E-Twinning: Η δραστηριότητα του Φεβρουαρίου

δunnamed file unnamed file 1

 

 

 

 

Η δραστηριότητα του Φεβρουαρίου αφορούσε τη δημιουργία μίας ψηφιακής αφίσας με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου PosterMyWall. Κάθε σχολείο έπρεπε να επιλέξει ένα συναίσθημα, το επικρατέστερο του μήνα, και να σχεδιάσει μία αφίσα, προσθέτοντας ζωγραφιές και σχέδια. Τα δικά μας συναισθήματα, τα οποία αποτυπώθηκαν και στην αφίσα του σχολείου μας, ήταν αυτά της χαράς, της ανυπομονησίας και της ευτυχίας! Οι μαθητές εργάστηκαν με εξαιρετικά διασκεδαστικό τρόπο, μαθαίνοντας παράλληλα ένα ακόμη ψηφιακό εργαλείο. Επίσης, το σχολείο μας ήταν υπεύθυνο να συλλέξει όλες τις αφίσες των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και να δημιουργήσει την παρουσίασή τους, μέσω του ψηφιακού εργαλείου Canva.

E-Twinning: Ημερολόγιο Συναισθημάτων

Σε συνέχεια της δράσης του Ευρωπαϊκού προγράμματος E-Twinning, σχετικά με τα συναισθήματα, συμπληρώσαμε κι εμείς με τη σειρά μας τις σελίδες του ημερολογίου όλων των μελών (χωρών και τάξεων) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Καταγράψαμε το επικρατέστερο συναίσθημα της κάθε ημέρας χωριστά από τις 22/1/2025 ως το τέλος του μήνα. Αναμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη δραστηριότητα του Φεβρουαρίου, στην οποία το σχολείο μας θα είναι και υπεύθυνο για την οργάνωση και διευθέτησή της.

https://app.bookcreator.com/library/-OHH0y6xblIC_0Nb11Zz/8oNMkVnt3HPy8zO6nD7zQRQESlt1/iEuBxrkoShKToaWmhRpVlA/e8wSJM8iTU6z6u_BcnmULA

Ημερολόγιο συναισθημάτων

unnamed file

                https://www.storyjumper.com/book/read/178646521/6792b6859eaee

Με αφορμή τη δραστηριότητα του Ιανουαρίου, δημιουργήσαμε, με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου StoryJumper, ένα ψηφιακό ημερολόγιο συναισθημάτων. Μαθητές και μαθήτριες έκαναν μία καλή εξάσκηση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, των γνώσεών τους στην αγγλική γλώσσα και διασκέδασαν μαθαίνοντας.

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-twinning

Let’s introduce ourselves:

1

Στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων το σχολείο μας φέτος συμμετέχει σε πρόγραμμα E-Twinning με τίτλο F.E.E.L (Feelings–Empathy–Emotional Learning), με απώτερο στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής νoημοσύνης των μαθητών μας και την έκφραση των συναισθημάτων τους. Για να συστηθούμε, λοιπόν, στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σε Ελλάδα και εξωτερικό, δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου StoryJumper. Στο εξώφυλλό του δεσπόζει το αρχοντικό σχολείο μας με φόντο στην κορφή του το επιβλητικό κάστρο του χωριού μας. Στο εσώφυλλο υπάρχει χάρτης της Ελλάδας με τα χρώματα της ελληνικής σημαίας μας και ένα εισαγωγικό σημείωμα με λίγα λόγια για τη χώρα μας. Ακολουθεί φωτογραφία του νησιού μας και ένα σχετικό κείμενο για τη Λέσβο και στη συνέχεια μια φωτογραφία του χωριού μας με ένα σχετικό κείμενο. Έπειτα, η φωτογραφία του σχολείου μας και λίγα λόγια γι’ αυτό δίνουν την ευκαιρία στον αναγνώστη να μας γνωρίσει. Οι συστάσεις των συμμετεχόντων κρίνονται απαραίτητες, οπότε ξεκινάει το καλωσόρισμα η διευθύντρια του σχολείου και ύστερα οι δασκάλες των τάξεων Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄  μας αναφέρουν λίγα λόγια για τον εαυτό τους και τις τάξεις τους. Όλη η παρέα είμαστε τόσο χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι γι’ αυτό το μαγευτικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων!

https://www.storyjumper.com/book/read/176719901/6734ff55064c4

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου Google My maps,  μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες,  τοποθετήσαμε πινέζα στον χάρτη με την τοποθεσία του σχολείου μας, ώστε αυτή να γίνει γνωστή και στα υπόλοιπα σχολεία που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Η πινέζα του σχολείου μας συνοδεύεται από φωτογραφία του κτιρίου και ένα σύντομο κείμενο για την Ελλάδα, το νησί της Λέσβου, το χωριό μας, τον Μόλυβο, και το Δημοτικό Σχολείο.

