3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 2023

«Με αφορμή αυτή την ημέρα, το Δημοτικό Σχολείο Λακκίου, διοργάνωσε αθλητικές δραστηριότητες με το σύνθημα “έλα στη θέση μου“. Ως σκοπό είχε την γνωριμία όλων των μαθητών, από την Α’ μέχρι την ΣΤ’ τάξη, με αθλήματα και αγωνίσματα, όπως το Goalball, σφαιροβολία και ακοντισμός από αμαξίδιο και δρόμοι ταχύτητας με συνοδό (κατηγορία Τ11, αθλητές με απώλεια όρασης). Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, ερχόμενα -έστω και για λίγο- στη θέση των συνανθρώπων μας αθλητών με αναπηρίες, που όμως δεν το έβαλαν κάτω, δεν παραιτήθηκαν αλλά συνέχισαν να αγωνίζονται και να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες. Εκτελέστηκαν τα εξής αγωνίσματα:

Ρίψεις (λαστιχένιας)σφαίρας και turbojav(προπονητικό όργανο από αφρώδες υλικό, αντί ακοντίου) καθισμένοι σε καρέκλα, εξομοιώνοντας τις ρίψεις από αμαξίδιο. Αγώνας δρόμου σε ζευγάρια όπου ένα παιδί φορούσε μάσκα για να μην βλέπει και το άλλο παιδί εκτελούσε χρέη συνοδού/οδηγού, όπως στην κατηγορία Τ11, αθλητών με απώλεια όρασης.Goalball, ένα ειδικό ομαδικό αγώνισμα με μπάλα για αθλητές με απώλεια όρασης. Μέσω των δραστηριοτήτων που συμμετείχαν οι μαθητές, ήρθαν στη θέση συνανθρώπων μας με αναπηρίες, βίωσαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και ευαισθητοποιήθηκαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι είμαστε ίσοι!» (Γιαννουλάκης Νικόλαος, Φυσικής Αγωγής)

1 1 2 1 3 4 1 5 1

 

«Σήμερα η μέρα μας αφιερώθηκε στην παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία. Παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους: βλέπω, νιώθω, ακούω και συζητήσαμε για τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν αυτά τα άτομα καθώς και για την αξία του σεβασμού απέναντι σε κάθε τι διαφορετικό. Προσπαθήσαμε να μάθουμε λίγα πράγματα για το σύστημα γραφής των τυφλών παρατηρώντας και αγγίζοντας τα βιβλία τους. Οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν το όνομα τους ακολουθώντας το σύστημα braille. Έπειτα παίξαμε στην τάξη ένα παιχνίδι ακουστικής ικανότητας και προσανατολισμού όπου ο κάθε μαθητής φορώντας μια μάσκα προσπαθούσε να εντοπίσει τον ήχο της μπάλας και να κατευθυνθεί προς τα εκεί. Τέλος, ο κάθε μαθητής φορώντας ακουστικά προσπαθούσε να κάνει χειλεοανάγνωση για να καταλάβει αυτό που έλεγε ο συμμαθητής του ή προσπαθούσε να ζητήσει κάτι από κάποιον συμμαθητή του μόνο με κινήσεις των χεριών του. Με αυτο τον τρόπο τα παιδιά προσπάθησαν να μπουν για λίγο στη θέση ατόμων με αναπηρία και να κατανοήσουν τις δυσκολίες.» (Πανταζή Ευαγγελία, Δ1)

5 6 2 4 1

 

Οι μαθητές και μαθήτριες  του Α2 παρακολούθησαν ένα βίντεο, το οποίο αναφέρεται στην αληθινή ιστορία ενός παιδιού από την Αφρική, που παρά την κινητική του αναπηρία, κατάφερε να κατακτήσει τους στόχους του και να καταφέρει σπουδαία πράγματα. Ακολούθησε συζήτηση για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία και τέλος τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά, φτιάχνοντας μία αφίσα για την τάξη τους με τίτλο : «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».(Γούλα Βίκυ, Α2)

αφισα α2

 

“Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Αναπηρίας, στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκαν Βιωματικές Δραστηριότητες Ευαισθητοποίησης σε θέματα Αναπηρίας, στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.

Οι δραστηριότητες έχουν επιλεγεί με σκοπό οι μαθητές  :

  • να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο την αναπηρία
  • να κατανοήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο
  • να προβληματιστούν
  • να κουβεντιάσουν για τις δυσκολίες που συναντούν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητα τους
  • να ευαισθητοποιηθούν προς τα άτομα με αναπηρία. 

Στην παρακάτω παρουσίαση θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τις δραστηριότητες που έγιναν στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.” (Μαρία Μαντζιάρη, θεατρολόγος)