Πώς επεξεργαζόμαστε το ρεπορτάζ
Μέθοδος
Ξεκινήστε κοιτάζοντας το ρεπορτάζ, με το θέμα ή τον τίτλο που αναφέρεται από τον παρουσιαστή.
- Ο εκπαιδευτικός της τάξης προετοιμάζει τους μαθητές- με όλες τις λέξεις που είναι σχετικές με το θέμα- Εάν πρόκειται για μια ερώτηση- ποια είναι η γνώμη σου έχεις κάποια γνώμη για το θέμα;
Διάβασε καλά όλες τις ερωτήσεις πριν να δεις το μαγνητοσκοπημένο ρεπορτάζ (το λιγότερο δύο φορές)
Eκαι αναζήτησε το λεξιλόγιο που μπορεί να σου χρησιμεύσει- Υπογράμμισε τις λέξεις. Μπορείς να μαντέψεις πιο εύκολα αυτό που παρουσιάζεται αφού γνωρίζεις το θέμα που θα αναπτυχθεί
-
Σε γενικές γραμμές, η σειρά των ερωτήσεων είναι χρονολογική
2 επαναλήψεις για να καταλάβεις και να απαντήσεις στις ερωτήσεις.
Η πρώτη παρουσίαση σου επιτρέπει να καταλάβεις σε γενικές γραμμές : Πρέπει να γνωρίζεις το είδος του ρεπορτάζ, τα πρόσωπα, το θέμα και ίσως το ύφος του θάματος που συζητείται.
-
Στη συνέχεια, ο καθηγητής σε συμβουλεύει να πάρεις κάποιες σημειώσεις: Τις σημαντικές λέξεις, τα νούμερα, τα χρόνια, τους τόπους….. Μην γράφεις ποτέ μια πλήρη πρόταση διότι θα χάσεις χρόνο
-
Ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο παίξιμο αξιοποιείς ένα τρίλεπτο για να μπορέσεις να απαντήσεις σε δυο ή τρεις απλές ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τις σημειώσεις σου και να ξαναδιαβάσεις καλύτερα τις άλλες ερωτήσεις για να ξέρεις ποιες πληροφορίες πρέπει να ψάξεις. Πρέπει τώρα να κάνεις ολοκληρωμένες φράσεις.
-
Το δεύτερο παίξιμο σου επιτρέπει να ψάξεις πληροφορίες που λείπουν, να φωτίσεις περισσότερο κάποια σημεία.
-
Προσοχή! Επαναλαμβάνεις τα γραπτά σου, για να δεις μήπως έκανες λάθη πάνω στη γλώσσα ή δίνεις στο καθηγητή να τα διορθώσει.
-
Η διόρθωση γίνεται δίνοντας τις ίδιες απαντήσεις σε όλη την τάξη
-
Π.χ Τι καιρό κάνει την ημέρα της παρουσίασης;
-
Βρέχει.
-
Πρόκειται για πολιτικό ρεπορτάζ ή κοινωνικό;
Κάτω από : BINTEO