Κατά τη διάρκεια 10 ετών, το #CodeWeek έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο δίκτυο σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο. Είμαστε περήφανοι που συνεργαστήκαμε με εκατοντάδες χιλιάδες συμμετέχοντες στο μαθησιακό τους ταξίδι κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό το βίντεο παρουσιάζει συμμετέχοντες από την Ευρώπη και όχι μόνο που μας εύχονται Χρόνια Πολλά, σε αυτή τη 10η χρονιά της Εβδομάδας Κώδικα. ????
Ελάτε μαζί τους και εκατομμύρια άλλα άτομα και γιορτάστε την #CodeWeek10 από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022! https://codeweek.eu/ #coding #womenintech #girlsinict
Over the course of 10 years, #CodeWeek has built a vast network in over 50 countries around the globe. We are proud to have engaged with hundreds of thousands of participants on their learning journey throughout the last decade. This video features participants from Europe and beyond wishing us a Happy Birthday, in this our 10th year of Code Week. ????
Join them and millions of other people and celebrate #CodeWeek10 from 8 to 23 October 2022! https://codeweek.eu/ #coding #womenintech #girlsinict
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week) είναι ένα κίνημα βάσης, το οποίο προωθεί την ένταξη του προγραμματισμού και του ψηφιακού γραμματισμού στα σχολεία, την υπολογιστική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία. Χαίρει της υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των Υπουργείων Παιδείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων. Κεντρικό άξονα αποτελεί η διοργάνωση δράσεων στα κράτη – μέλη της ΕΕ προκειμένου να γίνει ο προγραμματισμός και ο ψηφιακός γραμματισμός προσιτός σε όλους, μέσω ενδιαφερουσών και παιγνιώδους χαρακτήρα δραστηριοτήτων.
Η πρωτοβουλία έχει ως στόχο να προβληθεί η αξία του προγραμματισμού, να παρουσιαστεί στα άτομα όλων των ηλικιών με έμφαση στους μαθητές στην Ευρώπη αλλά και ολόκληρο τον κόσμο, πώς μπορείς να δώσεις πνοή στις ιδέες σου μέσω της συγγραφής κώδικα, να απομυθοποιηθούν οι προγραμματιστικές και ψηφιακές δεξιότητες και να έρθουν σε επαφή τα ενδιαφερόμενα άτομα για να οικοδομήσουν νέες γνώσεις, απαραίτητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.
Στον ιστότοπο https://codeweek.eu/ διατίθεται δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό και πόροι όπως εκπαιδευτικά προγράμματα, διαδικτυακά μαθήματα, σχέδια μαθήματος, φύλλα δραστηριοτήτων. Στον χάρτη της Εβδομάδας Προγραμματισμού καταχωρούνται οι μελλοντικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες ως σημεία αναφοράς, διασύνδεσης και έμπνευσης. Ο καθένας μπορεί να διοργανώσει ή να συμμετέχει σε μια δραστηριότητα επιλέγοντας ένα θέμα και μια ομάδα-στόχο.
Η δέκατη επετειακή διοργάνωση της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού θα πραγματοποιηθεί από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου 2022 και θα βασιστεί στην επιτυχία των προηγούμενων ετών. Το 2021, 4 εκατομμύρια άτομα σε περισσότερες από 80 χώρες σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν στην πρωτοβουλία. Το 2021, η μέση ηλικία των συμμετεχόντων στην Εβδομάδα Προγραμματισμού ήταν τα 11 έτη και σχεδόν το ήμισυ (49 %) των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες ή κορίτσια. Ο αριθμός δραστηριοτήτων της Εβδομάδας Προγραμματισμού αυξάνεται κάθε χρόνο, από 300 το 2013 σε 78.000 το 2021 ενώ ο στόχος για το 2022 είναι 100.000. Από τις 78.000 εκδηλώσεις του 2021, το 88 % εξ αυτών έλαβε χώρα κατά το προηγούμενο έτος σε σχολεία αναδεικνύοντας ότι αποδίδουν πραγματικά οι προσπάθειες ενθάρρυνσης των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων να εισάγουν δραστηριότητες προγραμματισμού και ψηφιακού γραμματισμού στην αίθουσα διδασκαλίας.
Η πρόκληση «Εβδομάδα Προγραμματισμού για Όλους» ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να συνδέουν τις δραστηριότητές τους με άλλες εκδηλώσεις, οι οποίες διοργανώνονται από φίλους, συναδέρφους ή γνωστούς. Οι συμμετέχοντες που συνδέουν δραστηριότητες από 10 διαφορετικούς διοργανωτές ή από τρεις διαφορετικές χώρες αποκτούν το Πιστοποιητικό Αριστείας της Εβδομάδας Προγραμματισμού.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού σημειώνει λαμπρή επιτυχία χάρη στην τεράστια, διεθνή κοινότητα εθελοντών διοργανωτών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει δασκάλους, μέντορες, ομάδες προγραμματισμού, βιβλιοθήκες, ιδιωτικές εταιρείες, γονείς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς.
Ο πυρήνας της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού είναι οι Πρέσβεις, οι Επικεφαλής Εκπαιδευτικοί και οι εκπρόσωποι των υπουργείων Παιδείας της ΕΕ και των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, οι οποίοι συμβάλλουν στη διάδοση του οράματος της Εβδομάδας Προγραμματισμού σε τοπικό επίπεδο, υποστηρίζοντας τη διασύνδεση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, την οργάνωση δραστηριοτήτων και την καταχώριση αυτών στον χάρτη της Εβδομάδας Προγραμματισμού.
Αύριο, Παρασκευή 3 Ιουνίου ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του σχολικού έτους 2021-2022 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Θερμές ευχές στους σκληρά δοκιμαζόμενους εξεταζόμενους τελειόφοιτους, στις οικογένειές τους και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, που πάλεψαν όλη τη χρονιά για να πετύχουν τον στόχο της εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ευχές να περάσουν οι δύσκολες μέρες των εξετάσεων με δύναμη και ψυχραιμία, όσο το δυνατό λιγότερο άγχος, ευόδωση των προσπαθειών και ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων χωρίς απρόοπτα.
Αγαπημένοι/ες μαθητές/ήτριες μας,
Καλή επιτυχία, καλή δύναμη, καλό κουράγιο!
Αύριο θα δώσετε μια σημαντική μάχη της ζωής σας, μία από τις σημαντικές μάχες που θα αναγκαστείτε να δώσετε στην πορεία σας.
Να θυμάστε πάντα ότι:
Κι αν χάσω μια μάχη, δε χάνω τον πόλεμο.
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό.
Η εισαγωγή στα ΑΕΙ δεν εγγυάται ούτε την ευτυχία ούτε την επαγγελματική εξέλιξη.
Κυνηγήστε τα όνειρά σας, αγαπημένα μας παιδιά… δίνοντας τον καλύτερο εαυτό σας, αλλά πάνω απ΄όλα να θυμάστε ότι ανεξαρτήτου αποτελέσματος, προέχει η σωματική, ψυχική και πνευματική υγεία σας.
Αύριο είναι απλώς μια μάχη. Ο αγώνας συνεχίζεται…
Αξίζετε τα καλύτερα!
Καλή επιτυχία και ευόδωση των προσπαθειών σας.
Τα όνειρά σας, ευχές μας!
Ευχόμαστε επίσης, καλή δύναμη στην οικογένειά σας, που δίνει δίπλα σας τον δικό της αγώνα.
Ευχές για ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων χωρίς απρόοπτα.
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του 11ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας του κόμβου Αθήνας που διοργανώθηκε από το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής/Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής και πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 10-13/5/2022.
Ήταν χαρά και τιμή μου να προσθέσω το λιθαράκι μου ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ, ως μέλος του προεδρείου συνεδριών του Φεστιβάλ και ως υπεύθυνη καθηγήτρια των παρουσιαζόμενων έργων από τις ομάδες μαθητών μου.
Νιώθω ιδιαιτέρως περήφανη για τις ομάδες μαθητών/τριών μου του Α΄ Αρσάκειου Γυμνασίου και του Α΄ Αρσάκειου Λυκείου Ψυχικού που παρουσίασαν 4 πρωτότυπα ψηφιακά έργα τα οποία υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων μας την σχολική χρονιά 2021-2022! Μπράβο παιδιά μου! Πάντα μπροστά! Πάντα ψηλά!
Πρόκειται για το eTwinning έργο Το τρένο περνά! – Προγραμματίζοντας μικροελεγκτή #SkillsLabs” https://live.etwinning.net/projects/project/329670 , το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2021-2022 στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Β΄ Τάξης Γυμνασίου στη Θεματική: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και συγκεκριμένα στην Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική. Βασική ιδέα του έργου ήταν η εμπλοκή των μαθητών σε ομαδοσυνεργατικές STEM δραστηριότητες ενεργητικής βιωματικής διερευνητικής μάθησης προγραμματισμού μικροελεγκτή στοχεύοντας στην ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης και δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας. Στο έργο συνεργάζονται εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και μαθητές της Β΄ τάξης του Α΄ και του Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες: – εισαγωγής στη ρομποτική και στον προγραμματισμό, – διατύπωσης αυθεντικού προβλήματος (όπως έλεγχος διάβασης τρένου), – εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες μικροελεγκτή (μικροελεγκτής ATmega328), – εισαγωγής στο προγραμματιστικό περιβάλλον mBlock, – δημιουργίας τεχνουργήματος και κατάλληλης συνδεσμολογίας αξιοποιώντας κατάλληλα δομικά στοιχεία όπως τουβλάκια LEGO, καλώδια, λαμπάκια LED κ.ά., – προγραμματισμού του μικροελεγκτή. Η ανάπτυξη του twinspace του έργου https://twinspace.etwinning.net/205065/home ξεκίνησε με την ίδρυση του έργου τον Οκτώβριο 2021 και συνεχίστηκε από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της Β΄ τάξης των σχολείων μας σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε πληθώρα δραστηριοτήτων ακολουθώντας τα τρέχοντα ημερολογιακά γεγονότα.
Αξίζει να αναφερθούν τα συνεργατικά προϊόντα του έργου:
Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συμμετείχε στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας και τρεις ομάδες μαθητών του παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία τρία μαθητικά έργα την Τρίτη 10/5/2022, στη 2η Ζώνη 12:00 – 14:00. Η παρουσίαση έργων αφορούσε σε ένα έργο μαθητών της Α΄ τάξης Λυκείου και δύο έργα μαθητών της Β΄ τάξης Λυκείου που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν τα έργα:
Παράλληλα, ομάδες μαθητών συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Let’s Explore the World of Technology” https://twinspace.etwinning.net/193609/ και συνεργάζονται με μαθητές άλλων σχολείων δημιουργώντας μια ευρωπαϊκή κοινότητα πρακτικής και μάθησης.
Σκοπός τού έργου «Let’s explore the World of Technology” είναι η καλλιέργεια των υπολογιστικών δεξιοτήτων και τής υπολογιστικής σκέψης, η εισαγωγή των μαθητών και η εμβάθυνση στις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT), η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν και εξοικειωθούν με τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες και να διερευνήσουν τις προκλήσεις, τις δυνατότητες και τους κινδύνους των νέων τεχνολογιών. Μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη, απώτερο στόχο τού έργου αποτελεί η ανάδειξη τής σημασίας τής συνεργασίας των λαών, τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και τής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
Στο συνεργατικό Padlet οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να διερευνήσουν μια πληθώρα δραστηριοτήτων και έργων των μαθητών, που υλοποιήθηκαν προοδευτικά στο πλαίσιο του μαθήματος “Εφαρμογές Πληροφορικής” κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
B΄ Τάξη – Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού – Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ Κατερίνα Γλέζου – Στο πλαίσιο του μαθήματος: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών
Περιγραφή έργου: Ανάπτυξη συνεργατικού padlet με τίτλο ” 2021-2022 Μαθαίνω προγραμματισμό – Για την αναβάθμιση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας” https://padlet.com/glezouk/programming21 .
