Ζώα υπό Εξαφάνιση

Με θέμα τα “Απειλούμενα υπό Εξαφάνιση Είδη Ζώων” και  με ιδιαίτερη έμφαση στη φώκια μονάχους και στη χελώνα καρέτα-καρέτα, μαθητές/τριες της Β΄ τάξης αναπαράστησαν με πλαστελίνες τον βιότοπο αυτών των θαλάσσιων ζώων και γύρω του πιθανές απειλές. Στη συνέχεια ηχογράφησαν τις προτάσεις τους  με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων. Η δράση συγκαταλέγεται στις “Δράσεις Ενεργού Πολίτη” και συγκεκριμένα στον 14ο (Ζωή στο Νερό) και 15ο (Ζωή στη Στεριά) στόχο αντίστοιχα. Εμψυχώτρια της δράσης, η εκπαιδευτικός Κατερίνα Διαμαντοπούλου.

IMG 0019 IMG 0022 IMG 0006 IMG 0007 8e72368c d10e 4f42 8632 36c146af3ae3 IMG 0059 IMG 0061 IMG 0063 IMG 0012 IMG 0010 IMG 0027 IMG 0026 IMG 0024 IMG 0023

Sustainable Development Goals Greek RGB 14 Sustainable Development Goals Greek RGB 15

 

Συμμετοχή στην Ημερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων Κινητικοτήτων του Προγράμματος Erasmus+ της Δ.Δ.Ε. Βοιωτίας

Η σχολική μας μονάδα συμμετείχε φέτος σε δύο κινητικότητες του προγράμματος Erasmus+, μία στο Blagoevgrad της Βουλγαρίας (ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ERASMUS | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ) και μία στη Feroll της Ισπανίας (Συμμετοχή σε Κινητικότητα του Προγράμματος Erasmus+ στη Ferrol της Ισπανίας | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ). Σήμερα Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, οι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν παρουσίασαν τις επιμορφώσεις που παρακολούθησαν, τις εμπειρίες τους, όπως επίσης και τα ερεθίσματα που δέχθηκαν από τις αντίστοιχες επισκέψεις. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους υπεύθυνους ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Δ.Π.Ε. Βοιωτίας, Γαρυφαλλιά Πούλου και Καρτσούκη Θοδωρή, για την επιλογή της σχολικής μας μονάδας στις φετινές κινητικότητες, όπως επίσης και τον συντονιστή ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Δ.Δ.Ε Βοιωτίας, Βασίλη Σακκά, για όλες τις αξέχαστες στιγμές που πρόσφεραν τα δύο αυτά ταξίδια.

4197a14c 7b76 41f2 8d35 d47649198965 46c5fdbb f866 4357 8329 716bd908a888 0df0bf03 2776 41cd 8644 528b59cbbe24 90254a52 d40e 4b2b 88cc 5bdf1444ccda 94b9e064 6801 42c3 a9ea 04d48bdbf919 9c2963d2 8556 4c92 9767 a894cae465e1 Afisa page 0001 744x1024 1

 

Διασχολικές Γνωριμίες-Συνεργασίες

Μία μεγάλη διασχολική γνωριμία-συνεργασία αναπτύχθηκε φέτος ανάμεσα στη σχολική μας μονάδα και στο Δημοτικό Σχολείο Αιγιάλης Θολαρίων Αμοργού. Μια απλή γνωριμία των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων Ε΄ τάξεων, οδήγησε στη γνωριμία και των αντίστοιχων μαθητών/τριών μέσω ταχυδρομικής αλληλογραφίας, διαδικτυακών συναντήσεων και ανταλλαγής καρτών, φωτογραφιών και άλλων υπέροχων δώρων. Η εκάστοτε αναμονή της επόμενης επιστολής, αλλά και η περιέργεια για το περιεχόμενο του φακέλου, δημιουργούσε αγωνία και συνάμα χαρά για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες. Η γνωριμία με μαθητές/τριες από έναν άλλον τόπο, ο διαμοιρασμός προβληματισμών και ιδεών μεταξύ τους, αλλά και η διαδικτυακή παρακολούθηση μαθημάτων ήταν κάποια από τα πλεονεκτήματα της παραπάνω δράσης. Εμψυχώτρια για τη σχολική μας μονάδα, η εκπαιδευτικός Τσιούτσιου Αλεξία.

04a82506 4751 4f5f a162 ae48bd43f354 4bc6afa4 a041 4c45 b7ed c1562d556e71 9ca240ae 8e14 4366 96b1 073e107e51ed 12f5df7d b151 440a a811 c44bcc6bffe7 14de0813 747d 4e99 a384 7fa7b52a319a 386f4ef6 92e6 474f b15e 97234d104b3f 9735d243 4b33 474d 8837 541639ab3afb 58325af5 9033 4000 9620 06f555616669 ba0052bc 3e05 468c a86b 81bbb0284eb3 fffabab0 9801 495c 8211 c390c217dfe1

 

«Ζωγραφίζω τη Φιλοξενία»

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο «Ζωγραφίζω τη Φιλοξενία», που διοργανώνεται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ). Μαθητές/τριες των τάξεων Β΄, Γ΄ και Δ΄ αποτυπώνουν στο χαρτί το πώς αντιλαμβάνονται την έννοια της φιλοξενίας, ξεκινώντας από τον “Ξένιο Ζευ” και φτάνοντας μέχρι τη “ζεστασιά” που προσφέρει η φιλοξενία της οικογένειας, των φίλων και των συγγενών. Εμψυχώτριες της δράσης, οι εκπαιδευτικοί Διαμαντοπούλου Κατερίνα, Ζαγαρίτη Σοφία και Καλούτσα Κική.

A.T B.G B.S D.S E.M E.P K.P K.T L.S N.D N.N P N.P S.P. O.L. G.D. A.A. A.CH CH.K

Η Ετεροπαρατήρηση: Ένα Παράθυρο στην Αντικειμενική Ματιά

Η ετεροπαρατήρηση είναι μια σημαντική παιδαγωγική και αξιολογική διαδικασία, κατά την οποία ένας παρατηρητής —συνήθως εκπαιδευτικός, συνάδελφος ή ακόμη και μαθητής— παρακολουθεί και καταγράφει τη συμπεριφορά, τη συμμετοχή ή τη διδασκαλία ενός άλλου ατόμου μέσα σε ένα οργανωμένο πλαίσιο. Σε αντίθεση με την αυτοπαρατήρηση, όπου το άτομο αξιολογεί τον εαυτό του, η ετεροπαρατήρηση προσφέρει μια πιο αντικειμενική και αποστασιοποιημένη προσέγγιση. Η ετεροπαρατήρηση προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές όπως:

  • η αντικειμενικότητα καθώς παρέχει μια πιο ρεαλιστική εικόνα της συμπεριφοράς ή της διδασκαλίας, απαλλαγμένη από προσωπικές προκαταλήψεις,
  • η αυτοβελτίωση όπου οι παρατηρούμενοι αποκτούν την ευκαιρία να αντιληφθούν πτυχές της πρακτικής τους που ίσως δεν είχαν προσέξει,
  • η ενίσχυση συνεργασίας ειδικά όταν γίνεται μεταξύ συναδέλφων ή μεταξύ μαθητών, ενισχύει την κουλτούρα συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης.
  • η ποιοτική ανατροφοδότηση καθώς οι πληροφορίες που προκύπτουν είναι χρήσιμες για την προσωπική ή επαγγελματική ανάπτυξη.
  • η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, μιας και όταν οι μαθητές εμπλέκονται στην ετεροπαρατήρηση, μαθαίνουν να παρατηρούν και να αξιολογούν με σεβασμό και κατανόηση.

