Μπες… στο κλίμα!

Μετά την έρευνα που πραγματοποίησαν οι μαθητές της τάξης μας για το αν γνωρίζουν ή όχι οι μαθητές του σχολείου μας για την κλιματική αλλαγή, και επειδή τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μικρότεροι μαθητές δεν γνωρίζουν τίποτε σχετικά με το θέμα, προτάθηκε, προετοιμάστηκε και πραγματοποιήθηκε μια θεατρική δράση ενημέρωσης. Πρωταγωνιστεί η Γη η οποία απειλείται από το διοξείδιο του άνθρακα, το μεθάνιο, τα νιτρικά. Η ηλιακή ακτινοβολία εγκλωβίζεται από τα αέρια του φαινομένου του θερμοκηπίου και η Γη υπερθερμαίνεται. Τη λύση φέρνει το οξυγόνο που προτείνει χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, μείωση της σπατάλης ενέργειας, μείωση της καύσης πετρελαίου-κάρβουνου, προστασία και επέκταση των δασικών εκτάσεων.

 

Εφημερίδα τοίχου “Μπες… στο Κλίμα!”

Μαζί με τη θεατροποιημένη δράση για τους μικρούς μαθητές του σχολείου μας,  οι μαθητές του Δ1 ετοίμασαν μια εφημερίδα τοίχου για τους μεγαλύτερους μαθητές του σχολείου. Ο τίτλος της εφημερίδας είναι “Μπες… στο κλίμα!” και απευθύνεται στους μαθητές των Δ΄Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων. Στον χώρο της εφημερίδας μπορούν να αναρτούν άρθρα και φωτογραφίες σχετικά με την κλιματική αλλαγή, όσοι μαθητές επιθυμούν.  Υπεύθυνοι για την ανάρτηση, αναδιάταξη, ανανέωση του υλικού είναι ομάδα μαθητών του Δ1.

ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ;

P

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Στατιστικής, που γιορτάζεται στις 20 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Δ΄τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών πραγματοποίησαν έρευνα με θέμα «ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ;». Χωρισμένοι σε ομάδες  ρώτησαν όλους τους μαθητές του σχολείου μας εάν γνωρίζουν τι είναι η Κλιματική Αλλαγή. Στις μικρές τάξεις οι μαθητές  δεν γνωρίζουν, ούτε καν έχουν ακούσει για την Κλιματική Αλλαγή. Όσο προχωρούμε στις μεγαλύτερες τάξεις, είναι πολύ λιγότεροι οι μαθητές που δεν γνωρίζουν για την Κλιματική Αλλαγή.

E

Έτσι οι μικροί ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι  οι εκδηλώσεις ενημέρωσης που προγραμματίζουν θα πρέπει να είναι στραμμένες περισσότερο στους μικρούς μαθητές του Σχολείου μας, ενώ στους μεγαλύτερους  θα απευθύνονται με τρόπο που να υπενθυμίζει ή να ενημερώνει για ειδικότερα θέματα που αφορούν την Κλιματική Αλλαγή.

Τα γραφήματα που βλέπετε δημιουργήθηκαν στην τάξη με τη βοήθεια του Excel.

1ος Διαγωνισμός κόμικ “ΜΠΕΣ…ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ!”

Και κλείνοντας τη σχολική χρονιά 2016-17 σας παρουσιάζουμε το Α΄Βραβείο στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό κόμικ με θέμα την Κλιματική Αλλαγή. Το Α΄ βραβείο πήρε η Μαριάννα Καβάζη από το Δ1.

https://www.youtube.com/watch?v=zTh3xOJHWNM

Πατήστε στον σύνδεσμο για να δείτε ολόκληρο το κόμικ.

