Έργο eTwinning για το κλίμα στην Ευρώπη

Στο έργο eTwinning «Ας εντρυφήσουμε στα φαινόμενα του καιρού στην Ευρώπη», στο οποίο συνεργαζόμαστε με το Colegio ELOY COLOMA από την Xixona της Ισπανίας, καταγράφουμε καθημερινά τις καιρικές συνθήκες της περιοχής μας για να μπορέσουμε να ανταλλάξουμε δεδομένα με τους άλλους Ευρωπαίους εταίρους μας. Η συλλογή και παρουσίαση δεδομένων καιρού θα συμπληρωθεί με δεδομένα κλίματος, με προοπτική να παρατηρηθούν στοιχεία κλιματικής αλλαγής στις χώρες που θα συμμετέχουν. 

Στα πλαίσια του έργου αυτού το Ε1 ετοίμασε μια παρουσίαση με φωτογραφίες που τράβηξαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής εκδρομής του σχολείου μας. Στην παρουσίαση αυτή καταγράφονται αλλαγές που συμβαίνουν στα φυτά κατά τους φθινοπωρινούς μήνες, όταν ο καιρός μεταβάλλεται προς το ψυχρότερο.
Δείτε την παρουσίαση σε δύο μορφές: ως βίντεο και ως παρουσίαση slideshare.

ΓΙΑΤΙ ΤΑ «ΒΑΛΑΜΕ» ΜΕ ΤΙΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ

Η πλαστική σακούλα συνδέεται άμεσα με την κλιματική αλλαγή, λόγω της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατά τη λειτουργία των εργοστασίων για την παραγωγή τους.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Πάνω από 100 δισεκατομμύρια τόνοι πλαστικού βρίσκονται σκορπισμένοι στα 361 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα θαλάσσιας έκτασης της Γης και αποτελούν το 90% της θαλάσσιας ρύπανσης. Κάθε χρόνο, ένα εκατομμύριο θαλασσοπούλια και πάνω από 100 χιλιάδες θαλάσσια θηλαστικά, πεθαίνουν από τις πλαστικές σακούλες στους ωκεανούς. Αναφορές έχουν δείξει πως 44% των θαλάσσιων πουλιών, 22% των κητών, όλα τα είδη της θαλάσσιας χελώνας και μια αυξανόμενη λίστα από είδη ψαριών έχουν βρεθεί με πλαστικό μέσα ή γύρω από το σώμα τους τα τελευταία χρόνια. Η λίστα με τα επηρεαζόμενα είδη και περιοχές είναι μεγάλη και θα συνεχίσει να μεγαλώνει αν δεν αναλάβουμε άμεσα δράση.

Η Δ2 τάξη, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, δημιούργησε τις εργασίες που μπορείτε να δείτε στο βιντεάκι.

Με την εργασία τους αυτή τα παιδιά του Δ2 καλούν όλους τους μαθητές και τους δασκάλους του σχολείου μας, καθώς και τους γονείς, για περιορισμό της χρήσης της πλαστικής σακούλας.
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο γυρίζει σελίδα!
Λέμε αντίο στην πλαστική σακούλα!

Διεθνής Ημέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών – International Day for Natural Disaster Reduction

Η Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989. Κάθε χρόνο, η 13η  Οκτωβρίου, είναι αφιερωμένη στην προσπάθεια  μείωσης των φυσικών καταστροφών και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των καταστροφικών τους συνεπειών.

Οι φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες υποφέρουν περισσότερο, επειδή δεν διαθέτουν τα μέσα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών (πλημμύρες, θυελλώδεις άνεμοι, σεισμοί, καύσωνες, κατολισθήσεις, ξηρασία, πυρκαγιές, ηφαίστεια). Η Κλιματική Αλλαγή επιδεινώνει δραματικά την κατάσταση, καθώς ενοχοποιείται για πολλές φυσικές καταστροφές. Στα μέτρα άλλωστε πρόληψης ανήκουν και ενέργειες που θεωρείται ότι θα επιβραδύνουν την Κλιματική Αλλαγή.

Αφού ασχολήθηκαν με τους τρόπους μείωσης των φυσικών καταστροφών, οι μαθητές της Ε1 τάξης αναζήτησαν τα συνηθέστερα είδη φυσικών καταστροφών και το ποσοστό συχνότητας που εμφανίζονται και τα παρουσίασαν με μορφή ραβδογράμματος, συνδυάζοντας και τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Στατιστικής που είναι στις 20 Οκτωβρίου.

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων – World Animal Day

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη των ζώων. Με αφορμή την Ημέρα αυτή, συζητήθηκαν οι υποχρεώσεις μας απέναντι στα ζώα για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και για τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη επιβίωση των ειδών. Τέλος οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ2 και Ε1 τάξεων δημιούργησαν αφίσες για την Ημέρα.

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων – International Day of Older Persons

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία ή αλλιώς Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ το 1990, για να τιμήσει τους ηλικιωμένους και να κάνει γνωστά τα προβλήματά τους.

Για το θέμα της ημέρας αυτής, οι μαθητές της Ε1΄ τάξης συζήτησαν, αναγνωρίζοντας την προσφορά των ηλικιωμένων αλλά και τους κινδύνους στους οποίους εκτίθενται οι ηλικιωμένοι εξ΄αιτίας της Κλιματικής Αλλαγής. Οι ηλικιωμένοι είναι ευαίσθητοι στις απότομες μεταβολές της θερμοκρασίας, ενώ κινδυνεύουν από τις ακραίες θερμοκρασίες, τον καύσωνα  και τον παγετό. Δεν μπορούν επίσης να προστατέψουν τον εαυτό τους αποτελεσματικά στα ακραία καιρικά φαινόμενα. Τέλος οι μαθητές έφτιαξαν την αφίσα που βλέπετε στη φωτογραφία, με σύνθημα «Φροντίζουμε τον παππού και τη γιαγιά!»

