Φωτιά και Κλιματική Αλλαγή

Στα πλαίσια του διαθεματικού προγράμματός μας «Κλιματική αλλαγή και Φυσικές  Καταστροφές» καλέσαμε στο Σχολείο μας την Πυροσβεστική Υπηρεσία να μιλήσει στους μαθητές για την επίδραση της Κλιματικής Αλλαγής στις πυρκαγιές. Η Πυροσβεστική ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας με τον καλύτερο τρόπο, φέρνοντας στην αυλή του Σχολείου ένα πυροσβεστικό όχημα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την προστασία από τη φωτιά, καθώς και  για την πρόληψη των πυρκαγιών στα δάση κατά τους θερινούς μήνες. Οι πυροσβέστες πραγματοποίησαν επίδειξη του εξοπλισμού του πυροσβεστικού οχήματος καθώς και της εξάρτυσης των πυροσβεστών. Ευχαριστούμε πολύ την Πυροσβεστική Σερρών!

 

Η Φωτιά μας αφορά!

Με την άνοδο της θερμοκρασίας της γης, τη μεγάλη ξηρασία και την εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή, η εκδήλωση και η εξάπλωση των πυρκαγιών είναι πλέον πιο έντονη. Μελετώντας τα φαινόμενα αυτά και αναζητώντας λύσεις ευαισθητοποίησης και προστασίας, οι μαθητές της τάξης μας δημιούργησαν σε συνεργασία και με τον δάσκαλο Πληροφορικής κ. Απόστολο Σπένδα το Ερωτηματολόγιο «Η Φωτιά σε αφορά». Τα ερωτήματα διαμορφώθηκαν στο μάθημα της Γλώσσας και πηγή αναφοράς αποτέλεσε το αντίστοιχο Ερωτηματολόγιο για τις πυρκαγιές, της WWF.

Οι μαθητές σας καλούν όλους να αφιερώσετε λίγα λεπτά για να απαντήσετε στις ερωτήσεις. Το Ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο και τα στοιχεία από τις απαντήσεις θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τους σκοπούς της σχολικής-μαθητικής έρευνας. Ο στόχος του Ερωτηματολογίου είναι η ευαισθητοποίηση όλων, έτσι ώστε να έχουμε λιγότερες πυρκαγιές αυτό το καλοκαίρι!

Μακέτα για τις πλημμύρες

Στα πλαίσια του Διαθεματικού Προγράμματός μας «Κλιματική αλλαγή και Φυσικές Καταστροφές», οι μαθητές της τάξης μας, με τη βοήθεια και του δασκάλου των Καλλιτεχνικών κ. Στέλιου Διαμαντάκη, κατασκεύασαν μια μεγάλη μακέτα με θέμα τις πλημμύρες. Παράλληλα με την κατασκευή της μακέτας συζητήθηκαν τρόποι προστασίας από τις πλημμύρες και κανόνες σχεδιασμού της απορροής των υδάτων στις κατοικημένες περιοχές. Ομάδα μαθητριών παρουσίασε σχετικό powerpoint

Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Το  Α΄Βραβείο animation για την ταινία «Παράλληλοι κόσμοι» πήραν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 του σχολείου μας στα πλαίσια του 9ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema διάβασες;». Η ταινία ήταν αποτέλεσμα του συνδυασμού των δύο εκτεταμένων διαθεματικών προγραμμάτων της τάξης για το σύμπαν και την κλιματική αλλαγή, στα πλαίσια των οποίων και δημιουργήθηκε.

Το σενάριο δημιουργήθηκε από την ολομέλεια της τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, οι μαθητές κατασκεύασαν τις φιγούρες και τα αντικείμενα,ενώ για βάση χρησιμοποιήθηκε κατασκευή του Ομίλου Ρομποτικής του σχολείου μας. Προβολείς για φωτισμό μας διέθεσε το Fotoklik και η φωτογράφιση και οι κινήσεις έγιναν από τους μαθητές. Η μουσική σύνθεση του τραγουδιού έγινε από την κ. Χαρά Ηλία,καθηγήτρια Αγγλικών και η μουσική προσαρμογή και η ηχοληψία έγινε από τον κ. Φάνη Ασβεστά.

Το μήνυμα του βίντεο, που έχει χιουμοριστική διάθεση, με λίγα λόγια είναι: «Μην περιμένεις να μάθεις από τους εξωγήινους για την κλιματική αλλαγή. Ενημερώσου! Δράσε!»

Ο Διαγωνισμός  συνδιοργανώνεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, την ΕΡΤ και την Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Ακόμη να γίνουν κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του πλανήτη.