2

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας δημιούργησαν τις δικές τους ζωγραφιές, προβάλλοντας τα ενδιαφέροντά τους κι αναφέροντας ορισμένες βασικές πληροφορίες για τους ίδιους, προκειμένου να συστηθούν στους ευρωπαϊκούς τους φίλους. Διασκέδασαν αρκετά, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι αναφορές τους στο τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν! Οι ζωγραφιές στο παρακάτω link εντυπωσιάζουν!

https://padlet.com/jasmin91_2/padlet-oypzewjfut49bmqx

3

 

Στην πρώτη δράση, αυτή του Νοεμβρίου, κληθήκαμε ως σχολείο να συμμετέχουμε στη δημιουργία δικού μας LOGO για το πρόγραμμα και να πάρουμε μέρος στον διαγωνισμό επιλογής Logo του προγράμματος. Με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας φτιάξαμε με το ψηφιακό εργαλείο Canva το δικό μας Logo, το οποίο, μαζί με τα υπόλοιπα, παρουσιάστηκε μέσω του ψηφιακού εργαλείου Padlet, στην ιστοσελίδα του προγράμματος. Βέβαια, δεν έλειψαν και οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου μας. Στη συνέχεια, λάβαμε μέρος στην ψηφοφορία του καλύτερου Logo. Δυσκολευτήκαμε να επιλέξουμε και εμείς και οι άλλες χώρες. Το δικό μας Logo πήρε τη δεύτερη θέση στην ψηφοφορία. Η όλη διαδικασία άρεσε πολύ στα παιδιά, τα οποία συμμετείχαν με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον τόσο στη δημιουργία, όσο και στην ψηφοφορία του Logo.

4 5 6

 

 

 

 

 

7

 

Η δράση του Δεκεμβρίου αφορούσε τη δημιουργία ενός ημερολογίου για το νέο έτος, το 2025. Το δικό μας σχολείο, σε κλήρωση που πραγματοποιήθηκε για τον καταμερισμό εργασιών, ανέλαβε να κατασκευάσει το εξώφυλλο του ημερολογίου. Μετά από γόνιμη και δημιουργική συζήτηση, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες αποφασίσαμε να στολίσουμε το εξώφυλλο του ημερολογίου με ζωάκια, τα οποία τα συνδυάσαμε με ένα συναίσθημα. Σηκώσαμε, λοιπόν, τα μανίκια και δουλέψαμε με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου Canva, ώστε να δημιουργήσουμε πανέμορφες εικόνες με ζωάκια και συναισθήματα και να τις τοποθετήσουμε στο εξώφυλλό μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έπαιξαν με ζωάκια, σχέδια και χρώματα, καλλιέργησαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες με εξαιρετικά διασκεδαστικό τρόπο, συνεργάστηκαν μεταξύ τους και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό.

9 10

 

 

 

 

 

 

 

13

14

12 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Βίντεο από τη χριστουγεννιάτικη γιορτή – Β΄ τάξη 2024

Χριστούγεννα 2024 1

 

 

 

Μέγεθος αρχείου 303MB, διάρκεια 34΄ 06΄΄.

Το Δημοτικό Σχολείο Μήθυμνας σας εύχεται ένα ειρηνικό και δημιουργικό 2025!

Παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία.

Στις 4 Δεκεμβρίου, το σχολείο μας με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία συμμετείχε στην κοινή δράση για την αποδοχή και τη διαφορετικότητα που οργάνωσε το ειδικό σχολείο Καλλονής μαζί με άλλα σχολεία του δήμου. Με μεγάλη χαρά περπατήσαμε μαζί με παιδιά και εκπαιδευτικούς στην συμβολικά διαμορφωμένη διαδρομή και καταλήξαμε στον αύλειο χώρο του ειδικού όπου κάθε σχολείο παρουσίασε τη δουλειά των παιδιών. Μαθητές και μαθήτριες σήκωσαν ψηλά τα πανό με τα συνθήματα για την ημέρα και διαβάσαμε τους στίχους που γράψανε τάξεις του σχολείου μας στηρίζοντας το σύνθημα: «Η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο». Μια μέρα γεμάτη συναισθήματα, συνθήματα, συγκίνηση και αποδοχή.

Στίχοι ΔΣ. Μήθυμνας για παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ:

Όταν δίπλα σου περνώ,

συχνά τα μάτια δε κοιτώ.

Θα ‘θελα τόσα να σου πω,

γιατί εύκολα στο δρόμο δεν προχωρώ.

 

Πόσο θα ήθελα κι εγώ

τη φωνή σου να μπορώ

να ακούω δυνατά

κάθε φορά που μου μιλά.

 

Είναι η καρδιά μου που μιλά,

κάθε φορά που σε κοιτά.

Αυτή φωνάζει γιατί μπορεί,

αν την αφήσεις θα ακουστεί.

Κάθε παιδί και μια φωνή

για μια ευκαιρία μοναδική

σε μια κοινωνία λιγότερο άδικη.

 

Μακάρι να ‘χα ένα μαγικό ραβδί,

όσα σε πονούν να σβήσουν στη στιγμή!

 

Αν είχα μόνο μια ευχή, θ’ άλλαζα

 όσα σου δημιουργούν δυσκολίες στη στιγμή.

Πιάσε το χέρι μου να γίνουμε φίλοι καλοί,

να παίζουμε παιχνίδια ως το πρωί.

 

Πιάσε το χέρι μου να φύγουμε μαζί,

 να γυρίσουμε παρέα όλη τη Γη.

 

Κάθε πλάσμα αγάπη θέλει για να ζει,

σου δίνω τη δική μου να είμαστε φίλοι μια ζωή.

 

IMG 82117d75ee529ff0a1661d62358744bf V IMG 7c47d7a354fede51bd9133c14befee1f V  IMG 2716837b45d8932178d4775413def717 V

“Το Δίλημμα του Αυτοκράτορα”

Στις 4 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Ε’ και Στ’ τάξεων παρακολούθησαν “Το Δίλημμα του Αυτοκράτορα” από τη θεατρική ομάδα “Hippo Theatre Group” και ταξίδεψαν σε μακρινούς κόσμους γεμάτους μηνύματα για την ανθρώπινη επαφή, τη φιλία και τη χαρά της κάθε στιγμής, ενώ σε συγκεκριμένα σημεία της παράστασης συμμετείχαν και στην αφήγηση της ιστορίας. Πρόκειται για παράσταση που κατέκτησε το 2ο βραβείο καλύτερης παράστασης στο διεθνές φεστιβάλ για παιδιά και νέους STRUS, που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Λβιβ της Ουκρανίας τον Οκτώβρη του 2021.

ΚΠΕ Ευεργέτουλα: οι υγρότοποι της Λέσβου

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, επισκεφθήκαμε τις Αλυκές της Καλλονής και το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου στην Αγία Παρασκευή, στο πλαίσιο του προγράμματος του ΚΠΕ Ευεργέτουλα με θέμα οι υγρότοποι της Λέσβου. Μάθαμε για την ιστορία, τη σημασία και τη λειτουργία τους, και διαπιστώσαμε τη σημαντικότητα του αλατιού στη ζωή μας. Από το Παρατηρητήριο πουλιών, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά με κιάλια και έναν σταθερό φακό, συγκεκριμένα είδη πουλιών στο φυσικό αυτό περιβάλλον που αποτελεί τόπο συγκέντρωσής τους.

Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στην Αγία Παρασκευή, και συγκεκριμένα στο Μουσείο Ελαιουργίας, χώρο που στεγάζει το τότε πρώτο κοινοτικό ελαιοτριβείο και εργοστάσιο ελαιοπαραγωγής. Ξεναγηθήκαμε στο χώρο, μαθαίνοντας τη διαδικασία της παραγωγής του ελαιολάδου στο παραδοσιακό τότε ελαιοτριβείο.

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδρομή για τα παιδιά, καθώς γνώρισαν τον πλούτο του νησιού μας και τη σημασία του στην καθημερινότητά μας.

 

20241129 102021IMG 3a201df2140c5e59fe62e32ac6a5189e V20241129 100000 20241129 100032

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 23a6ce65049ba882777663d1a219b52d V IMG 440dbc866b303f2729811f264cab5bb2 V 20241129 121002