Πειράματα για τη ρύπανση και για τα αέρια του φαινομένου του θερμοκηπίου – Science experiments

Για να διερευνήσουμε σε βάθος το κεφάλαιο της Μελέτης Περιβάλλοντος «Μελετώ τον Φυσικό Κόσμο», επισκεφθήκαμε, τα δύο τμήματα της Δ΄τάξης μαζί, το εργαστήριο πειραμάτων του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) της πόλης μας, που στεγάζεται στο Α΄Γυμνάσιο Σερρών. Τα πειράματα, τα οποία παρουσιάστηκαν από την κ. Ελένη Γιαννογλούδη, τον κ. Σωτήρη Μανδηλιώτη και τον κ. Κων/νο Καμπουρίδη, αφορούσαν τον αέρα, το νερό, το έδαφος σε σχέση με τη ρύπανση, τη μόλυνση, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την κλιματική αλλαγή και την αειφορία.

Στο τέλος είχαμε την ευκαιρία να δούμε μια σειρά οργάνων και συσκευών για πειράματα, στο υπόγειο του κτιρίου, όπου λειτουργεί Μουσείο Οργάνων για Πειράματα. Τα εκθέματα του Μουσείου είναι ηλικίας μέχρι και εκατό ετών!

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος – World Environment Day

Φέτος γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος εστιάζοντας στη σχέση Ανακύκλωσης και Κλιματικής Αλλαγής. Αξιοποιήσαμε το υλικό που είχαμε παρουσιάσει στο EcoFestival δίνοντας την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές του σχολείου να ενημερωθούν για τη συμβολή των σκουπιδιών σε αέρια του φαινομένου του θερμοκηπίου και τη σημασία της ανακύκλωσης.

Όλες οι τάξεις μετά την σύντομη ενημέρωση στην αυλή του σχολείου, είχαν την ευκαιρία να απασχοληθούν στους εξής Σταθμούς Παιχνιδιού:
«μπόουλινγκ του διοξειδίου του άνθρακα», με κορίνες-διοξείδιο του άνθρακα
«φιδάκι της ανακύκλωσης», με σκουπίδια και κάδους
«πυραμίδα αερίων», με τενεκεδάκια-στόχους από αέρια του φαινομένου του θερμοκηπίου
«τρίλιζα του περιβάλλοντος»
«τάνγκραμ και τζένγκα»
«σκάλες της γνώσης», παιχνίδι γνώσεων για την ανακύκλωση
«απαντώ και συνεχίζω», παιχνίδι γνώσεων για την κλιματική αλλαγή

Όλα τα παιχνίδια φτιάχτηκαν με ανακυκλώσιμα υλικά, από τους μαθητές των Δ1 και Δ2. Εύγε σε όλους τους μαθητές για τη συμμετοχή τους!

 

EcoFestival_2018

Στα πλαίσια του προγράμματος του Σχολείου μας για τον 13ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης της Unesco, που αφορά την κλιματική αλλαγή, οι μαθητές της Δ΄τάξης ασχολήθηκαν με την ανακύκλωση, τα σχετικά προβλήματα, τα οφέλη καθώς και την σύνδεσή της με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Έτσι, με εργασίες που αφορούν την ανακύκλωση και την κλιματική αλλαγή, οι μαθητές πήραν μέρος στο EcoFestival που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Δήμο Σερρών. Στις φωτογραφίες βλέπετε τις αφίσες που δημιούργησαν, καθώς και μια σειρά παιχνιδιών από ανακυκλώσιμα υλικά, σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την ανακύκλωση.

 

Τα τραγούδια μας για την Κλιματική Αλλαγή! – Songs about climate change

Στα πλαίσια του προγράμματος του Σχολείου μας για την κλιματική αλλαγή, οι μαθητές της Δ΄τάξης δημιούργησαν τέσσερα τραγούδια τα οποία παρουσιάστηκαν στον φετινό Μαθητόκοσμο.

Αλλαγή Κλιματική! Προσοχή! Προσοχή!

Η γη μας, ο πλανήτης μας!

Εμένα με νοιάζει!

Νανοχηνομανούλα

Οι στίχοι των τραγουδιών γράφτηκαν στην τάξη, στο μάθημα της Γλώσσας. Η μουσική στο δεύτερο και στο τέταρτο τραγούδι γράφτηκε από την κ. Χαρά Ηλία, δασκάλα Αγγλικών στο σχολείο μας και στα άλλα δύο από τον κ. Φάνη Ασβεστά, δάσκαλο Μουσικής στο σχολείο μας, ο οποίος επιμελήθηκε και την παρουσίαση των τραγουδιών. Μουσικές ιδέες και συμβολή στα βίντεο που συνόδευαν τα τραγούδια είχαμε και από τον μαθητή της Στ2, Δημήτρη Μονόχειρ και τους μαθητές  Ηλία και Νικόλα Σαφούρη. Κρουστά έπαιξε ο Νικόλας Χατζηγρηγορίου.

Στα αρχεία ήχου που βρίσκονται πιο πάνω μπορείτε να ακούσετε τις δημιουργίες των μαθητών!