Παρουσίαση κάδων – Go Greece!

310320172587

Σήμερα, στα πλαίσια της εβδομάδας Go Greece! η τάξη μας έκανε ένα μικρό δρώμενο για όλους τους μαθητές του σχολείου, το πρωί, μετά την προσευχή. Tα παιδιά παρουσίασαν τρεις κάδους (σκουπιδιών, ανακύκλωσης και πλαστικών καπακιών) και έδειξαν με επιλεγμένα πραγματικά παραδείγματα, ποιο σκουπίδι πάει πού, π.χ. άδειο κουτί χυμού-στην ανακύκλωση, μικρά χαρτάκια-στα σκουπίδια κλπ. Ενημερώνοντας παράλληλα τους μαθητές για την πρωτοβουλία Go Greece! ελπίζουμε να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή.

Βάφουμε την τάξη μας

aaaaaaaaa

Σήμερα ήταν μια ιδιαίτερη μέρα γιατί ασχοληθήκαμε με βάψιμο! Βάψαμε το κάτω μέρος των τοίχων της αίθουσάς μας! Η απόφαση για το βάψιμο πάρθηκε ομόφωνα από τους μαθητές/τριες και μάλιστα η μπογιά αγοράστηκε με χρήματα του ταμείου της τάξης. Εννοείται ότι χρησιμοποιήσαμε οικολογικό χρώμα για να μην έχουμε επιβάρυνση στο περιβάλλον της αίθουσας. Μπράβο στα παιδιά για τον ενθουσιασμό και το κέφι τους! Τώρα έχουμε μια τάξη πιο καθαρή και πιο φωτεινή!

aaaaaaar  aaaddddd

aaaaaaa  aaa

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

100

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου που είναι στις 27 Μαρτίου, όλες οι τάξεις του Σχολείου μας πήγαμε σε μια πολύ ωραία παράσταση στο Βασιλικό Θέατρο, στη Θεσσαλονίκη. Είδαμε την “Οικογένεια Νώε”. Από την παράσταση μας εντυπωσίασαν τα σκηνικά, ο φωτισμός και το θέμα, που παραπέμπει σε προστασία της πανίδας του πλανήτη. Η παράσταση αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση στην τάξη σχετικά με τη βιοποικιλότητα, τις φυσικές καταστροφές, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και την κλιματική αλλαγή.

300

 

Ανακύκλωση και στην αυλή

tralalala

Σήμερα στις Βιωματικές Δράσεις οι μαθητές/τριες έφτιαξαν και κόλλησαν πάνω σε κάδους σκουπιδιών της αυλής, το σήμα της ανακύκλωσης. Μέχρι τώρα είχαμε μόνο απλούς κάδους σκουπιδιών. Τώρα θα μπορεί να γίνει διαλογή των σκουπιδιών και στην αυλή. Τα παιδιά σχεδιάζουν να κάνουν και διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών του σχολείου μας για το θέμα της Ανακύκλωσης. Μπράβο στους μικρούς εθελοντές που συμβάλλουν με ένα πρώτο έστω και μικρό βήμα στο αειφόρο σχολείο και αγωνίζονται ενάντια στην κλιματική αλλαγή.

lalala  lalalalala

lala

Βιοποικιλότητα – μέλισσες

1 2

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και του κεφαλαίου για τις μέλισσες ένας μελισσοκόμος, ο κ. Γκουγκούφκας έφερε και έδειξε στους μαθητές της Δ΄τάξης μια κυψέλη. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία  να ακούσουν λεπτομέρειες από τη ζωή των μελισσών, να περιεργαστούν το καπέλο του μελισσουργού, το καπνηστήρι, τις κηρήθρες και να γευτούν υπέροχο μυρωδάτο μέλι. Προβληματίστηκαν επίσης με το θέμα της μείωσης του αριθμού των μελισσών και τις επιπτώσεις που αυτό μπορεί να έχει στη διαδικασία της επικονίασης. Ευχαριστούμε την κ. Ελπίδα Αγραφιώτου που οργάνωσε την επίσκεψη και είχε την πολύ καλή ιδέα να μας καλέσει στην τάξη της. Κατόπιν οι μαθητές/τριες  της τάξης μας δημιούργησαν πολύ ωραίες παρουσιάσεις power point για τη μέλισσα και έκαναν σχετικές ζωγραφιές, εστιάζοντας στη σημασία των μελισσών για τη βιοποικιλότητα, τους κινδύνους από τη χρήση φυτοφαρμάκων και τις ενδεχόμενες επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής στον πληθυσμό των μελισσών.

3 4 5 6 7 8

 

 

ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ !



Η 4η ενότητα του βιβλίου της γλώσσας ασχολείται με περιβαλλοντικά προβλήματα στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Φέτος, με τους μαθητές του Δ2, για να μην επαναλαμβανόμαστε, σταθήκαμε περισσότερο στην κλιματική αλλαγή, που οφείλεται τόσο σε ανθρώπινες δραστηριότητες όσο και και σε φυσικά αίτια. Αναφερθήκαμε στο σημαντικότερο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, που είναι η αύξηση της θερμοκρασίας της Γης, η οποία δημιουργείται μέσω ενός μηχανισμού που ονομάζεται “φαινόμενο του θερμοκηπίου”.  Ενημερωθήκαμε γι΄αυτή από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό στο διαδίκτυο, μάθαμε τις επιπτώσεις της στα καιρικά φαινόμενα, τη γεωργία, τα τρόφιμα, την υγεία και την υποβάθμιση και καταστροφή που μπορεί να επιφέρει στα οικοσυστήματα  και τη βιοποικιλότητα.
Οι μαθητές/τριες με τον δικό τους τρόπο δημιούργησαν ομαδικά αφίσες:

 

Θα ακολουθήσει η μελέτη μας για το δάσος και την αποδάσωση στη μελέτη περιβάλλοντος, που θα μας δώσει και πάλι την ευκαιρία να μιλήσουμε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου από την καύση των δέντρων ή απλά την αποσύνθεσή τους και την εκπομπή τεράστιων ποσοτήτων CO2 ,  του αερίου που ευθύνεται άμεσα για την υπερθέρμανση της γης

 

Βιοποικιλότητα-Πουλιά της Κερκίνης

Με αφορμή το κεφάλαιο της Μελέτης για τα οικοσυστήματα και του προγράμματός μας για την Κλιματική Αλλαγή ασχοληθήκαμε με τη σημασία της βιοποικιλότητας στη διατήρηση της ισορροπίας στη φύση και την απειλή της κλιματικής αλλαγής. Οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν πουλιά της Κερκίνης τα οποία μπορείτε να δείτε στο παραπάνω βίντεο.

Ακραία καιρικά φαινόμενα

Οι πρόσφατες χιονοπτώσεις και οι χαμηλές θερμοκρασίες, που κράτησαν και το δικό μας σχολείο κλειστό για μία εβδομάδα, μας έδωσαν το έναυσμα να ασχοληθούμε με τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Από τις ζωγραφιές των μαθητών φτιάχτηκε το βίντεο που μπορείτε να δείτε πιο πάνω.

Μπάκι το κυκλοφοριακό φιδάκι

100

200

Εδώ βλέπετε τα αποτελέσματα της προσπάθειας που κάναμε για “πράσινες μετακινήσεις” από και προς το σχολείο. Οι τάξεις Α΄έως και Δ΄του σχολείου μας συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Traffic Snake Game, για δεύτερη χρονιά φέτος. Είναι ένα πρόγραμμα που πραγματοποιείται σε άλλες 18 ευρωπαϊκές χώρες και ενθαρρύνει τους φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης των μαθητών. Στο πρόγραμμα βέβαια εμπλέκονται και οι γονείς των μαθητών, αφού είναι υπεύθυνοι για τη μετακίνησή τους.
Στο παραπάνω ραβδόγραμμα, στην πρώτη ράβδο, βλέπετε τις μη φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις με κόκκινο. Οι μετακινήσεις αυτές έχουν αισθητή μείωση κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, που διαρκεί δύο εβδομάδες. Στην τρίτη ράβδο βλέπετε τις μετρήσεις τρεις εβδομάδες μετά το πέρας του παιχνιδιού. Παρατηρείται λοιπόν μια “διατήρηση των καλών συνηθειών” μετακίνησης και μετά το παιχνίδι.

080820111704
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οι μαθητές που μετακινούνται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, παίρνουν αυτοκόλλητα τα οποία κολλούν πάνω στο Μπάκι, το φιδάκι, αρχίζοντας από την ουρά του και προσπαθώντας να φτάσουν ως το κεφάλι του. Το κίνητρο αυτό αποδείχτηκε ότι λειτουργεί για τα παιδιά, τα οποία το διασκεδάζουν παρακολουθώντας τα αυτοκόλλητα να πλησιάζουν κάθε μέρα όλο και πιο κοντά στο κεφάλι του Μπάκι.

Μια ελιά στην τάξη μας!

15 16

Με αφορμή το κεφάλαιο της Γλώσσας για την ελιά, ζωγραφίσαμε ελιές, φάγαμε ελιές, είδαμε να μαζεύουν ελιές, πήγαμε επίσκεψη στο ελαιοτριβείο και έχουμε πια και ένα δεντράκι ελιά για να το παρατηρούμε από κοντά. Ένα δέντρο μέσα στην αίθουσα έχει συμβολικό ρόλο: θέλουμε να το φροντίζουμε και να μας θυμίζει τη σημασία των δέντρων στη διατήρηση της ισορροπίας στη φύση και στον έλεγχο της κλιματικής αλλαγής. Σήμερα  κάποιοι μαθητές είχαν την ιδέα να στολίσουμε χριστουγεννιάτικα την ελιά μας. Και να τη!