Στο συνεργατικό Padlet οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να διερευνήσουν μια πληθώρα δραστηριοτήτων και έργων των μαθητών, που υλοποιήθηκαν προοδευτικά στο πλαίσιο του μαθήματος “Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών” κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
B΄ Τάξη – Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού – Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ Κατερίνα Γλέζου – Στο πλαίσιο του μαθήματος: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών
Περιγραφή έργου: Οι μαθητές του Α΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχαν στην ειρηνιστική πρωτοβουλία “Coding for Peace” κωδικοποιώντας ένα μήνυμα ειρήνης, αλληλεγγύης και υποστήριξης προς τους μαθητές και τους δασκάλους της Ουκρανίας. Οι μαθητές εξέφρασαν τα αντιπολεμικά τους συναισθήματα αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Δημιούργησαν ή ανέμειξαν έργα Scratch και τα διαμοίρασαν στο “Coding for Peace” Scratch Studio: https://scratch.mit.edu/studios/31188992 ακολουθώντας την πρόταση της EU Code Week κοινότητας. Επιπροσθέτως, δημιούργησαν το “Give Peace a Chance!” Scratch Studio https://scratch.mit.edu/studios/31244461/ προκειμένου να διαλαλήσουν το επείγον μήνυμα “Stop the war now!”. Ακόμα, δημιούργησαν συνεργατικά διάφορα ψηφιακά τεχνουργήματα όπως αφίσες αξιοποιώντας την πλατφόρμα Canva, παρουσιάσεις powerpoint, τα οποία πρόσθεσαν στην στήλη “Coding for Peace” στο padlet της τάξης με τίτλο ” 2021-2022 Μαθαίνω προγραμματισμό – Για την αναβάθμιση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας” https://padlet.com/glezouk/programming21 Τέλος, κατασκεύασαν ένα lino http://linoit.com/users/glezou/canvases/Give_Peace_a_Chance για τον διαμοιρασμό των έργων τους και την ενίσχυση του φιλειρηνικού κινήματος. https://vimeo.com/707943056
Συγχαρητήρια θερμά σε όλες και όλους τους συμμετέχοντες στο Φεστιβάλ!
– στις μαθήτριες και τους μαθητές που ανέπτυξαν και παρουσίασαν περισσότερα από 70 ψηφιακά έργα και τις/τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που έδωσαν την έμπνευση και την υποστήριξη!
– στα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής για την εθελοντική προσφορά του χρόνου και της ενέργειας που αφιέρωσαν!
– στους πανεπιστημιακούς δασκάλους και τους Εκπαιδευτικούς/Πολιτιστικούς Φορείς και Ιδρύματα που παρουσίασαν 11 εργαστήρια υψηλής ποιότητας!
Τα ψηφιακά έργα των μαθητών που παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ του κόμβου Αθήνας είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα http://v-athina.digifest.info/.
Αυτή είναι μια ανοιχτή πρόσκληση για την κοινότητα του Code Week, να συμμετάσχει στην ειρηνευτική πρωτοβουλία EU Code Week – Κωδικοποίηση για την Ειρήνη.
Η κοινότητα της Εβδομάδας Κώδικα της ΕΕ προσκαλεί τους δασκάλους και τους μαθητές να κωδικοποιήσουν μηνύματα υποστήριξης και αλληλεγγύης για την Ουκρανία, και να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τις εκκλήσεις για ειρηνευτική δράση. Ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να δείξει ότι η κωδικοποίηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκφράσει ενσυναίσθηση και συμπόνια σε δύσκολες καταστάσεις και να στείλει ένα μήνυμα ειρήνης που φτάνει στους δασκάλους και τους μαθητές της Ουκρανίας.
Τι μπορείς να κάνεις:
Μαθητές: Κωδικοποιήστε ένα μήνυμα υποστήριξης. Μπορεί να είναι οτιδήποτε μπορείτε να σκεφτείτε, για να εκφράσετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας σχετικά με την ανάγκη για ειρήνη στην περιοχή: ένα σχέδιο, μια ιστορία, μια ηχογράφηση, ένα τραγούδι, ένα βίντεο.
Δάσκαλοι: Κωδικοποιήστε ένα μήνυμα που απαιτεί δράση. Εάν γνωρίζετε οποιεσδήποτε πρωτοβουλίες που βοηθούν ενεργά τους Ουκρανούς, τονίστε τις ως έναν τρόπο να προσελκύσετε περισσότερη προσοχή και την απαραίτητη υποστήριξη. Κάθε ενέργεια μετράει!
Κωδικοποιήστε το μήνυμά σας και μοιραστείτε το στο “Coding for Peace” Scratch Studio: https://scratch.mit.edu/studios/31188992
Μη διστάσετε να αναμίξετε τα έργα της συλλογής ή να δημιουργήσετε τα δικά σας.
—-
Θυμήθηκα την παρουσίαση στο Συνέδριο της Σύρου το 2003 με αφορμή του πολέμου στο Ιράκ:
“Αξιοποίηση Logo-like περιβάλλοντος στη σχολική τάξη: εμπειρίες, προβληματισμοί και διδακτικές προτάσεις”
των Γλέζου Κατερίνα, Γρηγοριάδου Μαρία
A paper in Greek Language about the implementation of a learning scenario describing the programming of Peace Sign in MicroWorlds Pro in the classroom back to 2003.
Για την καλύτερη οργάνωση της Ημερίδας και ενημέρωσή σας σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος μπορείτε να κάνετε εγγραφή στη φόρμα: https://forms.gle/A2Ve767Cgz68tDrw6
Επισυνάπτεται η πρόσκληση παρακολούθησης και το πρόγραμμα της ημερίδας.
Εγκάρδιες ευχές για Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος 2022, να απαλύνει τον πόνο, να φέρει το χαμόγελο στα χείλη, να χαρίσει ειρήνη, αγάπη, υγεία, δημιουργία, αδελφοσύνη, αλληλεγγύη για ένα καλύτερο αύριο!
Επί γης ειρήνη!
Χρόνια πολλά, όμορφα, δημιουργικά!
Στη διεύθυνση http://scratch.mit.edu/galleries/view/106246 θα βρείτε μια συλλογή Christmas cards – Χριστουγεννιάτικες κάρτες, έργα μαθητών/τριών από τα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού, να πάρετε ιδέες και να δημιουργήσετε τη δική σας χριστουγεννιάτικη κάρτα στο Scratch!
Αν πάλι, σας εμπνέει ο προγραμματισμός σε HTML, δείτε ως ενδεικτικά παραδείγματα:
Την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2021 το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού βραβεύθηκε με Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για το e-Twinning έργο“Robotics – a step to the future” (πατήστε εδώ).
Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης (ΚΥΥ) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, και υπογραμμίζει την αρτιότητα τής εργασίας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και τού Σχολείου στο e-Twinning έργο “Robotics – a step to the future”, το οποίο αποκτά πλέον αναγνώριση στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Στη σελίδα με τίτλο “Schools awarded the European Quality Label 2021” εδώ μπορείτε να αναζητήσετε τη λίστα των σχολείων (εκπαιδευτικός/σχολική μονάδα/έργο) στα οποία απονεμήθηκε η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας το έτος 2021.
Το e-Twinning έργο “Robotics – a step to the future” έργο είχε ήδη διακριθεί με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας (πατήστε εδώ ).
Σε ποια σχολεία απονέμεται η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας e-Twinning:
Η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας e-Twinning απονέμεται από τις Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης των εκάστοτε χωρών στα έργα e-Twinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά κριτηρίων που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής δράσης e-Twinning.
Η Ετικέτα Ποιότητας αποτελεί απτή αναγνώριση τού υψηλού επιπέδου των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που υλοποίησαν οι υπεύθυνοι καθηγητές και οι μαθητές, καθώς και επιβεβαίωση τής δέσμευσης τού σχολείου στην ποιότητα, στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας.
Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας και η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονεμήθηκε για το έργο και στα τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία: Ελλάδας, Ρουμανίας και Τουρκίας, από τις Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης τής Ελλάδας, τής Ρουμανίας και τής Τουρκίας, αντίστοιχα.
Στο βραβευμένο e-Twinning έργο “Robotics a step to the future” συνεργάστηκαν, συγκεκριμένα, τα σχολεία:
1) Α΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΛΕΖΟΥ
3) MATEI BASARAB HIGH SCHOOL, CRAIOVA, ROMANIA – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: DANIELA GRECU
4) SF. DUMITRU SECONDARY SCHOOL, CRAIOVA, ROMANIA – υπεύθυνη εκπαιδευτικός: ALINA MIHAELA CIUCĂ.
