Μικρή Επανάσταση στο Σχολείο μας

Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε πριν από λίγες μέρες 6 κιτ ρομποτικής, αφού επιλεγήκαμε μετά από αίτησή μας για να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα «Μικρή Επανάσταση στην Εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του αύριο …».  Πρόκειται για ψηφιακό πρόγραμμα για μαθητές και μαθήτριες όλης της χώρας που υλοποιεί ο Δήμος Τρικκαίων  με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.  Στα πλαίσια αυτού του συμβολισμού έχουν επιλεγεί συνολικά 1821 σχολεία απ’ όλη τη χώρα και στόχος είναι να αναδειχθούν οι ψηφιακές δεξιότητες των επόμενων γενεών της χώρας, με έμπνευση από την Επανάσταση του 1821 και προσαρμογή στα δεδομένα της νέας εποχής.

Το έργο αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μαθητές τα ιδεώδη της Ελληνικής Επανάστασης και την ιστορία της χώρας μας, μέσα από τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς. Παράλληλα, στόχος είναι να μάθουν να σκέφτονται ως «μηχανικοί», αναπτύσσοντας την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων, διευρύνοντας και τη δημιουργικότητά τους.

Το πρόγραμμα αφορά σε εκπαίδευση στη ρομποτική, τη μηχανική και τον προγραμματισμό, με χρήση ειδικά σχεδιασμένων εργαλείων (kit ρομποτικής).

Οι μαθητές/τριες εισάγονται παράλληλα στην έννοια της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου για να διευκολυνθεί η «ένταξή» τους σε έναν ψηφιακό κόσμο που αλλάζει ταχύτατα.

Πραγματοποιούνται 13 περιφερειακοί διαγωνισμοί ρομποτικής και ένας εθνικός διαγωνισμός το διάστημα Μάρτιος – Μάιος του 2024.

Ως σχολείο αναμένουμε από την εφαρμογή αυτού του προγράμματος  την ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών και μαθητριών μας και τη γνωριμία και εξοικείωσή τους με θέματα της επιστήμης, της τεχνολογίας, της πληροφορικής και της μηχανικής, της ρομποτικής και του προγραμματισμού.  Οι έρευνες σχετικά με την αξιοποίηση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία δείχνουν πως σχετίζεται ευθέως και σημαντικά με την ανάπτυξη πνεύματος έρευνας και πειραματισμού και  την ενίσχυση της δημιουργικότητας και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.

Επισυνάπτουμε ενδεικτικά έρευνα μετα-ανάλυσης του 2018, των Θεοδωροπούλου, Καταπόδη, Γιαχαλή, Λαβίδα και Κόμη σχετικά με την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στο ελληνικό σχολείο.

IMG 20231205 115608

smart

IMG 20231205 1155561

smart

IMG 20231205 115634 1



Λήψη αρχείου