Διαδραστικό – Εξ αποστάσεως Σεμινάριο με θέμα: «Γεωπεριβαλλοντικά και Γεωμυθολογικά Μονοπάτια: Γεωλογία και Μύθος σε Συνομιλία»

ΚΠΕ ΣΤΥΛΙΔΑΣΤο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Στυλίδας-Υπάτης (Κ.Ε.ΠΕ.Α. Στυλίδας-Υπάτης), σε συνδιοργάνωση με τις Υπεύθυνες

Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Κυκλάδων και Φθιώτιδας, στο πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου (ΕΘΔ) «Γεωπεριβαλλοντικά-Γεωμυθολογικά Μονοπάτια» που συντονίζει το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Στυλίδας-Υπάτης, θα υλοποιήσει Διαδραστικό – Εξ αποστάσεως  Σεμινάριο με θέμα:

«Γεωπεριβαλλοντικά και Γεωμυθολογικά Μονοπάτια: Γεωλογία και Μύθος σε Συνομιλία»

Η επιμόρφωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας που:

  • συμμετέχουν στο ΕΘΔ «Γεωπεριβαλλοντικά-Γεωμυθολογικά Μονοπάτια»
  • υλοποιούν Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • προτίθενται να υλοποιήσουν σχετικό πρόγραμμα την επόμενη σχολική χρονιά

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η γνωριμία των εκπαιδευτικών με τη θεματολογία και τις διδακτικές προσεγγίσεις του ΕΘΔ «Γεωπεριβαλλοντικά-Γεωμυθολογικά Μονοπάτια» με το νέο ξεκίνημά του.

Στόχοι του σεμιναρίου είναι:

  • η κατανόηση των φαινομένων που προσπάθησαν να εξηγήσουν οι μύθοι σε μία εποχή που δεν είχαν αναπτυχθεί φυσικές επιστήμες,
  • η αποσαφήνιση σχετικών όρων και εννοιών
  • η ανάπτυξη επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας,
  • η παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που υλοποιούν ή επιθυμούν να υλοποιήσουν προγράμματα Π.Ε. που άπτονται της θεματολογίας του Δικτύου.

Χρόνος και Διάρκεια σεμιναρίου: Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί διαδικτυακά μέσω webex, το απόγευμα της Τρίτης 8 Απριλίου 2025 από τις 18:00 έως τις 21:00. Θα αποσταλεί σύνδεσμος στους ενδιαφερόμενους την προηγούμενη ημέρα της υλοποίησης του σεμιναρίου. … περισσότερα

Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα: «Περιβάλλον και Πολιτισμός: Η Θάλασσα Ενώνει Ανθρώπους και Πολιτισμούς»

kastroriouΗ Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΔΕ Αχαΐας σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας και την Υπεύθυνη ΠεριβαλλοντικήςΛΟΓΟΤΥΠΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Εκπαίδευσης ΔΠΕ Αχαΐας διοργανώνουν Σεμινάριο με θέμα «Περιβάλλον και Πολιτισμός: Η Θάλασσα Ενώνει Ανθρώπους και Πολιτισμούς».

Η Πάτρα υπήρξε διαχρονικά ένα κοσμοπολίτικο κέντρο με ευρωπαϊκό και διεθνή χαρακτήρα και μεγάλη εμπορική και πολιτιστική δραστηριότητα. Η σημαντική γεωγραφική τοποθεσία της Πάτρας έχει καθορίσει την ιστορία της. Η πόλη μας εκτίθεται ως ανοιχτό μουσείο, ως τόπος γνώσης, ανακάλυψης και εξερεύνησης μέσα από τις ιστορίες που κρύβονται πίσω από τα εκθέματα των Μόνιμων Συλλογών του Μουσείου και τα Μνημεία της πόλης μας, αποκαλύπτοντας τις πολυάριθμες ιστορίες και περιβαλλοντικές – πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις που έχουν διαμορφώσει την ταυτότητα αυτού του σημαντικού λιμανιού της Μεσογείου.

Το Σεμινάριο θα υλοποιηθεί στις 9 Μαρτίου 2025 (10:00 – 13:30) στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στο πεδίο, με στόχο την ανάδειξη της Πάτρας ως σταυροδρόμι πολιτισμών, την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Πάτρας.

Στο πλαίσιο αυτό προσκαλούμε τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν Περιβαλλοντικά Προγράμματα στους θεματικούς άξονες:

  • Το περιβάλλον ως πεδίο συνάντησης των πολιτισμών
  • Περιβάλλον και μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι
  • Περιβάλλον και ιστορία

σε μια μοναδική περιβαλλοντική – πολιτιστική εξερεύνηση της πόλης της Πάτρας με ορίζοντα τη θάλασσα και την ιστορία της, με Υπεύθυνη Επιμέλειας και Σχεδιασμού την κ. Γεωργία Μανωλοπούλου (ΜΑ Μουσειολόγος), και Υπεύθυνες Υλοποίησης τις κκ Ελένη Αντωνακοπούλου (Δασκάλα- MSc στις Επιστήμες της Αγωγής- Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής ΔΠΕ Αχαΐας) και Ιωάννα Παπαϊωάννου (Γεωλόγο –MSc στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες – Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής ΔΠΕ Αχαΐας). … περισσότερα

Δανεισμός Μουσειοσκευής για τους ορυκτούς πόρους

από τα βάθη της γηςΤο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών διαθέτει στα σχολεία της ΔΔΕ Αχαΐας μουσειοσκευή με θέμα «Από τα βάθη της Γης … στην τσέπη σου» , η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής του ΜΕΤ στο Πρόγραμμα OCM του ICCROM, για την υποστήριξη των 17 στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης.

Η μουσειοσκευή είναι εκπαιδευτική βαλίτσα που περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό και οδηγίες για την υλοποίηση δραστηριοτήτων από τον εκπαιδευτικό στην τάξη του, στο πλαίσιο Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ή σχετικού γνωστικού αντικειμένου, με σκοπό την ανάδειξη της ιδιαίτερης αξίας των ορυκτών πόρων αλλά και του τρόπου με τον οποίο αυτοί επηρεάζουν την κοινωνία, την οικονομία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον στην κατεύθυνση της αειφορίας.

Στόχοι των δραστηριοτήτων είναι η:

  • Γνωριμία των μαθητών/τριών με τους ορυκτούς πόρους και αναγνώριση των ιδιοτήτων τους μέσω πειραματισμού και αλληλεπίδρασης.
  • Κατανόηση της σημασίας των ορυκτών πόρων στην καθημερινή ζωή και σύνδεσή τους με το κινητό τηλέφωνο.
  • Αλληλεπίδραση με τους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και τον τρόπο που αυτή επηρεάζει την χρήση και την διαχείριση του κινητού, καθώς και την εξόρυξη και χρήση των ορυκτών πόρων.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, φαντασίας, δημιουργικότητας, συνεργασίας.
  • Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.

Η μουσειοσκευή έχει σχεδιαστεί για την ηλικιακή ομάδα των μαθητών/τριών του Γυμνασίου και περιέχει εκπαιδευτικό υλικό και οδηγίες για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων από τον εκπαιδευτικό για την ανάπτυξη της συνεργασίας, την καλλιέργεια δεξιοτήτων, την ενεργοποίηση αισθήσεων, την ανάπτυξη της φαντασίας & της παρατηρητικότητας, την έκφραση ιδεών και την δημιουργική έκφραση των μαθητών/τριών. … περισσότερα

Εκπαιδευτικές επισκέψεις στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α./ πρώην Κ.Π.Ε.) κατά το σχολ. έτος 2024-2025»

Για το σχολικό έτος 2024-2025 το πλαίσιο σχεδιασμού και υλοποίησης των διδακτικών επισκέψεων των σχολικών μονάδων στα Κ.Ε.ΠΕ.Α. ορίζεται με το έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α  Φ11/10114/Δ7 /29-01-2025 ως ακολούθως:

