Τα τραγούδια μας για την Κλιματική Αλλαγή! – Songs about climate change

Στα πλαίσια του προγράμματος του Σχολείου μας για την κλιματική αλλαγή, οι μαθητές της Δ΄τάξης δημιούργησαν τέσσερα τραγούδια τα οποία παρουσιάστηκαν στον φετινό Μαθητόκοσμο.

Αλλαγή Κλιματική! Προσοχή! Προσοχή!

Η γη μας, ο πλανήτης μας!

Εμένα με νοιάζει!

Νανοχηνομανούλα

Οι στίχοι των τραγουδιών γράφτηκαν στην τάξη, στο μάθημα της Γλώσσας. Η μουσική στο δεύτερο και στο τέταρτο τραγούδι γράφτηκε από την κ. Χαρά Ηλία, δασκάλα Αγγλικών στο σχολείο μας και στα άλλα δύο από τον κ. Φάνη Ασβεστά, δάσκαλο Μουσικής στο σχολείο μας, ο οποίος επιμελήθηκε και την παρουσίαση των τραγουδιών. Μουσικές ιδέες και συμβολή στα βίντεο που συνόδευαν τα τραγούδια είχαμε και από τον μαθητή της Στ2, Δημήτρη Μονόχειρ και τους μαθητές  Ηλία και Νικόλα Σαφούρη. Κρουστά έπαιξε ο Νικόλας Χατζηγρηγορίου.

Στα αρχεία ήχου που βρίσκονται πιο πάνω μπορείτε να ακούσετε τις δημιουργίες των μαθητών!

SerrXtreme – Η «πράσινη» αθλητοτουριστική μας επιχείρηση


                                            serrXtreme – power point

serrXtreme – δείτε τη διαφήμιση

Η Δ1 τάξη του σχολείου μας  πήρε μέρος στον Διαγωνισμό «Μαθητών Επιχειρείν»  στον οποίο γίνεται παρουσίαση εικονικών επιχειρηματικών δράσεων. Οι παρουσιάσεις των μαθητικών επιχειρήσεων έγιναν στο Επιμελητήριο Σερρών. Συνολικά πήραν μέρος 7 δημοτικά Σχολεία από τον νομό μας. Το σχολείο μας συμμετείχε με την πράσινη αθλητοτουριστική επιχείρηση SerrXtreme, που όπως δείχνει και το όνομά της προωθεί τα ασυνήθιστα σπορ στον νομό Σερρών, φροντίζοντας για το περιβάλλον, με ενδιαφέρον για την αειφορία. Για να πάρετε μια γεύση από τη δουλειά των μαθητών μπορείτε να δείτε την παρουσίαση για την SerrXtreme.  Επίσης μπορείτε να δείτε την διαφήμιση της επιχείρησης. Η επιχείρηση προτείνει άθληση στη φύση με σεβασμό στο περιβάλλον.

Η Κλιματική Αλλαγή στο Νεπάλ

Το σχολείο Mount Valley από την Palpa του Νεπάλ,  με το οποίο συνεργαζόμαστε σχετικά με θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μας έστειλε αυτή την παρουσίαση, που είναι σχετική με την κλιματική αλλαγή. Η παρουσίαση αυτή υπογράφεται από την οργάνωση Practical Action, η οποία προτείνει την χρήση της τεχνολογίας για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η γη και ο κόσμος. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να κατεβάσετε και να δείτε την παρουσίαση:  nepal

2ος Διαγωνισμός Κόμικ για την Κλιματική Αλλαγή

Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι πραγματοποιήθηκε φέτος ο 2ος Διαγωνισμός Κόμικ για την Κλιματική Αλλαγή με περισσότερες συμμετοχές απ’  ό,τι πέρυσι. Το Α΄ Βραβείο πήρε η Ελένη Νιζάμη από την Γ΄τάξη και το Β΄Βραβείο η Κατερίνα Αρβανιτοπούλου από την Δ΄τάξη. Εύγε σε όλους τους συμμετέχοντες! Τα βραβευμένα κόμικς θα τα μετατρέψουμε σε βίντεο και θα τα ανεβάσουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου για να μπορούν να τα δουν όλοι οι μαθητές. Οι συμμετοχές του Διαγωνισμού βρίσκονται αναρτημένες στην εφημερίδα τοίχου που έχουμε στον διάδρομο του 2ου ορόφου για να μπορούν όλοι να τα διαβάσουν.

Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Η 22η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Νερού. Οι μαθητές της Δ τάξης έκαναν μικρές εργασίες για τον περιορισμό της σπατάλης του νερού, που αποτελεί ζωτικό πόρο για την επιβίωση των ανθρώπων.

Οι 17 στόχοι στο τοπικό ραδιόφωνο ΕΡΤ Σερρών

Στα πλαίσια του προγράμματος  «Δρόμοι επικοινωνίας και ενημέρωσης» και της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου -13 Φεβρουαρίου- η Δ΄τάξη επισκέφθηκε τον ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ Σερρών. Οι μαθητές παρουσίασαν ζωντανά στον αέρα τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης της Unesco και μίλησαν για θέματα με τα οποία έχουν ασχοληθεί από την αρχή της χρονιάς, για θέματα με τα οποία ασχολούνται τώρα και γι’ αυτά που σχεδιάζουν για το μέλλον. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κλιματική αλλαγή, στον στόχο δηλαδή 13  και στον στόχο 5 απ’ όπου και το φετινό θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου σχετικά με την παρουσίαση των σπορ στα ΜΜΕ και ειδικότερα την μη ύπαρξη γυναικών παρουσιαστριών σε αθλητικές διοργανώσεις.

 

Μπες… στο κλίμα!

Μετά την έρευνα που πραγματοποίησαν οι μαθητές της τάξης μας για το αν γνωρίζουν ή όχι οι μαθητές του σχολείου μας για την κλιματική αλλαγή, και επειδή τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μικρότεροι μαθητές δεν γνωρίζουν τίποτε σχετικά με το θέμα, προτάθηκε, προετοιμάστηκε και πραγματοποιήθηκε μια θεατρική δράση ενημέρωσης. Πρωταγωνιστεί η Γη η οποία απειλείται από το διοξείδιο του άνθρακα, το μεθάνιο, τα νιτρικά. Η ηλιακή ακτινοβολία εγκλωβίζεται από τα αέρια του φαινομένου του θερμοκηπίου και η Γη υπερθερμαίνεται. Τη λύση φέρνει το οξυγόνο που προτείνει χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, μείωση της σπατάλης ενέργειας, μείωση της καύσης πετρελαίου-κάρβουνου, προστασία και επέκταση των δασικών εκτάσεων.

 

Εφημερίδα τοίχου «Μπες… στο Κλίμα!»

Μαζί με τη θεατροποιημένη δράση για τους μικρούς μαθητές του σχολείου μας,  οι μαθητές του Δ1 ετοίμασαν μια εφημερίδα τοίχου για τους μεγαλύτερους μαθητές του σχολείου. Ο τίτλος της εφημερίδας είναι «Μπες… στο κλίμα!» και απευθύνεται στους μαθητές των Δ΄Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων. Στον χώρο της εφημερίδας μπορούν να αναρτούν άρθρα και φωτογραφίες σχετικά με την κλιματική αλλαγή, όσοι μαθητές επιθυμούν.  Υπεύθυνοι για την ανάρτηση, αναδιάταξη, ανανέωση του υλικού είναι ομάδα μαθητών του Δ1.

ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ;

P

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Στατιστικής, που γιορτάζεται στις 20 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Δ΄τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών πραγματοποίησαν έρευνα με θέμα «ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ;». Χωρισμένοι σε ομάδες  ρώτησαν όλους τους μαθητές του σχολείου μας εάν γνωρίζουν τι είναι η Κλιματική Αλλαγή. Στις μικρές τάξεις οι μαθητές  δεν γνωρίζουν, ούτε καν έχουν ακούσει για την Κλιματική Αλλαγή. Όσο προχωρούμε στις μεγαλύτερες τάξεις, είναι πολύ λιγότεροι οι μαθητές που δεν γνωρίζουν για την Κλιματική Αλλαγή.

E

Έτσι οι μικροί ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι  οι εκδηλώσεις ενημέρωσης που προγραμματίζουν θα πρέπει να είναι στραμμένες περισσότερο στους μικρούς μαθητές του Σχολείου μας, ενώ στους μεγαλύτερους  θα απευθύνονται με τρόπο που να υπενθυμίζει ή να ενημερώνει για ειδικότερα θέματα που αφορούν την Κλιματική Αλλαγή.

Τα γραφήματα που βλέπετε δημιουργήθηκαν στην τάξη με τη βοήθεια του Excel.