ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ “ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ”
Σας ενημερώνουμε ότι ο εθελοντικός οργανισμός για τα παιδιά «Το χαμόγελο του Παιδιού», όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, εν όψει της Χριστουγεννιάτικης περιόδου συγκεντρώνει τρόφιμα και χρηστικά είδη προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου και των οικογενειών που υποστηρίζονται απ΄ αυτόν. Τα προϊόντα που χρειάζονται είναι τα παρακάτω:
– Συσκευασμένα είδη τροφίμων: γάλα εβαπορέ, ζυμαρικά, λάδι, ρύζι, όσπρια, αλεύρι, ζάχαρη, σάλτσα ντομάτας, κακάο, μπισκότα, κρουασάν, δημητριακά, φρυγανιές, μέλι, μαρμελάδα, μερέντα, χυμοί, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, πουρέ, κρέμες αραβοσίτου, βρεφικές κρέμες και βρεφικά γάλατα Νο 1 & 2, συσκευασμένους κουραμπιέδες και μελομακάρονα.
– Είδη βρεφικής φροντίδας: πάνες Νο 4-5-6, μωρομάντηλα, σαμπουάν, αφρόλουτρα.
– Είδη προσωπικής φροντίδας: σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, κλπ.
– Είδη υγιεινής και οικιακής χρήσης: καθαριστικά και απολυμαντικά γενικής χρήσης, μαλακτικά ρούχων, απορρυπαντικά πλυντηρίου, χλωρίνη, χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, χαρτοπετσέτες, σακούλες απορριμμάτων, διαφανής μεμβράνη, λαδόκολλα, γάντια μιας χρήσης.
Όσοι και όσες θέλουν να βοηθήσουμε τα παιδιά που έχουν ανάγκη μπορούν να φέρνουν τα προϊόντα στο σχολείο από την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου μέχρι τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024.
Πολυθεματικό project για την ημέρα ατόμων με αναπηρία Γ τάξη
Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Δράσεις και Μαθήματα Συμπερίληψης από την Ε’ Τάξη
Στην Ε’ Τάξη του σχολείου μας, την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οργανώσαμε μια σειρά από δραστηριότητες με στόχο να γνωρίσουμε καλύτερα τις αναπηρίες και να ενισχύσουμε την κατανόηση και την αποδοχή προς τους ανθρώπους που ζουν με αυτές. Η ημέρα αυτή ήταν γεμάτη από εκπαιδευτικά παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές δράσεις που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και να βιώσουμε εμπειρίες που ενισχύουν την ενσυναίσθησή μας.
Αρχικά, συζητήσαμε για τις διάφορες μορφές αναπηρίας, μαθαίνοντας για τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητες που έχουν οι άνθρωποι με αναπηρία να ξεπερνούν τα εμπόδια της καθημερινής ζωής. Έπειτα, παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους “ΙΑΝ”, η οποία μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τις συναισθηματικές και ψυχολογικές πτυχές της αναπηρίας, προκαλώντας μας να σκεφτούμε τις αντιφάσεις και τις κοινωνικές προκαταλήψεις που συχνά αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά.
Ακολουθώντας την ταινία, συμμετείχαμε σε σταθμούς γνωριμίας με τις αναπηρίες, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε βιωματικά τι σημαίνει να ζεις με κάποια αναπηρία. Ενδεικτικά, εξασκηθήκαμε στη νοηματική γλώσσα και μάθαμε να νοηματίζουμε τα ονόματά μας, κατανοώντας την αξία της επικοινωνίας χωρίς λόγια και το πώς η νοηματική γλώσσα ενώνει ανθρώπους από διαφορετικούς κόσμους. Στη συνέχεια, ήρθαμε σε επαφή με το αλφάβητο Braille. Είχαμε τη δυνατότητα να σχηματίσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας τον κώδικα Braille και να κατανοήσουμε τη σημασία αυτής της γραφής για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Η εμπειρία αυτή μας εντυπωσίασε και μας έκανε να εκτιμήσουμε τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία και η εκπαίδευση στους ανθρώπους με αναπηρίες. Για να ζήσουμε την εμπειρία από την πλευρά τους, συμμετείχαμε σε δραστηριότητες που απαιτούσαν να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που μπορεί να βιώνουν οι άνθρωποι με αναπηρίες στην καθημερινότητά τους. Ζωγραφίσαμε με δεμένα τα μάτια, προσπαθήσαμε να ανοίξουμε ένα βάζο με το ένα χέρι πίσω από την πλάτη μας και να φορέσουμε ένα γάντι, προκειμένου να κατανοήσουμε τις προκλήσεις που μπορεί να συναντούν σε απλές δραστηριότητες.
Η ημέρα αυτή ολοκληρώθηκε με την απάντηση σε ένα ερωτηματολόγιο με τίτλο “Εσύ τι θα έκανες;”, όπου συζητήσαμε ομαδικά και ανταλλάξαμε σκέψεις για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα άτομα με αναπηρίες και να προάγουμε την κοινωνική τους ένταξη.
