Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς 2024-2025)
Το Όνειρο του Σκιάχτρου
Με την καθιερωμένη θεατρική παράσταση διά χειρός της Διευθύντριάς μας, κας Μόρφως Νέστορα, ολοκληρώθηκαν και φέτος οι πολιτιστικές εκδηλώσεις της σχολικής μας μονάδας. Μαθητές/τριες των Ε΄ και Στ΄ τάξεων, παρουσίασαν “Το Όνειρο του Σκιάχτρου” του Ευγένιου Τριβιζά, ενός μοντέρνου παραμυθιού με θέμα το ξεπέρασμα του εαυτού μας, την αδιάκοπη μάχη των δυνάμεων της αγάπης και της θυσίας όλων εκείνων που δεν μας αφήνουν “ν’ απογειωθούμε”. Ευχαριστούμε θερμά όλους/ες όσους/ες παρευρέθηκαν και αναγνώρισαν με το χειροκρότημά τους την προσπάθεια όλων των παιδιών.
Ζώα υπό Εξαφάνιση
Με θέμα τα “Απειλούμενα υπό Εξαφάνιση Είδη Ζώων” και με ιδιαίτερη έμφαση στη φώκια μονάχους και στη χελώνα καρέτα-καρέτα, μαθητές/τριες της Β΄ τάξης αναπαράστησαν με πλαστελίνες τον βιότοπο αυτών των θαλάσσιων ζώων και γύρω του πιθανές απειλές. Στη συνέχεια ηχογράφησαν τις προτάσεις τους με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων, ενώ παράλληλα συμπεριέλαβαν τα άρθρα τους στη σχολική εφημερίδα. Η δράση συγκαταλέγεται στις “Δράσεις Ενεργού Πολίτη” και συγκεκριμένα στον 14ο (Ζωή στο Νερό) και 15ο (Ζωή στη Στεριά) στόχο αντίστοιχα. Εμψυχώτρια της δράσης, η εκπαιδευτικός Κατερίνα Διαμαντοπούλου.
Συμμετοχή στην Ημερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων Κινητικοτήτων του Προγράμματος Erasmus+ της Δ.Δ.Ε. Βοιωτίας
Η σχολική μας μονάδα συμμετείχε φέτος σε δύο κινητικότητες του προγράμματος Erasmus+, μία στο Blagoevgrad της Βουλγαρίας (ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ERASMUS | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ) και μία στη Feroll της Ισπανίας (Συμμετοχή σε Κινητικότητα του Προγράμματος Erasmus+ στη Ferrol της Ισπανίας | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ). Σήμερα Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, οι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν παρουσίασαν τις επιμορφώσεις που παρακολούθησαν, τις εμπειρίες τους, όπως επίσης και τα ερεθίσματα που δέχθηκαν από τις αντίστοιχες επισκέψεις. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους υπεύθυνους ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Δ.Π.Ε. Βοιωτίας, Γαρυφαλλιά Πούλου και Καρτσούκη Θοδωρή, για την επιλογή της σχολικής μας μονάδας στις φετινές κινητικότητες, όπως επίσης και τον συντονιστή ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Δ.Δ.Ε Βοιωτίας, Βασίλη Σακκά, για όλες τις αξέχαστες στιγμές που πρόσφεραν τα δύο αυτά ταξίδια.
Διασχολικές Γνωριμίες-Συνεργασίες
Μία μεγάλη διασχολική γνωριμία-συνεργασία αναπτύχθηκε φέτος ανάμεσα στη σχολική μας μονάδα και στο Δημοτικό Σχολείο Αιγιάλης Θολαρίων Αμοργού. Μια απλή γνωριμία των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων Ε΄ τάξεων, οδήγησε στη γνωριμία και των αντίστοιχων μαθητών/τριών μέσω ταχυδρομικής αλληλογραφίας, διαδικτυακών συναντήσεων και ανταλλαγής καρτών, φωτογραφιών και άλλων υπέροχων δώρων. Η εκάστοτε αναμονή της επόμενης επιστολής, αλλά και η περιέργεια για το περιεχόμενο του φακέλου, δημιουργούσε αγωνία και συνάμα χαρά για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες. Η γνωριμία με μαθητές/τριες από έναν άλλον τόπο, ο διαμοιρασμός προβληματισμών και ιδεών μεταξύ τους, αλλά και η διαδικτυακή παρακολούθηση μαθημάτων ήταν κάποια από τα πλεονεκτήματα της παραπάνω δράσης. Εμψυχώτρια για τη σχολική μας μονάδα, η εκπαιδευτικός Τσιούτσιου Αλεξία.
«Ζωγραφίζω τη Φιλοξενία»
Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο «Ζωγραφίζω τη Φιλοξενία», που διοργανώνεται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ). Μαθητές/τριες των τάξεων Β΄, Γ΄ και Δ΄ αποτυπώνουν στο χαρτί το πώς αντιλαμβάνονται την έννοια της φιλοξενίας, ξεκινώντας από τον “Ξένιο Ζευ” και φτάνοντας μέχρι τη “ζεστασιά” που προσφέρει η φιλοξενία της οικογένειας, των φίλων και των συγγενών. Εμψυχώτριες της δράσης, οι εκπαιδευτικοί Διαμαντοπούλου Κατερίνα, Ζαγαρίτη Σοφία και Καλούτσα Κική.
