Δημιουργική γραφή: Σκέψεις των Αθηναίων μετά τη συνθηκολόγηση

Στις παραγράφους  2, 16-23 των Ελληνικών ο  Ξενοφώντας περιγράφει τα γεγονότα που οδήγησαν στη συνθηκολόγηση της Αθήνας και το τέλος του πελοποννησιακού πολέμου. Οι μαθητές σχολίασαν τους σκληρούς όρους της ειρήνης και κλήθηκαν να κάνουν μια άσκηση δημιουργικής γραφής, αναπτύσσοντας τη φαντασία αλλά και την ενσυναίσθησή τους.  Συγκεκριμένα, τους ζητήθηκε να γράψουν  ένα μικρό προσωπικό κείμενο ως Αθηναίοι εκείνων των ημερών, βασιζόμενοι σε ένα κοινό για όλους ερωτηματολόγιο και σε μια φωτογραφία ενός προσώπου που δόθηκε ξεχωριστά στον καθένα.

Το ερωτηματολόγιο και οι φωτογραφίες (που μοιράστηκαν τυχαία στους μαθητές) παρατίθενται παρακάτω. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι εργασίες κάποιων μαθητών.

Ερωτηματολόγιο:

Γράφω τη δική μου ιστορία

Αθήνα, Άνοιξη 404 π.Χ.

Υπόθεσε ότι είσαι το πρόσωπο που απεικονίζεται στη φωτογραφία και ότι βρίσκεσαι στη Αθήνα τη μέρα που ανακοινώθηκαν οι όροι τα συνθηκολόγησης με τη Σπάρτη.

Γράψε ένα κείμενο με πρωτοπρόσωπη αφήγηση και προσωπικό ύφος, στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι παρακάτω πληροφορίες:

Πώς ονομάζεσαι, ποια είναι η ηλικία σου και με τι ασχολείσαι;

Τι σ’ αρέσει πάρα πολύ και τι δε σ’ αρέσει καθόλου να κάνεις;

Ποιο είναι το μεγαλύτερό σου όνειρο;

Τι άλλαξε στη ζωή αυτή τη μέρα;

Τι φοβάσαι και τι ελπίζεις;

Ποιο πρόσωπο χρειάζεσαι κοντά σου και τι θα του πεις;

Διδασκαλία των προσδιορισμών με εννοιoλογική χαρτογράφηση στο eclass

Στα πλαίσια της επανάληψης βασικών αρχών του συντακτικού της αρχαίας ελληνικής και πιο συγκεκριμένα των προσδιορισμών, επιδιώκεται να γίνει κατανοητή από τους μαθητές αφενός η κοινή τους λειτουργία (παροχή επιπλέον

Εμφύλιοι πόλεμοι της νεότερης ιστορίας

Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας των κερκυραϊκών από την Ιστορία του Θουκυδίδη συζητήσαμε με τους μαθητές του Α1 και του Α2 τα χαρακτηριστικά και τις συνέπειες των εμφυλίων πολέμων. Μ’

Ο Θηραμένης…σε rap battle

Οι μαθήτριες του Α4 Αραπάκη Βαγιάννα, Πατσιατζή Μαριαλένα, Τσαϊρίδου Μαρία, Τσιτσιλίδου Αθηνά και Χουρουζίδου Μαρία αποδίδουν τη δίκη και το θάνατο του Θηραμένη μέσα από στίχους ραπ και το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό!

Η εργασία:

Σύμφωνα με το κείμενο του Ξενοφώντα, ο Κριτίας,  μετά την αγόρευση του Θηραμένη, αποφάσισε να τον διαγράψει από τον κατάλογο των Τρισχιλίων, καθώς όσοι συμπεριλαμβανόταν εκεί δεν επιτρεπόταν να θανατωθούν χωρίς να δικαστούν κανονικά. Κι αυτό γιατί, όπως δήλωσε, έπρεπε να αποτραπεί η αθώωση ενός ανθρώπου που βλάπτει το ολιγαρχικό πολίτευμα. Ο Θηραμένης, λοιπόν, οδηγήθηκε στο θάνατο, αφού πρώτα προσπάθησε να ξεσηκώσει το πλήθος φωνάζοντας για την κατάφωρη αδικία που είχε υποστεί.

Η ομάδα μας αποφάσισε να παρουσιάσει την αντίδραση του Θηραμένη και τη στιχομυθία με τον δήμιό του, τον Κριτία, με έναν πιο σύγχρονο τρόπο, με ένα rap battle.

Ανταπόκριση από το δικαστήριο…

Ο Τσιαμπακάρης Χρήστος, μαθητής του Α4, μεταδίδει τη δίκη του Θηραμένη ως δημοσιογράφος:

Κυρίες  και κύριοι,

Ζητούμε συγγνώμη για την διακοπή του προγράμματός μας.

Κλίμα φόβου για όσους βρίσκονται αλλά και για όσους δεν περιλαμβάνονται στους 3.000 οπλοφορούντες πολίτες μετά τη δική του Θηραμένη.

afisa A4 ogwcyrrinyowwzmx50x8xl5t4n41c1vxj6t322kc2c 1

Προτάσεις τέχνης και πολιτισμού στην εκπαίδευση

Στις 22-24 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη πανελλήνιο επιστημονικό συνέδριο με θέμα “Προτάσεις τέχνης και πολιτισμού στην εκπαίδευση”. Στα πλαίσια των εργασιών του παρουσιάστηκε το σενάριο που υλοποιήσαμε με το

“Οι τέχνες στη γλωσσική εκπαίδευση” – Διδακτικά σενάρια ΙΕΠ

Στις 26 και 27 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διημερίδα με θέμα την αξιοποίηση της τέχνης στη γλωσσική διδασκαλία. Εκεί παρουσιάστηκε το σενάριο που υλοποιήσαμε με τα τμήματα Β1 και Β2 (2018-2019) στο μάθημα της Έκφρασης Έκθεσης και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο Οργάνωση και Παρουσίαση της Είδησης, με τίτλο “Γλωσσική διδασκαλία μέσω της Τέχνης: Ανακαλύπτοντας την είδηση μέσα σε έργα ζωγραφικής”.

Η συνοπτική παρουσίαση του σεναρίου:



Λήψη αρχείου

Όλα  τα διδακτικά σενάρια που παρουσιάστηκαν για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο από την ιστοσελίδα του ΙΕΠ.

http://iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/didaktika-senaria-texnes-neoelliniki-glossa

Η ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς εικονογραφημένη

Μετά τη διδασκαλία της ναυμαχίας στους Αιγός ποταμούς, την οποία ο Ξενοφώντας αφηγείται στο δεύτερο βιβλίο των Ελληνικών, οι μαθητές κλήθηκαν να αποδώσουν τα γεγονότα μέσα από εικόνες. Επέλεξαν ζωγραφικές αναπαραστάσεις, σύγχρονες φωτογραφίες, ακόμη και εικόνες από κόμικς. Οι εικόνες παρουσιάζονται παρακάτω και ανήκουν στους μαθητές του Α4: Αραπάκη Βαγιάννα, Γρηγοριάδη Χρήστο, Πατσιατζή Μαριαλένα, Σάνδρο Αντώνη, Σπύρου Δημήτρη, Τζίμκα Σταυρούλα, Τσαϊρίδου Μαρία, Τσέλιο Θωμά, Τσιαμπακάρη Χρήστο, Τσιγανιώτη Παναγιώτα,Τσιγανιώτη Θεοφάνη, Χειλίδη Νίκο και  Χουρουζίδου Μαρία

Η άφιξη των στόλων στον Ελλήσποντο

logo

Διδακτική αξιοποίηση της τέχνης στα Αρχαία Ελληνικά Α’ Λυκείου: Προσεγγίζοντας δημιουργικά την ήττα της Αθήνας

  Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Α’ λυκείου κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, όπως παρουσιάστηκαν στο συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού και δημοσιεύτηκαν στα αντίστοιχα πρακτικά.

Πληροφορίες για τα έργα τέχνης

Στο τέλος της διδακτικής πρότασης που εφαρμόστηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας παρουσιάστηκαν στους μαθητές πληροφορίες για τους πίνακες ζωγραφικής τους οποίους επεξεργάστηκαν κατά τη διάρκειά της. Έτσι, είχαν την

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση