
Beyond CLIL- Pluriliteracies teaching for Deeper Learning: Ολοκλήρωση εργασιών του διημέρου βιωματικού επιμορφωτικού εργαστηρίου για στελέχη εκπαίδευσης της ΠΔΕ Πελοποννήσου που για δύο μέρες γίναμε μαθητές/τριες!! Με τον Kevin Schuck, τον επιμορφωτή που μας ενεπνευσε και μας οδήγησε στα μονοπάτια του deep learning, ενθουσιαστήκαμε,μάθαμε, πειραματιστήκαμε, κουραστήκαμε, συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε νέα μαθήματα με βάση μια καινοτόμο προσέγγιση. Το τέλος είναι μόνο η αρχή, γιατί έχουμε στόχο τη βιωσιμότητα της γνώσης με δράσεις διάχυσης και δημιουργίας υλικού. #TaC European Centre for Modern Languages
Επιμορφωτική δράση «TaC –Beyond CLIL: Pluriliteracies teaching for deeper learning», Κόρινθος, 3-4-Aπριλίου 2025
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επιμορφωτική δράση TaC «Beyond CLIL: Pluriliteracies teaching for deeper learning (PTDL)», η οποία διοργανώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML) σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Στο εργαστήριο συμμετείχαν 35 στελέχη εκπαίδευσης (Σύμβουλοι Εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων και Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), οι οποίοι/ες ένωσαν τις δυνάμεις τους με κοινό στόχο την ενδυνάμωση της διδακτικής πρακτικής και τη διάχυση καινοτόμων προσεγγίσεων.
Ο επιμορφωτής του ECML, κ. Kevin Schuck, παρουσίασε το μοντέλο PTDL και μέσα από δυναμικές βιωματικές δραστηριότητες ενέπλεξε ενεργά τους/τις επιμορφούμενους/ες, γεφυρώνοντας τη θεωρία με την εκπαιδευτική πράξη. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες ανέπτυξαν δεξιότητες σχεδίασης καλά δομημένων μαθημάτων CLIL/PTDL που συνδυάζουν αποτελεσματικά γνωστικούς και γλωσσικούς στόχους..
Η επιμορφωτική δράση ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση των συμμετεχόντων για διάχυση των αποτελεσμάτων, τη δημιουργία νέου εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο ενός δικτύου PTDL, καθώς και την προσδοκία μελλοντικών συνεργασιών και επιμορφωτικών δράσεων για την προώθηση Βαθειάς Μάθησης.
Το TaC αυτό δεν ήταν ένα απλό γεγονός· ήταν η απαρχή μιας νέας δυναμικής συνεργασίας και έμπνευσης για το μέλλον της εκπαίδευσης.