Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Let’s Dive into the BLUE!”, το οποίο συνίδρυσε και υλοποίησε το Α΄Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού σε συνεργασία με 14 σχολεία από 8 χώρες: Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Πολωνία, Γερμανία, Τυνησία και Δανία, κατά το σχολικό έτος 2024-2025. Το έργο διήρκεσε από τον Σεπτέμβριο του 2024 έως τον Ιούνιο του 2025, με τη συμμετοχή 18 εκπαιδευτικών και 185 μαθητών ηλικίας 12-16 ετών. Η επίσημη γλώσσα του έργου ήταν η Αγγλική.
Το έργο συνίδρυσαν οι εκπαιδευτικοί Sara Llésera Ortega από το Institut Escola Daniel Mangrané, Jesús-Tortosa (Ισπανία) και η δρ Κατερίνα Γλέζου από το Α΄Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, κατά τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό eTwinning σεμινάριο με θέμα “Schools in disadvantaged areas: turning challenges into opportunities with eTwinning”, που πραγματοποιήθηκε στις 18-20 Απριλίου 2024 στο Τορίνο της Ιταλίας, μετά από πρόσκληση του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning.
Στο έργο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Α΄Λυκείου του Α΄ Αρσάκειου Λυκείου Ψυχικού στο πλαίσιο του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής», με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρ Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών. Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του έργου συνεργάστηκαν και οι εκπαιδευτικοί κ. Βύρων Χαμηλοθώρης και κ. Αθανάσιος Αλεβιζάκης του Α΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού. Μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετείχε και το Α΄Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν.
Ο βασικός στόχος του έργου ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα, με εστίαση στο νερό ως ζωτικό φυσικό πόρο. Μέσα από τη διεθνή συνεργασία, οι μαθητές ανέδειξαν τη σημασία των υδάτινων οικοσυστημάτων σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο και πρότειναν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας.
Παράλληλα, το έργο ενίσχυσε:
τον ψηφιακό γραμματισμό,
τις δεξιότητες προγραμματισμού, ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης,
την επικοινωνία στην αγγλική γλώσσα και
τη διαπολιτισμική μάθηση.
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε ευρωπαϊκές και παγκόσμιες δράσεις, όπως: CodeWeek, ESA Challenges, World Space Week, Hour of Code, Computer Science Education Week, Safer Internet Day, STEM Discovery Campaign, World Water Day, Earth Day.
Κατά τη διάρκεια του έργου, οι μαθητές:
συνεργάστηκαν με συνομηλίκους τους από τα σχολεία-εταίρους για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων μέσω της τεχνολογίας,
πειραματίστηκαν με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και περιβάλλοντα Τεχνητής Νοημοσύνης,
ανέπτυξαν υπολογιστική σκέψη και
δημιούργησαν συνεργατικά ψηφιακά τεχνουργήματα.
Μέσα από δράσεις ευαισθητοποίησης για την υπεύθυνη χρήση του νερού, οι μαθητές ενίσχυσαν την περιβαλλοντική συνείδηση, ανέπτυξαν πνεύμα συνεργασίας και σεβασμού προς τη φύση και συνέβαλαν ενεργά στη διάδοση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs).
Το έργο ενίσχυσε επίσης:
τη χρήση ψηφιακών και ΑΙ εργαλείων με κριτικό πνεύμα,
την ανταλλαγή καλών πρακτικών STEAM στην εκπαίδευση, και
την προετοιμασία των μαθητών ως ενεργών πολιτών του σήμερα και του αύριο.
Με ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4Cs: Communication, Collaboration, Critical Thinking, Creativity), οι μαθητές εξερεύνησαν τις δυνατότητες και τους κινδύνους της τεχνολογίας και πρότειναν λύσεις προς όφελος του κοινού καλού. Η σύμπραξη αυτή ανέδειξε τη σημασία της διακρατικής συνεργασίας και της ενδυνάμωσης της μαθησιακής κοινότητας μέσω καινοτόμων και εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ενεργό συμμετοχή, τη δημιουργικότητα και την καινοτόμο συμβολή τους στην επιτυχή υλοποίηση του έργου, την ανάδειξη της ανάγκης προστασίας των υδάτινων πόρων και την προώθηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό eTwinning έργο “SUSTAINABLE: Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments”, στο οποίο συμμετείχε το Α΄Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού κατά το σχολικό έτος 2024-2025 σε συνεργασία με 20 ευρωπαϊκά σχολεία από 9 χώρες (Ελλάδα, Τουρκία, Ρουμανία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Πορτογαλία, Λιθουανία, Πολωνία).
Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές τής Ζώνης Ρομποτικής τής Β΄τάξης, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών.
Επίσημη γλώσσα του έργου ήταν η Αγγλική.
Βασικός στόχος του έργου ήταν η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές στρατηγικές προκειμένου να διδάξουν αποτελεσματικά την ορθή χρήση και την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης μέσα από προκλήσεις του πραγματικού κόσμου και να ενισχύσουν τις ψηφιακές ικανότητες των μαθητών τους διερευνώντας τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs).
Κάθε μήνα, με βάση μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας (PBL, IBL, Personalized Learning, Experiential Learning, Collaborative Learning, Flipped Classroom, Game-Based Learning, Storytelling και Socratic Seminars), οι μαθητές υλοποίησαν δραστηριότητες που σχετίζονται με ένα από τα τους 17 Παγκόσμιους Στόχους και τη σχετική Διεθνή/Παγκόσμια Ημέρα χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Το έργο βασίστηκε σε 3 άξονες: Αειφορία, Καινοτόμο Μάθηση και Αναδυόμενες Τεχνολογίες. Με την ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών στην τάξη, οι δάσκαλοι σχεδίασαν και ανέπτυξαν ελκυστικές, διαδραστικές δραστηριότητες που όχι μόνο ενισχύουν τον ψηφιακό γραμματισμό αλλά και εμβαθύνουν την κατανόηση των παγκόσμιων προκλήσεων από τους μαθητές.
Στο πλαίσιο του έργου επιτεύχθηκε διαρκής και εντατική συνεργασία μεταξύ όλων των συνεργαζόμενων σχολείων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, με πληθώρα συνεργατικών δραστηριοτήτων στις οποίες οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά χρησιμοποιώντας διάφορα ψηφιακά εργαλεία σε ένα ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον.
Μέσω ψηφιακών περιβαλλόντων και πλατφορμών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και συνεργατικών ψηφιακών εργαλείων, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων, συνεργασίας και επικοινωνίας, ενώ παράλληλα συμμετείχαν σε συνεργατικές δραστηριότητες για τη βιωσιμότητα και την παγκόσμια πολιτειότητα.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βίντεο με ενδεικτικές δραστηριότητες του έργου εδώ: https://youtu.be/5PIIke9hkyw.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε στους συνδέσμους:
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ενεργό συμμετοχή, τη δημιουργική εμπλοκή τους σε ποικίλες καινοτόμες δραστηριότητες και την ιδιαίτερη συμβολή τους τόσο στην επιτυχή υλοποίηση του έργου όσο και την προώθηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!
Αγαπητές/οί συνάδελφοι,
σας ενημερώνω σχετικά με δύο δωρεάν διαζώσης επιμορφωτικά σεμινάρια eTwinning που θα υλοποιηθούν α) την Πέμπτη 22/5/2025 και ώρα 16:00-18:00 και β) την Τετάρτη 28/5/2025 και ώρα 15:00-17:00 στο Α Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού από τις πρέσβειρες eTwinning για τις περιοχές Α’ και Β’ Αθήνας: Κατερίνα Γλέζου και Σταυρούλα Λαδά.
Προκειμένου να συμμετέχετε θα πρέπει να εγγραφείτε όσον το δυνατό νωρίτερα στον σύνδεσμο εγγραφής ανά εκπαίδευση όπως αναφέρεται στον παρακάτω πίνακα. Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Μπορείτε να εγγραφείτε σε ένα ή/και στα δύο σεμινάρια.
1. Twinspace: η λειτουργία του και η ενσωμάτωση διαδικτυακών εργαλείων σε έργα eTwinning https://lnkd.in/dKZxrN3M
2. Σχεδιασμός ενός Ποιοτικού, Συνεργατικού eTwinning έργου https://lnkd.in/du_qNyck
Ευχαριστούμε θερμά τη διευθύντρια του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Πατσιλινάκου για τη φιλοξενία και την υποστήριξη.
Η εκστρατεία Scientix STEM Discovery είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο NBS EduWORLD . Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM). Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2025, με αιχμή των δραστηριοτήτων από τις 24 έως τις 30 Απριλίου.
Οργανώνετε, συνεισφέρετε ή έχετε παρακολουθήσει οποιαδήποτε δράση/δραστηριότητα που προωθεί το STEM ανά πάσα στιγμή από τον Μάιο του 2024; Συμπεριλάβετε το στον χάρτη!