  • Το κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α. δύναται να επιλέγει τον κατάλληλο τρόπο ανάπτυξης και υλοποίησης των προγραμμάτων του, είτε με τη φυσική παρουσία μαθητών /τριών /εκπαιδευτικών, είτε με εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Οι σχολικές μονάδες επιλέγουν τα προγράμματα για τα οποία κρίνουν ότι ενδιαφέρονται οι μαθητές και οι μαθήτριές τους, έτσι ώστε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιηθούν να ανταποκρίνονται και να καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τους στόχους κάθε σχολείου και προς τούτο συνεργάζονται με τους/τις Υπεύθυνους και τα Κ.Ε.ΠΕ.Α.
  • Η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα συγκεντρώσει τα αιτήματα των σχολικών μονάδων και θα καταρτίσουν σχετικό πίνακα με τις σχολικές μονάδες που αιτούνται εκπαιδευτικών επισκέψεων. Σε σχέση με τη σειρά προτεραιότητας, κατά την κατάρτιση των πινάκων, θα ληφθούν υπόψη:
    • η υλοποίηση εγκεκριμένου προγράμματος (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Σταδιοδρομίας)
    • η συνάφεια του προγράμματος με το αντίστοιχο πρόγραμμα του Κ.Ε.Π.Ε.Α. καθώς και
    • η συχνότητα εκπαιδευτικών επισκέψεων του σχολείου σε Κ.Ε.ΠΕ.Α.

… περισσότερα

Δράση «Ανακύκλωσης Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών μικροσυσκευών στα σχολεία του Δήμου Πατρέων»

1 ANAKSYSΟι Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας &  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων θα συντονίσουν, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, τη δράση Ανακύκλωσης Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών μικροσυσκευών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πατρέων.

Η δράση οργανώνεται πρωτίστως για όλα τα σχολεία στα οποία κατά το τρέχον σχολικό έτος υλοποιούνται προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη θεματική περιοχή «Διαχείριση Απορριμμάτων – Ανακύκλωση», αλλά και για όσα επιθυμούν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν  γονείς και μαθητές/τριες στο φλέγον ζήτημα της διαχείρισης των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών αποβλήτων.

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά προϊόντα γίνονται ταχύτατα ξεπερασμένα και αντικαθίστανται, με αποτέλεσμα να έχουμε και ταχύτατη αύξηση των αποβλήτων των συγκεκριμένων προϊόντων. … περισσότερα

Πρόσκληση συμμετοχής Σχολείων σε ΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα: «Σχολεία σε Δράση: Από την Εκπαίδευση στην Ενεργό Πολιτειότητα».

πολιτιμός περιβάλλονΣτο πλαίσιο της συνεργασίας της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Πολιτιστικά Θέματα), με το Γενικό Λύκειο Λουσικών και το Δήμο Δυτικής Αχαΐας σας ενημερώνουμε για την διοργάνωση ΗΜΕΡΙΔΑΣ, με θέμα «Σχολεία σε Δράση: Από την Εκπαίδευση στην Ενεργό Πολιτειότητα».
Η ημερίδα συνδιοργανώνεται από το Γενικό Λύκειο Λουσικών, τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας, την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΔΕ Αχαΐας κα Ιωάννα Παπαϊωάννου, την Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης κα Αθανασία Μπαλωμένου, τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ΔΔΕ Αχαΐας, κο Παπατσίμπα Γεώργιο, τη Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης του ΓΕΛ Λουσικών κα Ιωάννα Χαρδαλούπα, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και το Ινστιτούτο Τοπικής Ιστορίας.

Η Ημερίδα δομείται γύρω από δύο κεντρικούς θεματικούς άξονες: Τον Πολιτισμό και το Περιβάλλον. Η σύνδεση πολιτισμού και περιβάλλοντος με τις αρχές της ενεργού πολιτειότητας και της αειφορίας συμβάλλει στη διαμόρφωση μαθητών που λειτουργούν ως κριτικά σκεπτόμενοι πολίτες, έτοιμοι να συμμετάσχουν ενεργά στη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου μέλλοντος. Στην Ημερίδα θα προσκληθούν και θα συμμετέχουν Ειδικοί Επιστήμονες, οι οποίοι θα προσεγγίσουν σφαιρικά τους δύο θεματικούς της άξονες.

Ο σκοπός της Ημερίδας είναι να αποτελέσει έναν ανοιχτό εκπαιδευτικό χώρο αλληλεπίδρασης, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τον σχεδιασμό και το περιεχόμενο των Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων τους, να ανταλλάξουν ιδέες με Ειδικούς Επιστήμονες και να εμβαθύνουν σε θέματα που αφορούν την πολιτιστική κληρονομιά και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Μέσα από την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και την επιστημονική προσέγγιση των Ειδικών Επιστημόνων, επιδιώκεται η ανάδειξη της εκπαιδευτικής σημασίας της συνεργασίας και της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και η διαμόρφωση ενός πλαισίου που προάγει τη γνώση, τη συνύπαρξη και τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες και τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Η ΗΜΕΡΙΔΑ θα διεξαχθεί την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025 και ώρες 08:30- 13:30 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Η Διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Δυτικής Αχαΐας.

Η Ημερίδα απευθύνεται σε ομάδες μαθητών/τριών των Γυμνασίων και Λυκείων, οι οποίοι υλοποιούν Πολιτιστικό ή Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα ή Δράση Ενεργού Πολίτη, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να:
 παρακολουθήσουν την Ημερίδα
 παρουσιάσουν τον σχεδιασμό και τα βήματα υλοποίησης του Πολιτιστικού ή Περιβαλλοντικού Προγράμματος ή της Δράσης Ενεργού Πολίτη που υλοποιούν, με έμφαση στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του ΟΗΕ.
Οι μαθητές/τριες μπορούν να παρουσιάσουν το Πρόγραμμά τους ή τη Δράση τους με: Προφορική παρουσίαση (παρουσίαση με power point) ή Αναρτημένη ανακοίνωση (Poster) ή Βίντεο ή Εικαστική Δημιουργία
 συμμετέχουν σε συζήτηση απευθύνοντας ερωτήσεις στους Ειδικούς Επιστήμονες που θα συμμετέχουν, ώστε να λάβουν απαντήσεις στο πλαίσιο ενός εποικοδομητικού ανοιχτού διαλόγου.

… περισσότερα

Επιμορφωτικό εξ Αποστάσεως ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Η μεθοδολογία βιωματικής μάθησης “Σχεδιαστική Σκέψη” για ενεργούς μαθητές: Προσεγγίζοντας περιβαλλοντικά θέματα όπως η κλιματική αλλαγή».

db7086b303868832df647f17166eb472Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης προγραμματίζει, σε συνεργασία με την Δ.Δ.Ε Κυκλάδων δια της Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων και το WWF Ελλάς, διαδικτυακό και διαδραστικό επιμορφωτικό σεμινάριο, με θέμα:

‘‘Η Μεθοδολογία Βιωματικής Μάθησης “Σχεδιαστική Σκέψη” για Ενεργούς Μαθητές: Προσεγγίζοντας Περιβαλλοντικά Θέματα όπως η Κλιματική Αλλαγή’’.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 (ώρα 18:00-21:00) σύμφωνα με το επισυναπτόμενο πρόγραμμα και απευθύνεται σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν προγράμματα και διδακτικά σενάρια, οδηγώντας τους μαθητές/τριές τους από την θεωρία στην πράξη.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι:

  • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη μεθοδολογία βιωματικής μάθησης “Σχεδιαστική Σκέψη – Design Thinking”.
  • Η ενίσχυση των εκπαιδευτικών σε διδακτικά εργαλεία ενεργοποίησης των μαθητών για έναν αυριανό ενεργό πολίτη.
  • Η αναλυτική παρουσίαση της εφαρμογής της μεθόδου για την μελέτη της Κλιματικής Αλλαγής.
  • Η συζήτηση προτάσεων και ιδεών εφαρμογής της μεθόδου, σε ποικίλης θεματολογίας προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων.

