Έκθεση δραστηριοτήτων 2024-2025 της Υπεύθυνης ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ της Δ.Δ.Ε.Αχαΐας .

εικονίδιο ΠΕ ΑΧΑΙΑΣΗ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, ως εκπαίδευση «από, μέσα και για το περιβάλλον, αναγνωρίζεται ως το εργαλείο για την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, προοπτικών και αξιών ώστε οι μαθητές να γίνουν ικανοί να παίρνουν αποφάσεις για τον τρόπο δράσης, ατομικά και συλλογικά, τοπικά και παγκόσμια και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος (UNESCO 2002).Το περιεχόμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που δεν περιορίζεται στη γνώση των φυσικών διαδικασιών και των τρόπων ορθολογικής διαχείρισης φυσικών πόρων (διατήρηση ή αποκατάσταση) αλλά υιοθετεί κοινωνικές αξίες όπως η συμμετοχή, η αλληλεγγύη, η δικαιοσύνη και η διαφορετικότητα, μπορεί να συμπεριλάβει και το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία:

  • Ενισχύονται αξίες και καλλιεργούνται δεξιότητες και ικανότητες που συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών και τη δημιουργία του σύγχρονου δημοκρατικού και περιβαλλοντικά εγγράμματου πολίτη, ο οποίος ενεργεί με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής στην κατεύθυνση της αειφορίας.
  • Ενισχύεται η κοινωνικά κριτική διάσταση της εκπαίδευσης, ο περιβαλλοντικός, κοινωνικός και πολιτικός γραμματισμός και κυριαρχούν έννοιες όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, δημοκρατία και διαπολιτισμικότητα οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση του αειφόρου σχολείου το οποίο θα λειτουργεί ως φορέας περιβαλλοντικής και κοινωνικής αλλαγής.
  • Ενισχύεται η χρήση καινοτόμων μεθόδων μάθησης και διδασκαλίας.
  • Υποστηρίζεται η αυτονομία του σχολείου και το άνοιγμα στην κοινωνία με συστηματικό τρόπο και μέσα από ενδιαφέροντα και επίκαιρα θέματα. Όπως, για παράδειγμα, μέσω της συμμετοχής σε Θεματικά Δίκτυα (τοπικά, εθνικά, διεθνή) που υλοποιούνται από τα ΚEΠΕA/ ΚΠΕ και τους Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αλλά και στο πλαίσιο εγκεκριμένων συνεργασιών του ΥΠΑΙΘΑ με άλλους κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς, φορείς περιφερειακής ή τοπικής αυτοδιοίκησης, Α.Ε.Ι., ερευνητικά κέντρα κ.λπ., οι οποίοι μπορούν με τα δικά τους μέσα να στηρίξουν το έργο των εκπαιδευτικών και των σχολείων.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ Υπεύθυνης τη σχολική χρονιά 2024-2025

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025 η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, υλοποίησε τα παρακάτω:

  1. Υποστήριξε 85 προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε 51 σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με συμμετοχή 1688 μαθητών και 219 εκπαιδευτικών.

Τη φετινή σχολική χρονιά υπήρξε μια αύξηση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όχι όμως ιδιαίτερα σημαντική παρά τα πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα και την ένταση των φαινομένων της κλιματικής αλλαγής .

  1. Επιμόρφωσε Εκπαιδευτικούς σε σεμινάρια, ενημερωτικές ημερίδες και διαδικτυακές συναντήσεις…. βλ. https://drive.google.com/file/d/15zQdjgKEaMsZD7Nn0fWBDlIJ-D0Wmgp7/view?usp=drive_link
;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση