Παρεμβάσεις της κοινωνικής λειτουργού κας Καλλιόπης Κλουφά (διαφορετικότητα, φιλία- συνεργασία, σχολικός εκφοβισμός)
Παρεμβάσεις με θέμα τη διαφορετικότητα.
Στα πλαίσια παρέμβασης για τη διαφορετικότητα ζητήθηκε από τους μαθητές της Ε΄ και Δ’ τάξης να καταγράψουν τα θετικά στοιχεία των συμμαθητών τους. Πιο συγκεκριμένα, κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του βιβλίο, το οποίο στη συνέχεια πέρασε από τα χέρια των συμμαθητών του για να σημειωθούν όσα θετικά στοιχεία εντοπίζουν για εκείνον. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση των βιβλίων και συζήτηση με τους μαθητές για όσα είχαν γραφτεί σε αυτά.
Στα πλαίσια ακόμη μιας παρέμβασης για τη διαφορετικότητα κάθε μαθητής της Ε΄ τάξης περιέγραψε τον εαυτό του χρησιμοποιώντας ένα κομμάτι παζλ. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γράψουν τα θετικά και αρνητικά τους στοιχεία, αλλά και να διαμορφώσουν το κομμάτι τους όπως οι ίδιοι ήθελαν. Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτή, οι μαθητές αυτοπαρουσιάστηκαν και έγινε συζήτηση με αφορμή όσα ακουγόταν. Στο τέλος, ενώσαμε όλα τα κομμάτια για να δημιουργήσουμε το παζλ της Ε΄. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως «Είμαστε όλοι κομμάτια ενός παζλ!!». Επιπλέον, στα πλαίσια ομαδικής παρέμβασης για τη συμπεριφορά, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κατέγραψαν τις λέξεις που πληγώνουν σε επίπεδο τάξης, σχολικής αυλής, γειτονιάς και κοινωνίας. Στη συνέχεια εκπρόσωπος από κάθε ομάδας παρουσίασε όσα είχαν καταγραφεί και πραγματοποιήθηκε συζήτηση με αφορμή αυτά.
Παρεμβάσεις με θέμα τη φιλία.
Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης πραγματοποίησαν ανάγνωση του παραμυθιού «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο». Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε συζήτηση με αφορμή το παραμύθι. Οι μαθητές της Β’ τάξης κατέγραψαν τις φιλικές και μη συμπεριφορές. Τέλος, δημιούργησαν τον δικό τους «Ήλιο της φιλίας», χρησιμοποιώντας τα αποτυπώματα των χεριών τους τους και γράφοντας σε αυτό μία λέξη σχετική με τη φιλία.
Παρεμβάσεις με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.
Στα πλαίσια παρέμβασης για τον σχολικό εκφοβισμό πραγματοποιήθηκε παρουσίαση για το φαινόμενο αυτό (ορισμό, μορφές, επιπτώσεις). Στη συνέχεια οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα δημιούργησε το θερμόμετρο του εκφοβισμού, τοποθετώντας τις ενέργειες του εκφοβισμού από τις λιγότερες βλαβερές σε αυτές που έχουν τις σημαντικότερες επιπτώσεις σύμφωνα με τη κρίση κάθε ομάδας.
Παρεμβάσεις με θέμα τη συνεργασία. Δημιουργία γέφυρα συνεργασίας.
Στα πλαίσια παρέμβασης για τη συνεργασία οι μαθητές της Γ΄ τάξης και Ε’ τάξης συμμετείχαν σε συζήτηση για τη συνεργασία. Στη συνέχεια ζητήθηκε να δημιουργήσουν τη δική τους γέφυρα συνεργασίας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές έπρεπε να αλληλοβοηθηθούν προκειμένου να διασχίσουν την γέφυρα, να τοποθετηθούν πάνω σε αυτή με βάση την αλφαβητική σειρά των μικρών τους ονομάτων και να μην πέσουν καθώς από κάτω βρισκόταν επικίνδυνα ψάρια που ήταν έτοιμα να φάνε όποιον βρεθεί μέσα στο νερό.