Επιμορφωτικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών: Code Week 2025- Ο Προγραμματισμός στην Πράξη

Το Επιμορφωτικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών: Code Week 2025- Ο Προγραμματισμός στην Πράξη παρακολούθησαν οι Εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου την Τρίτη 07 Οκτωβρίου 2025 από την Νηπιαγωγό κα Άννα Μαγκιώση της οποίας τα σεμινάρια ακολουθούν τα υπ΄αριθμόν:

  1. Π.Δ. 79/2017/άρθρο 17/παρ. 1 (όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 17, § 1,2,3 του

Ν. 4559/ΦΕΚ142/3‐8‐2018)

  1. ΦΕΚ Α 136 άρθρα 95-96
  2. 38091/Δ4/16‐3‐2020. Διαβίβαση Οδηγιών Υλοποίησης Προγραμμάτων Εξ

Αποστάσεως  Εκπαίδευση

  1. Οι περ. β΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 1566/1985 (Α’ 167)

Φορείς και όργανα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικώνΤροποποίηση του άρθρου

29 του ν. 1566/1985

Βιογραφικό Άννας Μαγκιώση

Μαγκιώση Άννα, Αριστούχος Νηπιαγωγός της Σχολής Νηπιαγωγών Καρδίτσας και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ,προϊσταμένη  του Νηπιαγωγείου Ριζαριού, Outstanding EU Code  Leading Teacher  ,βραβευμένη Scientix και Global Ambassador, βραβευμένο μέλος της  e Twinning κοινότητας, coach και  animator, international speaker and teachers ‘trainer, Expert in Erasmus, Εxpert in STEM and  Nature Based Solutions  με εξειδίκευση στις  Outdoor activities, βραβευμένη INTEL ambassador 2024 ( Skills for innovation) και πτυχιούχος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Υπήρξε προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Α/θμιας και β/θμιας Εκπ/σης Ν Τρικάλων  επι σειρά ετών και εκπρόσωπος του Ιδρύματος  Κρατικών Υποτροφιών  σε σεμινάρια επαφών στο εξωτερικό. Έχει βραβευτεί στους διαγωνισμούς Bravo Schools και  EDUCATION LEADER AWARDS επανειλημμένως. Eίναι επίσης πρεσβευτής των 17 παγκόσμιων βιώσιμων στόχων  και υπότροφος της πρωτοβουλίας Climate Action Schools και Greening Schools της Unesco.

Είναι ενεργό μέλος του World Largest Lesson, της Εuropean Scoolnet Academy ,της Εrasmus Learning Academy  και Primera Erasmus Courses ,όπου συμμετέχει ως εισηγήτρια , όπως επίσης και σε διάφορα δια ζώσης και διαδικτυακά συνέδρια και σεμινάρια Ελλήνων και ξένων εκπαιδευτικών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό από το 1998. Είναι εξωτερικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Κρήτης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Θράκης και του Πανεπιστημίου Abdelmalek Essaâdi University του Μαρόκου από το 2022.

 

Diafaneia1 Diafaneia2 Diafaneia3 Diafaneia4 Diafaneia5 Diafaneia6

Liberh Maria Diafaneia7 Diafaneia8 Diafaneia9 Diafaneia10 Diafaneia11 Diafaneia12 Diafaneia13 Diafaneia14 Diafaneia16 Diafaneia17

Liberh Maria 1

Νατάσα Μάγκου

Φθινοπωρινός περίπατος στα μονοπάτια τουΕμπορίου

Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025 οι μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Μουρικίου μαζί με τους εκπαιδευτικούς πραγματοποίησαν περίπατο στα μονοπάτια του Εμπορίου. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν και να ανακαλύψουν τη μαγευτική φύση του χωριού Εμπορίου  βιώνοντας με τρόπο άμεσο, απολαυστικό και διασκεδαστικό μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους!

Σημαντικά  οφέλη από την επαφή με τη φύση

Ο J. Rousseau, ο κύριος εκπρόσωπος της αγωγής που εναρμονίζεται με τους νομούς της φύσης, θεωρούσε ύψιστη την πρόσφορα της στη διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου και υποστήριζε ότι «πρέπει να φέρουμε τα παιδιά μας στη φύση και να τα αφήσουμε εκεί ελεύθερα να διαβάσουν από μόνα τους το ανοιχτό βιβλίο της». Και τα παιδιά έχουν πολλά να διδαχτούν από το βιβλίο αυτό.

