Θεματικός Άξονας: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
🔹 Υποενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία
Σκοπός
Να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν, να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και τις διαπροσωπικές σχέσεις, και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης και επικοινωνίας.
Στόχοι
Οι μαθητές θα:
Αναγνωρίζουν τα βασικά συναισθήματα στον εαυτό τους και στους άλλους.
Εκφράζουν τα συναισθήματά τους με δημιουργικό τρόπο.
Καλλιεργούν ενσυναίσθηση και αποδοχή της διαφορετικότητας.
Μαθαίνουν στρατηγικές διαχείρισης έντονων συναισθημάτων.
Αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και αυτορρύθμισης.
🟡 1η Συνάντηση: Γνωρίζω τα Συναισθήματά μου
Δραστηριότητες:
Συζήτηση: Τι είναι τα συναισθήματα; Γιατί τα νιώθουμε;
Παιχνίδι: «Η μαντεψιά του συναισθήματος» – με εκφράσεις προσώπου Παίξαμε παντομίμα με τα συναισθήματα!
Εικαστική δραστηριότητα: «Ο κήπος των συναισθημάτων!»
🟡 2η Συνάντηση:Μαθαίνω να εκφράζομαι!
Δραστηριότητες:
Συζητήσαμε τι μας κάνει να νιώθουμε φόβο, χαρά, λύπη θυμό κλπ. Στη συνέχεια συζητήσαμε πως τα λόγια που θα πούμε μπορούν να γεμίσουν κάποιον με θλίψη, θυμό ή χαρά. Η ώρα ολοκληρώθηκε με το κολάζ “Λόγια που πονάνε-λόγια που αγαπάνε!” και με μια άσκηση χαλάρωσης/αναπνοής: «Η αναπνοή της ηρεμίας». Μετά από παρότρυνση των μαθητών, αφού συχνά νιώθουν θυμό και θέλοντας να βρουν τρόπους να ηρεμήσουν, παίξαμε το παιχνίδι της αναπνοής (δέκα αναπνοές και μετά μιλάω). Έτσι βρήκαμε εναν τρόπο για να χαλαρώνουμε και να αφήνουμε τον θυμό να φύγει!
🟡 3η Συνάντηση: Βλέπω και τον Άλλο – Η Δύναμη της Ενσυναίσθησης
Δραστηριότητες:
Παιχνίδι: «Αν ήμουν στη θέση του…» Με το παιχνίδι αυτό μπήκαμε στη θέση του άλλου και προσπαθήσαμε νασκεφτούμε τι θα ένιωθε ο άλλος.
Στα πλαίσια των δράσεων κατά του σχολικού εκφοβισμού και την Δράση “Ενώνουμε τη φωνή μας ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό” που κορυφώθηκε την 6η Μαρτίου παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης.
-” Ο καθρέφτης” και “οι Σιαμαίοι”.
🟡 4η Συνάντηση: Φροντίζω τον Εαυτό μου – Χτίζω Ανθεκτικότητα
Δραστηριότητες:
Συζήτηση: Τι είναι η ψυχική ανθεκτικότητα; Οι μαθητές εξέφρασαν τις ιδέες τους.
Φτιάχνω το Κουτί Ηρεμίας: Γράφω/ζωγραφίζω τι με βοηθά όταν δυσκολεύομαι
Παιχνίδι ρόλων: «Τι κάνω όταν… θυμώνω / στεναχωριέμαι / φοβάμαι»
Ομαδική αφίσα: «Φροντίζω τον εαυτό μου γιατί αξίζω!»
Στο τέλος παρουσιάσαμε τα έργα μας!

