Ε΄- Φροντίζω το Περιβάλλον

128

634

IMG 20211101 122546 1IMG 20211101 122445

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :”Ενός κακού …πλημ(μύρια) έπονται!”

ΤΑΞΗ: Ε’

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Α)4cs:  κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα.

β) κοινωνικής ζωής :αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα.

γ)πλάγια σκέψη: δημιουργική, ολιστική σκέψη, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Γλώσσα, Γεωγραφία, Εικαστικά, Μουσική ΤΠΕ.

1o Eργαστήριο

Με αφορμή τη Διεθνή  Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές, αναζητούμε πηγές από Διαδίκτυο.

Ιδεοθύελλα. Μέσα από εικόνες από πλημμύρες και πυρκαγιές στην Εύβοια, γίνεται συζήτηση και προσπάθεια ανάδειξης κ’  έκφρασης προσωπικών εμπειριών.

2ο  -30 Εργαστήριο

Σύνταξη ερωτηματολογίου από  τους μαθητές , όπου θα πρέπει να απαντήσουν οι ίδιοι, ή και να πάρουν  συνέντευξη από φιλικά ή συγγενικά τους πρόσωπα,

τα οποία επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Διαδικτυακή συνάντηση με σχολείο της Λίμνης Εύβοιας και συνέντευξη -διάλογος μεταξύ των δύο σχολείων.

4ο Εργαστήριο

Χωρισμός μαθητών σε ομάδες.  Οικολογική αντιπαράθεση απόψεων(debate), όπου θα πρέπει η κάθε ομάδα να στηρίξει με επιχειρήματα την πλευρά των φυσικών αιτιών

από την πλευρά των ανθρωπογενών αιτιών.

50 Εργαστήριο

Οι μαθητές εντοπίζουν τους φορείς, που είναι αρμόδιοι για τη διαχείριση φυσικών καταστροφών, εξοικειώνονται με τις Οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας.

Χωρισμός μαθητών σε 4 ομάδες. Στις 2 ομάδες  δίνεται  ηλεκτρονικό απόσπασμα από το “Δάρδανος”, για τις πλημμύρες. Στις άλλες 2  ομάδες,

δίνονται οδηγίες από την Πολιτική Προστασία. Οι 2πρώτες ομάδες, καλούνται να εντοπίσουν και να καταγράψουν τους αρμόδιους φορείς, και οι άλλες δύο

να μελετήσουν το κείμενο και να συζητήσουν πώς θα μπορούν να προστατευτούν σε περίπτωση ανάγκης. Τέλος, όλες οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

60Εργαστήριο

Εξόρμηση στη φύση-Δάσος Στενής-Καταφύγιο Νικολάου. Πεζοπορία, γνωριμία με τα φυτά της περιοχής, ξενάγηση παρουσίαση από τον πρόεδρο του ΕΟΣ Χαλκίδας, κο Μπαλτά.

70 εργαστήριο

Πρόσκληση κ.Τζιγιάννη, προέδρου της Ομάδας Έρευνας κ Διάσωσης Εύβοιας να μιλήσει και να απαντήσει σε ερωτήσεις των μαθητών  σχετικά με πρακτικές εφαρμογές διάσωσης –

προστασίας από φυσικές καταστροφές.

80 Εργαστήριο

Αναστοχασμός εργαστηρίων-θεματικής.

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ :ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ-ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΟΕΡΤΙΚΟΤΗΤΑ 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : “Στη δικιά μας τάξη, κάνουμε τη φιλία πράξη”

1o εργαστήρι-σύναψη συμβολαίου

2ο εργαστήρι -είναι αυτό εκφοβισμός;

3ο εργαστήρι -ορόλος του παιδιού που εκφοβίζει

40 εργαστήρι -ο ρόλος όσων είναι μπροστά σε περιστατικό εκφοβισμού

5ο εργαστήρι -η φιλία ως ασπίδα στον εκφοβισμό και τη σχ. βία

6ο εργαστήρι -αναλαμβάνω δράση

7ο εργαστήρι -αναστοχασμός -ανατροφοδότηση