ΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

 

BIOSIMH 1 SCHOLEIO

Στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη, των Εκπαιδευτικών και Περιβαλλοντικών Δράσεων καθώς και της προώθησης του υγιεινού τρόπου ζωής στις κοινότητες, το σχολείο μας (Δημ. Σχ. Σκούρτων) διοργάνωσε δράση ευασθητοποίησης για την υγεία και το περιβάλλον μέσω του προγράμματος «Βιώσιμη Γαστρονομία» με τη συμμετοχή του ΚΕΠΕΑ Θήβας, της εταιρείας ΤΙΤΑΝ και του Συλλόγου Γονέων/ Κηδεμόνων του Δημ. Σχ. Σκούρτων.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαΐου 2025 αρχικά στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Σκούρτων (θεωρητικό μέρος)  και στη συνέχεια στην πλατεία της τοπικής κοινότητας Σκούρτων (πρακτικό μέρος) όπου υπήρξε και η σχετική  διάχυση των αποτελεσμάτων.

Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει τα παιδιά  να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία τους και στο περιβάλλον. Με αφετηρία το πρόγραμμά μας  και με την καθοδήγηση μας , τα παιδιά κατανοούν το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής, μαθαίνουν να τρέφονται πιο υγιεινά και να μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων. Στόχος είναι να υιοθετήσουν ένα διατροφικό πρότυπο που θα τα βοηθήσει να αναπτυχθούν σωστά και ταυτόχρονα να γίνουν συνειδητοποιημένοι αυριανοί πολίτες. Έτσι επιχειρούμε να καλύψουμε ένα κενό: την περιβαλλοντική διάσταση της διατροφής,  σε συνδυασμό, βεβαίως, με τη διάσταση της υγείας.  Συζητήσαμε και αναλύσαμε μέσα από τις δικές τους γνώσεις, και εμπειρίες τις έννοιες της βιωσιμότητας και της αειφόρου ανάπτυξης. Στην συνέχεια, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό αναλύσαμε το πώς η διατροφή μας επιβαρύνει το περιβάλλον και τι συμβαίνει με την σπατάλη τροφίμων και την κλιματική κρίση που βιώνουμε. Έπειτα με απλά βιντεάκια συζητήσαμε για το διατροφικό αποτύπωμα των τροφίμων που επιλέξαμε και κάναμε σχετικές  συγκρίσεις. Συζητήσαμε για την αναστραμμένη πυραμίδα και εξήσαμε με δείκτες τον οικονομικό αντίκτυπο της σπατάλης τροφίμων. Τέλος, εξηγήσαμε στους/στις  μαθητές/τριες πώς διαβάζουμε σωστά τις ετικέτες τροφίμων και πόσο σημαντική είναι η τοπικότητα και η εποχικότητα των τροφίμων. (Διάρκεια εισήγησης- θεωρητικού μέρους, 1:30 λεπτά).

Στο δεύτερο και μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, μεταφερθήκαμε σε εξωτερικό ασφαλή χώρο και ήρθε η ώρα για δοκιμή!  Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες και υπό την καθοδήγησή μας, γεύτηκαν συνταγές βιώσιμης γαστρονομίας, αλμυρές,  χρησιμοποιώντας τοπικά υλικά της περιοχής και της  εποχής που υλοποιείται το πρόγραμμα.  Οι μαθητές/τριες ομαδικά ενώ γεύτηκαν τα εδέσματα έλαβαν διατροφικές συμβουλές από διαιτολόγο- διατροφολόγο μέσω ενός βίντεο. Σημασία έχει να οδηγήσουμε  τους/τις μαθητές/τριες μας στην υιοθέτηση ενός υγιεινού και περιβαλλοντικά ορθού τρόπου διατροφής, αλλά και σε έναν άλλον τρόπο σκέψης και ζωής.

Τέλος οι μαθητές/τριες μοίρασαν εδέσματα στους καλεσμένους και σε όλους τους παρευρισκομένους όπου συμμετείχαν στη δράση.

BIOSIMH PLATEIA