Με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας, που για φέτος ορίστηκε η 6 Μαρτίου, ως ημερομηνία έναρξης σχολικών δραστηριοτήτων, στο σχολείο μας, σήμερα Τετάρτη 12 Μαρτίου η ημέρα ήταν αφιερωμένη σε αυτό το τόσο ευαίσθητο και επίκαιρο θέμα.

Οι Α- Β- Γ και Δ τάξεις του σχολείου μας συγκεντρωθήκαμε σε μια αίθουσα και οργανώσαμε μία ολιστική δράση που μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, καταλήξαμε σε πολύ σοβαρά και ωφέλιμα συμπεράσματα.
Αρχικά παρουσιάσαμε στα παιδιά μέσα από διαδραστικό παιχνίδι με μπαλόνια τι είναι και τι δεν είναι σχολικός εκφοβισμός, όπως επίσης παρουσιάσαμε με δραματοποίηση τα είδη της βίας. Σωματική, λεκτική, κοινωνική και ηλεκτρονική. Αποσαφηνίσαμε τις έννοιες ” καρφί ” και ” πλάκα ” που πολύ συχνά χρησιμοποιούν λανθασμένα τα παιδιά στις συναναστροφές τους και τέλος μέσα από δραματοποίηση με ήρωες μπαλόνια, συζητήσαμε τον ρόλο των θεατών σε σχέση με τον σχολικό εκφοβισμό. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα, που θέλαμε να είναι μικρό και λιτό, για να το θυμούνται τα παιδιά, ότι σε κάθε περίπτωση σχολικής βίας…ΜΙΛΑΜΕ!

Στη συνέχεια η δασκάλα της Α΄ τάξης, κ. Νατάσα Δολαψάκη, παρουσίασε στα παιδιά με απόλυτα θεατρικό ,διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο το βιβλίο: ” Οι καλοί και οι κακοί πειρατές “. Μια παρουσίαση που ενθουσίασε τα παιδιά, γιατί ζωντάνεψε μπροστά τους το βιβλίο με σπαθιά, μουσικά όργανα, χρωματιστά γλυκά, πανιά, ζωάκια, πειρατικά εργαλεία και τους μετέφερε πραγματικά στον κόσμο των πειρατών.

Μετά την τόσο παραστατική αυτή παρουσίαση του βιβλίου, ακολούθησε συζήτηση κατανόησης και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παιδιών.
Από τα ωραιότερα σημεία ήταν όταν τα παιδιά ανέβηκαν στη σκηνή, διαλέξανε ρόλους και υλικά και οργάνωσαν ένα μικρό σκετσάκι με διαλόγους, σχετικούς με το βιβλίο, που συζήτησαν στην ομάδα τους και παρουσίασαν στην τάξη!

Έτσι μέσα από αυτό το αστείο, παιχνιδιάρικο, πολύχρωμο , πειρατικό βιβλίο καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να αντιμετωπίζουμε διαφορετικά κάθε λογής ” κακούς” , επιλέγοντας να απαντάμε στην κακία με καλοσύνη, στον θυμό με συνεργασία, στη βία με συζήτηση και αλληλοσεβασμό.

Στο τέλος της δράσης μας, ακούγοντας το παιδικό τραγούδι: ” Ο πειρατής ” της Τσανακλίδου, τα παιδιά έφτιαξαν έναν σελιδοδείκτη με ήρωες πειρατές και το γραπτό μήνυμα που θα τους συντροφεύει: ” Δε φοβάμαι…ΜΙΛΑΩ!”