μαρ 11 2017

Πανελλήνια μαθητική προσομοίωση Ο.Η.Ε. «Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη»,

Το ΓΕΛ Καστριτσίου συμμετείχε στην  Πανελλήνια μαθητική προσομοίωση Ο.Η.Ε. «Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη», η οποία πραγματοποιήθηκε  στη Θεσσαλονίκη  από 16 έως 18 Δεκεμβρίου 2016. Συμμετείχαν μαθητές Γυμνασίων – Λυκείων δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με γλώσσα εργασίας την ελληνική.

PB220010

Η προσομοίωση επικεντρώθηκε στη διαδικασία ενώπιον των διαφόρων Επιτροπών, που δημιουργήθηκαν και λειτουργούν στο πλαίσιο των διεθνών πράξεων προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Αφορούσε μερικές από τις σημαντικότερες συμβάσεις του ΟΗΕ, το περιεχόμενο των οποίων φρονούμε ότι θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο εκπαίδευσης όλων των μαθητών της χώρας μας.

Πιο συγκεκριμένα, αφορούσε τις παρακάτω Επιτροπές:
– Την Επιτροπή για την απαγόρευση των φυλετικών διακρίσεων.
– Την Επιτροπή κατά των βασανιστηρίων, απάνθρωπης και ταπεινωτικής τιμωρίας.
– Την Επιτροπή κατά των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών.
– Την Επιτροπή για τα δικαιώματα του Παιδιού.
– Την Επιτροπή για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

PB220009

Σε κάθε Επιτροπή συμμετείχαν 15-23 μαθητές, ο τρόπος συζήτησης  ακολούθησε  τους κανόνες των Model United Nations, σε απλοποιημένη όμως μορφή, και έγινε συζήτηση σε εκθέσεις που υποβάλλουν τα κράτη μέρη. Την τελευταία ημέρα, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των εργασιών, και οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν ελεύθερα την άποψη τους.
Παράλληλα με την εξοικείωση στο περιεχόμενο των συμβάσεων και τη διαδικασία ενώπιον των Επιτροπών, οι μαθητές εξοικειώθηκαν στα ζητήματα εφαρμογής των διεθνών πράξεων προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου από τα κράτη μέρη, έμαθαν να υπερασπίζονται τα δικαιώματα του ανθρώπου, να δέχονται τα επιχειρήματα των άλλων, να σέβονται τις απόψεις των άλλων κρατών και να αναπτύσσουν την κατάλληλη επιχειρηματολογία προκειμένου να πείσουν για τις θέσεις τους. Γνώρισαν τη διαδικασία των Επιτροπών, τη διαδικασία ενός διεθνούς forum, τη διπλωματία όπως εφαρμόζεται στο πλαίσιο ενός διεθνούς οργανισμού, βασισμένη σε κανόνες διεξαγωγής γόνιμου διαλόγου και στην καλλιέργεια του σεβασμού σε επίπεδο αντιλογίας.

Στόχο του προγράμματος αποτελεί η περαιτέρω επιμόρφωση των μαθητών σε ζητήματα που άπτονται γενικών κι επίκαιρων θεμάτων που απασχολούν το σύγχρονο κόσμο, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δράσουν εντός ενός πλαισίου που διέπεται από τις αρχές της διεθνούς διπλωματίας, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα και τις ρητορικές τους ικανότητες.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνια μαθητική προσομοίωση Ο.Η.Ε. «Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη»,

Μαρ 06 2017

Σπουδαία πρόκριση της Ρητορικής οµάδας µαθητών του Λυκείου Καστριτσίου!!

3 καστρίτσι ρητορικοί

Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017 ολοκληρώθηκε η προκριµατική φάση των 3ων Φιλικών αγώνων επιχειρηµατολογίας – αντιλογίας 2017, όπου συµµετείχε η οµάδα του Ρητορικού Οµίλου του ΓΕΛ Καστριτσίου για 2η συνεχόµενη χρονιά.

Διαγωνίστηκαν 42 µαθητικές οµάδες Λυκείων (18 δηµοσίων και 24 ιδιωτικών) . Τα 8 παιδιά της αποστολής του Καστριτσίου προκρίθηκαν στην ηµιτελική φάση των αγώνων κατακτώντας την 4η θέση αφήνοντας πίσω τους 38 οµάδες, ενώ ήταν και µία από τις πέντε πρώτες οµάδες που πέτυχαν το ανώτερο εφικτό σκορ στους αγώνες.

Η οµάδα απέσπασε τα καλύτερα σχόλια, ενώ εντυπωσίασε µε τη σεμνή και ταυτόχρονα δυναµική της παρουσία και την ρητορική δεινότητα των µελών της. Διακρίθηκε για την µεθοδολογία, την επιχειρηµατολογία, τη συνεργασία και το ήθος της, κάνοντας περήφανη την καθηγήτρια τους ,υπεύθυνη των Ρητορικών ομίλων του ΓΕΛ Καστριτσίου,Μαρία Κοτρώτσου.

Η οκταµελής οµάδα που συµµετείχε ήταν οι: Κάτια Καίσαρη, Μυρτώ Κουρούνη, Ευγενία Πλιάγκου, Μαρία Στρατούλια, Μελποµένη Στολάκη, Τηλέµαχος Ταµπακάς, Όλγα Σταυρίδη και αναπληρωματική η Μυρτώ Μαραγκού.

Τους Αγώνες συνδιοργάνωσαν η Διεύθυνση Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, το 1ο ΓΕΛ Παπάγου, η Γερµανική Σχολή Αθηνών, η Πολύτροπη Αρµονία και η Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne D’Arc. Οι Αντιλογίες 2017 έχουν ενταχθεί στο διετές ευρωπαϊκό πρόγραµµα δράσεων της ΕΡΤ «ΟΧΙ στη Ρητορική του Μίσους στον δηµόσιο λόγο».

Συγχαίρουµε τους µαθητές και την καθηγήτριά τους  και τους ευχόµαστε καλή επιτυχία στην ηµιτελική φάση που θα διεξαχθεί το Σάββατο 1 Απριλίου 2017.Τέτοιες διακρίσεις δεν αφορούν μόνο στους συμμετέχοντες, αλλά αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι η πόλη μας έχει τις δυνατότητες και το υλικό να διακρίνεται για τις  επιδόσεις της στην παιδεία και στον πολιτισμό.

Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Οµίλου: Κοτρώτσου Μαρία, Σιάτου Μαρία,Καρκάτσα Αλεξάνδρα.

4 καστρίτσι ρητορικοί

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σπουδαία πρόκριση της Ρητορικής οµάδας µαθητών του Λυκείου Καστριτσίου!!

Μαρ 06 2017

Διάκριση Λυκείου Καστριτσίου Πατρών- Εξάσκηση στο… ανοιχτό μυαλό!

1 καστρίτσι ρητορικοίΓια τέταρτη συνεχή χρονιά το Λύκειο Καστριτσίου συμμετείχε στους ρητορικούς αγώνες του Αμερικάνικου Κολλεγίου Αθηνών (Deree College) μαζί με άλλα δεκατέσσερα σχολεία, μπαίνοντας στο «άβατο» των ιδιωτικών. Φέτος, ομάδα των ρητορικών ομίλων του σχολείου που αποτελείτο από τους μαθητές της Β΄Λυκείου: Τηλέμαχο Ταμπακά και Βασίλη Οικονόμου, πέτυχε την είσοδό της στη φάση των ημιτελικών με θέμα: Η Βουλή πιστεύει ότι θα πρέπει να υπάρχουν ελεύθερες οικονομικές ζώνες σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των ρητορικών αγώνων του Αμερικάνικου Κολλεγίου Αθηνών, έφθασε στους ημιτελικούς δημόσιο σχολείο, δίνοντας το αισιόδοξο μήνυμα ότι το δημόσιο σχολείο και θέλει και μπορεί να σπάσει τα στερεότυπα και να παρέχει στους μαθητές ευκαιρίες που είναι προνόμιο των ιδιωτικών.

Η δωδεκαμελής ομάδα που συμμετείχε στο Deree, εκτός από τους δύο που προαναφέρθηκαν, ήταν οι: Κάτια Καίσαρη, Μυρτώ Κουρούνη, Νάνσυ Μεγαλοοικονόμου, Σταυρούλα Παπαδέα, Ευγενία Πλιάγκου, Μαρία Στρατούλια, Νεφέλη Λιάνα, Μυρτώ Μαραγκού, Φιλύρα Σούλη και Μαίρη Σταθοπούλου.

2 καστρίτσι ρητορικοίΔημιουργική σκέψη, άσκηση κριτικής ικανότητας, προβληματισμός και ευαισθητοποίηση για επίκαιρα παγκόσμια θέματα, είναι μερικά από τα οφέλη της ενασχόλησης με την ρητορική.

Ειδικά στις μέρες μας, που ο δημόσιος διάλογος είναι πολωμένος, επειδή όλοι –έστω και ασυναίσθητα- εκφράζουμε παγιωμένες μέσα μας αντιλήψεις, η δυνατότητα να μπαίνουμε στη θέση του άλλου και να χρειαστεί να βρούμε επιχειρήματα για αντίθετες από την κοσμοθεωρία μας απόψεις, είναι μια διαδικασία που διευρύνει τους ορίζοντες μας και μας ωθεί στην δημιουργική σκέψη.

Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Ομίλου: Κοτρώτσου Μαρία, Σιάτου Μαρία, Καρκάτσα Αλεξάνδρα

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διάκριση Λυκείου Καστριτσίου Πατρών- Εξάσκηση στο… ανοιχτό μυαλό!

Οκτ 16 2016

2ος Μαθητικός Διαγωνισμός Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Λύκεια

Το ΚΕΣΥΠ Πάτρας της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας σε συνεργασία με το Πειραματικό Λύκειο ΑΕΙ Πάτρας, συνδιοργάνωσαν  τον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Λύκεια της Αχαΐας, αρμοδιότητας ΚΕΣΥΠ Πάτρας. Ο διαγωνισμός  πραγματοποιήθηκε  υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Ο Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε   για τα Λύκεια στις 15 Απριλίου 2016, στους χώρους του Πειραματικού Λυκείου ΑΕΙ Πάτρας, από τις 9 π.μ. έως 14:00 μ.μ.

theates

 

 

 

 

 

 

theates 2

Στον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας μπορούσαν να συμμετάσχουν όλα τα σχολεία της Αχαΐας με 4 μαθητές και έναν συνοδό εκπαιδευτικό. Τα σχολεία που συμμετείχαν  στο δίκτυο προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας «Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική» είχαν τη δυνατότητα  να συμμετάσχουν με το σύνολο των μαθητών του προγράμματος.

Πριν από την έναρξη του διαγωνισμού δύο  σχολεία παρουσίασαν τις εργασίες που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο του δικτύου προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας «Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική».

Εργασίες παρουσίασαν το ΓΕΛ Καστριτσίου   και το Πειραματικό Λύκειο ΑΕΙ  Πάτρας με πρωτότυπο τρόπο. Παρουσίασαν έναν αγώνα ρητορικών λόγων μεταξύ των δύο σχολείων.

debate 1

 

 

 

 

 

 

debate 2

 

 

 

 

 

 

debate 3

 

 

 

 

 

 

 

 

debate 4

 

 

 

 

 

 

debate 5

 

 

 

 

 

 

 

 

debate 6

 

 

 

 

 

 

 

 

debate 7Ακολούθως ξεκίνησε ο διαγωνισμός. Οι μαθητές θα έπρεπε  να απαντήσουν σωστά σε δέκα ερωτήσεις, 9 γλώσσας και 1 λογοτεχνίας, σε φάσεις προκριματικών, ημιτελικών και τελικού. Νικητής αναδεικνύεται ο μαθητής/τρια ο/η οποίος/α θα απαντήσει σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις και στον καλύτερο χρόνο.