Ο άνθρωπος είναι το μόνο πλάσμα της φύσης που έχει απομακρυνθεί τόσο πολύ από το φυσικό του περιβάλλον, τις τελευταίες κυρίως γενιές. Η πλειοψηφία των πληθυσμών ζει στις μεγαλουπόλεις, των οποίων η συνεχής εξέλιξη παρέχει όλο και λιγότερες ευκαιρίες επαφής με το «πράσινο». Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εξαφάνιση της «αλάνας». Τα παιδιά πλέον δραστηριοποιούνται, σχεδόν πάντα μόνα τους, στα διαμερίσματα ή στη καλύτερη των περιπτώσεων στους σύγχρονους παιδότοπους, οι οποίοι παρέχουν ανέσεις, σίγουρα όμως δεν επιτρέπουν και δεν προάγουν την επαφή με τη φύση.

Ας δούμε συνοπτικά σε 6 σημεία τα σημαντικότερα οφέλη, τα οποία σχετίζονται με την ομαλή κινητική, γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών όταν αυτά βρίσκονται σε επαφή με τη φύση.

• Η σημαντική αίσθηση ελευθερίας που χαρίζει σε όποιον αφήνεται σε αυτήν. Καταργούνται όλοι οι περιορισμοί και οι κανόνες του αστικού περιβάλλοντος.

• Η ηρεμία, η ψυχική ευφορία και η γαληνή που χαρίζεται απλόχερα και πολύ περισσότερο στα παιδιά που απελευθερώνονται από τους καθημερινούς ασφυκτικούς ρυθμούς.
Έρευνα ψυχολόγων οι οποίοι μελέτησαν περιστατικά παιδιών ηλικίας 6-12 ετών, τα οποία όταν ήρθαν σε πλήρη ελευθερία στη φύση βρέθηκαν σε κατάσταση έκστασης. Η παρατήρηση των μελετητών ήταν ότι τέτοιες καταστάσεις βιώνονται μόνο όταν το άτομο νιώσει απολυτή ελευθερία και ασφάλεια.

• Παρατήρηση της φυσικής εξωτερικής πραγματικότητας και εξοικείωση με τα φυσικά φαινόμενα. Δυστυχώς τα παιδιά γνωρίζουν να περιγράψουν με μεγαλύτερη ευκολία τα χαρακτηριστικά ενός πόκεμον από ότι ενός ζώου. Ότι μαθαίνουν είναι μέσω βιβλίων, οπτικοακουστικών μέσων και μουσείων. Πώς όμως θα μπορέσουν να αναπτύξουν και τις άλλες αισθήσεις τους όπως, την αφή, την όσφρηση και τη γεύση αν όλα περνούν μέσω της οθόνης;

• Η ανακάλυψη των αρχών και νόμων που διέπουν τη φύση. Ας αναρωτηθούμε σε ποια ηλικία τα παιδιά μαθαίνουν ότι το νερό δε «γίνεται» από τη βρύση του νεροχύτη αλλά το παράγουν άλλες διαδικασίες.

• Νέες εμπειρίες, εικόνες, ερεθίσματα διαφορετικά από αυτά που θα βρούμε στην πόλη. Αν παρατηρήσουμε τις εκφράσεις και τη γενικότερη εικόνα ενός παιδιού που παίζει σε μια παραλία και ενός που παρακολουθεί τηλεόραση θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν παρέχουμε τα «πραγματικά» εφόδια για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών μας.

• Φυγή από το καθημερινό βεβαρημένο πρόγραμμα. Τα σύγχρονα παιδιά είναι φορτωμένα υποχρεώσεις, περιορισμούς, με καθόλου πραγματικό ελεύθερο χρόνο. Δεν παίζουν, δεν επικοινωνούν με άλλα παιδιά, δεν αυτοσχεδιάζουν. Έτσι όμως μεγαλώνουμε παιδιά με γνώσεις, που όμως είναι παχύσαρκα, αγχωμένα, με έντονα ψυχοσωματικά συμπτώματα.

Αποτελέσματα πολλών ερευνών αποδεικνύουν την ευεργετική αξία της φύσης στα παιδιά.

Το 1984 σε μελέτη νοσοκομειακών αρχείων 20 ετών φάνηκε ότι ασθενείς των οποίων τα δωμάτια έβλεπαν σε κήπο κατανάλωναν λιγότερα παυσίπονα και απασχολούσαν λιγότερο το νοσηλευτικό προσωπικό σε σχέση με όσους δεν έβλεπαν σε φύση.

Παιδιά 8-10 ετών αντιμετωπίζουν καλυτέρα συμβάντα που προκαλούν στρες, όπως διαζύγιο, πένθος, ασθένειες από ότι τα παιδιά των πόλεων.

Το παιχνίδι σε φυσικό περιβάλλον μειώνει τα συμπτώματα του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα σε παιδιά 5 – 12 ετών.

Τα παιδιά μας είναι παιδιά της εποχής τους και έτσι πρέπει να παραμείνουν. Όμως θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι θα μεγαλώσουν πιο ευτυχισμένα και ισορροπημένα ψυχικά αν ανακαλύψουν τη φύση και αν τη βιώσουν με τρόπο άμεσο, απολαυστικό και διασκεδαστικό και μαζί τους και εμείς.

20251010 105453 20251010 110001 20251010 110131 20251010 110327 20251010 110331 20251010 110453 20251010 110544 20251010 110607 20251010 110619 20251010 110659 20251010 111352 20251010 111442 20251010 111805 20251010 113009 20251010 113058 20251010 113102 20251010 113812 1 20251010 113941 20251010 114000 20251010 114251 20251010 114338 20251010 114613 20251010 114823

 

Νατάσα Μάγκου

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025-Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 5Οκτωβρίου

Tην Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών γιορτασαν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025 τιμώντας δύο συνταξιούχους Εκπαιδευτικούς του σχολείου: την Νηπιαγωγό, Ελένη Σαββίδου και τον Δάσκαλο Θεόδωρο Κόλλια!

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών εορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου και καθιερώθηκε από την UNESCO το 1994. Πρόκειται για μια ημέρα αφιερωμένη στον τιμητικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο, στη συμβολή τους στη διαμόρφωση της νεολαίας, αλλά και στην ανάδειξη των συνθηκών και προτύπων του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου ξεκίνησε με ένα αφιέρωμα σε πεφωτισμένους  δασκάλους από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας κάνοντας μια πιο εκτενή αναφορά στην Ιωάννα Κουτσουράδη: τη Ρωμιά καθηγήτρια Φιλοσοφίας που λίγοι Έλληνες γνωρίζουν.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήραν η  Νηπιαγωγός Ελένη Σαββίδου και ο Δάσκαλος Θεόδωρος Κόλλια   ξεδιπλώνοντας αναμνήσεις, χαρές, δύσκολες στιγμές που έζησαν σαν μαθητές αλλά και ως εκπαιδευτικοί  ευγνωμονώντας τους δασκάλους τους για τα ψυχικά και πνευματικά εφόδια που τους έδωσαν Το ενδιαφέρον, η αγάπη και η επιθυμία των δασκάλων  για πνευματική προκοπή των μαθητών τους ήταν αυτά που έδωσε  φτερά στις ελπίδες και τα όνειρά τους και τους ώθησε να πετάξουν πέρα,  από τοίχους, σύνορα και εμπόδια της καθημερινότητας!  Με γλαφυρότητα ο κύριος Κόλλιας περιέγραψε τα σχολικά του χρόνια και τις δυσκολίες πρόσβασης και  μετάβασης των μαθητών από τα γύρω χωριά στο σχολείο του Εμπορίου.  Όταν έβρεχε, το νερό σχημάτιζε  ποτάμι που έπρεπε να διασχίσουν φτάνοντας μουσκεμένοι στο σχολείο. Όταν έφταναν στην τάξη μέσα, ο Δάσκαλος τους έβαζε να καθίσουν γύρω από την αναμμένη σόμπα για να στεγνώσουν. Η κυρία Σαββίδου εστίασε στα οφέλη της τεχνολογίας και των Web2 που δεν είχαν στα χρόνια τους και προέτρεψε τους μαθητές να μην κάνουν αλόγιστη χρήση της τεχνολογίας απαριθμώντας στη συνέχεια  έναν-έναν τους κινδύνους που ελλοχεύει η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου. Η παρουσία των δύο Εκπαιδευτικών έγινε γέφυρα σύνδεσης του χθες με το σήμερα αλλά οι συμβουλές τους γεφυρώνουν και το μέλλον όπως επιβεβαίωσαν οι ίδιοι οι μαθητές!

Στη συνέχεια οι μαθητές αφού  έκαναν τις ερωτήσεις που ήθελαν στους δύο Δασκάλους   απήγγειλαν  το ποίημα του Κωστή Παλαμά:

Στον ∆άσκαλο

Σµίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ’ απόµεινε ακόµη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναµη µεσ’ το κορµί σου µένει,
Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωµένη.
Θέµελα βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεµος να µη µπορεί να τα γκρεµίσει.
Σκάψε βαθειά. Τι κι’ αν πολλοί σ’ έχουνε λησµονήσει;
Θα θυµηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη,
Υποµονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι

Η ημέρα έκλεισε με χορό και τραγούδι από μαθητές και εκπαιδευτικούς! Ευχαριστούμε θερμά τους δύο εξαίρετους Δασκάλους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και ευχόμαστε να ζήσουν πολλά χρόνια για  να μεταλαμπαδεύουν τη γνώση, τις εμπειρίες και την αγάπη τους  για το σχολείο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς! 

