E-Twinning: Η δραστηριότητα του Απριλίου

Για τον μήνα Απρίλιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα E-twinning, κλήθηκαν να επιλέξουν ένα συναίσθημα -είτε θετικό είτε αρνητικό-, να πραγματοποιήσουν μια δραστηριότητα προκειμένου να κατανοήσουν το συναίσθημα αυτό και να προτείνουν τρόπους διαχείρισής του. Το σχολείο μας επέλεξε το “άγχος” και αφού παρουσιάστηκε στα παιδιά ένα σχετικό σενάριο, κατέληξαν σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων στις προτάσεις διαχείρισής του. Οι προτάσεις όλων των σχολείων συγκεντρώθηκαν σε ένα συλλογικό e-book, το οποίο δημιουργήθηκε με το πρόγραμμα canva.

12345678 12634563541

Δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ενεργός Πολίτης» για το σχολικό έτος 2024-2025, πραγματοποίησαν δράση με τίτλο «Η δύναμη των λέξεων». Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές σε χαρτί του μέτρου έφτιαξαν το περίγραμμα ενός ανθρώπου και, στη συνέχεια, γύρω από το περίγραμμα της ανθρώπινης φιγούρας κόλλησαν χαρτάκια με λέξεις και φράσεις που πληγώνουν έναν άνθρωπο, ενώ μέσα σε αυτό κόλλησαν χαρτάκια με λέξεις και φράσεις που κάνουν κάποιον να νιώθει όμορφα. Στόχος της εν λόγω δραστηριότητας είναι η συνειδητοποίηση από την πλευρά των μαθητών ότι οι λέξεις που χρησιμοποιούμε κρύβουν μέσα τους μεγάλη δύναμη και ότι ο σεβασμός απέναντι στο συνάνθρωπο μας και τα ηθικά όρια συμβάλλουν στην καλλιέργεια και τη διαφύλαξη ενός κλίματος αρμονικής συνύπαρξης.

Eikona1

 

Σήμερα, Πέμπτη, 15 Μαΐου ασχοληθήκαμε με τους μαθητές της Δ’ τάξης με το πρόγραμμα του ενεργού πολίτη. Η εκπαιδευτικός έφερε στην τάξη 17 λεμόνια, όσοι και οι μαθητές της τάξης. Διαβάστηκε ένα απόσπασμα από τον μικρό πρίγκιπα στο οποίο αναφέρει η αλεπού πως με την εξημέρωση της θα γίνει μοναδική για τον μικρό πρίγκιπα και θα γίνουν καλοί φίλοι. Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τα λεμόνια και τα χαρακτηριστικά τους και τα καταγράψαμε σε ένα χαρτί του μέτρου. Τα παιδιά επέλεξαν ένα λεμόνι και άρχισαν να το παρατηρούν. Του έδωσαν όνομα και έγραψαν την ιστορία του. Αμέσως μετά το κάθε παιδί σύστησε στην ομάδα το λεμόνι του και μίλησε για αυτό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Αφού τα γνωρίσαμε όλα, τοποθετήθηκαν πάλι μέσα στο καφάσι και αφού ανακατεύτηκαν το κάθε παιδί αναγνώρισε και πήρε το δικό του λεμόνι. Ήταν εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα το ανακάλυψαν ανάμεσα σε τόσα άλλα. Η εκπαιδευτικός κατέγραψε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που βοήθησαν το κάθε παιδί να αναγνωρίσει το λεμόνι του. Τέλος, μιλήσαμε για το πόσο μοναδικό είναι το καθένα και επεκτείναμε αυτή τη μοναδικότητα στους ανθρώπους. Μέσα από διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο καταφέραμε να αναγνωρίσουμε τη διαφορετικότητα αλλά και τη μοναδικότητα που έχει ο καθένας μας. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία. Το λεμόνι το κράτησαν και το ζωγράφισαν όπως εκείνα ήθελαν.

 

IMG c9477eda5070978957a87e3d8065fdc5 VIMG 194e42d3c529ceac7975030dc1326a55 VIMG e4b272945e51cee5d41e31a0d7276d1e V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG e60b7a880aaf980016e58d6745d837ca VIMG aa3b632c9b8951341b5fb26b6cba4745 VIMG ed41049f9bf49c83485478a2577e8513 VIMG 14e3b61d854ebc7f3994a707095afba9 V

 

 

 

 

 

Στο πλαίσιο των «Δράσεων Ενεργού Πολίτη», η Γ’ τάξη του σχολείου μας «ανέβηκε» τη σκάλα της ευθύνης. Από το σκαλί του «δεν με αφορά» έως το «παροτρύνω και τους άλλους να αναλάβουν πρωτοβουλίες», συζητήσαμε με τα παιδιά για πλήθος καθημερινών περιστατικών όπου θα μπορούσαμε να δράσουμε – αλλά συχνά δεν το κάνουμε. Μιλήσαμε για μικρές και μεγάλες πράξεις ευθύνης: από ένα σκουπίδι στον δρόμο που επιλέγουμε να προσπεράσουμε, μέχρι το να ρωτήσουμε κάποιον που είναι λυπημένος πώς νιώθει· από το να τακτοποιήσουμε το δωμάτιό μας, έως το να επιδιορθώσουμε κάτι που χάλασε. Στόχος της δράσης ήταν να συνειδητοποιήσουμε πως η ευθύνη ξεκινά από τα μικρά, καθημερινά πράγματα και καταλήγει σε μια στάση ζωής όπου ο καθένας μας μπορεί να γίνει φορέας θετικής αλλαγής – όχι μόνο για τον εαυτό του, αλλά και για τους άλλους.

 

40d03f95 5691 42e6 b0a8 a16eb1e69445

598ab478 698d 4d72 b2c1 fb55e77c44e538b54bc4 4906 48b6 978d c161de0581c6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με τη ζωή στο νερό. Με αφορμή την 20η ενότητα στη Γλώσσα (Β’ τάξη) ασχολήθηκαν με τα ζώα της θάλασσας που κινδυνεύουν με εξαφάνιση (χελώνα καρέτα καρέτα, φώκια Μονάχους Μονάχους) αλλά κι άλλα ζώα όπως τα αγριοκάτσικα της Κρήτης Κρι-Κρι, τις αλεπούδες, τις αρκούδες…

Με την ευκαιρία της επιμόρφωσής μας για την Ποσειδωνία από άτομα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, παρατηρήσαμε οικοσυστήματα, μιλήσαμε για τη ρύπανση και την πλαστική απειλή, παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, πραγματοποιώντας εθελοντικό καθαρισμό της παραλίας του χωριού μας!

IMG 392759bf1f922653b496cd1a5af9caa3 V

 

 

IMG c7ff262919c382f8bdda37fc2c812ef6 V IMG b3aad369c4d8f1c5e024d9253bd5d47f V IMG 93a14c10df1d2434745e6b323b6a6a3b V

 

Επίσκεψη της Στ’ στο Γυμνάσιο Πέτρας

Σήμερα, η Στ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Γυμνάσιο της Πέτρας, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των μαθητών στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους, εξωτερικούς και εσωτερικούς, του Γυμνασίου, παίζοντας το παιχνίδι «Το κυνήγι του θησαυρού». Επιπλέον, παρακολούθησαν πειράματα στην αίθουσα Θετικών Επιστημών, χρησιμοποίησαν το μικροσκόπιο του εργαστηρίου για να παρατηρήσουν αντικείμενα και στοιχεία,  βρέθηκαν και στον χώρο της βιβλιοθήκης και περιηγήθηκαν σε αυτή, ενώ είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν για λίγα λεπτά το μάθημα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Η επίσκεψη έκλεισε με ένα κουίζ γνώσεων, με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου “Kahoot”, στο οποίο οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά και διασκέδασαν με την ψυχή τους. Ευχαριστούμε θερμά το Γυμνάσιο της Πέτρας για τη θερμή υποδοχή και την υπέροχη φιλοξενία. Η εμπειρία αυτή θα μείνει στους μαθητές μας αξέχαστη!

 

a b

 

 

 

 

 

 

 

 

gd

Δωρεά στο σχολείο μας!

Σήμερα το σχολείο μας είχε τη μεγάλη χαρά να γίνει αποδέκτης ενός ανεκτίμητου δώρου που συνδράμει ακόμη περισσότερο στην προσπάθεια βοήθειας προς κάθε κατεύθυνση. Ο Σύλλογος Κυρίων και Δεσποινίδων “Η Αγάπη” έκανε πράξη το όνομά της για άλλη μια φορά δωρίζοντας το κουτί στο οποίο θα τοποθετηθεί ο απινιδωτής του σχολείου μας, ώστε να είναι προστατευμένος αλλά και διαθέσιμος σε όποιον τυχόν χρειαστεί.

Μας κάνετε ιδιαίτερα χαρούμενους και περήφανους που με τη δική σας βοήθεια μπορούμε κι εμείς να φανούμε χρήσιμοι στους συμπολίτες μας, αλλά και τους τουρίστες!

20250408 095348

20250409 224506 20250409 131431

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου), η Γ’, η Δ΄, η Ε’ και η Στ΄ τάξεις του σχολείου μας συμμετείχαν στη δράση «Διαβάζουμε Μαζί!», την οποία οργάνωσε η Κυψέλη, η σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με την ομάδα «Νηπιαγωγοί εν δράσει» του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος».

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης αφού διάβασαν το ποίημα «Η γλώσσα των εικόνων» της Ολλανδέζας ποιήτριας Rian Visser, το οποίο προτάθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IBBY) για τον φετινό εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου, ακολούθησαν το μήνυμα «Φτιάξε εικόνες για το ποίημά μου και νιώσε ελεύθερος: αυτά τα λόγια σου ανήκουν, παρόλο που προήλθαν από μένα», που προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης. Το κάθε παιδί κλήθηκε να αποτυπώσει το παραπάνω ποίημα με μια ζωγραφιά, η οποία στη συνέχεια στάλθηκε στην ΙΒΒΥ της Ολλανδίας.

IMG 7903

Στην Ε’, συζητήσαμε στην τάξη για τα οφέλη που αποκομίζουμε από την ανάγνωση βιβλίων κι αναφερθήκαμε σε γνωστούς συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας που γνωρίζουμε. Παράλληλα, παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε το σχετικό βίντεο «Η γλώσσα των εικόνων». Τέλος, ζητήθηκε από τους μαθητές να αναπτύξουν γραπτώς το αγαπημένο τους βιβλίο, υπό το εξής θέμα: “Περιγράφω το καλύτερο βιβλίο που έχω διαβάσει ως τώρα”.

Τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες των Δ’ και Στ’ τάξεων, παρακολούθησαν την αφήγηση ενός αποσπάσματος από το βιβλίο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας «Τέλεια» του Ρόντυ Ντόυλ, εκδόσεις Πατάκη, το οποίο περιγράφει την προσπάθεια μίας ομάδας παιδιών από το Δουβλίνο, να εξοντώσουν το μαύρο σκυλί της κατάθλιψης, ώστε να σώσουν τους γονείς τους και ολόκληρη την πόλη. Μετά την ανάγνωση του αποσπάσματος, ακολούθησε διαλογική συζήτηση μεταξύ των μαθητών και, στη συνέχεια, οι ίδιοι χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, στις οποίες συνεργάστηκαν, προκειμένου να δημιουργήσουν μια αφίσα, βασισμένη στο αρχικό ανάγνωσμα. Γι’ ακόμη μία φορά, η ανάγνωση βιβλίου συνεπήρε τους μαθητές και ενίσχυσε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, η οποία αποτυπώθηκε και στο χαρτί.

1112

Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός

Την Τρίτη 1 Απριλίου, επισκέφτηκε το σχολείο μας ομάδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τον εθελοντισμό και να μάθουν τη σημασία της προσφοράς. Ενημερώθηκαν για την ιστορία του Διεθνούς αυτού Κινήματος, το έργο και τους τομείς που δραστηριοποιείται ενεργά και παρακολούθησαν αντίστοιχα βίντεο με ελληνικές και διεθνείς συμμετοχές-δράσεις σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Τα συναισθήματα πολλά κι έντονα! Τα οφέλη του Οργανισμού αναρίθμητα.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ γι’ αυτό το μάθημα αγάπης!

 

1 4 3

 

 

 

 

 

 

 

 

2

E-Twinning: Η δραστηριότητα του Μαρτίου

Για τον μήνα Μάρτιο, στόχος του προγράμματος E-twinning ήταν η δημιουργία – από κοινού με τα άλλα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα – ενός ψηφιακού βιβλίου με το Αλφάβητο των Συναισθημάτων. Σε κάθε παιδί ανατέθηκε ένα διαφορετικό αρχικό γράμμα από το οποίο έπρεπε να σκεφτεί ένα συναίσθημα και να το αποδώσει με μια εικόνα είτε σε φυσική είτε σε ψηφιακή μορφή. Όλα τα έργα των παιδιών συγκεντρώθηκαν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο το οποίο δημιουργήθηκε συνεργατικά με το ψηφιακό εργαλείο Canva.

imageimage 1image 2

E-Twinning: Η δραστηριότητα του Φεβρουαρίου

δunnamed file unnamed file 1

 

 

 

 

Η δραστηριότητα του Φεβρουαρίου αφορούσε τη δημιουργία μίας ψηφιακής αφίσας με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου PosterMyWall. Κάθε σχολείο έπρεπε να επιλέξει ένα συναίσθημα, το επικρατέστερο του μήνα, και να σχεδιάσει μία αφίσα, προσθέτοντας ζωγραφιές και σχέδια. Τα δικά μας συναισθήματα, τα οποία αποτυπώθηκαν και στην αφίσα του σχολείου μας, ήταν αυτά της χαράς, της ανυπομονησίας και της ευτυχίας! Οι μαθητές εργάστηκαν με εξαιρετικά διασκεδαστικό τρόπο, μαθαίνοντας παράλληλα ένα ακόμη ψηφιακό εργαλείο. Επίσης, το σχολείο μας ήταν υπεύθυνο να συλλέξει όλες τις αφίσες των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και να δημιουργήσει την παρουσίασή τους, μέσω του ψηφιακού εργαλείου Canva.