Πρόσκληση σε Διαδικτυακό Σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα ‘‘Κυκλική Οικονομία στην πράξη.’’

Η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με τους/τις Υπεύθυνους/ες Σχολικών δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, Έβρου, Ημαθίας, Κυκλάδων, Ρεθύμνου & Ροδόπης και με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SciCo (Science Communication – Επιστήμη Επικοινωνία) προτίθενται να διοργανώσουν Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα:

‘‘Κυκλική Οικονομία στην πράξη.’’

Μπορούμε να χρησιμοποιούμε για πάνοικονομία.1τα τους φυσικούς μας πόρους; Μήπως  μπορούμε να επιμηκύνουμε τη ζωή των προϊόντων που χρησιμοποιούμε; Πού θα μπορούσαν να καταλήγουν τα απορρίμματά μας; Άραγε μπορούμε να κάνουμε κάτι αλλάζοντας τις καθημερινές μας συνήθειες; Αυτά και άλλα ερωτήματα, οι Υπεύθυνοι/ες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων και η κα Στελλίνα Κουλουζάκη, Project Manager της SciCo, θα προσπαθήσουν να απαντήσουν στο σεμινάριο συντονίζοντας ομάδες εργασίας εκπαιδευτικών σε εργαστήρια, όπου οι συμμετέχοντες, με βιωματικές δραστηριότητες, θα:

  • γνωρίσουν την έννοια της Κυκλικής Οικονομίας,
  • ευαισθητοποιηθούν αναφορικά με το ζήτημα της διαθεσιμότητας Φυσικών Πόρων,
  • ανακαλύψουν την άμεση σχέση που έχει η διαθεσιμότητα Φυσικών Πόρων με την Οικονομία,
  • θα γνωρίσουν τις εναλλακτικές λύσεις που προτείνονται για τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας των Φυσικών Πόρων, στο πλαίσιο της Κυκλική Οικονομίας
  • εξοικειωθούν με εκπαιδευτικές τεχνικές οι οποίες μπορούν να τους/τις βοηθήσουν στην υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Όλες οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν έχουν σχεδιαστεί και συγκροτηθεί με βάση τις κύριες αρχές που διέπουν τη θεωρία και τη μεθοδολογία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τη βιωματική μάθηση. Ακολουθείται η γενική μεθοδολογία και οι αρχές της Σχεδιαστικής Σκέψης (Design Thinking), που είναι μία διαδικασία εντοπισμού και επίλυσης πραγματικών προβλημάτων, η οποία, τα τελευταία χρόνια, αξιοποιείται ιδιαίτερα στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί σε 3 φάσεις:

  1. την ΠΕΜΠΤΗ 12/5/2022, σύγχρονα, ώρες 18:00 -21:00 και
  2. την ΠΕΜΠΤΗ 19/5/2022, σύγχρονα, ώρες 18:00 – 20:30,
  3. ενώ απαιτείται και ατομικός χρόνος μελέτης (ασύγχρονα) στο ενδιάμεσο των δύο σύγχρονων συναντήσεων.

Αναλυτικά το Πρόγραμμα του Σεμιναρίου

Α ΦΑΣΗ  Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

18:00 – 18:10          Έναρξη – χαιρετισμοί

18:10 – 18:30          «Κυκλική … τί;.» ένα παιχνίδι γνωριμίας

18:30 – 19:00          “Εισαγωγή στην Κυκλική Οικονομία

19:00 – 19:30          “Σχεδιαστική σκέψη (Design Thinking)”

19:30 – 19:45          Ολιγόλεπτο διάλειμμα

19:45 – 20:30          “Δραστηριότητες για την κυκλική οικονομία”

20:30 – 21:00         Συζήτηση – Υλικό για μελέτη

Β ΦΑΣΗ  Από την Πέμπτη 12.5.2022 έως και την Πέμπτη 19.5.2022

Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν και μελετήσουν το υλικό που θα τους δοθεί και αφορά:

  • Παραδείγματα επιχειρηματικών μοντέλων Κυκλικής Οικονομίας
  • Βασικές Οικονομικές έννοιες
  • Δημιουργία εφαρμογών με App Inventor

Γ ΦΑΣΗ  Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

18:00 – 18:05          Δημιουργία ομάδων εργασίας

18:05 – 19:05          «Η δική μας Κυκλική Ιδέα!» εργασία σε ομάδες

19:05 – 19:15          Ολιγόλεπτο διάλειμμα

19:15 – 19:45          “Παρουσίαση των εργασιών των ομάδων”

19:45 – 20:15         «Παιδαγωγική αναπλαισίωση»

20:15 – 20:30         Συζήτηση– Αξιολόγηση – Κλείσιμο του σεμιναρίου

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί των ανωτέρω Διευθύνσεων, καλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο σύνδεσμο https://forms.gle/mXGCRPg3C9iSSSNY6, μέχρι και τη Δευτέρα 09 Μαΐου 2022 και θα λάβουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παραμονές του σεμιναρίου τον απαραίτητο σύνδεσμο για τη συμμετοχή τους στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex.

Στους συμμετέχοντες και στις τρεις φάσεις του σεμιναρίου, θα δοθεί σχετική βεβαίωση δεκαπέντε (15) διδακτικών ωρών, εκ των οποίων οι 7 ώρες θα είναι σύγχρονης και οι 8 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης.

Με το πέρας του σεμιναρίου θα  δοθεί το εκπαιδευτικό υλικό «Κυκλική οικονομία στην πράξη» στους/στις εκπαιδευτικούς, προκειμένου να υλοποιήσουν όσες δραστηριότητες κρίνουν ότι ανταποκρίνονται στη θεματική του Προγράμματος Περιβαλλοντικής που υλοποιούν ή θα υλοποιήσουν την επόμενη σχολική χρονιά.

Το σεμινάριο έχει βιωματικό και συμμετοχικό χαρακτήρα οπότε οι συμμετέχοντες παρακαλούνται, κατά τη διάρκεια αυτού, να έχουν ανοικτή κάμερα και να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν μικρόφωνο.

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση