ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ “ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ”

ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΡΟΦΙΜΑ Αγαπητοί γονείς – κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι ο εθελοντικός οργανισμός για τα παιδιά «Το χαμόγελο του Παιδιού», όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, εν όψει της Χριστουγεννιάτικης περιόδου συγκεντρώνει τρόφιμα και χρηστικά είδη προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου και των οικογενειών που υποστηρίζονται απ΄ αυτόν. Τα προϊόντα που χρειάζονται είναι τα παρακάτω:

– Συσκευασμένα είδη τροφίμων: γάλα εβαπορέ, ζυμαρικά, λάδι, ρύζι, όσπρια, αλεύρι, ζάχαρη, σάλτσα ντομάτας, κακάο, μπισκότα, κρουασάν, δημητριακά, φρυγανιές, μέλι, μαρμελάδα, μερέντα, χυμοί, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, πουρέ, κρέμες αραβοσίτου, βρεφικές κρέμες και βρεφικά γάλατα Νο 1 & 2, συσκευασμένους κουραμπιέδες και μελομακάρονα.

– Είδη βρεφικής φροντίδας: πάνες Νο 4-5-6, μωρομάντηλα, σαμπουάν, αφρόλουτρα.

– Είδη προσωπικής φροντίδας: σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, κλπ.

– Είδη υγιεινής και οικιακής χρήσης: καθαριστικά και απολυμαντικά γενικής χρήσης, μαλακτικά ρούχων, απορρυπαντικά πλυντηρίου, χλωρίνη, χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, χαρτοπετσέτες, σακούλες απορριμμάτων, διαφανής μεμβράνη, λαδόκολλα, γάντια μιας χρήσης.

Όσοι και όσες θέλουν να βοηθήσουμε τα παιδιά που έχουν ανάγκη μπορούν να φέρνουν τα προϊόντα στο σχολείο από την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου μέχρι τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

ΑΦΙΣΑ κοινωνικο παντοπωλειο

Πολυθεματικό project για την ημέρα ατόμων με αναπηρία Γ τάξη

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήσαμε τις προηγουμενες ημέρες σειρά από δραστηριότητες για την αναπηρία στην τάξη μας, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το φάσμα της αναπηρίας και να ευαισθητοποιηθουν ως προς τις αξίες της ισότητας, του σεβασμού, της αγάπης και της αποδοχής.
Για την οπτικη αναπηρία: Γνωρίσαμε το σύστημα γραφής Braille, εξοικειωθηκαμε με τον τρόπο γραφής και γράψαμε λέξεις αλλά και τις αξίες μας, με τον τρόπο αυτό.
Για την ακουστική αναπηρία: Μυηθήκαμε σε στοιχεία της νοηματικής γλώσσας και μάθαμε στην νοηματική το τραγούδι <<Ελεφαντάκι>> του Φοίβου Δεληβοριά.
Για τη νοητική υστέρηση και το σύνδρομο down: Παρακολουθησαμε μία τρυφερή ταινία  μικρού μήκους, με τίτλο: <<Απλωσε το χέρι >>, συζητώντας για τα αίτια της νοητικής αναπηρίας και τις περιπτώσεις νοητικής αναπηρίας, με τους μικρούς μαθητές να συγκινούνται στο τέλος της προβολής, μπαίνοντας στη θέση των μαθητών που έβλεπαν στην ιστορία και δείχνοντας εκπληκτική ενσυναίσθηση!
Για τις διαχυτες αναπτυξιακες διαταραχές/φάσμα του αυτισμού: Παρακολουθησαμε το συγκινητικό ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του ειδικού δημοτικού σχολείου παιδιων με αυτισμό, στον Πειραιά. Συζητήσαμε για τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικες τους ανάγκες, τη διάρθρωση της καθημερινής τους ρουτίνας και τις συνθήκες που τους βοηθούν να αλληλεπιδράσουν και να ολοκληρωθούν ως προσωπικότητες.
Για τις κινητικές και άλλες αναπηρίες (πχ. εγκεφαλικη παραλυση), στο πλαίσιο του μαθήματος της μελέτης, παρακολουθησαμε στιγμιότυπα από τους παραολυμπιακους αγώνες, γνωρίσαμε τα αθλήματα αυτά και ακούσαμε συνεντεύξεις απο παραολυμπιονικες από την καλαθοσφαιριση με αμαξίδιο, την πετοσφαιριση καθιστών, το στίβο, το μποτσια και άλλα αθλήματα.
Τέλος, με το σύνθημα που έφτιαξαν τα παιδια: <<Η αναπηρία δεν είναι αδυναμία, είναι δύναμη και ευκαιρία! >>, ζωγραφισαμε για την αποδοχή, τον σεβασμό, την ισότητα και την αγάπη!!
Όνειρο όλων, μικρών και μεγάλων είναι ένα συμπεριληπτικό σχολείο για όλους με ισότιμη συμμετοχή, χωρίς αποκλεισμούς!! Είθε να γίνει πραγματικότητα!!

Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Δράσεις και Μαθήματα Συμπερίληψης από την Ε’ Τάξη

Στην Ε’ Τάξη του σχολείου μας, την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οργανώσαμε μια σειρά από δραστηριότητες με στόχο να γνωρίσουμε καλύτερα τις αναπηρίες και να ενισχύσουμε την κατανόηση και την αποδοχή προς τους ανθρώπους που ζουν με αυτές. Η ημέρα αυτή ήταν γεμάτη από εκπαιδευτικά παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές δράσεις που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και να βιώσουμε εμπειρίες που ενισχύουν την ενσυναίσθησή μας.

Αρχικά, συζητήσαμε για τις διάφορες μορφές αναπηρίας, μαθαίνοντας για τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητες που έχουν οι άνθρωποι με αναπηρία να ξεπερνούν τα εμπόδια της καθημερινής ζωής. Έπειτα, παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους “ΙΑΝ”, η οποία μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τις συναισθηματικές και ψυχολογικές πτυχές της αναπηρίας, προκαλώντας μας να σκεφτούμε τις αντιφάσεις και τις κοινωνικές προκαταλήψεις που συχνά αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά.

Ακολουθώντας την ταινία, συμμετείχαμε σε σταθμούς γνωριμίας με τις αναπηρίες, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε βιωματικά τι σημαίνει να ζεις με κάποια αναπηρία. Ενδεικτικά, εξασκηθήκαμε στη νοηματική γλώσσα και μάθαμε να νοηματίζουμε τα ονόματά μας, κατανοώντας την αξία της επικοινωνίας χωρίς λόγια και το πώς η νοηματική γλώσσα ενώνει ανθρώπους από διαφορετικούς κόσμους. Στη συνέχεια, ήρθαμε σε επαφή με το αλφάβητο Braille. Είχαμε τη δυνατότητα να σχηματίσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας τον κώδικα Braille και να κατανοήσουμε τη σημασία αυτής της γραφής για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Η εμπειρία αυτή μας εντυπωσίασε και μας έκανε να εκτιμήσουμε τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία και η εκπαίδευση στους ανθρώπους με αναπηρίες. Για να ζήσουμε την εμπειρία από την πλευρά τους, συμμετείχαμε σε δραστηριότητες που απαιτούσαν να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που μπορεί να βιώνουν οι άνθρωποι με αναπηρίες στην καθημερινότητά τους. Ζωγραφίσαμε με δεμένα τα μάτια, προσπαθήσαμε να ανοίξουμε ένα βάζο με το ένα χέρι πίσω από την πλάτη μας και να φορέσουμε ένα γάντι, προκειμένου να κατανοήσουμε τις προκλήσεις που μπορεί να συναντούν σε απλές δραστηριότητες.

Η ημέρα αυτή ολοκληρώθηκε με την απάντηση σε ένα ερωτηματολόγιο με τίτλο “Εσύ τι θα έκανες;”, όπου συζητήσαμε ομαδικά και ανταλλάξαμε σκέψεις για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα άτομα με αναπηρίες και να προάγουμε την κοινωνική τους ένταξη.

Στο τέλος, γράψαμε τους στίχους ενός τραγουδιού με τίτλο “Όλοι μαζί μπορούμε πολλά” και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, συνθέσαμε και τη μουσική για το τραγούδι, δημιουργώντας έτσι ένα σύνολο που ενσωμάτωνε την ενότητα και τη δύναμη της αλληλεγγύης.