Μια δράση ή δραστηριότητα μπορεί να λάβει πολλές μορφές: οργάνωση ή παρακολούθηση μιας εκδήλωσης που λαμβάνει χώρα σε μια συγκεκριμένη ημέρα. την εφαρμογή ενός σεναρίου μάθησης· να παρακολουθήσετε ή να οργανώσετε ένα εργαστήριο, φεστιβάλ, διαδικτυακό σεμινάριο ή να προσκαλέσετε ομιλητές στην τάξη σας. οργανώνοντας μια δραστηριότητα που μοιάζει με έργο και συζητώντας τα αποτελέσματα με τους μαθητές/συμμετέχοντες αυτών των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Όλοι οι συμμετέχοντες που υποβάλλονται στον χάρτη καμπάνιας STEM Discovery είναι επιλέξιμοι για ένα ή περισσότερα βραβεία Scientix.
Τα βραβεία Scientix είναι αφιερωμένα στον εορτασμό των εξαιρετικών επιτευγμάτων των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση των επιστημών σε διάφορα εκπαιδευτικά θέματα και τομείς , την προώθηση της καινοτομίας και την προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Once again, the Coding@Schools and the STEM eTwinning Featured Groups organised an exciting webinar on Monday 9th December celebrating Computer Science Education Week 2024. The event was about making coding and digital literacy accessible to everyone in a fun, interactive, and engaging way.
Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού βραβεύτηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Exploring AI in the classroom” τού σχολικού έτους 2023-2024, στις 12 Νοεμβρίου 2024.
Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο τής Ζώνης Τεχνών και Επιστημών“Τεχνητή Νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο”, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών.
Η απονομή τής Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας για το eTwinning έργο τού Σχολείου μας («Εξερευνώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη») αποτελεί μια σημαντική ευρωπαϊκή επιβράβευση όλης αυτής τής σπουδαίας προσπάθειας, τής ίδρυσης, σχεδίασης, συμμετοχής και υποστήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών σε ένα καινοτόμο συνεργατικό ευρωπαϊκό έργο που εξερεύνησε νέες προσεγγίσεις, εργαλεία και μεθόδους για την ένταξη και αξιοποίηση τής Τεχνητής Νοημοσύνης στο σύγχρονο σχολείο.
Το eTwinning έργο ίδρυσε και συντόνισε η δρ Κατερίνα Γλέζου. Συνιδρυτής και συνδιαχειριστής τού έργου ήταν ο δρ Αλέξανδρος Κοφτερός, εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης τής Λευκωσίας στην Κύπρο. Στο έργο συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί 12 σχολείων από Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία, Γεωργία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τουρκία. Σημειώνεται ότι μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετείχε και βραβεύτηκε με την Ευρωπαική Ετικέτα Ποιότητας και το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας.
Σκοπός τού eTwinning έργου “Exploring AI in the classroom” ήταν να προωθήσει τη γνώση, τις δεξιότητες και τις στάσεις σχετικά με την ορθή χρήση τής Τεχνητής Νοημοσύνης και να ανταλλάξει καλές εκπαιδευτικές πρακτικές στην εκπαίδευση STEAM, προετοιμάζοντας τη νέα γενιά μαθητών, εκπαιδευτικών, σημερινών και αυριανών πολιτών εξοικειωμένων με την ΤΝ. Η επίσημη γλώσσα τού έργου ήταν η Αγγλική.
Στο πλαίσιο τού έργου οι μαθητές εξερεύνησαν συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), εργάστηκαν σε συνεργατικά έργα με μαθητές από άλλες χώρες, ανέπτυξαν υπολογιστική σκέψη και στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων και δημιούργησαν τα δικά τους ψηφιακά τεχνουργήματα. Οι μαθητές συμμετείχαν σε διεθνείς και παγκόσμιες πρωτοβουλίες, δραστηριότητες και εκδηλώσεις: CodeWeek, ESA Challenges, World Space Week, Hour of Code, Computer Science Education Week, Internet Safety Day, STEM Discovery Campaign. Επίσης, οι μαθητές, μέσα από διάφορες δραστηριότητες, πειραματίστηκαν με σύγχρονα περιβάλλοντα ΤΝ και συνεργάστηκαν με τους μαθητές από τα σχολεία-εταίρους για την εξεύρεση λύσεων σε πραγματικά προβλήματα με τη χρήση τής τεχνολογίας.