Στο τέλος, γράψαμε τους στίχους ενός τραγουδιού με τίτλο “Όλοι μαζί μπορούμε πολλά” και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, συνθέσαμε και τη μουσική για το τραγούδι, δημιουργώντας έτσι ένα σύνολο που ενσωμάτωνε την ενότητα και τη δύναμη της αλληλεγγύης.
Αυτή η μέρα ήταν μια μοναδική ευκαιρία να μάθουμε και να εξελιχθούμε ως κοινωνικά υπεύθυνοι πολίτες, έτοιμοι να στηρίξουμε και να ενσωματώσουμε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως των αναπηριών τους, στην κοινωνία μας.
Εικονική Πραγματικότητα και Διδασκαλία
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου, παρακολούθησαν μια ταινία εικονικής πραγματικότητας, όπου ταξίδεψαν στην αρχαία Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ. , φορώντας το καθένα μια μάσκα προσομοίωσης. Κατάφεραν, έτσι, να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική και τον τρόπο που ζούσαν οι αρχαίοι Αθηναίοι. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε μια διαδραστική δραστηριότητα, ανάλογα με την ηλικία τους, με στόχο να κατακτήσουν τη γνώση που προσέλαβαν. Την παρουσίαση του προγράμματος ανέλαβε ο ο οργανισμός VR Evolution learnig.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία που συνεπήρε και ενθουσίασε όλους μας!
Οι μαθητές/τριες της Β τάξης ζωγράφισαν τον Παρθενώνα και τις Καρυάτιδες.
Εκκλησιασμός την ημέρα του Αγίου Στυλιανού
Γεννήθηκε στην Αδριανούπολη Παφλαγονίας της Μικράς Ασίας. Μόλις ενηλικιώθηκε, μοίρασε την πατρική του περιουσία στους φτωχούς και έζησε σε ερημικό τόπο με νηστεία και επίμονη άσκηση μέσα σε σπήλαιο. Απέκτησε, με τα χρόνια, φήμη κυρίως για την θαυματουργή του προσευχή που βοηθούσε πολλές γυναίκες όταν δεν τεκνοποιούσαν. Έτσι ο Άγιος καθιερώθηκε ως προστάτης των νηπίων και θεραπευτής των παιδικών ασθενειών. Πέθανε στην Παφλαγονία, άγνωστο πότε. Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του στις 26 Νοεμβρίου.
Το σχολείο μας προκειμένου να τιμήσει τη μνήμη του Αγίου Στυλιανού προγραμμάτισε εκκλησιασμό των μαθητών και μαθητριών στις 26 Νοεμβρίου, στον ιερό ναό της Αγίας Ακυλίνας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας – Κατασκευή σουπλά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: “Το Σημαντικό Πρωινό – Επένδυση για Υγιή Ζωή”
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σχετικά με τη σημασία της υγιεινής διατροφής, με έμφαση στο πρωινό γεύμα. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην καλλιέργεια συνείδησης γύρω από τα οφέλη που προσφέρει το πρωινό στην υγεία, τη σωματική και ψυχική ευεξία, καθώς και στην ενίσχυση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να εντάξουν το υγιεινό πρωινό στην καθημερινή τους ζωή.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες, όπως εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, συζητήσεις και παιχνίδια γνώσεων, μέσα από τις οποίες κατανόησαν τη σημασία του πρωινού και τη διατροφική αξία των διαφόρων τροφών.
Έπειτα, οι μαθητές αποτύπωσαν τις γνώσεις τους δημιουργικά: σχεδίασαν και ζωγράφισαν, σε φύλλα Α3, τις υγιεινές τροφές που θα ήθελαν να περιλαμβάνει το προσωπικό τους πιάτο. Στη συνέχεια, χρωμάτισαν τις δημιουργίες τους και κατασκεύασαν ένα σουπλά, το οποίο θα χρησιμοποιούν στο τραπέζι ως υπενθύμιση των βασικών στοιχείων ενός ισορροπημένου πρωινού.
Η ανατροφοδότηση των μαθητών ήταν ιδιαίτερα θετική. Εξέφρασαν ενθουσιασμό για τις δραστηριότητες και δήλωσαν ότι πλέον γνωρίζουν καλύτερα ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για την υγεία τους. Πολλοί ανέφεραν ότι ξεκίνησαν να τρώνε πιο συστηματικά πρωινό και να προσέχουν περισσότερο τις διατροφικές τους επιλογές.
Ο φύλακας άγγελός μου με φυλάει και με προστατεύει
Επηρεασμένοι από το κλίμα των Χριστουγέννων και την γιορτινή ατμόσφαιρα ολόγυρα μας, σκεφτήκαμε να παίξουμε ένα μαγικό παιχνίδι… αλληλοβοήθειας!!



















































