Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης 2021-2022
Υγιεινή διατροφή-Υγεία
Ο οργανισμός μας χρειάζεται περισσότερα από σαράντα διαφορετικά θρεπτικά συστατικά για να έχουμε καλή υγεία και καμία τροφή δε μπορεί να τα προσφέρει όλα. Είναι σημαντικό λοιπόν, τα καθημερινά μας γεύματα να περιλαμβάνουν μια ποικιλία τροφίμων, χωρίς απαγορευμένες τροφές αλλά όλα να καταναλώνονται με μέτρο.
Αυτός ήταν και ο βασικός στόχος μας στο πλαίσιο της ένταξης των μαθητών/-τριών στη θεματική ενότητα της Υγιεινής διατροφής-Υγείας.
Το θέμα πήρε μεγάλη διάσταση και καλύψαμε αρκετές πτυχές του, ξεκινώντας από τις ομάδες τροφίμων , τα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες που καλύπτει η κάθε μια καθώς και τα βασικά γεύματα της ημέρας για έναν υγιή και γερό οργανισμό. Για καλύτερη εμπέδωση του θέματος , τα παιδιά αφού ζωγράφισαν μερικά τρόφιμα , τα κολλήσαμε στα σωστά επίπεδα της χειροποίητης τροφικής μας πυραμίδας.
Αθλοπαιδιές!
Μέσα από αρκετές δραστηριότητες και παιχνίδια που έλαβαν μέρος στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, μικροί και μεγάλοι παίξαμε, γελάσαμε και περάσαμε ευχάριστα! Μουσικές καρέκλες, δρομίες βιβλίων, ουρίτσες και πολλά ακόμη παιχνίδια ήταν αυτά στα οποία πήραν μέρος όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες. Ακόμη, οργανώσαμε σε έναν μπουφέ κεράσματα και γλυκίσματα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι. Ακούγοντας μουσική, χορεύοντας και παίζοντας πέρασε και η τελευταία μέρα της σχολικής χρονιάς! Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν και αυτό είναι που έχει σημασία πάνω απ’ όλα!
Στο τέλος της μικρής μας γιορτής δώσαμε σε όλα τα παιδιά από μία χειροποίητη ξύλινη κασετίνα ως αναμνηστικό δωράκι από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, γεγονός που τα ενθουσίασε σε μεγάλο βαθμό!
Γραφή Braille
Η braille είναι ο κώδικας που άλλαξε την πορεία της ιστορίας για τους ανθρώπους με τύφλωση ή και με σοβαρή απώλεια όρασης. Ενίσχυσε την ανεξαρτησία των ανθρώπων με οπτική αναπηρία και καλλιέργησε μια πιο θετική εικόνα για τον τυφλό. Ψηλαφώντας τις κουκίδες με το δάχτυλο, μπορούν οι συνάνθρωποί μας με οπτική αναπηρία να κατανοήσουν, στο γραπτό λόγο, τη δομή των λέξεων και των προτάσεων, κάτι το οποίο αποτελεί ανεκτίμητο εργαλείο στην εγγράμματη ζωή τους.
Έχοντας λοιπόν στη διάθεσή μας μια γραφομηχανή Perkins Brailler, απόκτημα της εκπαιδευτικού του σχολείου μας, φέραμε σε πρώτη επαφή τους μαθητές μας με αυτό το διαφορετικό και παράλληλα ανεκτίμητο εργαλείο. Μέσα από τις καθοδηγήσεις της εκπαιδευτικού, τα παιδιά καταγράψανε τα ονόματά τους και προσπάθησαν να μπουν στη θέση των ανθρώπων με οπτική αναπηρία και στις δυσκολίες που οι ίδιοι συναντούν. Ήταν μια μοναδική εμπειρία τόσο για τους μαθητές/-τριες όσο και για εμάς τους εκπαιδευτικούς!
Εργαστήριο Δεξιοτήτων
<<Νερό, πηγή ζωής>>
Αυτό λοιπόν ήταν το δικό μας θέμα, το οποίο πλαισίωσε τους άξονες του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων. Τα βασικά σημεία που ήταν σημαντικό οι μαθητές να κατανοήσουν μέσω αυτού του προγράμματος είναι ότι το νερό είναι ένας φυσικός πόρος ζωτικά σημαντικός για την ποιότητα της ζωής μας, μη ανεξάντλητος και όχι ίσα κατανεμημένος στον κόσμο. Φτάνει στις βρύσες μας αλλά και απορρίπτεται με μια διαδικασία κόστους και ενέργειας. Επίσης, αποτελεί στόχο να αντιληφθούν ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα επιβαρύνει τους υδατικούς πόρους με ρύπανση έως και μόλυνση αλλά και ότι στα χέρια των ανθρώπων βρίσκεται η λύση για σωστή χρήση και προστασία των πόρων για να μπορούν και οι μελλοντικές γενιές να τους απολαμβάνουν.
Με βάση τα προαναφερθέντα, οργανώσαμε τις δραστηριότητές μας με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση του θέματος από την πλευρά των μαθητών/-τριών. Ξεκινήσαμε την εισαγωγή στο θέμα με καταιγισμό ιδεών, τον οποίο και αποδώσαμε σε χαρτόνι με τη μορφή αραχνογράμματος αλλά και με την κατασκευή μόμπιλε.
Έπειτα, συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού, τις μετατροπές και τις μορφές με τις οποίες αυτό εμφανίζεται και δημιουργήσαμε ένα αυτοσχέδιο μικρό βιβλιαράκι-παραμύθι για το ταξίδι μιας σταγόνας. Η φαντασία των παιδιών μας άφησε έκπληκτους!
Ακόμη, αναφερθήκαμε στον σχηματισμό του ουράνιου τόξου και δημιουργήσαμε κι εμείς το δικό μας! Ένα μεγάλο κομμάτι του μαθήματος επικεντρώθηκε στη σπατάλη του νερού και στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη σωστή και λελογισμένη χρήση του. Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό και ένιωσαν πιο σοφά και υπεύθυνα για τη συμπεριφορά τους.
Ολυμπιακή Εβδομάδα
Με σκοπό να τιμήσουμε κι εμείς με τη σειρά μας την Ολυμπιακή Εβδομάδα, δηλώσαμε συμμετοχή στη διοργάνωση της Ελληνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας. Η τελευταία, σε συνεργασία με το ΥΠΑΙΘ προετοίμασε μια σειρά από διαδικτυακές ξεναγήσεις στα σημαντικότερα αρχαιολογικά μέρη της Ελλάδας, όπου έχουν τις ρίζες τους οι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα σύνολο δράσεων με σκοπό να αναδείξουν τη μορφωτική και εκπαιδευτική
αξία των Ολυμπιακών Αγώνων.
Οι δράσεις αφορούν την απόκτηση γνώσης, αθλητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και αξιών. Συνδυάζουν
την αρχαία και σύγχρονη ιστορία των Αγώνων με την εκμάθηση δεξιοτήτων σχετικών με την ένταξη των
μαθητών/τριων στο σχολικό κοινωνικό περιβάλλον.
Στην πρώτη μας διαδικτυακή επίσκεψη, δύο αρχαιολόγοι μας ξενάγησαν, η πρώτη στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, ο δεύτερος στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας. Η δεύτερη ξενάγηση επικεντρώθηκε στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών, όπου ενημερωθήκαμε για τους μύθους γέννησης των Ολυμπιακών Αγώνων καθώς και για τα αγωνίσματα των αθλητών.
Μουσειοσκευή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης
Οι Μουσειοσκευές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης είναι βαλίτσες που ταξιδεύουν από σχολείο σε σχολείο. Σχεδιάστηκαν για να φέρουν πιο κοντά τον κόσμο του Μουσείου στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς, και απευθύνονται στα σχολεία της επαρχίας και του εξωτερικού. Έχουν σχεδιαστεί 7 διαφορετικές Μουσειοσκευές.
Με πρωτοβουλία της Αντιδημάρχου κ. Κοτρώνα Αννέτα έφτασε και στο δικό μας σχολείο αυτή η πολύτιμη βαλίτσα-Μουσειοσκευή. Το θέμα της δικής μας Μουσειοσκευής ήταν η καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων, με αφορμή την έκθεση του ΜΚΤ Σκηνές από την Καθημερινή Ζωή στην Αρχαιότητα.
Στόχος της είναι να γνωρίσουν τα παιδιά ποιες ήταν οι καθημερινές ασχολίες των αντρών και των γυναικών, πως γινόταν ένας γάμος, με ποια παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά, ποια αθλήματα συνηθίζονταν τότε, πως διασκέδαζαν και ποιες ήταν οι υποχρεώσεις τους ως στρατιώτες και ως πολίτες.
Η βαλίτσα περιλάμβανε έντυπα τα οποία ανέλυαν τη ζωή στην αρχαιότητα καθώς και πληροφορίες για τα πολύτιμα εκθέματα-αντίγραφα που υπήρχαν μέσα στη Μουσειοσκευή. Αφού τα διαβάσαμε, παρακολουθήσαμε το βίντεο και τις διαφάνειες που υπήρχαν σε ηλεκτρονική μορφή. Ακόμη, διασκεδάσαμε με το παιχνίδι γνώσεων και είδαμε από κοντά κάποια από τα πιο σημαντικά και δημοφιλή εκθέματα της εποχής.
Μικροί κηπουροί
Μετά το πέρας της διδασκαλίας της ζωής των φυτών, αποφασίσαμε να φυτέψουμε κι εμείς τα δικά μας φυτά!
Υλικά που χρειαστήκαμε:
μικρά κεσεδάκια από γιαούρτι ή μπολάκια
βαμβάκι
φασόλια
φακές
νερό
φροντίδα
αγάπη και πολλή υπομονή!!
Αφού βάλαμε μια μικρή στρώση βαμβακιού στον πάτο του μπολ, προσθέσαμε τα σποράκια μας, τα ποτίσαμε, τα σκεπάσαμε με άλλη μια στρώση βαμβακιού και ρίξαμε λίγο νερό ακόμη. Έπειτα, τα αφήσαμε σε φωτεινό μέρος για να μεγαλώσουν, αφού τα ποτίζαμε κάθε δυο μέρες. Μετά από λίγο καιρό τα αποτελέσματα ξετρέλαναν και ενθουσίασαν τα παιδιά! Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους!
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
Εδώ θα αναρτηθεί η περιγραφή για το σχολείο, π.χ. την ιστορία του, τους χώρους του, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας.
(υπο κατασκευή)



















































Πρόσφατα σχόλια