Α΄-Β΄

IMG 20211102 120440 LIIMG 20211102 120413 LIIMG 20211102 120518IMG 20211102 122323

 

IMG 20211108 092055 LI 1IMG 20211108 092047 LI

IMG 20211108 093427 LIIMG 20211108 093421IMG 20211129 085812 LIIMG 20211129 090009 LI

IMG 20211126 131454    

 

 

IMG 20211129 093605IMG 20211129 093629IMG 20211129 093115 2IMG 20211129 093123

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-22

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:  «Φροντίζω το περιβάλλον»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Οικολογία : «Παγκόσμια και τοπική  Φυσική Κληρονομιά»

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  « Περπατώ εις το δάσος»

ΤΑΞΗ :  ΑΒ΄(σύνολο μαθητών:  13)

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ :  α)4cs -Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα  β)Πλάγια σκέψη( δημιουργική, παραγωγική, ολιστική, σκέψη), κατασκευές, παιχνίδια.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  Γνωριμία των παιδιών με την τοπική χλωρίδα και πανίδα

του τόπου τους, οφέλη του δάσους, απειλές -κίνδυνοι, συνέπειες καταστροφής δασών.

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Καταιγισμός ιδεών  Γράψαμε στον πίνακα  «Τι είναι δάσος»

Τα παιδιά , είπαν το καθένα λέξεις , όπως: δέντρο, λουλούδι, πουλί, λίμνη, βράχος, αέρας, οξυγόνο κλπ….

1ο εργαστήρι

τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν τρία διαφορετικά φύλλα στην αυλή του σχολείου μας και να τα ζωγραφίσουν. Αν γνώριζαν και μπορούσαν να γράψουν  θα έπρεπε  να ονομάσουν και το δέντρο στο οποίο ανήκε το κάθε φύλλο.

Στη συνέχεια, κάνοντας μια βόλτα στην αυλή , ο καθένας-μια, θα επέλεγε ένα δέντρο που του άρεσε, θα αιτιολογούσε γιατί, θα το ζωγράφιζε και θα του έδινε ένα όνομα.

2ο  εργαστήρι

τα παιδιά παρακολούθησαν την ταινία ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ του Ζαν Περέν και στη συνέχεια μιλήσαμε για τη σημασία και τη συμβολή μικρών εντόμων κλπ στην ανασύνθεση του δάσους.

3ο εργαστήρι, τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας σχετικά με συνδέσεις και συσχετίσεις με τα διάφορα έμβια όντα σε ένα δασικό οικοσύστημα. Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο μεγάλος λύκος και ο Μικρός Λύκος” του Brun Cosme Nadin και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προξένησε.

4ο εργαστήρι

με χρήση υλικών, ανατέθηκε να αναλάβει το καθένα ένα ρόλο και δημιουργήσαμε μια παγωμένη εικόνα σε ένα δάσος. Ακούστηκε μια ιστορία και υπήρξε διάδραση μεταξύ τους.

5ο εργαστήρι,

Ζωγραφίσαμε αφού μιλήσαμε για τα οφέλη ενός δάσους , ένα ζωντανό υγιές και ένα καμένο δάσος και μιλήσαμε για τις συνέπειες που έχει αυτό για όλους.

6ο εργαστήρι

Ζωγραφίσαμε στον πίνακα σε ομαδική εργασία, πώς φανταζόμαστε το δάσος που θα επισκεφθούμε. Είχαμε οργανώσει περίπατο στο δάσος της Στενής, αλλά δυστυχώς, ακυρώθηκε λόγω καιρικών συνθηκών. Ίσως, πραγματοποιηθεί  την Άνοιξη.

7ο Εργαστήρι

Αξιολόγηση εργαστηρίων.