ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Στα πλαίσια των δράσεων του σχολείου μας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου επεκτείναμε τις δράσεις μας και στην Γερμανική Γλώσσα. Με την κα. Φουντουλάκη σκεφτήκαμε να προσκαλέσουμε την κα. Σεβερίν Έλεν Μπουχβάϊλερ, μητέρα της Μαρκέλλας, μαθήτριας του σχολείου μας, για να μας διαβάσει ένα βιβλίο στη μητρική της γλώσσα, που είναι τα γερμανικά.
Αφού η πρόσκλησή μας έγινε αποδεχτή και μάλιστα με χαρά, η κα. Έφη ανέλαβε να προετοιμάσει το βιβλίο, που ήταν μια ιστορία γνωστή λίγο πολύ στα παιδιά. Το βιβλίο μας το πρότεινε η μητέρα της Μαρκέλλας και ήταν ” Ο Μόγλης”.
Τη δράση αυτή παρακολούθησαν τα παιδιά των τάξεων Ε & Στ, που άλλωστε διδάσκονται τα γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Η κα. Σεβερίν Έλεν διάβαζε δυνατά την ιστορία του Μόγλη, η κα. Έφη μετέφραζε το κείμενο στα ελληνικά και σε κάποια εύκολα σημεία και μαθητές της Στ τάξης. Μια συνεργασία πολύ διαφορετική και ευχάριστη.
Όταν τελείωσε η ανάγνωση και η ταυτόχρονη μετάφραση της ιστορίας, η κα. Έφη έδωσε οδηγίες στα παιδιά για να αρχίσει το παιχνίδι. Τους έδωσε ένα κρυπτόλεξο με λέξεις μέσα από το κείμενο. Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες που αποτελούνταν από παιδιά και των δύο τάξεων, επιτυγχάνοντας έτσι τη συνεργασία των παιδιών, ξεκίνησε ο χρόνος να μετράει αντίστροφα.
Στη συνέχεια ανέλαβαν να αντιγράψουν στον υπολογιστή, όσο πιο γρήγορα μπορούσαν ένα κείμενο της ιστορίας στα γερμανικά.
Αλλά το καλύτερο τους περίμενε στην αυλή του σχολείου. Υπήρχε ένα δοχείο που περιείχε γυαλιστερά, πολύχρωμα και πολυαισθητηριακά μπαλάκια νερού κι εκεί μέσα ήταν κρυμμένες λέξεις σε πλαστικοποιημένα μικρά καρτελάκια. Οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, έπρεπε να ψάξουν, να ψαρέψουν και να βρουν με τη σειρά τις 12 διαφορετικές λέξεις, που ήταν κρυμμένες μέσα στα μπαλάκια.
Τα παιδιά έπαιξαν, γέλασαν και ευχαριστήθηκαν την παρουσίαση του βιβλίου και το παιχνίδι τους ταυτόχρονα. Συγχαρητήρια στην κα. Έφη για τη δράση αυτή.
Το χαμόγελο της κας. Σεβερίν Έλεν λέει πολλά. Φεύγοντας μας ευχαρίστησε γι΄ αυτή την ευκαιρία που της δώσαμε, να βρεθεί κοντά μας και να περάσει ευχάριστα.
Η τιμή και η χαρά ήταν δικιά μας!!!!
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΠΠΙΚΟ ΟΜΙΛΟ ΚΑΡΤΕΡΟΥ
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας το σχολείο μας διοργάνωσε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιππική Ακαδημία Κρήτης, στις 8/4/24, στον Καρτερό.
Τα παιδιά, αρχικά περιηγήθηκαν στον χώρο των εγκαταστάσεων της Ακαδημίας και στη συνέχεια παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: ” Αγαπώ τα ζώα” από την υπεύθυνη σχολικών προγραμμάτων.

Ήρθαν σε επαφή με τα άλογα, τα τάισαν την αγαπημένη τους λιχουδιά, που είναι τα καρότα, τα χάιδεψαν και είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και τα υπόλοιπα ζωάκια των εγκαταστάσεων, γλυκύτατα κουνελάκια και κατσικούλες!
Άκουσαν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες, τον τρόπο ζωής και τις ανάγκες των αλόγων. Είδαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο τα σκεύη και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι υπεύθυνοι για τη φροντίδα των ζώων και είχαν την ευκαιρία να ιππεύσουν και τα ίδια, με τη συνοδεία και την καθοδήγηση των υπευθύνων. Ήταν μια εμπειρία που ενθουσίασε τα παιδιά!

Στο τέλος εκπαιδεύτηκαν σχετικά με τον τρόπο που καλλωπίζουν και φροντίζουν την εξωτερική εμφάνιση των αλόγων, αφού και τα ίδια είχαν τη ευκαιρία να χτενίσουν τα άλογα.
Και η αμαζόνα του συλλόγου μας……
Ήταν μια εκπαιδευτική επίσκεψη που συνδύαζε αρμονικά τη διαδραστική μάθηση και τη διασκέδαση!!!!!
ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΕΒΕΝΟΣ – ΕΝΔΗΜΙΚΟ ΦΥΤΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Το σχολείο μας για δεύτερη χρονιά συμμετέχει στο Εθνικό δίκτυο «Οι Πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς μας”.
Με τη σημερινή μας δράση θέλαμε να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά, να τα φέρουμε σ επαφή με τον περιβάλλοντα χώρο του χωριού τους, να γνωρίσουν, να δουν από κοντά ένα ενδημικό φυτό της περιοχής τους, να το αγγίξουν με τα χέρια τους και να σκεφτούν για ποιο λόγο πρέπει να προστατεύουμε αυτά τα σπάνια φυτά.
Προσκεκλημένη μας ήταν η κα. Δασκαλάκη Ελευθερία, μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου του Καλού Χωριού, πολύ καλή γνώστης του σημερινού μας θέματος.
Κρητικός Έβενος ή αλλιώς Κουρμουτσούλι, όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι, Πλουμί, Αλιματσά, Αρχοντόξυλο ή Κουνελόχορτο. Οι άνθρωποι από τα παλιά χρόνια έκοβαν από το θάμνο αυτό τα κλαδιά με τα τρυφερά τους φύλλα πριν βγάλουν άνθη και τα έδιναν για τροφή στα κουνέλια.
Αυτή την εποχή οι θάμνοι του έβενου αρχίζουν να ανθίζουν και όπου και αν κοιτάξεις, μπορείς να θαυμάσεις στα χωράφια και στα πρανή του κεντρικού δρόμου που οδηγεί προς το Καλό Χωριό το μωβ – βιολετί άνθος του.
Στο Καλό Χωριό και σε συγκεκριμένο σημείο φύεται και ο Λευκός Έβενος, που είναι σπάνιο φυτό και χρειάζεται την προστασία και το ενδιαφέρον των ντόπιων, για να συνεχίσει να ευδοκιμεί και να αναπτύσσεται στην περιοχή.
Το θέμα αυτό προκάλεσε το ενδιαφέρον των παιδιών, οι απορίες και οι προτάσεις τους ήταν αρκετές.
Πάντα ελπίζουμε στα παιδιά και προσδοκούμε πολλά από τη νέα γενιά, όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.
Στο ψηφιακό βιβλίο που ετοιμάσαμε μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα και να δείτε τις όμορφες φωτογραφίες του έβενου.
ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ: ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΟΦΕΛΗ
Η κηπουρική είναι η πιο όμορφη δραστηριότητα που μπορούμε να μοιραστούμε την άνοιξη μαζί με τα παιδιά.
Αν προσφέρουμε στα παιδιά την εμπειρία να έρθουν σε επαφή με το χώμα και με τα φυτά, αν τους μάθουμε πώς να τα φροντίζουν και πώς θα τα δουν να μεγαλώνουν, τότε παράλληλα τους δίνουμε κι ένα σπουδαίο μάθημα σεβασμού προς το περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο πως πολλά σχολεία του εξωτερικού έχουν εντάξει στο σχολικό τους πρόγραμμα την κηπουρική, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο!
Σημερινοί κηπουροί, αύριο οικολόγοι!
Το σχολείο μας και φέτος συμμετέχει στο Εθνικό Δίκτυο “Οι Πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς μου” και στόχος μας είναι να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με το περιβάλλον, να καλλιεργήσουν τα δικά τους φυτά, να γνωρίσουν τα ενδημικά φυτά της περιοχής, να κάνουν τη δική τους κομποστοποίηση αξιοποιώντας τα ξερά χόρτα του κήπου και άλλα υλικά. Να τους δώσουμε την ευκαιρία να βγουν από την τάξη, να ασχοληθούν με το σχολικό λαχανόκηπο και να μοιραστούν όμορφες στιγμές με τους συμμαθητές τους.
Αγοράσαμε τα νέα φυτά ( ντοματίνια, κολοκυθιές, φραουλιές, μαρουλάκια, πιπεριές , αγγουριές, κρεμμύδια) και χώμα για να το ανακατέψουμε με το υπάρχων και να γίνει πιο αφράτο, πήραμε τα εργαλεία μας, φορέσαμε τα γάντια και με σύμμαχο τον καλό καιρό που επικρατεί αυτές τις ημέρες, φυτέψαμε τα φυτά στα παρτέρια.
Αν θέλετε τα παιδιά ν’ αγαπήσουν τα φρούτα και τα λαχανικά, βάλτε τα να τα καλλιεργήσουν! Καθώς τα παιδιά απασχολούνται με τη γη, ανακαλύπτουν τη διατροφική αξία των φρούτων και των λαχανικών και γίνονται πιο δεκτικά σε ομάδες τροφών που μέχρι τώρα απέρριπταν. Μαθαίνουν να αγαπούν τη φύση, καλλιεργούν οικολογική συνείδηση και συνειδητοποιούν πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουν το περιβάλλον.
Η κηπουρική ως δραστηριότητα ιντριγκάρει τα παιδιά. Το παιχνίδι με το χώμα, το φύτεμα, το ρίξιμο των σπόρων ή και το πότισμα θα τους δώσει την αφορμή για φυσική άσκηση, η οποία σύμφωνα με τους ειδικούς είναι απαραίτητη για όλα τα παιδιά! Το χώμα εκθέτει τα παιδιά σε καλά βακτήρια που τους βοηθούν ν’ αναπτύξουν ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά που μεγάλωσαν σε φάρμες έχουν μικρότερο ποσοστό εμφάνισης αλλεργιών. Η επαφή με τη γη χαλαρώνει και ηρεμεί το πνεύμα. Άλλωστε είναι αποδεδειγμένο πως η κηπουρική λειτουργεί και σαν ψυχοθεραπεία.
Η παρατήρηση ενός φυτού που αναπτύσσεται σταδιακά, χαρίζει στα παιδιά, πέρα από μοναδικές στιγμές παιχνιδιού και ξενοιασιάς, τη δυνατότητα να μάθουν για τον κύκλο της ζωής, την αρχή και το τέλος, να κατακτήσουν νέες δεξιότητες, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους αλλά και να καλλιεργήσουν την υπευθυνότητά τους.
Μέσα από την ενασχόλησή τους με την κηπουρική, τα παιδιά ανακαλύπτουν διάφορες πλευρές της δημιουργικότητάς τους. Ο τρόπος που θα χρησιμοποιήσουν τα κατάλληλα εργαλεία – πάντα με τη δική μας επίβλεψη-, που θα μεταφέρουν το λουλούδι – φυτό από το γλαστράκι στο χώμα, που θα παρατηρήσουν το ριζικό τους σύστημα, που θα το καλύψουν με το χώμα και θα του ρίξουν το νερό, χρησιμοποιώντας την αντίληψη και τα χέρια τους, είναι δραστηριότητες που τα εξελίσσουν.
Βοηθώντας ένα παιδί στον κήπο μαθαίνει να συνεργάζεται και να προσφέρει. Οι ρόλοι μοιράζονται, το πετυχημένο αποτέλεσμα οφείλεται σε όλους και το παιδί νιώθει περήφανο που βοήθησε, και ήταν μέρος της ομαδικής δουλειάς.
Βλέποντας το παιδί ένα λουλούδι ή ένα φυτό που έχει φυτέψει το ίδιο να μεγαλώνει μέρα με την ημέρα και με τη δική του φροντίδα, νιώθει υπεύθυνο και δυνατό.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης η διευθύντρια του σχολείου παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς το ψηφιακό εργαλείο WEB 2 Book Creator.
Ένα ψηφιακό βιβλίο με το οποίο μπορούν να δουλέψουν συνεργατικά οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους αλλά και με άλλους συναδέλφους.
Η παρουσίαση ξεκίνησε από τη δημιουργία λογαριασμού, τις δυνατότητες που έχει ως ψηφιακό βιβλίο, πως μπορούν να το διακοσμήσουν, να ανεβάσουν φωτογραφίες ή βίντεο και να το εμπλουτίσουν αλλά και πως μπορούν οι εκπαιδευτικοί στη συνέχεια να το δημοσιεύσουν για να το βλέπουν και άλλοι.
Είναι ένα εργαλείο εύκολο στη χρήση του και το χρησιμοποιούν συχνά η διευθύντρια και οι υπεύθυνοι του σχολικού blog παρουσιάζοντας με αυτό τον τρόπο τις δράσεις τους σ αυτό.
Ευκαιρία λοιπόν να γίνει κτήση και των νέων εκπαιδευτικών του σχολείου.
25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2024
ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ : “Ερμιόνη, Λαμία, Ρόδος, Σέρρες και Καλό Χωριό – Στον τόπο μου σας ξεναγώ”
Βίντεο γνωριμίας .
Οι μαθητές -τριες της Ε΄ τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν στο Δίκτυο Συνεργαζόμενων Σχολείων με θέμα: «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στο χτες, στο σήμερα, στο αύριο».
Συνεργάζονται με τα παιδιά 4 άλλων σχολείων της Ελλάδας, παρουσιάζοντας την ιστορία του τόπου και τις δράσεις τους, έτσι ώστε να γίνεται ανταλλαγή πληροφοριών, γνώση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κάθε τόπου, των εθίμων και των πολιτιστικών θεμάτων.
Ζητούμενο είναι να γνωρίσουν τα παιδιά όσο γίνεται καλύτερα τον τόπο τους, για να μπορέσουν να τον παρουσιάσουν στους μαθητές των άλλων σχολείων.
Τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν ένα βίντεο για να γνωρίσουν οι συμμαθητές τους στα άλλα σχολεία το Καλό Χωριό και την ευρύτερη περιοχή του, παρουσιάζοντας τα αξιοθέατα του χωριού, την ιστορία του σχολείου, τις ασχολίες των κατοίκων αλλά και τις όμορφες παραλίες του. Άντλησαν τις πληροφορίες τους από το βιβλίο του κ. Μιχ. Γεροντή, από τη σελίδα του Πολιτιστικού Συλλόγου του Καλού Χωριού αλλά και από το internet.
Σε αυτή τους την προσπάθεια συνεργάστηκαν με την εκπαιδευτικό κα. Δαϊκοπούλου Εύα και την ευχαριστούμε πολύ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα, που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών.
Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: “ η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση στην κοινωνία, πόσο μάλλον στο σχολικό περιβάλλον”.

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου αφιερώσαμε 2 ώρες για τις δράσεις μας ενάντια στη βία και στον εκφοβισμό. Μέσα στις τάξεις οι μαθητές παρακολούθησαν βιντεάκια σχετικά με το θέμα, συζήτησαν και διατύπωσαν τις απόψεις τους για το θέμα αυτό, στήθηκαν εργαστήρια κατασκευών, έφτιαξαν αφίσες, ζωγράφισαν τα χεράκια τους με τα μυνήματα τους απάνω, διάβασαν βιβλία, φώναξαν συνθήματα.
Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε στη δράση « Σπάω τη σιωπή, σπάζοντας τα μπαλόνια» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Όλα τα παιδιά φούσκωσαν ένα μπαλόνι, έγραψαν με μαρκαδόρο το μήνυμα τους ενάντια στη βία και όταν τους δόθηκε το σύνθημα, το έσπασαν όλοι μαζί για να ακουστεί ο δυνατός κρότος.
Ο κρότος – το σπάσιμο των μπαλονιών συμβόλιζε το σπάσιμο της σιωπής στη βία. Αυτή η δράση γινόταν ταυτόχρονα πανελλαδικά από όσα σχολεία συμμετείχαν.
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός πρέπει να μας βρίσκουν όλους απέναντι, ενωμένους και έτοιμους να υπερασπιστούμε σε κάθε περίπτωση το παιδί που το έχει ανάγκη.
Στο τέλος είδαμε την έκθεση βιβλίου που είχε στήσει η Υπεύθυνη Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου. Οι τίτλοι των βιβλίων με θέμα τη βία και τον εκφοβισμό ήταν αρκετοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισημάνουν το βιβλίο, που θα δανειστούν την επόμενη φορά.
















































