Πλήθος ετεροπαρατηρήσεων πραγματοποιήθηκαν φέτος στη σχολική μας μονάδα στα πλαίσια του Συλλογικού Προγραμματισμού. Εκπαιδευτικοί μαζί με τους/τις μαθητές/τριές τους παρακολούθησαν διδασκαλίες συναδέλφων, κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Μαΐου, σε μία προσπάθεια για όλο και περισσότερες “ανοιχτές τάξεις”  μέσα σε ένα πλαίσιο ομαδικού πνεύματος συνεργασίας και αλληλοβοήθειας. Οι ανταλλαγές καλών πρακτικών, η παροχή πληροφοριών για τα δυνατά και αδύναμα στοιχεία της διδασκαλίας και της διαχείρισης της τάξης, ήταν μερικά από τα οφέλη που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί.  Η ετεροπαρατήρηση αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο μάθησης και βελτίωσης. Είτε εφαρμόζεται σε ένα σχολικό περιβάλλον είτε σε εκπαιδευτικές επιμορφώσεις, συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας και στην ενδυνάμωση της μαθησιακής εμπειρίας. Με την κατάλληλη εφαρμογή, μπορεί να μετατραπεί σε μοχλό θετικής αλλαγής και ενίσχυσης της παιδαγωγικής πρακτικής.

426447d2 55ae 45cf 8a0f f2b2fc99dcb7 d0b70d61 5137 4005 a84f 763cf854ba79 d670a805 92ff 4569 8235 a073d79acfba cfdc435d 6d28 49d6 8c9f 851e61e68978 26c9932c bf3e 4655 adff a8a2c901ab45 ca0e44af 53ae 40cd b51e 497f62fd2c8c 55c5f58b 4a43 47f0 a9bc c0209e5e7e87 40e027ea beb6 47ac b6c1 e58e363b3664 19ac6255 e6f4 40c9 bf08 6853605e98f1 04d51e30 13e8 439f 8429 3471f9e16fc4 c515bbf2 64d4 4444 b886 ffbcf9a46302 0ca4b57b a5b0 4a64 b8db ddfc154c5589 30109842 273e 4ec5 8d9b 81703c3fd251 01be0e9f e0a5 4d8c 9495 d12f08e2be21 72c3c3bc 43ee 42e6 ad8a 055ce2a62efc2919d035 7b88 4fd3 8647 26f0cdab0948

Συμμετοχή στους Αγώνες Ποδοσφαίρου της Δ.Π.Ε. Βοιωτίας

Τη 2η θέση κατέκτησε η σχολική μας μονάδα στους αγώνες ποδοσφαίρου που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας. Οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων ξεκίνησαν με 4 σερί νίκες (4-0 το Καπαρέλλι, 2-1 τα Λεύκτρα, 1-0 το 8ο Δ.Σ. Θήβας και 1-0 το 3ο Δ.Σ. Θήβας), αλλά ηττήθηκαν στον τελικό από την ομάδα των Θεσπιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ομάδα μας είχε τη συμπαράσταση και των υπόλοιπων παιδιών των αντίστοιχων τάξεων, που έδιναν δυναμικά τον παλμό στις εξέδρες. Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στους αγώνες όπως και στον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής της σχολικής μονάδας, κο Χρήστο Φλωκατούλα, για την προετοιμασία.

0d1ac352 1958 4164 a2db 7d743d5f08eb eb59f974 82d2 4400 818d aeeb8ef64ddc aac62aa4 7ecd 46f6 b91d f0467ead1c32 2ac3cdbd 9573 44eb 931b 2750f6d0b742 1a776745 df8e 436f 9b48 a63021ab3d8e 6b70b4fd 5d04 42f7 811e 15b4870aad66 593978a5 0580 4606 85ab 444cb1a527a9 d4663e7c e3b0 4323 83e2 97c3fd80fd93 673459e7 b72d 4bad be36 79865a526f02 f890635f ed02 407d 9c85 6e2755b16dec

Τα βιβλία μας, ταξιδεύουν…

Η σχολική μας βιβλιοθήκη προωθεί και ενισχύει τον θεσμό της φιλαναγνωσίας. Μέσω της δημιουργίας μιας “Δανειστικής Βαλίτσας”, προσφέρει τη δυνατότητα σε όμορα σχολεία να έλθουν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των βιβλίων και να ταξιδέψουν μέσα στις σελίδες τους. Η αρχή έγινε με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ορχομενού Βοιωτίας, το οποίο δανείστηκε 40 τίτλους βιβλίων για όλες τις τάξεις του. Η δανειστική βαλίτσα επιστρέφει αύριο στη σχολική μας μονάδα και είναι έτοιμη για νέα “ταξίδια”. Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια, κυρία Γερονικολού Παναγιώτα για τη συνεργασία και αναμένουμε με χαρά τις εντυπώσεις των μαθητών/τριών.

e341c10a 4796 4ff8 8757 afcbd0f899c4 13d94855 5ed9 412f ad9a 40a71e5696db e6e0a3ba 6ba2 4480 a6f7 4a40ae41ffc4 beb5257e 91c3 4350 b2f5 06abac37e92e e4ccef93 bf78 4b0c 9ba2 d0d2d598d2de 418fdb2d b0ca 47cf a0a1 b36e9fbb59f1

Υγιεινό Πρωινό στο Σχολείο

Στα πλαίσια των δράσεων του “Ενεργού Πολίτη”, μαθητές/τριες των τάξεων Α΄, Γ΄ και Δ΄ προχώρησαν στην κατανάλωση υγιεινού πρωινού κάνοντας πράξη τον 2ο στόχο “Μηδενική Πείνα”, που μεταξύ άλλων αναφέρει την προσπάθεια, μέχρι το 2030, για τον τερματισμό των κακών μορφών διατροφής, την πρόσβαση σε ασφαλή και θρεπτική τροφή, αλλά και τον τρόπο διαμοιρασμού και κατανάλωσης της τροφής. Οι μαθητές/τριες προσήλθαν στο σχολείο με τροφές που προέρχονται από υγιεινές πρώτες ύλες, όπως ψωμί ολικής άλεσης, φρυγανιές, μέλι, ξηρούς καρπούς, στυμμένους φυσικούς χυμούς, σουσαμένια κουλούρια, φρούτα και λαχανικά. Οι ποσότητες που είχαν μαζί τους δεν ήταν ατομικές, αλλά σε αφθονία με σκοπό τον διαμοιρασμό των γεύσεων ανάμεσα τους  αλλά και των ορθών διατροφικών συνηθειών που πρέπει να ακολουθούνται. Εμψυχώτριες της δράσης οι εκπαιδευτικοί Μπίμη Παναγιώτα, Ζαγαρίτη Σοφία και Καλούτσα Κυριακή.

88eaef98 ee4b 4023 9a1e 06c32b37f0bc c9754002 d459 4921 8705 8c22e6176c35 22e79d91 300c 4a4e 8c6d 6faf8db9b0b4 ecf98c2f 89f7 4c10 8487 09eca40d0ff3 594fb7a5 217d 48d7 96e2 e5ca761e8b81 b2ae6359 3c16 48a7 8080 742fab32f5ad fbafe358 9251 41b6 8ed9 351918086b6eSTOHOS2

Εκπαίδευση και Κριτικός Στοχασμός: Μια Επιμορφωτική Προσέγγιση

Στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της ενίσχυσης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία 5ωρη ενδοσχολική επιμόρφωση με κεντρικό άξονα τον κριτικό στοχασμό στην εκπαιδευτική πράξη. Την επιμορφωτική πρωτοβουλία ανέλαβε και οργάνωσε η Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ορχομενού, κα Γερονικολού Παναγιώτα, αναγνωρίζοντας τη θεμελιώδη σημασία του αναστοχασμού ως εργαλείου προσωπικής και συλλογικής επαγγελματικής ενδυνάμωσης.

Η δράση αυτή απέκτησε διασχολικό χαρακτήρα με τη συμμετοχή και της σχολικής μας μονάδας, επιβεβαιώνοντας πως η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να λειτουργήσει ως δυναμικό δίκτυο μάθησης και συνεργασίας.

Κεντρικές εισηγήτριες της επιμόρφωσης ήταν η κα Παμπούρη Αναστασία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με γνωστικό αντικείμενο την Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική, και η κα Περιφάνου Κωνσταντίνα, φιλόλογος, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, με MSc στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και MSc στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στη δυναμική του αναστοχασμού ως μέσο βελτίωσης της εκπαιδευτικής πρακτικής και στην έννοια του κριτικού στοχασμού ως παιδαγωγικής στάσης που ενισχύει τη στοχευμένη και τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων στην τάξη.

Η επιμόρφωση αυτή δεν αποτέλεσε μια απλή μεταφορά θεωρητικών γνώσεων, αλλά έναν ζωντανό διάλογο μεταξύ θεωρίας και πράξης, ένα παιδαγωγικό γεγονός που ανέδειξε την εκπαιδευτική κοινότητα ως στοχαστική κοινότητα πρακτικής. Με την πολύτιμη καθοδήγηση των εισηγητριών και τη βιωματική προσέγγιση της θεματικής, αναδείχθηκε η σπουδαιότητα της εσωτερικής παρατήρησης, της αυτοκριτικής και του συνειδητού αναστοχασμού ως θεμέλια στοιχεία της επαγγελματικής ταυτότητας του σύγχρονου εκπαιδευτικού.

Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την πίστη μας πως η ποιοτική βελτίωση της εκπαίδευσης περνά μέσα από την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού, ο οποίος στοχάζεται, εξελίσσεται, μαθαίνει και εμπνέει. Τέτοιες δράσεις αποτελούν αφετηρία για την οικοδόμηση ενός σχολείου ανοιχτού στη μάθηση, την καινοτομία και τον παιδαγωγικό αναστοχασμό.

Με την προσδοκία ότι παρόμοιες πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν και θα ενδυναμωθούν, ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες και όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για την πολύτιμη συμβολή τους σε αυτή τη σημαντική επιμορφωτική εμπειρία.

d3d43aa2 6a3b 43de bf5d 054349f68afe 1 47e6fd06 a3df 4432 898d d9aae983d23e 1 42125833 bdbb 48de bef4 877ee8feeda2 1 6c514284 c4f7 4e0a 8855 a0a6dc2ac1ef 1

Καλλωπισμός Σχολικής Βιβλιοθήκης

Με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό μας, η σχολική μας βιβλιοθήκη μετατράπηκε σε ένα δωμάτιο “ταξιδιού” προς τους μαγικούς κόσμους των βιβλίων και της φαντασίας. Με τη συμβολή της ζωγράφου, κυρίας Δήμητρας Πούλου, που ανέλαβε τον σχεδιασμό και το βάψιμο μιας εκπληκτικής εικόνας, αλλά και των κατοίκων, Γιάννη Νταλιάνη, Γιώργου Κατσικογιάννη και Φρόσως Καβαλάρη που πρόσφεραν ένα ολοκαίνουριο χαλί μαζί με μαξιλάρια, οι μαθητές/τριές μας επιθυμούν διαρκώς να βρίσκονται στον συγκεκριμένο χώρο του σχολείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών τους ευχαριστεί θερμά!

face0ee5 3831 475a 918c 0b9faff0049a c33a0efd 299f 4f51 8d1a 4c919fa12d1a 5c80579f 52a9 41fe b489 d04bf32717c0 4a27864f 2c40 4a90 8f08 dcdca99d16e8 bca4bbd6 f0ed 496e b80c 8a68189bcc89 494487693 10231733795641017 7047883763200707193 n 493272783 10231733720199131 5730440950869081539 n 493896129 10231733431631917 9185766131130470628 n 494353637 10231733446872298 7536355629961208892 n