IMG_0178

IMG_0181

glossa36-sm

glossa56-sm

Νικητές του  2ου  Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Λύκεια της Αχαΐας αναδείχθηκαν:

Λιάτσος Αλέξανδρος  του  1ου  ΓΕΛ Πάτρας

IMG_0183

Παπαγγελούτσος Μιχαήλ του Πειραματικού Λυκείου  ΑΕΙ  Πάτρας

IMG_0185

Σουρής Νικόλαος  του Πειραματικού Λυκείου  ΑΕΙ  Πάτρας

IMG_0186

Την οργάνωση του διαγωνισμού είχε αναλάβει το ΚΕΣΥΠ Πάτρας σε συνεργασία με την συντονιστική επιτροπή του Δικτύου. Την τεχνική υποστήριξη ανέλαβε ο κος Βασίλειος Νταλούκας,ΠΕ19, Τεχνικός Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αχαΐας και την επιλογή ερωτήσεων καθώς και την εποπτεία του διαγωνισμού ανέλάβαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων, Καραλή Βασιλική και Παναγιώτα Ψυχογυιοπούλου ΠΕ02 Π.Ε. Αχαΐας.

glossa78-sm

 

glossa75-sm

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ος Μαθητικός Διαγωνισμός Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Λύκεια

Οκτ 16 2016

2ος Μαθητικός Διαγωνισμός Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Γυμνάσια

Το ΚΕΣΥΠ Πάτρας της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας σε συνεργασία με το Πειραματικό Λύκειο ΑΕΙ Πάτρας, συνδιοργάνωσαν  τον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Γυμνάσια της Αχαΐας, αρμοδιότητας ΚΕΣΥΠ Πάτρας. Ο διαγωνισμός  πραγματοποιήθηκε  υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Ο Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε για τα Γυμνάσια στις 14 Απριλίου 2016, στους χώρους του Πειραματικού Λυκείου ΑΕΙ Πάτρας, από τις 9 π.μ. έως 14:00 μ.μ.

theates 1

Στον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας μπορούσαν να συμμετάσχουν όλα τα σχολεία της Αχαΐας με 4 μαθητές και έναν συνοδό εκπαιδευτικό. Τα σχολεία που συμμετείχαν  στο δίκτυο προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας «Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική» είχαν τη δυνατότητα  να συμμετάσχουν με το σύνολο των μαθητών του προγράμματος.

Πριν από την έναρξη του διαγωνισμού τρία σχολεία παρουσίασαν τις εργασίες που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο του δικτύου προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας «Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική».

 

 

Εργασίες παρουσίασαν το Γυμνάσιο Ρίου,

Presentation rio 1

 

 

 

 

 

 

Presentation rio 2

 

 

 

 

 

 

Presentation rio 3

 

το 12ο Γυμνάσιο Πάτρας

presentation 12 1

 

Presentation 12 2

 

 

 

 

Presentation 12 3

 

 

 

 

 

 

 

Presentation 12 4

και το Πειραματικό Γυμνάσιο ΑΕΙ  Πάτρας,

Presentation peir aei 1

 

 

 

 

 

 

Presentation peir aei 2

 

 

 

 

 

 

Presentation peir 3

Ακολούθησε η διαδικασία του διαγωνισμού στον οποίο οι μαθητές έπρεπε  να απαντήσουν σωστά σε δέκα ερωτήσεις, 9 γλώσσας και 1 λογοτεχνίας, σε φάσεις προκριματικών, ημιτελικών και τελικού, σε ομάδες των 10 ατόμων. Νικητής αναδεικνύεται ο μαθητής/τρια ο/η οποίος/α θα απαντήσει σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις και στον καλύτερο χρόνο.

examination 1

 

 

 

 

 

 

examination 7

 

 

 

 

 

 

examination 8

Νικητές του  2ου  Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Γυμνάσια της Αχαΐας αναδείχθηκαν:

Παπαλεξίου Βιολέτα  Γυμνάσιο Καστριτσίου

Αποστολοπούλου Κατερίνα  Πειραματικό Γυμνάσιο ΑΕΙ Πάτρας

Μενούνου Άννα  4ο Γυμνάσιο Πάτρας

examination3

Την οργάνωση του διαγωνισμού είχε αναλάβει το ΚΕΣΥΠ Πάτρας σε συνεργασία με την συντονιστική επιτροπή του Δικτύου. Την τεχνική υποστήριξη ανέλαβε ο κος Βασίλειος Νταλούκας,ΠΕ19, Τεχνικός Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αχαΐας και την επιλογή ερωτήσεων καθώς και την εποπτεία του διαγωνισμού ανέλάβαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων, Καραλή Βασιλική και Παναγιώτα Ψυχογυιοπούλου ΠΕ02 Π.Ε. Αχαΐας.

 

 

 

 

examination 5

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ος Μαθητικός Διαγωνισμός Γλώσσας και Λογοτεχνίας για Γυμνάσια

Οκτ 13 2016

12 Γυμνάσιο Πάτρας

12ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

Μελετώντας ένα βιβλίο λογοτεχνίας: «στοχάζομαι», «ανακαλύπτω», «εμπνέομαι», «δημιουργώ»

bookhug

Κατά το σχολικό έτος 2015-2016, υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο Μελετώντας ένα βιβλίο λογοτεχνίας: «στοχάζομαι», «ανακαλύπτω», «εμπνέομαι», «δημιουργώ» στο πλαίσιο του θεματικού δικτύου του ΚΕΣΥΠ Πάτρας «Τη γλώσσα μού έδωσαν Ελληνική».

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στις ακόλουθες δράσεις και δραστηριότητες:

  • «Παιχνίδι της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας»
  • «2ο Μαθητικό Διαγωνισμό Γλώσσας και Λογοτεχνίας Αχαΐας». Πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού έγινε η παρουσίαση του προγράμματος στο σύνολο των σχολείων που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό.
  • επίσκεψη στην Πολυμεσική Έκθεση «Γλωσσόpolis: περιηγήσεις στη νέα ελληνική» (Συνδιοργάνωση: Μπενάκειος Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων και Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση).
  • μελέτη του λογοτεχνικού έργου τής Ζωρζ Σαρή, «Νινέτ». Πιο συγκεκριμένα:
  • γνωριμία με τη συγγραφέα και τα χαρακτηριστικά του τρόπου γραφής της
  • διερεύνηση του ιστορικού και κοινωνικού πλαισίου του μυθιστορήματος
  • ερμηνευτικές προσεγγίσεις που σχετίζονταν με αξίες, ιδέες, χαρακτήρες ηρώων του έργου
  • ενασχόληση μαθητών/μαθητριών με:
  • δραστηριότητες δημιουργικής γραφής (π.χ. κρυπτόλεξα, ακροστιχίδες, αλλαγή τέλους του έργου, συνομιλία ηρώων της «Νινέτ» με ήρωες άλλων έργων της  Ζωρζ Σαρή)
  • δραστηριότητες αξιοποίησης εργαλείων Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (π.χ. ηλεκτρονική αφίσα, γενεαλογικό δέντρο, χρονολόγιο, σύννεφα λέξεων)
  • εικαστικές δημιουργίες

Οι προαναφερθείσες δράσεις και δραστηριότητες αποτυπώνονται στο λογισμικό παρουσίασης που ακολουθεί:

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος

bookfl-150x150                                                         Αλεξανδρή Αθανασία, ΠΕ 02

Γιαννάκη Ιωάννα, ΠΕ 02

Κρικέτου Θεοδώρα, ΠΕ 02

 

 

 

 

Οι μαθητές/ μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:

Αναγνωστόπουλος Βασίλης Β1

Αντωνοπούλου Αγγελική     Γ3

Βέρρας Νικόλαος-Ανδρέας   Β1

Γκολφίνου Μαρία                   Β1

Θεοδωροπούλου Αναστασία–Πηνελόπη Γ3

Καλυβιώτη Κυριακή               Β4

ΚανελλοπούλουΑνδριάνα    Β4

Καρακίτσου Βασιλική         Β4

Καστανίδης Παναγιώτης Β1

Κεχρινιά Γεωργία               Β4

Κοκκίνη Θεοδώρα              Β4

Κοντογεωργοπούλου Βαρβάρα Γ3

Κουλοπούλου Κωνσταντίνα Β1

Μυλωνά Ιωάννα                  Β2

Πάσκου Αικατερίνη            Β5

Σεγγούνη Γεωργία              Γ4

Σπίνου Κασσιανή                Γ4

Στιβανάκη Μαρία               Γ5

Φίλιππας Σωτήριος             Β5

Χονδρογιάννη Δέσποινα   Γ5

 

12ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ_final_version – Copy – Αντιγραφή

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 12 Γυμνάσιο Πάτρας

Οκτ 12 2016

9 Γυμνάσιο Πάτρας

«Γίνομαι Ηθοποιός στο Μεγάλο μας Τσίρκο  – Ακροβατώντας στην Ελληνική Ιστορία»

12993542_963462907056879_7139387100301291546_n

Οι μαθητές 9ου Γυμνασίου της Πάτρας με εμψυχώτρια την φιλόλογο καθηγήτριά τους κα Ελένη Καδά και με τη συμβολή της  κ. Νούσα Ελπινίκης (ΠΕ16) υλοποίησαν την φετινή σχολική χρονιά στο πλαίσιο του δικτύου “Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική, το  πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας «Γίνομαι Ηθοποιός στο Μεγάλο μας Τσίρκο Ακροβατώντας στην Ελληνική Ιστορία».

Τη μουσική επιμέλεια και  διδασκαλία της παράστασης τόσο στην Πλατεία Συντάγματος του Ναυπλίου(Θέατρο Δρόμου) όσο και στην Πάτρα στο Θέατρο Επίκεντρο είχε η κα Νούσα Ελπινίκη .

13007203_963463180390185_5148462866927003212_n

12993481_963462977056872_1023605229128308266_n

Από τον μαθητή του 9ου Γυμνασίου της Πάτρας Ανδριόπουλο Γιώργο, δημοσιεύουμε την εξής επιστολή:

«Μας δόθηκε η τιμή ως θεατρική ομάδα του 9ου Γυμνασίου Πατρών να επισκεφθούμε έναν τόπο ιστορικό, το Βουλευτικό, στο Ναύπλιο. Τον τόπο που ήταν η πρώτη Βουλή των Ελλήνων… ύστερα βέβαια μετατράπηκε σε φυλακή και ήταν το μέρος στο οποίο δικάστηκαν και καταδικάστηκαν δύο βασικοί ελευθερωτές αυτού του τόπου, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και ο Δημήτριος Πλαπούτας.

Η επίσκεψη στο ηρωικό Ναύπλιο, ή και Ανάπλι, όπως ακούμε σε ένα από τα τραγούδια του θεατρικού μας, συνδέεται άμεσα με το θεατρικό που παρουσιάσαμε εκεί: «Το Μεγάλο μας Τσίρκο» που το μήνυμά του είναι διαχρονικό και πολύ επίκαιρο . Το δρώμενο μας λοιπόν παρουσιάστηκε μπροστά στο θέατρο Τριανόν στην Πλατεία Συντάγματος.

Ευχαριστούμε τον Δήμο Ναυπλιέων και τον Δήμαρχο, Κ. Δημήτριο Κωστούρο που μας μίλησε για αυτόν τον τόπο που επισκεφθήκαμε με μια ιδιαίτερη ζεστασιά.

13006624_963463050390198_3044645241791783305_n

Θα κλείσω με ένα απόσπασμα από τη σκηνή «Το Άγαλμα», το οποίο είπε ο συμμαθητής μου που υποδύεται τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη,

(Θεόδωρος Γκανάς…) στην αίθουσα του Βουλευτικού.

 

«Ρεζιλίκια! Για σκέψου να δεις εμένα με 45 χρόνους στον πόλεμο με βγάνουνε προδότη. Αλλά τέλος πάντων ειρήνη είχαμε, εχτρούς είχα,      εξουσία ήτανε. Το καταλαβαίνω! Αλλά το να μπορεί να δίνει χάρη στους γερόντους Πλαπούτα και Κολοκοτρώνη, ένα σκολιαρούδι που          ήρθε ψες από την Μπαβάρια με διαλογή των ξένων «Όθων Βασιλεύς των Ελλήνων» αυτό δεν το κατάπια ούτε πεθαμένος…»

 

Οι μαθητές , οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα με τη σειρά που εμφανίζονται στην θεατρική παράσταση ήταν:

Λίγα λόγια για το έργο: Γιώργος Μαρμαράς, Αλέξανδρος Φαρμάκης

 Έναρξις

Ρωμιά: Σοφία Γεωργακοπούλου

Ρωμιάκι: Γεωργία Σπετσέρη

Ο Όθων στο Ναύπλιο

Ρωμιά: Σοφία Γεωργακοπούλου

Ρωμιάκι: Αντρέας Αγγελόπουλος

Καπετάνιος: Αλέξανδρος Ξένος

Κυρίες της Βασιλικής Αυλής: Νικολίνα Παναγοπούλου και Μαρία Γιαννακοπούλου

 Η 3η Σεπτεμβρίου

Ρωμιά: Σοφία Γεωργακοπούλου

Ρωμιάκι: Δημήτρης Λώλος

Ιερά Συμμαχία: Δημήτρης Καραπαναγιώτης, Ηλιάνα Καραπάνου, Μαρία Καρέλα, Αφροδίτη Σκληβανιώτη, Μαρία Κυριακοπούλου, Βασιλική Ανδρικοπούλου.

 Το Άγαλμα

Κολοκοτρώνης: Θοδωρής Γκανάς

Ρωμιά: Σοφία Γεωργακοπούλου

Ρωμιάκι: Αγγελική Αυγεράκη

Χορός: Νίκος Αντζουλάτος, Χριστόφορος Θαλασσινός

 Πλανόδιος: Νίκος Αντζουλάτος

 Τα Βενιζελικά: Νίκος Αντζουλάτος, Αλέξανδρος Ξένος Γεωργία Σπετσέρη, Αγγελική Αυγεράκη

Ο Ξεριζωμός: Γεωργία Σπετσέρη, Νίκος Αντζουλάτος,  Δημήτρης Λώλος, Ανδριόπουλος Γεώργιος,  Αγγελική Αυγεράκη, Αλέξανδρος Ξένος, Γιώργος Ανδριόπουλος , Σοφία Γεωργακοπούλου

 Τα Επινίκεια:

Ρωμιά: Σοφία Γεωργακοπούλου

Ρωμιάκι: Γιώργος Ανδριόπουλος13012837_963463097056860_3787258390758257071_n

Φυλακισμένος: Αντρέας Αγγελόπουλος

Χορός: Αδαμαντία Αλεξοπούλου

 Κείμενα: Ελένη Καδά

Ανάγνωση Κειμένων: Κωνσταντίνα Γκότση, Αλέξανδρος Ξένος, Θένη Ξένου, Ξένια Αργυροπούλου

Πλήκτρα: Ελπίδα Νούσα, Μαρία Καρέλα Κιθάρα: Αντρέας Θεοδωρόπουλος

Κλαρινέτο, Κρουστά: Κυριάκος Λιόπετας Βιολί: Ελένη Καρκαβέλια

Υποβολέας: Γιώργος Ανδριόπουλος

Υπεύθυνοι ηχητικών και φωτισμού : Αφροδίτη Σκληβανιώτη, Δημήτρης Αναγνωστόπουλος και Αλέξανδρος Φαρμάκης, Γιώργος Τούμπανος, Νίκος Σπανός.

αφισες θεατρικου

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 9 Γυμνάσιο Πάτρας

Οκτ 11 2016

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Tαξίδι στον Πολιτισμό

Λογοτεχνία Γυμνασίου

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ

ΓΙΑΝΝΗΣ  ΡΙΤΣΟΣ

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Οκτ 11 2016

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΙΟΥ 2015-2016

ΛΕΞΕΩΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ
ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΙΟΥ
ΜΕ ΤΟ ΚΕΣΥΠ ΠΑΤΡΑΣ

 

john1118greekwordle_thumb

Οι μαθητές του Γυμνασίου Ρίου

Κουργιαλή Μαριάννα ,Γιακουμέλου Βασιλική, Παναγάκος Χρήστος, Σταμοπούλου Αντιόπη, Μορώνη Παναγιώτα , Ζώτος Αλέξανδρος,

Παπαδόπουλος Αριστείδης, Πατσαούρας Σταύρος  , Κουκουρής  Γεώργιος, Λαγογιάννη Νεκταρία, Κωστόπουλος

Γεώργιος, Νταλαχάνης Κωνσταντίνος, Αθανασοπούλου Ζωή -Ειρήνη , Ντάκουλα Φωτεινή , Μαλαταρά  Μαρία , Παπανδρεόπουλος

Αλέξανδρος, Χατζημιχαήλ Καλλιόπη, Μπετιχαβάς Χρήστος, Καραγιάννη Παυλίνα, Ντούλιας Ναπολέων, Τσιότσιου Άννα

Κουκούτσης Ιωάννης,Καραβιώτης  Κωνσταντίνος, Θεοδωρακοπούλου  Κωνσταντίνα, Παπαδιώτης Γεώργιος

με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τους

  • Αλεξανδροπούλου Αργυρούλα, συντονίστρια
  • Αγγελακόπουλος Παναγιώτης
  • Φωτειάδου Ελένη

στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής σταδιοδρομίας  “ΛΕΞΕΩΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ”  μελέτησαν το έργο Ελλήνων λογοτεχνών όπως ο Καβάφης, ο Ρίτσος, ο Ιωάννου κ.ά.

 

Konstantinos_Kavafis

« …..   Επιλέξαμε  από τον Καβάφη

  • Σαν έτοιμος από καιρό…
  • Η Ιθάκη σου έδωσε το ωραίο ταξίδι…
  • Καινούργιους τόπους δε θα βρεις…
  • Δε έχει πλοίο για σε…
  • Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι
  • Τι θα γένουμε δίχως βαρβάρους;

Και τα εξηγήσαμε………

Ιθάκη: Κίνητρο , πηγή δύναμης, προορισμός, εγρήγορση προσπάθεια,

Πρώτο σκαλί : νεανικός ενθουσιασμός αλλά και ανασφάλεια, ανάγκη για δημιουργία και διάκριση,

Σαν έτοιμος από καιρό : αξιοπρεπής και θαρραλέα αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής.

Τι θα γένουμε δίχως βαρβάρους :η αδιαφορία και η απραξία ενός λαού τον οδηγεί σε αδιέξοδα.

Δεν έχει πλοίο για σε: οι επιλογές μας είναι καθοριστικές για την εξέλιξη της ζωής μας

 

Η ποίηση όμως είναι ένα παιχνίδι  ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΩΝ

86d97e1c62ff6abb0897ae77aa58f1ecΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟ ΑΚΑΤΟΙΚΗΤΟ (1977)

Ο Ελύτης δίνει στο κολάζ την ονομασία ενός ποιήματος από Τα Ρω του Έρωτα

Από τον πάνω δρόμο πάω και κοιτώ
που ‘ναι το μαύρο σπίτι το ακατοίκητο

Κι αν είναι η νύχτα σκοτεινή
μες στον αέρα πιάνω
Μια κοριτσίστικη φωνή
κι ένα σκοπό στο πιάνο

Μαρία και Βασιλική
χλωμή σαν Παναγίτσα
Με την νταντέλα τη λευκή
και τη χρυσή καρφίτσα  ……….»

Εργασία  μαθητών Γυμνασίου Ρίου

τελικη παρουσίαση

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΙΟΥ 2015-2016

« Προηγ - Επόμενα »