Η Ετεροπαρατήρηση: Ένα Παράθυρο στην Αντικειμενική Ματιά
Η ετεροπαρατήρηση είναι μια σημαντική παιδαγωγική και αξιολογική διαδικασία, κατά την οποία ένας παρατηρητής —συνήθως εκπαιδευτικός, συνάδελφος ή ακόμη και μαθητής— παρακολουθεί και καταγράφει τη συμπεριφορά, τη συμμετοχή ή τη διδασκαλία ενός άλλου ατόμου μέσα σε ένα οργανωμένο πλαίσιο. Σε αντίθεση με την αυτοπαρατήρηση, όπου το άτομο αξιολογεί τον εαυτό του, η ετεροπαρατήρηση προσφέρει μια πιο αντικειμενική και αποστασιοποιημένη προσέγγιση. Η ετεροπαρατήρηση προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές όπως:
- η αντικειμενικότητα καθώς παρέχει μια πιο ρεαλιστική εικόνα της συμπεριφοράς ή της διδασκαλίας, απαλλαγμένη από προσωπικές προκαταλήψεις,
- η αυτοβελτίωση όπου οι παρατηρούμενοι αποκτούν την ευκαιρία να αντιληφθούν πτυχές της πρακτικής τους που ίσως δεν είχαν προσέξει,
- η ενίσχυση συνεργασίας ειδικά όταν γίνεται μεταξύ συναδέλφων ή μεταξύ μαθητών, ενισχύει την κουλτούρα συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης.
- η ποιοτική ανατροφοδότηση καθώς οι πληροφορίες που προκύπτουν είναι χρήσιμες για την προσωπική ή επαγγελματική ανάπτυξη.
- η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, μιας και όταν οι μαθητές εμπλέκονται στην ετεροπαρατήρηση, μαθαίνουν να παρατηρούν και να αξιολογούν με σεβασμό και κατανόηση.
Πλήθος ετεροπαρατηρήσεων πραγματοποιήθηκαν φέτος στη σχολική μας μονάδα στα πλαίσια του Συλλογικού Προγραμματισμού. Εκπαιδευτικοί μαζί με τους/τις μαθητές/τριές τους παρακολούθησαν διδασκαλίες συναδέλφων, κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Μαΐου, σε μία προσπάθεια για όλο και περισσότερες “ανοιχτές τάξεις” μέσα σε ένα πλαίσιο ομαδικού πνεύματος συνεργασίας και αλληλοβοήθειας. Οι ανταλλαγές καλών πρακτικών, η παροχή πληροφοριών για τα δυνατά και αδύναμα στοιχεία της διδασκαλίας και της διαχείρισης της τάξης, ήταν μερικά από τα οφέλη που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί. Η ετεροπαρατήρηση αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο μάθησης και βελτίωσης. Είτε εφαρμόζεται σε ένα σχολικό περιβάλλον είτε σε εκπαιδευτικές επιμορφώσεις, συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας και στην ενδυνάμωση της μαθησιακής εμπειρίας. Με την κατάλληλη εφαρμογή, μπορεί να μετατραπεί σε μοχλό θετικής αλλαγής και ενίσχυσης της παιδαγωγικής πρακτικής.
Συμμετοχή στους Αγώνες Ποδοσφαίρου της Δ.Π.Ε. Βοιωτίας
Τη 2η θέση κατέκτησε η σχολική μας μονάδα στους αγώνες ποδοσφαίρου που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας. Οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων ξεκίνησαν με 4 σερί νίκες (4-0 το Καπαρέλλι, 2-1 τα Λεύκτρα, 1-0 το 8ο Δ.Σ. Θήβας και 1-0 το 3ο Δ.Σ. Θήβας), αλλά ηττήθηκαν στον τελικό από την ομάδα των Θεσπιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ομάδα μας είχε τη συμπαράσταση και των υπόλοιπων παιδιών των αντίστοιχων τάξεων, που έδιναν δυναμικά τον παλμό στις εξέδρες. Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στους αγώνες όπως και στον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής της σχολικής μονάδας, κο Χρήστο Φλωκατούλα, για την προετοιμασία.
Τα βιβλία μας, ταξιδεύουν…
Η σχολική μας βιβλιοθήκη προωθεί και ενισχύει τον θεσμό της φιλαναγνωσίας. Μέσω της δημιουργίας μιας “Δανειστικής Βαλίτσας”, προσφέρει τη δυνατότητα σε όμορα σχολεία να έλθουν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των βιβλίων και να ταξιδέψουν μέσα στις σελίδες τους. Η αρχή έγινε με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ορχομενού Βοιωτίας, το οποίο δανείστηκε 40 τίτλους βιβλίων για όλες τις τάξεις του. Η δανειστική βαλίτσα επιστρέφει αύριο στη σχολική μας μονάδα και είναι έτοιμη για νέα “ταξίδια”. Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια, κυρία Γερονικολού Παναγιώτα για τη συνεργασία και αναμένουμε με χαρά τις εντυπώσεις των μαθητών/τριών.






