310720172910

Eco Festival

230520172700230520172696230520172695

Φέτος στο Ecο Festival παρουσιάσαμε τρισδιάστατα πολυόμινα, το παιχνίδι “πεντόμινα” και το παιχνίδι “τετρόμινα” φτιαγμένα από άδεια κουτιά γάλακτος. Μαθηματικά παιχνίδια κάλυψης επιπέδου δηλαδή, φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από υλικά ανακύκλωσης. Οι επισκέπτες-μαθητές προσπαθούσαν να φτιάξουν ένα μεγάλο τετράγωνο ή ορθογώνιο χρησιμοποιώντας ένα είδος πολυόμινων, χωρίς να αφήνουν κενά.

Το Δ1 ασχολήθηκε κυρίως με τα πεντόμινα. Κάθε πεντόμινο κατασκευάστηκε από πέντε κουτάκια γάλακτος κολλημένα μεταξύ τους με διάφορους τρόπους.
Το Γ2, με το οποίο εργαστήκαμε μαζί, ασχολήθηκε κυρίως με τα τετρόμινα. Κάθε τετρόμινο φτιάχτηκε με τέσσερα κουτάκια γάλακτος κολλημένα με διαφορετικούς τρόπους μεταξύ τους. Στα τετρόμινα στηρίζεται το γνωστό παιχνίδι τέτρις.
Η συμμετοχή μας στο φετινό EcoFestival ήταν για άλλη μια φορά μια αξέχαστη εμπειρία.

Αν υπήρχε η Κερκίνη την εποχή του Αριστοτέλη…

Συνδυάζοντας το πρόγραμμά μας για τον Αριστοτέλη, με το πρόγραμμα για την Κλιματική Αλλαγή, οι μαθητές έγραψαν θεατρικά κείμενα, στοιχεία από τα οποία συντέθηκαν και δημιουργήθηκε το θεατρικό δρώμενο “Αν υπήρχε η Κερκίνη την εποχή του Αριστοτέλη…”. Ο Αριστοτέλης, μαζί με τον βοτανολόγο Θεόφραστο μελέτησαν και κατέγραψαν με λεπτομέρειες, είδη της χλωρίδας και της πανίδας στην Καλλονή της Λέσβου.
Αν υπήρχε η Κερκίνη στην εποχή τους, με τέτοια βιοποικιλότητα που διαθέτει, σίγουρα θα προκαλούσε το ενδιαφέρον του ακούραστου Αριστοτέλη. Τι θα κατέγραφε λοιπόν ο Αριστοτέλης στην Κερκίνη, εάν η λίμνη υπήρχε στην εποχή του; Το θεατρικό μας δίνει τη δική του απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα.
Τι γνώμη θα είχε ο Αριστοτέλης για την κλιματική αλλαγή;
Πώς απειλείται η βιοποικιλότητα  από την κλιματική αλλαγή;
Αυτά είναι ερωτήματα με τα οποία ασχοληθήκαμε στα πλαίσια του προγράμματος για την Κλιματική Αλλαγή

Μαθητών Επιχειρείν-Πράσινες επιχειρήσεις

Εικόνα1111111AC    99

Τέταρτη χρονιά φέτος για το Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας στο σχολείο μας.
Φέτος με καμάρι σας γνωρίζουμε ότι οι μαθητές της Δ1 τάξης έστησαν τέσσερις εικονικές επιχειρήσεις και τις παρουσίασαν στο Επιμελητήριο Σερρών στα πλαίσια του “Μαθητών Επιχειρείν”, που διοργανώνεται από το ΚΕΣΥΠ και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Σερρών. Τα παιδιά πήραν Βραβείο Πρωτοτυπίας για τις επιχειρήσεις τους.
Και οι τέσσερις επιχειρήσεις είχαν την οικολογική τους διάσταση, με αποτέλεσμα να μπορούν να χαρακτηριστούν ως “πράσινες”
Οι εικονικές επιχειρήσεις ήταν:
Foxies: δωράκια με θέμα την αλεπού
Η αλεπού προτείνεται να ενταχθεί στα προστατευόμενα είδη
Απόλυτα ανακυκλώσιμες συσκευασίες

Dogs’ friends: ολοκληρωμένη φροντίδα σκύλων
Με προμηθευτές από την τοπική αγορά-όχι εισαγόμενα προϊόντα- χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση για μεταφορές

Ήλιος: χειροποίητα κοσμήματα με πρωτότυπα υλικά
Και τα κοσμήματα και οι συσκευασίες 100% ανακυκλώσιμα
Προμηθευτές υλικών και δημιουργοί από την τοπική αγορά, χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση για μεταφορές
Θέματα των κοσμημάτων από τη φύση

Ξεναγοί Σερρών: “πράσινες” τουριστικές διαδρομές στο νομό Σερρών
Επιλογή προορισμών με ήπια τουριστική ανάπτυξη π. χ. Κερκίνη
Συνεργασία με ξενώνες και εστιατόρια που διακρίνονται για την περιβαλλοντική ευαισθησία τους
Σεβασμός στο περιβάλλον – ταξιδεύουμε, αλλά προστατεύουμε!

Ο Λέων της Αμφίπολης στην Κερκίνη

Εδώ μπορείτε να δείτε το δεύτερο βίντεο που κάναμε με τη βοήθεια και εθελοντών της τοπικής unesco. Ο Λέων της Αμφίπολης γίνεται ξεναγός και ξεναγεί μαζί με τους μαθητές του Δ1 του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, κάθε υποψήφιο επισκέπτη της Κερκίνης. Τονίζεται η βιοποικιλότητα στη περιοχή και ενθαρρύνεται η ήπια τουριστική ανάπτυξη. Σε προηγούμενο βίντεο ο Λέων ήταν ξεναγός για την Αμφίπολη, τόπο με αρχαιολογική σημασία, ενώ αυτή τη φορά γίνεται ξεναγός σε έναν χώρο φυσικής ομορφιάς. Η διατήρηση αυτών των τόπων τίθεται σε κίνδυνο από την κλιματική αλλαγή. Η βιοποικιλότητα περιορίζεται και οι αρχαιολογικοί τόποι κινδυνεύουν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Μελέτη αστικού πρασίνου

1

Στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα του κεφαλαίου για το πράσινο στις πόλεις κάναμε μια μικρή έρευνα πεδίου στον χώρο της πλατείας Ελευθερίας. Οδηγός μας ήταν ο κ. Γκιλιμανάκης Απόστολος, γεωπόνος, ο οποίος εξήγησε στα παιδιά τη σημασία του αστικού πρασίνου για την αειφορία και την κλιματική αλλαγή και βοήθησε τα παιδιά, που εργάστηκαν σε ομάδες, να καταγράψουν τα πολυάριθμα είδη φυτών που απαντώνται στην κεντρική πλατεία της πόλης.

4  2

5 3

 

Νανόχηνα – Anser erythropus

040420172601

Ευχαριστούμε την Ορνιθολογική Εταιρία, το ΚΠΕ Ποροΐων και το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων για την εκπαιδευτική εκδρομή γνωριμίας με τη νανόχηνα.

040420172593

Μαζί με το τμήμα του κ. Στέργιου Δομουχτσή και ένα τμήμα του Πειραματικού Σχολείου συμμετείχαμε στα παιχνίδια γνωριμίας με τη νανόχηνα που οργάνωσαν εθελόντριες της Ορνιθολογικής Εταιρίας. Είχαμε επιπλέον την ευκαιρία να παρατηρήσουμε πουλιά στο φυσικό τους περιβάλλον με κυάλια. Μια αξέχαστη εμπειρία! Στην τάξη διαβάσαμε το παραμύθι με τη νανόχηνα και αποφασίσαμε να βάλουμε τα δυνατά μας μετά τις διακοπές του Πάσχα να ολοκληρώσουμε το βιντεάκι για τη νανόχηνα, με την τεχνική καρέ-καρέ που έχουμε ξεκινήσει.

040420172602 040420172604

040420172600 040420172595