20251006 105324 20251006 110503 20251006 111012 20251006 111245 20251006 112237

 

 

 

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού γιόρτασαν οι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί  του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025 με τους μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου και Δημοτικού Σχολείου Άρδασσας στο Καστανόδασος. Οι δράσεις συνεχίστηκαν στο σχολείο με τη συνεργασία του Σκακιστικού Ομίλου Πτολεμαΐδας και τον εκπρόσωπο του κ. Κωσταντίνο Χατζόπουλο, εκπαιδευτικό Πληροφορικής. Οι δράσεις ενθουσίασαν τους μαθητές/τριες αλλά και τους εκπαιδευτικούς επιβεβαιώνοντας το μήνυμα της φετεινής χρονιάς:

“Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ”

το οποίο ζωγράφισαν με την εκπαιδευτικό του μαθήματος των Εικαστικών, Ειρήνης Σαναΐδου την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025. 

 

20250926 091051 20250926 095048 20250926 102427 20250926 102828 20250926 112135 20250926 120030 20250926 123944 20250926 125746 20250926 114149

20250926 114952

 

Νατάσα Μάγκου

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ ΧΩΡΑΦΙΩΝ ΑΝΑΡΡΑΧΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ



Λήψη αρχείου

Προετοιμασία για την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

  Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄τάξης ετοίμασαν την αφίσα με το κοινό σύνθημα για όλους τους μαθητές/τριες των σχολείων της χώρας

«Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»

την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025 με την πολύτιμη βοήθεια της Εκπαιδευτικού του μαθήματος των Καλλιτεχνικών, κας Σαναΐδου Ειρήνης και την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025 στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές της Γ΄ & Δ΄με την Εκπαιδευτικό Νατάσα Μάγκου.

 

 

20250923 102205 20250923 111053nn 1

20250925 084758

 

20250925 111442 1

20250925 112817

20250925 113911

Νατάσα Μάγκου

3ο Βραβείο στον 5ο Διεθνή Διαγωνισμό Δημιουργίας και Ψηφιακού παιχνιδιού

Το 3ο βραβείο κατέκτησε το 1ο Δημοτικό Μουρικίου στον 5ο Διεθνή Διαγωνισμό Δημιουργίας και Ψηφιακού παιχνιδιού στην κατηγορία: Επιτραπέζιο Παιχνίδι-Δημοτικό με τίτλο:

Η Περιπέτεια της Αναδάσωσης

για το οποίο εργάστηκαν η κυρία Πετρούλα Γουγούση με τους μαθητές/τριες της Γ΄τάξης Δημοτικού!!!!

Θερμά συγχαρητήρια στην κυρία Πετρούλα Γουγούση και τους μαθητές/τριες της!!!

 

08 1o DSch Moyrikioy Brabeio Scholeioy page 0001

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025-1η μέρα στο σχολείο!

Με τραγούδι, χορό  και παιχνίδι υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί τους μαθητές και τις μαθήτριες την πρώτη μέρα στο σχολείο! 

Ο Πλάτωνας γνώριζε ότι όλα έχουν αφετηρία την παιδεία, επομένως η εκπαίδευση (και οι νόμοι) θα διαμορφώσουν τους αυριανούς πολίτες. Αναμφίβολα, το παιχνίδι καθίσταται μέρος της παιδείας, άρα από τα τρία έως τα επτά χρόνια «το ήθος του παιδιού θα διαμορφωθεί από το παιχνίδι». Το παιδί θα ανακαλύψει μόνο του τι του ταιριάζει, γι’ αυτό «ως τότε η τιμωρία θα οδηγεί αποτρεπτικά στο να μη γίνει κακομαθημένο, αλλά ούτε να έχει τη μορφή της ταπείνωσης» (793e). 

20250912 085639 20250912 090243 20250912 090334

 

20250912 090538 20250912 091414 20250912 091552

20250912 091812

 

Νατάσα Μάγκου

Αγιασμός του 1ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μουρικίου

Με πολλή χαρά και τις ευλογίες των Πατέρων άνοιξε την αγκαλιά  το 1ο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο  Μουρικίου στους μικρούς μαθητές και μαθήτριες την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025. Με τις ευχές του Πατέρα Ναθαναήλ και Πατέρα Χρήστου και τα πνευματικά δώρα του Αγιασμού ξεκινά η σχολική χρονιά με όραμα  ένα συμπεριληπτικό σχολείο, όπου κάθε μαθητής και μαθήτρια θα νιώθει ασφάλεια και αποδοχή ώστε να αναπτύξει και να πολλαπλασιάσει τις ικανότητές του/της.

20250911 090941

20250911 091859 120250911 091922 20250911 091905 1

 

 

20250911 091902 1

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την έναρξη της,σχολικής χρονιάς 2025-2026



Λήψη αρχείου