… περισσότερα

Δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Το σχολικό έτος 2024-25 τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορούν να ενταχθούν σε δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

Α) Τοπικά Δίκτυα,

Β) Διεθνή Δίκτυα και

Γ) Εθνικά Δίκτυα – Δίκτυα των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ).

Α) ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ: Η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συντονίζει τη σχολική χρονιά 2024-25 τα ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ:

  1. « Επι-Βιώσιμη Έκφραση»

Το δίκτυο συντονίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αχαΐας/Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον ΤΟΜΕΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ του 9ου και 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας. Σκοπός του δικτύου είναι οι μαθητές/τριες να προτείνουν λύσεις για το «πρασίνισμά» της ζωής μας, μέσω της οικολογικής τέχνης & του βιώσιμου σχεδιασμού. Οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες θα προτείνουν δράσεις και δημιουργήματα που σχεδιάζονται λαμβάνοντας υπόψη την αειφόρο ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον. Δηλαδή, θα κάνουν προτάσεις βασισμένες στη φύση για το δομημένο περιβάλλον (πόλη, κωμόπολη, χωριό, οικισμός), για τα οικήματα και κτήρια που ζούμε (αρχιτεκτονικός σχεδιασμός), αλλά και για τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε και καταναλώνουμε (βιομηχανικός σχεδιασμός).

  1. «Το ΚΛΙΜΑ αλλάζει! Εμείς;»

Το δίκτυο συντονίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αχαΐας/Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Σκοπός του δικτύου είναι οι μαθητές/τριες να ενημερωθούν για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, των αιτιών και των επιπτώσεών της αλλά και να συζητήσουν  ως ενεργοί πολίτες για την ανάγκη υιοθέτησης ενεργειών για μετριασμό και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Να  ευαισθητοποιηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς και να προτείνουν ιδέες και δράσεις για την αντιμετώπισή της. … περισσότερα

ΕΥΧΕΣ

γιορτινές ευχές 2025

Σεμινάριο “Κάθε σχολείο μια φωλιά”

φωλιέςΗ Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας διοργανώνουν βιωματικό επιμορφωτικό σεμινάριο – εργαστήριο κατασκευής Ξύλινης Φωλιάς για Πουλιά με θέμα «Κάθε σχολείο μια φωλιά“.

Το σεμινάριο-εργαστήριο διάρκειας 3ων διδακτικών ωρών (16:30- 19:00), θα υλοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2025 και θα φιλοξενηθεί στον χώρο του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων, στην πλαζ της Αγυιάς. Επιμορφώτριες του σεμιναρίου θα είναι οι Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Προσκεκλημένος επιμορφωτής /εμψυχωτής θα είναι ο κ. Κώστας Παπακωνσταντίνου, εκπαιδευτικός και μέλος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που πρόκειται να υλοποιήσουν Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης το σχ. Έτος 2024-25 και στόχοι του είναι οι εκπαιδευτικοί:

  • Να ενημερωθούν για τη σημασία των φωλιών για την τοπική πανίδα.
  • Να μάθουν τεχνικές κατασκευής φωλιών από φυσικά ή ανακυκλώσιμα υλικά.
  • Να ενσωματώσουν την δραστηριότητα αυτή σε ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
  • Να ευαισθητοποιηθούν για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τη σημασία της ύπαρξης των πουλιών στις πόλεις και τα χωριά μας.

Μετά το τέλος του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να οργανώσουν αντίστοιχη δράση με τους/τις μαθητές/τριές τους, δημιουργώντας έναν θετικό αντίκτυπο για το περιβάλλον, αφού οι φωλιές που θα κατασκευαστούν προτείνεται να τοποθετηθούν σε χώρο του προαυλίου κάθε σχολείου.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην ηλεκτρονική φόρμα: https://forms.gle/u2CrzEZPG5t2EgKUA, μέχρι και την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024. Ο αριθμός των συμμετοχών είναι περιορισμένος, λόγω της φύσης του εργαστηρίου. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Copyright © ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση