1Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ : ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΤΙΤΛΟΣ : “Ανακυκλώστε-το Περιβάλλον σώστε!”
ΤΑΞΗ: ΓΔ’
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: -Μάθησης : κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία
-κοινωνικής ζωής: αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση, πολιτειότητα, υπευθυνότητα.
-πλάγια σκέψη: δημιουργικότητα, παραγωγικότητα, παιχνίδια, κατασκευές.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ : Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος, Μαθηματικά, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή.
1ο Εργαστήριο
Με αφορμή μια φωτογραφία παραλίας με σκουπίδια, οι μαθητές προβληματίζονται συζητούν και αναφέρονται στην Ανακύκλωση. Ιδεοθύελλα.
2ο Εργαστήριο
Γνωριμία με τους κάδους ανακύκλωσης και δημιουργία κάδων ανακύκλωσης στην τάξη (Χαρτί, πλαστικά καπάκια, μπαταρίες).
3ο Εργαστήριο
Διαδικασία της Ανακύκλωσης μέσα από προβολή βίντεο. Αν υπάρχει δυνατότητα , επίσκεψη σε Εργοστάσιο Ανακύκλωσης.
4ο Εργαστήριο
Ανάγνωση σχετικού λογοτεχνικού κειμένου , δραματοποίηση της ιστορίας και συμπλήρωση φύλλων εργασίας σχετικά με το θέμα.
5ο Εργαστήριο
Παραγωγή ανακυκλωμένου χαρτιού.
6ο Εργαστήριο
Συγγραφή παραμυθιών με θέμα την Ανακύκλωση.
7ο Εργαστήριο
Παιχνίδι για την Ανακύκλωση και σχετικό ερωτηματολόγιο. Αξιολόγηση προγράμματος.
2Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ” Κυκλοφορώ με ασφάλεια”
1ο εργαστήριο -Ας γνωριστούμε καλύτερα
2ο εργαστήριο – Πινακίδες σήμανσης
3ο εργαστήριο -Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός
4ο εργαστήριο -Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης
5ο εργαστήριο -Πηγαινοέρχομαι στο σχολείο με ασφάλεια-τρόποι μετακίνησης
6ο εργαστήριο -αξιολόγηση -αναστοχασμός.
3Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Όλοι μαζί για μια καλύτερη κοινωνία
1ο εργαστήρι -Μια ακόμα αφορμή γνωριμίας
2ο εργαστήρι -ποια είναι τα δικαιώματά μου στην τάξη
3ο εργαστήρι -τα συναισθήματά μας
40 εργαστήρι -τι είναι “όρια”-τι είναι ”δικαίωμα”.
5ο εργαστήρι -οι σκέψεις μας σε βίντεο
6ο εργαστήρι -αξιολόγηση -αναστοχασμός.
4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ” Η σχολική τάξη συναντά τον επιστήμονα”
1ο εργαστήρι-Εισαγωγή -“γίνομαι επιστήμονας”
2ο εργαστήρι -Παντομίμα
3ο εργαστήρι -Μικροί πολίτες του σήμερα
4ο εργαστήρι -Σκιτσομαχίες για την επιβίωση του πλανήτη
5ο εργαστήρι -αξιολόγηση -αναστοχασμός.