Για 2η συνεχόμενη χρονιά δουλεύουμε το πρόγραμμα “Οι πράσινες γωνιές της γειτονιάς μου”, ένα πρόγραμμα που ανήκει στο Θεματικό Δίκτυο της Ελληνικής Προστασίας της Φύσης. Στόχος του προγράμματος είναι να φέρουμε τα παιδιά κοντά στη φύση, να ανακαλύψουν τις πράσινες γωνιές του χωριού ή της γειτονιάς τους και να αναλάβουν να τις περιποιούνται. Περιηγηθήκαμε στο χωριό και φωτογραφίσαμε τις πράσινες γωνιές, βραβεύσαμε την περσινή χρονιά τον πιο πράσινο και λουλουδιασμένο κήπο, βγήκαμε στην εξοχή και μαζέψαμε χόρτα και ξεκινήσαμε τη λειτουργία του λαχανόκηπου μας, που τον φροντίζουν τα ίδια τα παιδιά και γεύονται τα λαχανικά και τα φρούτα που μαζεύουν.
Με χαρά λοιπόν δεχτήκαμε την πρόσκληση του Προέδρου της Κοινότητας και του Πολιτιστικού Συλλόγου του χωριού να συμμετάσχουμε κι εμείς στον καθαρισμό και στη φροντίδα της παιδικής χαράς, που βρίσκεται κάτω από το σχολείο μας. Ένας χώρος που τον επισκέπτονται καθημερινά οι μαθητές μας στο σχόλασμά τους, όταν το επιτρέπει ο καιρός. Ενημερώσαμε τους γονείς και βγήκαμε στην παιδική χαρά να απολαύσουμε την ηλιόλουστη ημέρα.
Μέσα στην τάξη τα παιδιά ετοίμασαν το θέμα τους, σύγκριναν τις δύο παιδικές χαρές, διατύπωσαν τα αισθήματά και τις προτάσεις τους βλέποντας μια περιποιημένη και μία κατεστραμμένη παιδική χαρά, έγραψαν τις ερωτήσεις που θα απεύθυναν στον Πρόεδρο, στον υπάλληλο καθαριότητας και στα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου του χωριού.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το χώρο και συναντηθήκαμε με τον κ. Βάρδα, πρόεδρο του χωριού, την κα. Μαυρή , υπεύθυνη καθαριότητας και την κα. Δασκαλάκη πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου. Τα παιδιά τους έκαναν διάφορες ερωτήσεις, όπως για τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει μία παιδική χαρά, ποιος είναι υπεύθυνος για την τοποθέτηση και την συντήρηση, κάθε πότε καθαρίζεται ο χώρος και τι σκουπίδια συνήθως μαζεύονται, αν τα παιδιά που παίζουν εκεί προσέχουν τα παιχνίδια, γιατί δεν έχουν φροντίσει να υπάρχουν παιχνίδια για άτομα με ειδικές ανάγκες και τόσα άλλα ερωτήματα που απασχόλησαν τα παιδιά. Φυσικά και πήραν απαντήσεις και την υπόσχεση ότι θα λάβουν υπόψιν τους τις προτάσεις των παιδιών.
Στη συνέχεια φορέσαμε τα γάντια μας και επιδοθήκαμε στην καθαριότητα του χώρου. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν έκδηλος στα προσωπάκια τους που φεγγοβολούσαν πιο πολύ από τον ήλιο. Πήραν τις σκούπες και τα φτυάρια και έπιασαν δουλειά.
Αν κοίταζες από ψηλά θα έβλεπες ένα μελίσσι που δούλευε πυρετωδώς. Τα παιδιά το βίωναν όλο αυτό με χαρά, ήταν περήφανα που βοηθούσαν και συμμετείχαν εθελοντικά σε αυτή τη δράση του σχολείου.
Κόψαμε τα χόρτα σ ένα μικρό παρτέρι και φυτέψαμε δεντρολίβανο, ένα αρωματικό φυτό που με τα μωβ ανθάκια του, προσκαλεί τις μέλισσες κοντά του.
Στο τέλος απολαύσαμε το κέρασμα του Πολιτιστικού Συλλόγου και της κας. Φραντζολάκη που με χαρά προσέφεραν στα παιδιά του σχολείου, στα μικρά και στα μεγάλα φυσικά.
και επειδή…. παιδί σημαίνει παιχνίδι, εννοείται ότι τα παιδιά ευχαριστήθηκαν το παιχνίδι τους στην παιδική χαρά.
Μία δράση που ολοκληρώθηκε μέσα στην τάξη καταγράφοντας τα συναισθήματά τους.