Οι μαθητές των Α΄ και Β΄τάξεων επισκέφτηκαν σήμερα το Μουσείο Τυπογραφίας. Έμαθαν για τη σπουδαία εφεύρεση της τυπογραφίας, για τον Γουτεμβέργιο, είδαν διάφορα μηχανήματα και τύπωσαν και οι ίδιοι σε χαρτί το τέλος ενός παραμυθιού που άκουσαν.
Μηνιαία αρχεία: Οκτώβριος 2018
Halloween στο σχολείο μας
Halloween, the time of pumpkins, candies, ghosts, witches and much more, is annually celebrated on 31 October. That’s the night before All Saints Day. Its origins date back thousands of years to the Celtic festival of Samhaim or The Feast of the Sun.
The Irish hollowed out turnips, placed a light inside to keep away the bad and stingy Jack. As the legend says, Jack was a man who tricked the devil and after Jack had died he was allowed neither in heaven nor in hell. With a lantern in his hand he began to search for a resting place on Earth. This was the original Jack-o-Lantern. Since Halloween came to America from Ireland (Scotland and Wales) people used pumpkins because they were bigger and easier to hollow out than turnip.
Children love the custom of dressing-up in fancy costumes and going from door-to-door yelling: Trick or treat!! Give me something good to eat!
ΧΑΛΟΟΥΙΝ
Το Χαλοουίν (αγγλικά: Halloween) γορτάζεται τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται κατά κανόνα σε κάτι «τρομακτικό» και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας πολλά γλυκά, και λέγοντας «trick or treat» («φάρσα ή κέρασμα»).
Το Χαλοουίν αποτελεί εξέλιξη της αρχαίας Κελτικής γιορτή Samhaim. Για τους Κέλτες η μέρα αυτή σημάδευε το τέλος της συγκομιδής και την αρχή του χειμώνα.
Το έθιμο της κολοκύθας αντλεί ρίζες από έναν παλιό Ιρλανδικό μύθο, του Τζακ, που ήταν τσιγκούνης και πειραχτήρι. Σύμφωνα με το μύθο,όταν πέθανε ο Τζακ ούτε ο θεός τον δέχτηκε στον παράδεισο αλλά ούτε και ο διάβολος στην κόλαση. Έτσι με ένα φανάρι φτιαγμένο από ραπάνι έψαχνε ένα μέρος στη γη για να αναπαύσει την ψυχή του. Γι’ αυτό κάθε Χαλοουίν, οι Ιρλανδοί σκάλιζαν ραπάνια, πατάτες και κολοκύθες, έβαζαν μέσα ένα κερί και τα τοποθετούσαν κοντά σε παράθυρα, ώστε να κρατάνε μακριά τα κακά τα πνεύματα και κυρίως το πνεύμα του τσιγγούνη Τζακ.
28η Οκτωβρίου
Φέτος γιορτάσαμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου διαφορετικά από άλλες χρονιές, καθώς δε διοργανώσαμε μια γιορτή για όλες τις τάξεις του σχολείου, αλλά κάθε εκπαιδευτικός διοργάνωσε δραστηριότητες στην τάξη του με τους μαθητές του. Έτσι , για παράδειγμα, οι μαθητές της Α΄τάξης διάβασαν το αντιπολεμικό βιβλίο “Πατάτες, πατάτες”, τραγούδησαν τον Ντούτσε, έπαιξαν σε αυτοσχέδια σκετσάκια και στο τέλος συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα με αντιπολεμικό περιεχόμενο. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά ζωγράφισαν την πόλη των ονείρων τους και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Έπειτα πήραν τη ζωγραφιά του διπλανού τους και, ακολουθώντας πάντα τις οδηγίες της δασκάλας τους, τη μουτζούρωσαν. Τα συναισθήματά τους αυτή τη φορά ήταν διαφορετικά. Στο τέλος τους ζητήθηκε να προσπαθήσουν να επαναφέρουν τη ζωγραφιά στην αρχική της κατάσταση. Ακολούθησε συζήτηση, με την οποία κατάλαβαν πως η πόλη των ονείρων τους συμβολίζει μια ειρηνική περίοδο, ενώ οι μουτζούρες του συμμαθητή τους συμβολίζουν τον πόλεμο. Συνειδητοποίησαν πως το να δημιουργήσεις κάτι από την αρχή είναι δύσκολο και θέλει κόπο, ενώ η καταστροφή με τον πόλεμο θέλει λιγότερο χρόνο. Αυτό που είναι πραγματικά δύσκολο είναι να επαναφέρεις μια πόλη μετά τον πόλεμο στην κατάσταση που ήταν σε καιρό ειρήνης. Κάποια πράγματα διορθώνονται με κόπο και στη ζωγραφιά και στην πραγματικότητα, ενώ κάποια άλλα δεν επανέρχονται ποτέ(π.χ. κάποιες μουτζούρες και οι ανθρώπινες ζωές). Οι μαθητές, παρά το νεαρό της ηλικίας τους αντιλήφθηκαν τον παραλληλισμό και την αξία της ειρήνης.
5η Ημέρα Πανελλήνιου Σχολικού Αθλητισμού
Το σχολείο μας και φέτος συμμετείχε στην 5η Ημέρα Πανελλήνιου Σχολικού Αθλητισμού. Πρόκειται για αθλητικές δράσεις, οι οποίες έχουν στόχο την απόκτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των μαθητών/τριών, αποβάλλοντας την αδράνεια και την υποκινητικότητα, που αποτελούν τις κύριες αιτίες αύξησης της παχυσαρκίας στους νέους σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες.
Οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής των Δημοτικών Σχολείων Βάμου και Γεωργιούπολης οργάνωσαν αθλητικές δραστηριότητες στο Γήπεδο του Βάμου. Με σύνθημα “Ας κινηθούμε” οι μαθητές των δύο σχολείων ασκήθηκαν,αγωνίστηκαν, ανταγωνίστηκαν, αλλά κυρίως πέρασαν όμορφα. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!