Εκδήλωση βράβευσης θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης στις 10 Μαϊου.

3ος Διαγωνισμός Κόμικ για την Κλιματική Αλλαγή

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 3ος ενδοσχολικός Διαγωνισμός Κόμικ για την Κλιματική Αλλαγή  (με έμφαση στις Φυσικές Καταστροφές), τον οποίο φέτος συντόνισε το Ε1. Η συμμετοχή ξεπέρασε τις προσδοκίες μας και η ποιότητα των έργων έκανε δύσκολη την επιλογή για βράβευση. Πολλά έργα ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας μαθητών, γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Η κριτική επιτροπή συγχαίρει θερμά όλους τους συμμετέχοντες απονέμοντας τα παρακάτω βραβεία:

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΟΜΙΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

1o ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Αλέξανδρος Τερζίδης Δ2 –Κατερίνα Τερζίδου Β2

_____________________________________________________________________
2o ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Παναγιώτα Στασινού Ε2
  • Ιωάννα Στασινού Δ2 – Μυρτίνα Καραϊβάνη Δ2
  • Νεφέλη Δέμονα Δ1 – Ευγενία Καλογήρου Δ1– Αργυρώ Χατζήογλου Δ1

_____________________________________________________________________

3o ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Ιωάννα ΕμμανουηλίδουΔ1 – Αποστολία Καρανατσίδου Δ1
  • Νεφέλη Αντωνίου Δ1 – Πολυάννα Γκόγκα Δ1

_____________________________________________________________________
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ

  • Κατερίνα Αρβανιτοπούλου Ε1
  • Ελένη Νιζάμη Δ2

_____________________________________________________________________
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

  • Μελίνα Ζαφειριάδου – Ραφαηλία Δόλκα Δ1
  • Χρύσα Κλειτσιώτη– Βίκυ Ποργιοπούλου- Αναστασία Κλειτσιώτη Δ1
  • Γιάννης Λούλης – Γιώργος Γεωργίου –Ευθύμης Ηλιάδης Δ1
  • Αλίκη Κυριακίδου – Θοδωρής Καραπαναγιωτίδης – Κωνσταντίνος Κηπουρός Δ1
  • Άγγελος Μαδεμλής Δ2
  • Μαρία Μακρή Δ2
  • Χρήστος Μπουραντώνης – Βασίλης Σέμκος – Μανούσος Λύκος –Σταύρος Μπουραντώνης – Θωμάς Προδρόμου – Λουίζα Μανδηλιώτου – Θωμάς Σιάτρας Δ2
  • Φαίδρα Αχουλιά Ε1
  • Κωνσταντίνος Καρακολίδης Β1

 

Παράλληλοι κόσμοι

Στα πλαίσια των διαθεματικών προγραμμάτων «Από τον Αριστοτέλη στα βαρυτικά κύματα» και «Κλιματική Αλλαγή-Φυσικές καταστροφές», οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας, μελέτησαν θέματα σχετικά με το σύμπαν και την κλιματική αλλαγή, τα οποία τους έδωσαν την έμπνευση γι’ αυτό το βίντεο. Πατήστε την εικόνα και απολαύστε το!

Το μήνυμα του βίντεο είναι με λίγα λόγια και χιουμοριστικό τρόπο: Μην περιμένεις να μάθεις από τους εξωγήινους για την κλιματική αλλαγή. Ενημερώσου! Δράσε!

 

 

eTwinning στο 19ο Δημ. Σχ. Σερρών

Το άρθρο αυτό γράφτηκε σε συνεργασία με το 19ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών.

«Το πρώτο μου Αγγλικό αλφάβητο» είναι ο τίτλος του συνεργατικού-διακρατικού έργου eTwinning στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές της Β τάξης του 19ου Δημ. Σχ. Σερρών. Οι μικροί eTwinners θα δημιουργήσουν σε ομάδες το πρώτο τους ψηφιακό βιβλίο με αγγλικά γράμματα, εικόνες και λέξεις. Στη συνέχεια θα το παρουσιάσουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας σε συνομήλικούς τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και θα μελετήσουν μαζί τους το αγγλικό αλφάβητο.

Παίρνοντας αφορμή από το έργο eTwinning του 19ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, οι μαθητές του Ε1 δημιούργησαν «Το Αλφαβητάρι της Κλιματικής Αλλαγής» που βλέπετε αμέσως παρακάτω.

 

 

 

Έργο eTwinning για το κλίμα στην Ευρώπη- The climate in Europe

Στο έργο eTwinning «Ας εντρυφήσουμε στα φαινόμενα του καιρού στην Ευρώπη», στο οποίο συνεργαζόμαστε με το Colegio ELOY COLOMA από την Xixona της Ισπανίας, καταγράφουμε καθημερινά τις καιρικές συνθήκες της περιοχής μας για να μπορέσουμε να ανταλλάξουμε δεδομένα με τους άλλους Ευρωπαίους εταίρους μας. Η συλλογή και παρουσίαση δεδομένων καιρού θα συμπληρωθεί με δεδομένα κλίματος, με προοπτική να παρατηρηθούν στοιχεία κλιματικής αλλαγής στις χώρες που θα συμμετέχουν και πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την εμφάνιση φυσικών καταστροφών. 

Στα πλαίσια του έργου αυτού το Ε1 ετοίμασε μια παρουσίαση με φωτογραφίες που τράβηξαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής εκδρομής του σχολείου μας. Στην παρουσίαση αυτή καταγράφονται αλλαγές που συμβαίνουν στα φυτά κατά τους φθινοπωρινούς μήνες, όταν ο καιρός μεταβάλλεται προς το ψυχρότερο.
Δείτε την παρουσίαση σε δύο μορφές: ως βίντεο και ως παρουσίαση slideshare.

ΓΙΑΤΙ ΤΑ «ΒΑΛΑΜΕ» ΜΕ ΤΙΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ-THAT’S WHY WE ARE AGAINST PLASTIC BAGS

Η πλαστική σακούλα συνδέεται άμεσα με την κλιματική αλλαγή, λόγω της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατά τη λειτουργία των εργοστασίων για την παραγωγή τους.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Πάνω από 100 δισεκατομμύρια τόνοι πλαστικού βρίσκονται σκορπισμένοι στα 361 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα θαλάσσιας έκτασης της Γης και αποτελούν το 90% της θαλάσσιας ρύπανσης. Κάθε χρόνο, ένα εκατομμύριο θαλασσοπούλια και πάνω από 100 χιλιάδες θαλάσσια θηλαστικά, πεθαίνουν από τις πλαστικές σακούλες στους ωκεανούς. Αναφορές έχουν δείξει πως 44% των θαλάσσιων πουλιών, 22% των κητών, όλα τα είδη της θαλάσσιας χελώνας και μια αυξανόμενη λίστα από είδη ψαριών έχουν βρεθεί με πλαστικό μέσα ή γύρω από το σώμα τους τα τελευταία χρόνια. Η λίστα με τα επηρεαζόμενα είδη και περιοχές είναι μεγάλη και θα συνεχίσει να μεγαλώνει αν δεν αναλάβουμε άμεσα δράση.

Η Δ2 τάξη, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, δημιούργησε τις εργασίες που μπορείτε να δείτε στο βιντεάκι.

Με την εργασία τους αυτή τα παιδιά του Δ2 καλούν όλους τους μαθητές και τους δασκάλους του σχολείου μας, καθώς και τους γονείς, για περιορισμό της χρήσης της πλαστικής σακούλας.
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο γυρίζει σελίδα!
Λέμε αντίο στην πλαστική σακούλα!

Διεθνής Ημέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών – International Day for Natural Disaster Reduction

Η Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989. Κάθε χρόνο, η 13η  Οκτωβρίου, είναι αφιερωμένη στην προσπάθεια  μείωσης των φυσικών καταστροφών και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των καταστροφικών τους συνεπειών.

Οι φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες υποφέρουν περισσότερο, επειδή δεν διαθέτουν τα μέσα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών (πλημμύρες, θυελλώδεις άνεμοι, σεισμοί, καύσωνες, κατολισθήσεις, ξηρασία, πυρκαγιές, ηφαίστεια). Η Κλιματική Αλλαγή επιδεινώνει δραματικά την κατάσταση, καθώς ενοχοποιείται για πολλές φυσικές καταστροφές. Στα μέτρα άλλωστε πρόληψης ανήκουν και ενέργειες που θεωρείται ότι θα επιβραδύνουν την Κλιματική Αλλαγή.

Αφού ασχολήθηκαν με τους τρόπους μείωσης των φυσικών καταστροφών, οι μαθητές της Ε1 τάξης αναζήτησαν τα συνηθέστερα είδη φυσικών καταστροφών και το ποσοστό συχνότητας που εμφανίζονται και τα παρουσίασαν με μορφή ραβδογράμματος, συνδυάζοντας και τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Στατιστικής που είναι στις 20 Οκτωβρίου.