Το βραβευμένο e-Twinning έργο “Robotics a step to the future”, που υλοποίησαν οι μαθητές στο πλαίσιο τής Ζώνης Ρομποτικής των Α΄ και Γ΄ τάξεων τού Σχολείου, κατά τη σχολική χρονιά 2020-202, συντόνισε η καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών δρ Κατερίνα Γλέζου, ενώ στις δράσεις τού έργου συμμετείχε και η καθηγήτρια Γαλλικών κ. Μαρία Λαγουρού.
Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές:
Μαθητές τής Α΄ τάξης: Γάτσιος Νικόλαος, Γλυνός-Χατζηκρανιώτης Ιάσων,Γλυνού-Χατζηκρανιώτη Νίκη Μαρία, Κήρυκος Νικόλαος, Κουλουρίδης Γεώργιος, Κουφόγεωργα Νελίνα, Μακρογιάννης Ιωάννης Ριχάρδος, Σιλιτζόγλου Φίλιππος, Φουντουλάκης Αλέξανδρος, Χριστοδουλόπουλος Νικόλαος.
Πρόκειται για ένα έργο που διέθετε πρωτοτυπία θέματος, ενδιαφέρουσες συνεργατικές δραστηριότητες, δημιουργική χρήση εργαλείων ΤΠΕ, τήρηση τού κώδικα δεοντολογίας, παιδαγωγική καινοτομία και διάχυση.
Το έργο απετέλεσε μια καινοτόμα εκπαιδευτική πρακτική και αποσκοπούσε στην πρόταση λύσεων σε θεμελιώδη προβλήματα στη Ρομποτική ή τη μηχανική μέσω έξυπνων ρομπότ.
Στόχοι τού προγράμματος απετέλεσαν:
α) η ανάπτυξη επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία
β) η προώθηση τής Ρομποτικής και τού οπτικού προγραμματισμού
γ) η ανάδειξη καλών πρακτικών στην εκπαίδευση STEM
δ) η καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων
Κατά τη διάρκεια τού έργου δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη των υπολογιστικών δεξιοτήτων με εστίαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων προγραμματισμού και Ρομποτικής, και οι μαθητές έμαθαν πώς λειτουργούν οι αισθητήρες και οι κινητήρες, πώς να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να παρατηρούν αντικείμενα/εμπόδια χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα υπερήχων και πώς να ταξιδεύουν σε διαδρομές.
Οι δραστηριότητες και τα ψηφιακά έργα-κατασκευές των μαθητών και εκπαιδευτικών προβάλλονται στην πλατφόρμα τού twinspace τού έργου εδώ (πατήστε εδώ), στον ειδικά κατασκευασμένο συνεργατικό ιστότοπο τού έργου (πατήστε εδώ ), καθώς και στη διαδικτυακή πλατφόρμα και περιβάλλον προγραμματισμού“OpenRoberta” εδώ. (πατήστε εδώ).
Η επικοινωνία και οι δράσεις μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων έγιναν στην αγγλική γλώσσα.
Στο πλαίσιο τού έργου πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις, στην αγγλική γλώσσα, με τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων.
Στις διαδικτυακές συναντήσεις οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και να ανταλλάξουν ιδέες και προτάσεις για την πορεία τού έργου, ενώ συμμετείχαν σε πληθώρα δημιουργικών δραστηριοτήτων, όπως δημιουργία ψηφιακών έργων, αξιοποιώντας ποικίλα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές τής Τεχνητής νοημοσύνης.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο βραβευμένο e-Twinning έργο, καθώς μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη αναδείχθηκε η σημασία τής συνεργασίας των λαών, τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία, τής καλλιέργειας των απαραίτητων δεξιοτήτων 4Cs (επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας) για τους πολίτες τού 21ου αιώνα, των υπολογιστικών δεξιοτήτων, τής υπολογιστικής σκέψης και τής προώθησης τής Ρομποτικής.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε στους παρακάτω συνδέσμους:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή