Ενημέρωση_πρόληψη ασθενειών

Τα σχολεία άνοιξαν και μαζί με αυτά άνοιξε και το “παράθυρο” στις ιώσεις και στις παιδικές ασθένειες. Οι μικροί χώροι των αιθουσών που βρίσκονται σε καθημερινή βάση τα μικρά παιδιά, ευνοούν, όπως είναι φυσικό, τη μετάδοση ιών και μικροβίων πριν ακόμη ξεκινήσουν τα πρώτα κρύα. Μάθετε τα παιδιά να βήχουν στην εσωτερική πλευρά του αγκώνα τους, να πλένουν πολύ συχνά τα χέρια τους, να μην αγγίζουν με αμφιβόλου καθαριότητας χέρια τα μάτια, τη μύτη, το στόμα και τα αυτιά τους και να κάνουν καθημερινά μπάνιο. Κρατήστε τα παιδιά στο σπίτι όταν δεν αισθάνονται καλά. Τα άρρωστα παιδιά δεν πρέπει να έρχονται σχολείο. Το εξασθενημένο ανοσοποιητικό τους σύστημα μπορεί να τα κάνει ευάλωτα σε ακόμη περισσότερα μικρόβια και κινδυνεύουν να μολύνουν τους συμμαθητές τους. Για γρήγορη ανάρρωση : πίνουμε πολύ νερό, το μέλι καταπραΰνει τον πονόλαιμο και έχει αντισηπτική δράση, τρώμε φρέσκα φρούτα για την αναπλήρωση υγρών και την πρόσληψη βιταμινών, σούπες και φυσικά μένουμε σπίτι.

Αγιασμός

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2023-24 θα γίνει τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9.30 στο προαύλιο του σχολείου μας. Μετά τον Αγιασμό οι μαθητές/τριες θα παραλάβουν τα σχολικά τους βιβλία και θα αποχωρήσουν. 

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Η κρουαζιέρα των Θεών

Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι τόσο ραγδαία, που φέρνει πονοκέφαλο ακόμα και σε εμάς τους σύγχρονους ανθρώπους που τη ζούμε. Είναι όμως η εξέλιξη πορεία πάντα προς το καλύτερο; Μήπως το μέγεθος και η ποιότητά της είναι τέτοια που θα μπορούσε να οδηγήσει στην τρέλα όποιο μυαλό θα προσπαθούσε να την ακολουθήσει; Αλήθεια σκεφτήκατε ποτέ, αν έρχονταν οι αρχαίοι πρόγονοί μας στη σύγχρονη εποχή, τι έκπληξη θα ένιωθαν αν μας έβλεπαν να είμαστε κολλημένοι στην οθόνη των κινητών μας και να παραπατάμε στον δρόμο και να μην επικοινωνούμε μεταξύ μας; Τι θα σκεφτούν άραγε για εμάς οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου, μετά από είκοσι αιώνες παραμονής στον Όλυμπο αποφάσιζαν να επισκεφτούν τους ανθρώπους; Θα μπορέσουν να επικοινωνήσουν θεοί και άνθρωποι; Ποιοι θα είναι οι λογικοί και ποιοι οι παρανοϊκοί σε αυτή τη συνάντηση;

Athens

Με αυτή την επίκαιρη θεατρική παράσταση αποφασίσαμε να λήξουμε τη φετινή σχολική χρονιά και να αποχαιρετήσουμε τους μαθητές/τριες της Στ’ τάξης , που ανοίγουν τα φτερά τους για το νέο τους ταξίδι τους στο Γυμνάσιο. Η συνεργασία όλων των μαθητών/τριών του σχολείου μας, μικρών και μεγάλων, έδειξε για ακόμα μία φορά πως όλοι μαζί, με καλή θέληση και αλληλοβοήθεια, μπορούμε να τα καταφέρουμε και να έχουμε ένα όμορφο και συγκινητικό αποτέλεσμα. Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά του σχολείου μας για την υπομονή, την επιμονή και την κατανόηση που έδειξαν όλο αυτόν τον καιρό και ευχόμαστε να έχουν ένα ξέγνοιαστο καλοκαίρι!

354468133 216149618033714 8430961243926803131 n 354477293 510315347902647 1361595798040613184 n 354324604 819410042638220 7002460410537849878 n 354422552 986654665904394 71255120489612705 n

Ρομποτική_τα πρώτα μου βήματα

Οι μαθητές/τριες της Α’ και Β’ τάξης ήρθαν σε πρώτη επαφή με τον προγραμματισμό και τη ρομποτική μέσα από δραστηριότητες και φύλλα εργασίας που σχεδιάστηκαν για το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων που ανήκει στον θεματικό κύκλο “Δημιουργώ & Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία” με υποθεματική  “STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική”. 

Το πρώτο εργαστήριο ξεκίνησε παρακολουθώντας μία παρουσίαση από  το teachinglondoncomputing.org σε μετάφραση της Δουλγέρη Νικολέτας με τίτλο “Προγραμματισμός α λα ελληνικά όπου τα παιδιά γνώρισαν την ιαπωνική τέχνη οριγκάμι. Ύστερα τους ζητήθηκε να φτιάξουν το δικό τους λαγό οριγκάμι, διπλώνοντας ένα χαρτί ακολουθώντας πιστά τα βήματα.

IMG 20230217 110434

Στο δεύτερο εργαστήριο τα παιδιά κινήθηκαν σε τετραγωνισμένο χαρτί μέσα από φύλλα εργασίας που παρουσιάζονται στο περιβάλλον της code.gr. Επίσης, γνώρισαν πώς γίνεται ένα μπλοκ εντολών μέσα από την παρουσίαση “Προγραμματίστε χορεύοντας” από teachinglondoncomputing.org σε μετάφραση-προσαρμογή της Δουλγέρη Νικολέτας, ακολούθησαν το μπλοκ εντολών που έβλεπαν για να χορέψουν και σχεδίασαν το δικό τους πρόγραμμα χορού για να κάνουν το ρομπότ να χορέψει. 

IMG 20230222 121017 IMG 20230222 121329 IMG 20230228 085429 IMG 20230301 122514

Στο επόμενο εργαστήριο οι μαθητές/τριες, ανά δύο, έφτιαξαν μικρά παζλ διατυπώνοντας τις στρατηγικές επίλυσης που χρησιμοποίησαν. Στη συνέχεια έφτιαξαν στο περιβάλλον της code.gr απλά παζλ και έπαιξαν παιχνίδια προγραμματισμού ακολουθίας, χρησιμοποιώντας το τάμπλετ. Στο τέλος συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας κολλώντας τις σωστές εντολές με σκοπό την κατανόηση οπτικών εντολών.

IMG 20230303 121029 IMG 20230303 121016

IMG 20230314 100950 IMG 20230314 101828348360967 1516417545557016 5229106423752173466 n IMG 20230315 110331

Το τέταρτο εργαστήριο έγινε με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής και έλαβε μέρος στο εργαστήριο πληροφορικής. Τα παιδιά ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας που τους δόθηκε έκαναν τα πρώτα βήματα για να παίξουν το παιχνίδι “Ο Μάρκος και η Σοφία” στους υπολογιστές. Τα παιδιά κατάφεραν να περάσουν από το εύκολο επίπεδο στο πιο απαιτητικό, κατακτώντας τις πρώτες γνώσεις για τον τρόπο χειρισμού των μπλοκ εντολών, ώστε να κινηθεί ο ψηφιακός χαρακτήρας προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

IMG 20230320 090717 348360182 1893797861018704 4503769845998543122 nIMG 20230320 090756 348356568 930918684905714 2246753825329631868 n

Στα τελευταία εργαστήρια έγινε η γνωριμία με το ρομποτάκι μας το bee bot. Τα παιδιά με τη μέθοδο καταιγισμού ιδεών δημιούργησαν έναν εννοιολογικό χάρτη με τα χαρακτηριστικά, το σχήμα, την εμφάνιση και την κατασκευή του beebot. Στη συνέχεια συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας γράφοντας τι πίστευαν ότι μπορεί να κάνει το ρομποτάκι και αφού έγινε επίδειξη των δυνατοτήτων του, έγραψαν τι μπορεί να κάνει και τι θα ήθελαν να κάνει. Τέλος, μέσα από συζήτηση τα παιδιά κλήθηκαν να προτείνουν πώς θα αξιοποιήσουν το ρομπότ και τι υλικά θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν για να στήσουν το δικό τους παιχνίδι. Έτσι η ομάδα της Β’ τάξης δημιούργησε ένα ταμπλό πόλης, χειροτεχνώντας σπίτια, διαβάσεις, σήματα και σχολείο, με σκοπό το ρομποτάκι να προγραμματιστεί, έτσι ώστε να φτάσει στο σημείο που έθεταν ως στόχο οι μαθητές/τριες.

348380651 168053716190061 2703358840350384619 n

Η πρώτη επαφή των παιδιών με τη ρομποτική είχε θετικά αποτελέσματα και δόθηκε η δυνατότητα να αναπτύξουν πολλαπλές δεξιότητες, όπως κριτική σκέψη, ομαδική εργασία, συνεργατικότητα. 

Ο σχεδιασμός του προγράμματος και των δραστηριοτήτων έγινε από την πολύ καλή φίλη και συνάδελφο Κυρία Κολοσίδου Σοφία και την ευχαριστούμε που το μοιράστηκε μαζί μας.

Ταξίδι στο παρελθόν

Ο Σύλλογος Γυναικών Μαρμαρίου, για ακόμα μία φορά, άνοιξε τις αγκάλες του και τις πόρτες του σπιτιού του και υποδέχτηκε τους/τις μικρούς/ές μαθητές/τριες του σχολείου μας. Το “σπίτι των Γυναικών”, όπως το αποκαλούν οι κάτοικοι του Μαρμαρίου, έχει δημιουργηθεί εξ’ ολοκλήρου με προσωπικό κόπο και χρόνο από τις ακούραστες Κυρίες του χωριού και φιλοξενεί παλαιά αντικείμενα που το καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία. Φωτογραφίες από προπαππούδες και προγιαγιάδες δεσπόζουν στους τοίχους γύρω γύρω των δωματίων, που μοιάζουν να έχουν βγει από άλλη εποχή. Τα προικιά των κοριτσιών, που προορίζονταν να γίνουν νύφες, απλώνονται στο κρεβάτι του υπνοδωματίου, που σε μια γωνιά του στοιβάζονται κουβέρτες και χαλιά πλεγμένα στο χέρι. Το τραπεζάκι μπροστά από το τζάκι, όπου συγκεντρώνονταν η οικογένεια για να κολατσίσει και να μοιραστεί τα νέα της ημέρας είναι το πιο ξεχωριστό κομμάτι του σπιτιού και εκεί που υποδέχονται οι Κυρίες τους επισκέπτες. Κι όπως σε κάθε σπίτι που επισκέπτεται κανείς, έτσι και σε αυτό, πάντα οι οικοδέσποινες έχουν κάτι για να σε κεράσουν. Ευχαριστούμε πολύ τις Γυναίκες του Συλλόγου, που με το μεράκι τους και την αγάπη τους για τον τόπο, διασώζουν την παράδοση και βοηθούν τους επισκέπτες να ταξιδέψουν στο παρελθόν.

344239564 551597553817825 8489573538259623190 n 344258175 764899541750668 4171905826878142437 n 344300555 193798286885376 2316428141681577235 n 344579304 779429907208336 6484106828416388386 n

Η δύναμη είναι στο χέρι σου

actioaid Φέτος το σχολείο μας έγινε κρίκος αλληλεγγύης, σε μία από τις δράσεις της Actionaid, που ένωσε τους/τις μαθητές/τριες μας για έναν καλό σκοπό. Με την αγορά ενός βραχιολιού “Η δύναμη είναι στο χέρι σου” συμβάλλαμε στον εξοπλισμό ενός Κέντρου Πολλαπλών Χρήσεων για ευκαιρίες μάθησης για παιδιά και ενήλικες στην κοινότητα Τζιλόρ της Σενεγάλης. 

Οι μαθητές/τριες μας μέσα από έντυπο εκπαιδευτικό υλικό της actionaid έμαθαν για το έργο του οργανισμού, γνώρισαν τη Σενεγάλη και έμαθαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες τόσο για τους κατοίκους της όσο και για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και η χώρα τους λόγω της κλιματικής αλλαγής. Τα παιδιά όταν έμαθαν τον λόγο της αγοράς του βραχιολιού ενθουσιάστηκαν που θα βοηθούσαν τα παιδιά της Σενεγάλης, στη μεγάλη αυτή εκστρατεία που διοργανώνει κάθε χρόνο η Actioaid.344348921 275892108154230 1563966255745601829 n

Τέτοιες δράσεις καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία και κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο. Ευχαριστούμε την actionaid που μας έδωσε την ευκαιρία να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας για ένα κόσμο δικαιότερο, καλύτερο και με ίσες ευκαιρίες για όλους! 

Παρουσίαση βιβλίου

Σε μια εποχή που η οθόνη επικρατεί, οι μαθητές/τριες της  Ε’ τάξης του σχολείου μας απαντούν διαβάζοντας βιβλία. Προσπαθούν να τα γνωρίσουν και να τα αγαπήσουν ξανά από την αρχή και αυτά με τη σειρά τους θα τους κρατούν συντροφιά. Στόχος… η ανάπτυξη  της φιλαναγνωσίας. Τα παιδιά διάλεξαν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου ή του σπιτιού τους αγαπημένα τους βιβλία και τα παρουσίασαν στην τάξη μέσα από ιδιαίτερες εργασίες. Τα παιδιά είτε εργάστηκαν ατομικά, είτε ομαδικά, συζήτησαν, διαφώνησαν, όμως στο τέλος εργάστηκαν αρμονικά. Φυσικά από τις βιβλιοπαρουσιάσεις τους δεν έλειπε η καλλιτεχνική πινελιά. Οι μαθητές/τριες έβαλαν τα δυνατά τους και ξεδίπλωσαν όλα τους τα ταλέντα.

IMG abd25dceae563727c866387a729a0f3d V IMG fc59081777a0b9b540e5343eebc9afe5 V

IMG 7394becaf4d53a1be1a9de3f9f99bdc7 V IMG 155063023a85bda98506f8824c75be04 V

IMG 5b65b1735601228ef12fe59641312276 V IMG 3417eb13113843ed680ebcc2ac4cdcba V