Το έργο συνέβαλε καθοριστικά ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο και να αναπτύξουν υπολογιστική σκέψη και τις απαραίτητες δεξιότητες 4Cs (Communication, Collaboration, Critical thinking, Creativity) για τους πολίτες τού 21ου αιώνα. Μαθαίνοντας και αναλογιζόμενοι τις προκλήσεις, τις δυνατότητες αλλά και τους κινδύνους τής τεχνολογίας, καθώς και κανόνες για την ασφαλή χρήση τού διαδικτύου οι μαθητές επεξεργάστηκαν νέες ιδέες για το πώς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το κοινό καλό και την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων. Μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη, παράλληλα με την καλλιέργεια των υπολογιστικών δεξιοτήτων και τής υπολογιστικής σκέψης, αναδείχθηκε η σημασία τής συνεργασίας των λαών, καθώς και τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και τής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ και εδώ.
Εδώ μπορείτε να περιηγηθείτε στα συνεργατικά τεχνουργήματα τού έργου.
Μπορείτε, επίσης, να παρακολουθήσετε ένα συνεργατικό βίντεο με ενδεικτικές δραστηριότητες των συνεργαζόμενων μαθητών και εκπαιδευτικών εδώ. Στο βίντεο ακούγεται η μουσική σύνθεση με τίτλο «Class of AI» (πατήστε εδώ), κατασκευή μέσω ψηφιακής εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συνεργάτες εκπαιδευτικούς και μαθητές για τη δυναμική συνεργασία, τη σκληρή δουλειά, τη δέσμευση και τη δημιουργία ποικιλίας συνεργατικών ψηφιακών τεχνουργημάτων!
Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού βραβεύτηκε με Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το ευρωπαϊκό eTwinning έργο “The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness” τού σχολικού έτους 2023-2024, στις 12 Νοεμβρίου 2024, από την Κεντρική Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning.
Στο eTwinning έργο συμμετείχαν οι μαθητές τής Ζώνης Ρομποτικής τής Β΄ τάξης σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία και με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών,
Το έργο eTwinning “T.A.BL.ET.” είχε ως σκοπό να εμπλέξει μαθητές και εκπαιδευτικούς σε δραστηριότητες STEM [(Science, Technology, Engineering, Mathematics (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά)], διαστημικής εκπαίδευσης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Ο πρωταρχικός στόχος τού έργου eTwinning ήταν να ενδυναμώσει τους μαθητές με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τον τρόπο σκέψης που χρειάζονται για ναυπερβούν την παραδοσιακή και ακαδημαϊκή γνώση και να χρησιμοποιήσουν αυτές τις δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία και ο ψηφιακός αλφαβητισμός για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων στο επίπεδο τής εξερεύνησης τού Διαστήματος, τής προστασίας τού περιβάλλοντος και τής τεχνολογικής καινοτομίας.
Η απονομή τής Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού αποτελεί μια σημαντική ευρωπαϊκή επιβράβευση όλης αυτής τής σπουδαίας προσπάθειας, τής συμμετοχής και υποστήριξης μαθητών και εκπαιδευτικών σε ένα καινοτόμο συνεργατικό ευρωπαϊκό έργο.
Συγχαρητήρια και ευχαριστίες σε όλη την ομάδα τού έργου, σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο έργο, για την εξαιρετική δουλειά, τη γόνιμη συνεργασία και την επιτυχή ολοκλήρωση των ποικίλων δράσεων!
Σας προσκαλούμε με χαρά να συμμετάσχετε στο Σεμινάριο “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024: “Προγραμματισμός για όλους”, το οποίο διοργανώνει το σχολείο μας ειδικά για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο προώθησης της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2024.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού https://codeweek.eu/ εορτάζεται φέτος στο διάστημα 14-27 Οκτωβρίου 2024. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού αποτελεί ένα κίνημα εθελοντών που έχει ως στόχο να συμβάλλει στη διάδοση του προγραμματισμού και γενικότερα του ψηφιακού γραμματισμού με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Το Σεμινάριο “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024: “Προγραμματισμός για όλους” θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 01/11/2024 και ώρα 12:30 -14:00 στο Εργαστήριο Πληροφορικής του Α’ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού.
Εισηγήτρια του σεμιναρίου θα είναι η Δρ Κατερίνα Γλέζου, EU Code Week Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής/Ρομποτικής/Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού.
Στο Σεμινάριο “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024: “Προγραμματισμός για όλους” θα έχετε την ευκαιρία να ενημερωθείτε σχετικά με τον θεσμό της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού, να έρθετε σε επαφή με προγραμματιστικά περιβάλλοντα, να εξοικειωθείτε με βασικές έννοιες προγραμματισμού, να καλλιεργήσετε δεξιότητες προγραμματισμού και υπολογιστικής σκέψης και να λειτουργήσετε ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου.
Δεν απαιτείται πρότερη εμπειρία στον προγραμματισμό.
Η συμμετοχή στα σεμινάρια είναι εθελοντική και θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Excited and happy to announce that the eTwinning project “Exploring AI in the classroom”(“EXAI”), developed in partnership with Alexandros Kofteros, has received 7 National Quality Labels till now!
This achievement wouldn’t have been possible without the enthusiasm, commitment and hard work of all partners, teachers and students. Thank you all for your incredible contributions! Your passion and dedication have truly made this project a huge success!
I am very proud of this great learning journey of discovery and innovation for our students.
Through international collaboration, students worked with AI tools, coding, programming and robotics to enhance their critical thinking, creativity and problem-solving skills.
Το σχολικό έτος 2024-2025 το Α΄Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συνίδρυσε και συμμετέχει στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Let’s Dive into the BLUE!” σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
Συγκεκριμένα, η δρ Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών, συμμετείχε στο ευρωπαϊκό eTwinning σεμινάριο με θέμα“Schools in disadvantaged areas: turning challenges into opportunities with eTwinning”, που διεξήχθη στις 18-20 Απριλίου 2024 στο Τορίνο, στην Ιταλία, μετά από πρόσκληση τού Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning στο πλαίσιο τού έργου «Ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης τής Δράσης eTwinning 2024-2026» και συνίδρυσε με την Ισπανίδα εκπαιδευτικό Sara Llésera Ortega από το “Institut Escola Daniel Mangrané, Jesús-Tortosa”, SPAIN το eTwinning έργο “Let’s Dive into the BLUE!”.
Στο έργο συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί 14 σχολείων από Ελλάδα, Ισπανία, Κύπρο, Γερμανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τυνησία, Δανία, Τουρκία. Συμμετέχουν, επίσης, μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τού έργου θα συνεργαστούν οι εκπαιδευτικοί κ. Βύρων Χαμηλοθώρης και Αθανάσιος Αλεβιζάκης. Μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετέχει και το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν.
Σκοπός τού έργου είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές για τις παγκόσμιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, εστιάζοντας ιδιαίτερα σε καίρια περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η προστασία τού νερού. Δεδομένου ότι οι χώρες μας μοιράζονται τους ίδιους υδάτινους πόρους, θα ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουμε το επίπεδο ευαισθητοποίησης και τις ενέργειες των ανθρώπων για την προστασία των πόρων αυτών. Ο βασικός στόχος αυτού του έργου είναι να προωθήσουμε την ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή και την προστασία των θαλασσών, και παράλληλα, να αναπτύξουμε τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις και να μοιραστούμε καλές εκπαιδευτικές πρακτικές στην κατεύθυνση STEAM. Αυτό θα συμβάλει στην προετοιμασία τής νέας γενιάς υπεύθυνων και κριτικά σκεπτόμενων ατόμων, ικανών να αξιοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης με σωστό τρόπο για το κοινό καλό.
Στο πλαίσιο τού έργου οι μαθητές θα συνεργαστούν σε κοινές δραστηριότητες με μαθητές από άλλες χώρες, θα αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, θα αλληλεπιδράσουν με συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, θα ενισχύσουν την υπολογιστική σκέψη τους, θα αναπτύξουν στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, ενώ, παράλληλα, θα συμμετάσχουν σε δράσεις που προάγουν τη βιωσιμότητα και την παγκόσμια κοινωνική ευθύνη. Συγκεκριμένα, οι μαθητές θα δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά έργα, προκειμένου να γίνουν υπερασπιστές των θαλασσών, αξιοποιώντας διάφορα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως μηχανές αναζήτησης, έξυπνους βοηθούς, chatbots, μεταφραστές γλωσσών, εφαρμογές πλοήγησης, διαδικτυακά παιχνίδια και άλλες εφαρμογές, εμπλεκόμενοι σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σχετικά με την ευαισθητοποίηση για το κλίμα και την προστασία των θαλασσών.
Επίσημη γλώσσα τού έργου είναι τα Αγγλικά και τα Γαλλικά.
Περισσότερες πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης εδώ και στο Twinspace εδώ.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή