Οι κανόνες της αυλής
Σήμερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης, μαζί με την εκπαιδευτικό Παναγιώτα Γαλαζούλα, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, συζήτησαν τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται στην αυλή του σχολείου. Τόνισαν τη σημασία της βοήθειας προς τους μικρότερους συμμαθητές τους, καθώς και του σεβασμού τόσο προς τους εκπαιδευτικούς όσο και μεταξύ τους.
Αναφέρθηκαν στον τρόπο με τον οποίο οφείλουμε να λύνουμε τις διαφορές μας, συμφωνώντας ότι αυτό πρέπει να γίνεται με ηρεμία, χωρίς φωνές και σωματική βία. Παράλληλα, εξηγήθηκε η έννοια της ενσυναίσθησης και συζητήθηκαν διάφορα σχετικά σενάρια. Τέλος, οι μαθητές υπογράμμισαν πόσο σημαντικό είναι να διατηρούν την αυλή του σχολείου καθαρή.
Στο τέλος, δημιούργησαν όλοι μαζί μια αφίσα με τους κανόνες της αυλής και την τοιχοκόλλησαν σε εμφανές σημείο του σχολείου.
Μαθαίνουμε για τον σεισμό
Την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση στους μαθητές από τον Δήμο Λαγκαδά σχετικά με τον σεισμό και τα μέτρα προστασίας. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το τι είναι ο σεισμός, πώς εκδηλώνεται και ποια είναι τα βασικά μέτρα πρόληψης και σωστής αντίδρασης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτόν. Τονίστηκε η σημασία της ψυχραιμίας, της προστασίας κάτω από γερά έπιπλα, της αποφυγής πανικού και της σωστής εκκένωσης των χώρων. Η ενημέρωση βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν πώς μπορούν να προστατεύσουν τον εαυτό τους και τους γύρω τους σε περίπτωση σεισμού.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κύριο Στέλιο Κόκκινο για την εξαιρετική και κατανοητή παρουσίαση, καθώς και τον Δήμο Λαγκαδά για το χρήσιμο δώρο που προσέφερε στους μαθητές, ένα ντοσιέ με σημειωμάριο, στυλό και φυλλάδιο με οδηγίες προστασίας σε περίπτωση σεισμού.
Θεατρική παράσταση “Ο Μολυβένιος Στρατιώτης”
Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου οι μαθητές/τριες πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Θέατρο Αριστοτέλειο στη Θεσσαλονίκη, όπου παρακολούθησαν την παράσταση «Ο μολυβένιος στρατιώτης», εμπνευσμένη από το κλασικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Το έργο, μέσα από μια λιτή αλλά βαθιά συμβολική αφήγηση, παρουσίασε την ιστορία ενός ήρωα που, παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, παραμένει σταθερός στις αξίες και στα συναισθήματά του. Η παράσταση προκάλεσε συγκίνηση, ενσυναίσθηση και θαυμασμό στους μαθητές/τριες, οι οποίοι ήρθαν σε επαφή με έντονα συναισθήματα όπως η αγάπη, η ελπίδα και η δύναμη της επιμονής.
Το βαθύτερο νόημα του έργου αναδεικνύει την αξία της αποδοχής της διαφορετικότητας, της εσωτερικής δύναμης και της πίστης στα ιδανικά, προσφέροντας ουσιαστικά παιδαγωγικά μηνύματα και τροφή για προβληματισμό.
Δωρεά τροφίμων στο “Χαμόγελο του παιδιού”
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, με αίσθημα αλληλεγγύης και κοινωνικής ευθύνης, συγκέντρωσαν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης και τα προσέφεραν στο «Χαμόγελο του Παιδιού», στηρίζοντας έμπρακτα το πολύτιμο έργο του.
Η δράση αυτή ανέδειξε τη σημασία της προσφοράς, της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας, αξίες που καλλιεργούνται μέσα από την εκπαίδευση και μας θυμίζουν πως όλοι μπορούμε να συμβάλουμε σε ένα καλύτερο αύριο.
Ευχόμαστε η πρωτοβουλία αυτή να αποτελέσει έμπνευση για συνέχιση παρόμοιων δράσεων και το «Χαμόγελο του Παιδιού» να συνεχίσει απρόσκοπτα το σπουδαίο έργο του, χαρίζοντας φροντίδα, ελπίδα και χαμόγελα σε κάθε παιδί που το έχει ανάγκη.
Βραβείο Συμμετοχής στον διαγωνισμό “Τρέχουμε για την Ειρήνη”
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, αγαπητά μας παιδιά,
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η Ελληνική Ολυμπιακή
Επιτροπή, η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα #BEACTIVE
καθώς και τα Μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης των σχολικών δράσεων εκφράζουν
για ακόμη μία φορά τα θερμά τους συγχαρητήρια προς τους μαθητές και τις
μαθήτριες του σχολείου σας, καθώς και προς εσάς τους εκπαιδευτικούς που
συμμετείχατε στην Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία
«Τρέχω για την ΕΙΡΗΝΗ» 2025.
Μαζί με το παρόν μήνυμα, σας αποστέλλουμε τα ψηφιακά αναμνηστικά διπλώματα
για όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος στη δράση.
Επιπλέον, αποστέλλεται και ένα αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής για το
αρχείο του σχολείου σας, μία σκυτάλη καθώς και η αφίσα της φετινής
Σκυταλοδρομίας.
Θα θέλαμε επίσης να σας ενημερώσουμε ότι οι Σκυταλοδρομίες «ΤΡΕΧΩ ΓΙΑ…» θα
συνεχιστούν και τα επόμενα σχολικά έτη, καθώς αποτελούν δράσεις με σημαντικά
κοινωνικά μηνύματα, τα οποία έχουν απήχηση τόσο στην τοπική κοινωνία όσο
και πέρα από τα σύνορα της χώρας μας!
Συγχαρητήρια σε όλους για αυτήν την όμορφη προσπάθεια και τη δυναμική
συμμετοχή!
Να είστε καλά.
Καλές γιορτές!
Από τη διοργανώτρια ομάδα
Μύρισε Χριστούγεννα…
Η σχολική μας κοινότητα μπήκε για τα καλ
ά στο κλίμα των Χριστουγέννων! Οι μαθητές δημιούργησαν υπέροχες χριστουγεννιάτικες κατασκευές, οι οποίες στόλισαν τους διαδρόμους και τις αίθουσες, χαρίζοντας μια ζεστή και μαγική ατμόσφαιρα.
Ο Σύλλογος Γονέων φρόντισε και φέτος να οργανώσει μια όμορφη γιορτή για το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου. Κάθε παιδί κρέμασε με χαρά το δικό του στολίδι, συμβάλλοντας ώστε το δέντρο μας να γεμίσει χρώματα, λάμψη και παιδικά χαμόγελα. Η εκδήλωση ξεκίνησε με κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια, δημιουργώντας μια ζεστή, συγκινητική στιγμή που ένωσε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Στο τέλος όλα τα παιδιά πήραν δωράκια από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Τώρα, με την καρδιά μας γεμάτη προσμονή, περιμένουμε με λαχτάρα τις γιορτές και όσα όμορφα θα φέρουν μαζί τους!
ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Α΄Β΄Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ
Μια γειτονιά για όλους/-ες: Ένα πρόγραμμα για την ισότιμη πρόσβαση όλων στον δημόσιο χώρο και το κοινωνικό περιβάλλον της γειτονιάς
Θεματικό Πεδίο
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Ζαγκλιβερίου υλοποίησαν μια σειρά από δράσεις που στόχο είχαν την προώθηση της ισότιμης πρόσβασης όλων στον δημόσιο χώρο και στο κοινωνικό περιβάλλον της γειτονιάς. Επρόκειτο για μια έρευνα δράσης και μια προσπάθεια τροποποίησης της συμπεριφοράς απέναντι στο φαινόμενο του αποκλεισμού των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) από την κοινωνική ζωή και τον δημόσιο χώρο.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), οργανώθηκε —με τη συμβολή των δύο εκπαιδευτικών ΠΕ71 του σχολείου, της κυρίας Λένας Κυριακίδου και της κυρίας Ανθής Πιντή— μια ημερίδα ευαισθητοποίησης. Μέσα από βιντεοπαρουσιάσεις, αφηγήσεις και συζήτηση, το σύνολο των μαθητών ενημερώθηκε για το ποιοι είναι οι άνθρωποι με αναπηρία, ποιες είναι οι ανάγκες τους και ποιο είναι το αναφαίρετο δικαίωμά τους στις ίσες ευκαιρίες.
Στη συνέχεια, οι μαθητές της Γ΄ Δημοτικού συνέχισαν τη δράση μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες, όπου παρακολούθησαν βίντεο και συζήτησαν για τα προβλήματα που συναντούν τα άτομα με αναπηρία στις μετακινήσεις, την πρόσβαση και την επικοινωνία. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η προσωπική μαρτυρία ενός ατόμου με μειωμένη όραση, το οποίο περιέγραψε τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει στις μετακινήσεις του.
Ακολούθησε μια βιωματική άσκηση, κατά την οποία τα παιδιά κάλυψαν τα μάτια τους και προσπάθησαν να φτάσουν στη θέση τους, αντιμετωπίζοντας τα εμπόδια της διαδρομής. Μέσα από αυτήν την εμπειρία, κατανόησαν βαθύτερα τι σημαίνει να κινείσαι χωρίς όραση και πόσο απαραίτητες είναι οι διευκολύνσεις που συχνά θεωρούμε αυτονόητες.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μια περιπατητική παρατήρηση στον χώρο του σχολείου. Οι μαθητές κατέγραψαν όσα σημεία χρειάζονται βελτίωση, ώστε ο χώρος να είναι προσβάσιμος και σε άτομα με αναπηρία. Τη λίστα αυτή, μαζί με τις προτάσεις τους για λύσεις, πρότειναν οι ίδιοι να την αποστείλουμε στη διοίκηση του σχολείου, δείχνοντας έμπρακτα την ενεργό συμμετοχή και την υπευθυνότητά τους.
Οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού δημιούργησαν μια αφίσα ενημέρωσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, ενώ όλοι οι μαθητές του σχολείου συνεργάστηκαν για να φτιάξουν το «Δέντρο της Ενσυναίσθησης», στο οποίο κατέγραψαν λέξεις και φράσεις που αποκόμισαν από το σύνολο των δράσεων. Τα έργα αυτά κοσμούν πλέον τον διάδρομο του σχολείου και λειτουργούν ως διαρκή υπενθύμιση της σημασίας της αποδοχής και του σεβασμού.
Τέλος, τα παιδιά της Γ΄ τάξης ζωγράφισαν και μίλησαν για τα συναισθήματα που τους γέννησαν όλες αυτές οι εμπειρίες, ολοκληρώνοντας έτσι έναν κύκλο δράσεων που στόχο είχαν όχι μόνο την ενημέρωση, αλλά και την ουσιαστική καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και της ενεργούς πολιτειότητας.
E TWINNING – Christmas Online Lesson: Sharing Traditions Across Schools Στ τάξη
Στα πλαίσια του προγράμματος e-Twinning με θέμα «Christmas Online Lesson: Sharing Traditions Across Schools», η Στ΄ τάξη του σχολείου μας συμμετέχει ενεργά σε μια δημιουργική και συνεργατική δράση με σχολεία από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Μέσα από διαδικτυακές συναντήσεις, ανταλλαγή υλικού και συνεργατικές δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα χριστουγεννιάτικα έθιμα άλλων λαών και να παρουσιάσουν τα δικά μας.
Στο πλαίσιο αυτού του πολιτιστικού διαλόγου, οι μαθητές μοιράστηκαν παραδοσιακές χριστουγεννιάτικες συνταγές, παρουσιάζοντας γλυκά και εδέσματα που συνηθίζονται στην Ελλάδα κατά την εορταστική περίοδο. Παράλληλα, δημιούργησαν και αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικες ευχές, μεταφέροντας το πνεύμα των γιορτών και τη χαρά της συνεργασίας στους συμμαθητές τους από άλλες χώρες.
Μέσα από το πρόγραμμα, οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και ψηφιακού γραμματισμού, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν να εκτιμούν την πολυμορφία των πολιτισμών και να λειτουργούν ως μικροί «πρεσβευτές» της ελληνικής παράδοσης. Το ταξίδι αυτό στη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα τους βοηθά να αναπτύξουν κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και ανοιχτούς ορίζοντες.


























































