Εποχική γρίπη

Αγαπητοί γονείς,

σύμφωνα με το υπ. αριθμ.  Πρωτ.:Φ.25/18448/Δ1-6-2-2019 έγγραφο με θέμα: Ενημέρωση σχετικά με την   εποχική γρίπη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων  συστήνονται οι παρακάτω κανόνες ατομικής υγιεινής για την αποφυγή της  εξάπλωσης της:

  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
  • Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους κάδους απορριμμάτων. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.

Βόλτα στη γειτονιά

Με αφορμή το σχετικό μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Α΄Δημοτικού, οι μικροί μαθητές μας γνώρισαν τη γειτονιά του σχολείου και τα μαγαζιά της. Κάναμε στάση στο αρτοποιείο του Βάμου, όπου μάθαμε τα μυστικά και τις δυσκολίες του επαγγέλματος του φούρναρη και φουρνίσαμε κι εμείς μερικές φρατζόλες!

Ημέρα επαναχρησιμοποίησης

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στην 5η Ημέρα Επαναχρησιμοποίησης, που είχε ως κεντρικό θέμα «Χριστούγεννα με Ανακύκλωση και  Επαναχρησιμοποίηση». Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου και περιλαμβάνει δράσεις όπως:

  • «Βιβλία-Παιχνίδια που αλλάζουν χέρια» (επαναχρησιμοποίηση βιβλίων-παιχνιδιών)
  • «Φτιάχνω τη δική μου κάρτα και στολίδια με ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση»»

Σκοπός της δράσης αυτής που γίνεται για πέμπτη σχολική χρονιά στα πλαίσια του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Αλλάξτε συμπεριφορές…. ΑνακυκλωSOSτε!) είναι η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας,  μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων πολιτών για το θέμα των απορριμμάτων, και ειδικά για το μεγάλο θέμα της μείωσης των απορριμμάτων, έτσι ώστε και χρήματα να ξοδεύονται λιγότερα για τη διαχείρισή τους, αλλά και να περιοριστεί η καταστροφή της φύσης, η εξάντληση των φυσικών πόρων και οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Ένας σημαντικός τρόπος μείωσης των απορριμμάτων είναι η επαναχρησιμοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων από αυτά. Παράλληλα, η επαναχρησιμοποίηση είναι ιδανικός τρόπος δημιουργικής ανακύκλωσης και καλλιέργειας της φαντασίας που πρέπει να διακρίνει κάθε ενεργό πολίτη. Στόχος είναι η ενεργός συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και πολιτών στη μείωση των απορριμμάτων, η παρουσίαση εναλλακτικών λύσεων μείωσης, επαναχρησιμοποίησης κι ανακύκλωσης των απορριμμάτων, η καλλιέργεια της δημιουργικής φαντασίας, της κριτικής σκέψης και της συνεργασίας καθώς και της εργασίας σε ομάδες.

 

Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός. Η Εμπειρία από Το Χαμόγελο του Παιδιού.

Την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 στις 17:00 πραγματοποιήθηκε ομιλία με θέμα «Ενδοσχολική Βία- Εκφοβισμός. Η Εμπειρία από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στο σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου.

Η Μάνια Τσίλλη, ψυχολόγος  από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε μια εισήγηση κατά την οποία προσπάθησε να ορίσει τι είναι ο Σχολικός Εκφοβισμός, ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του, πώς διακρίνεται από τη σχολική βία ή τα απλά πειράγματα και πώς πρέπει να αντιμετωπίσουν η οικογένεια και το σχολείο τους θύτες αλλά και τα θύματα. Οι γονείς των μαθητών υποστήριξαν την εκδήλωση με την παρουσία τους.

Μικροί πυροσβέστες

Όχι… Δεν ξέσπασε πυρκαγιά στο σχολείο, ούτε υπήρξε κάποιος εγκλωβισμός. Η πυροσβεστική υπηρεσία μας επισκέφτηκε στο πλαίσιο Προγράμματος Πολιτικής Προστασίας στα σχολεία, το οποίο αφορά στην πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών. Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους πυροσβέστες για μέτρα πρόληψης και προστασίας από τις φωτιές, γνώρισαν τον εξοπλισμό του πυροσβέστη, άκουσαν από κοντά τη σειρήνα του οχήματος  και στη συνέχεια έριξαν όλοι νερό με τη μάνικα πυρόσβεσης. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους αξιωματικούς και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Βρυσών.

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ με αληθινές ιστορίες-βιογραφίες ατόμων με αναπηρία, οι οποίοι αγωνίστηκαν σκληρά και παρά τις δυσκολίες  που αντιμετώπισαν, δεν άφησαν την αναπηρία τους να σταθεί εμπόδιο για τη ζωή.

Στη συνέχεια, το κάθε τμήμα στην τάξη του, πραγματοποίησε βιωματικές δραστηριότητες, ώστε να έρθουν οι μαθητές στη θέση όσων αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα. Ζωγράφισαν με πινέλο με το στόμα, έδεσαν τα μάτια τους ώστε να βιώσουν την καθημερινότητα ενός τυφλού κλπ.

 

 

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές

Η αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα έχει αρχίσει και οι τάξεις μας στολίζονται με χριστουγεννιάτικες κατασκευές, τις οποίες έφτιαξαν οι μικροί μας μαθητές υπό την καθοδήγηση τηςκαθηγήτριας εικαστικών κα Πέλα Μόσχου.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Παιδική Βιβλιοθήκη του Δ. Χανίων

Τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου οι μαθητές της Α΄και Γ΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου Χανίων. Ξεναγήθηκαν στο χώρο, άκουσαν την ιστορία της βιβλιοθήκης και παρακολούθησαν μια απολαυστική αφήγηση του παραμυθιού του Ευ. Τριβιζά «Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντίατρο». Στη συνέχεια κατασκεύασαν σελιδοδείκτες και διάβασαν βιβλία στους χώρους της βιβλιοθήκης. Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με μια επίσκεψη στον Κήπο και στην παιδική χαρά.

 

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Στις 20 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι η Σύμβαση του ΟΗΕ. Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού και  περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

  • Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
  • Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
  • Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)

Στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες με τις οποίες θελήσαμε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας και να προβληματιστούν αναφορικά με τα δικαιώματα του παιδιού.

Σε αυτή την κατεύθυνση μας βοήθησε ο εξωγήινος φίλος μας ο Ζορπ, ο οποίος ήρθε από τον πλανήτη του στη Γη με σκοπό να μάθει τι χρειάζονται τα παιδιά των ανθρώπων, ώστε να είναι χαρούμενα και γεμάτα υγεία.

Οι μικροί μας μαθητές ήταν πολύ πρόθυμοι να του πουν αυτά που σκέφτηκαν, αλλά παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα στην επικοινωνία. Πώς θα του μιλήσουν; Αφού δε γνωρίζουν τη γλώσσα του, ούτε εκείνος τη δική μας. Με συνεργούς τη φαντασία τους και το ταλέντο τους, βρήκαν τον τρόπο και του έδειξαν τι χρειάζεται ένα παιδί στη Γη. Έτσι, βρήκαν στην τάξη αντικείμενα που συμβόλιζαν τις ανάγκες τους ή ζωγράφιζαν τις ιδέες τους. Για παράδειγμα, έφεραν ένα μολύβι  για το σχολείο, (δηλαδή το δικαίωμα στην εκπαίδευση), ένα τσιρότο για το νοσοκομείο (δικαίωμα στην υγεία), ένα λουλούδι για τη φύση (δικαίωμα να ζούμε σε ένα προστατευμένο φυσικό περιβάλλον), ένα κουλουράκι για το δικαίωμα στην τροφή κλπ)  Παράλληλα, κατέγραφαν σε χαρτί κανσόν όσα πρότειναν και μάλιστα τα ταξινόμησαν ως εξής: σε αυτά που είναι απαραίτητα για να ζήσουμε και σε εκείνα που μας προσφέρουν χαρά, αλλά μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτά. Ακολούθησε συζήτηση, στην οποία εισήχθη ο όρος «δικαιώματα» και η εκπαιδευτικός εξήγησε στα παιδιά ότι οι κυβερνήσεις του κόσμου συμφώνησαν να προστατεύσουν αυτές τις ανάγκες των παιδιών και τους έδειξε τη σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών (σε μια φιλική προς τα παιδιά εκδοχή της). Έπειτα έθεσε ερωτήσεις στους μαθητές όπως:  «Σας εκπλήσσουν κάποια από αυτά τα δικαιώματα; Ποια; Γιατί; Εσύ τα έχεις όλα αυτά; Πιστεύεις ότι όλα τα παιδιά τα έχουν; Γιατί είναι σημαντικό να έχουν τα παιδιά αυτά τα δικαιώματα;»

Στο τέλος, πακετάραμε τα αντικείμενα, τις ζωγραφιές, τα χαρτιά κανσόν και τη Σύμβαση και τα δώσαμε στον Ζορπ για να τα δείξει και στους άλλους εξωγήινους φίλους μας στον πλανήτη του.

Πηγή: https://www.canada.ca/content/dam/phac-aspc/documents/services/health-promotion/childhood-adolescence/national-child-day/children-s-rights-activity-guide/cdaguide-eng.pdf