Αυτή η μέρα ήταν μια μοναδική ευκαιρία να μάθουμε και να εξελιχθούμε ως κοινωνικά υπεύθυνοι πολίτες, έτοιμοι να στηρίξουμε και να ενσωματώσουμε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως των αναπηριών τους, στην κοινωνία μας.

eikona Viber 2025 04 05 17 32 03 180 eikona Viber 2025 04 05 17 32 03 939 eikona Viber 2025 04 05 17 32 04 224 eikona Viber 2025 04 05 17 32 04 488 eikona Viber 2025 04 05 17 32 04 742 eikona Viber 2025 04 05 17 32 05 408 eikona Viber 2025 04 05 17 32 05 733 eikona Viber 2025 04 05 17 32 06 047

Στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου

Καλό μήνα και καλά Χριστούγεννα από το Δημοτικό Σχολείο Ζαγκλιβερίου!🌲🌲🌲
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων για την όμορφη γιορτή που οργάνωσε με αφορμή το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και για τα δωράκια που έδωσε σε όλους μας!
Και του χρόνου με υγεία!
IMG 20241201 095929IMG 20241127 110716
IMG 20241127 104320IMG 20241127 104641IMG 20241127 105836
IMG 20241127 103739 2IMG 20241127 105021αρχείο λήψης

Εικονική Πραγματικότητα και Διδασκαλία

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, την Πέμπτη  17 Οκτωβρίου, παρακολούθησαν μια ταινία εικονικής πραγματικότητας, όπου ταξίδεψαν στην αρχαία Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ. , φορώντας το καθένα μια μάσκα προσομοίωσης. Κατάφεραν, έτσι, να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική και τον τρόπο που ζούσαν οι αρχαίοι Αθηναίοι. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε μια διαδραστική δραστηριότητα, ανάλογα με την ηλικία τους, με στόχο να κατακτήσουν τη γνώση που προσέλαβαν. Την παρουσίαση του προγράμματος ανέλαβε ο ο οργανισμός VR Evolution learnig.

Ήταν μια μοναδική εμπειρία που συνεπήρε και ενθουσίασε όλους μας!

Οι μαθητές/τριες της Β τάξης ζωγράφισαν τον Παρθενώνα και τις Καρυάτιδες.

IMG 20241017 084849 IMG 20241017 084932 IMG 20241017 085132IMG 20241017 105533

IMG 20241017 100859 IMG 20241017 105512 IMG 20241017 105523

κολαζ2

κολαζ1

 

Εκκλησιασμός την ημέρα του Αγίου Στυλιανού

Stephen Arnea Church StylianΓεννήθηκε στην Αδριανούπολη Παφλαγονίας της Μικράς Ασίας. Μόλις ενηλικιώθηκε, μοίρασε την πατρική του περιουσία στους φτωχούς και έζησε σε ερημικό τόπο με νηστεία και επίμονη άσκηση μέσα σε σπήλαιο. Απέκτησε, με τα χρόνια, φήμη κυρίως για την θαυματουργή του προσευχή που βοηθούσε πολλές γυναίκες όταν δεν τεκνοποιούσαν. Έτσι ο Άγιος καθιερώθηκε ως προστάτης των νηπίων και θεραπευτής των παιδικών ασθενειών. Πέθανε στην Παφλαγονία, άγνωστο πότε. Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του στις 26 Νοεμβρίου.

Το σχολείο μας προκειμένου να τιμήσει τη μνήμη του Αγίου Στυλιανού προγραμμάτισε εκκλησιασμό των μαθητών και μαθητριών στις 26 Νοεμβρίου, στον ιερό ναό της Αγίας Ακυλίνας.

IMG 20241126 100558

IMG 20241126 100605

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας – Κατασκευή σουπλά

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: “Το Σημαντικό Πρωινό – Επένδυση για Υγιή Ζωή”

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σχετικά με τη σημασία της υγιεινής διατροφής, με έμφαση στο πρωινό γεύμα. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην καλλιέργεια συνείδησης γύρω από τα οφέλη που προσφέρει το πρωινό στην υγεία, τη σωματική και ψυχική ευεξία, καθώς και στην ενίσχυση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να εντάξουν το υγιεινό πρωινό στην καθημερινή τους ζωή.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες, όπως εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, συζητήσεις και παιχνίδια γνώσεων, μέσα από τις οποίες κατανόησαν τη σημασία του πρωινού και τη διατροφική αξία των διαφόρων τροφών.

Έπειτα, οι μαθητές αποτύπωσαν τις γνώσεις τους δημιουργικά: σχεδίασαν και ζωγράφισαν, σε φύλλα Α3, τις υγιεινές τροφές που θα ήθελαν να περιλαμβάνει το προσωπικό τους πιάτο. Στη συνέχεια, χρωμάτισαν τις δημιουργίες τους και κατασκεύασαν ένα σουπλά, το οποίο θα χρησιμοποιούν στο τραπέζι ως υπενθύμιση των βασικών στοιχείων ενός ισορροπημένου πρωινού.

Η ανατροφοδότηση των μαθητών ήταν ιδιαίτερα θετική. Εξέφρασαν ενθουσιασμό για τις δραστηριότητες και δήλωσαν ότι πλέον γνωρίζουν καλύτερα ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για την υγεία τους. Πολλοί ανέφεραν ότι ξεκίνησαν να τρώνε πιο συστηματικά πρωινό και να προσέχουν περισσότερο τις διατροφικές τους επιλογές.

IMG 20241018 101425   IMG 20241018 101605 IMG 20241213 104348 IMG 20241213 104355 IMG 20241213 104412

Ο φύλακας άγγελός μου με φυλάει και με προστατεύει

Επηρεασμένοι από το κλίμα των Χριστουγέννων και την γιορτινή ατμόσφαιρα ολόγυρα μας, σκεφτήκαμε να παίξουμε ένα μαγικό παιχνίδι… αλληλοβοήθειας!!

Από σήμερα λοιπόν και μέχρι τα Χριστούγεννα, ο κάθε μαθητής -μετά από κλήρωση που έγινε στην τάξη μας με τα ονόματα όλων των παιδιών- θα έχει έναν φύλακα άγγελο συμμαθητή, που θα τον φυλάει και τον προστατεύει καθημερινά, σε κάθε του βήμα!!
Σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού μας, ο άγγελος του θα τον προσέχει διακριτικά στα διάλειμματα και στις δραστηριότητες, θα τον βοηθάει και θα τον προστατεύει, αλλά… χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητα του!!
…Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, θα γίνει η αποκάλυψη του κάθε αγγέλου για το κάθε παιδί και… έτσι με πολλές ευχάριστες εκπλήξεις θα ολοκληρωθεί το δικό μας παραμύθι!!
20241128 131446 20241128 111332 20241128 085213 20241114 124537

Γιορτάζοντας την επέτειο του Πολυτεχνείου – 17 Νοεμβρίου 1973

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν μαζική εκδήλωση λαϊκής αντίθεσης απέναντι στη στρατιωτική δικτατορία, που έλαβε χώρα στην ελληνική επικράτεια, μεταξύ 14 και 17 Νοεμβρίου.
Ξεκίνησε στις 14 Νοεμβρίου με την κατάληψη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, από φοιτητές και σπουδαστές. Αυτή κλιμακώθηκε σε αντιδικτατορική εξέγερση στην οποία ενσωματώθηκαν μετέπειτα πολίτες. Κατεστάλη αιματηρά πρωί της 17ης Νοεμβρίου, με την είσοδο άρματος μάχης στον χώρο του πολυτεχνείου.
Στις 15 Νοεμβρίου, τιμήσαμε την επέτειο, συζητώντας για τα γεγονότα που συνέβησαν, τις έννοιες της ελευθερίας και της δημοκρατίας και υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες. Παρακολουθήσαμε μικρής διάρκειας ντοκιμαντέρ, διαβάσαμε ποιήματα,  τραγουδήσαμε για το Πολυτεχνείο, ζωγραφίσαμε εργασίες με περιεχόμενο σχετικό με το θέμα αυτό.
Το Πολυτεχνείο, έχει διαχρονική αξία, δεδομένης της εξαιρετικής σημαντικότητας της συνύπαρξης των ανθρώπων σε ελεύθερες και δημοκρατικές κοινωνίες, με διακίνηση ελεύθερων ιδεών και αξιών.
Γ ΤΑΞΗ
20241115 093804
20241115 102543
20241115 093426
Ε ΤΑΞΗ
IMG 20241129 075107
ΣΤ ΤΑΞΗ
IMG 20241129 075139
IMG 20241129 075146
Δ ΤΑΞΗ
 IMG 20241115 102441