2016 02 1013.02.56

“Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, 

ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα”

Νίκος Καζαντζάκης

Η εποχή του χειμώνα στη δεύτερη αίθουσα του νηπιαγωγείου

Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά τη μανούλα και ζωγράφο Βάσω Λιούμη  για όλη τη χαρά, για  την εποχή που φέτος δεν ανταμώσαμε…

Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί

2016 02 1512.29.38


Γ… όπως Γαλακτοκομικά!

Γάλα, βούτυρο, τυράκι, έτσι ψηλώνει το παιδάκι…

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, πλούσια σε ασβέστιο, υδατάνθρακες, φώσφορο και πρωτεΐνες, παρέχουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας, και βοηθούν τόσο στην ανάπτυξη των οστών και την καλή υγεία των δοντιών, όσο στο δέρμα και στο μεταβολισμό του ανθρώπου.
Στο Νηπιαγωγείο μάθαμε για  την ομάδα των γαλακτοκομικών προϊόντων με τη βοήθεια της αγελάδας “Μπέλας” μέσα, κυρίως, από γευσιγνωστικές δραστηριότητες! Στόχος να γνωρίσουν τα παιδιά τα γαλακτοκομικά προϊόντα, με βιωματικό τρόπο και να εκτιμήσουν τη διατροφική τους αξία.
Ζητήσαμε τη βοήθεια των γονέων, για να έρθουν όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα στην τάξη και να τα δοκιμάσουμε.  Γράψαμε  κι ένα γράμμα!
Οι μαμάδες και οι μπαμπάδες, όπως  θα δείτε, ενθουσιάστηκαν και έστειλαν  πολλά και διαφορετικά γαλακτοκομικά!
Γάλα γιαούρτι, βουτυράκι, αλλά και πολλά συνοδευτικά…που όλα μαζί ενώθηκαν και έφτιαξαν ένα απολαυστικό πρωινό. 
Μάλιστα, η μανούλα της Ελένης έψησε το προηγούμενο βράδυ, για κάθε ένα παιδί, πεντανόστιμα σπιτικά ψωμάκια, ζυμωμένα με κέφι και πολλή αγάπη που ήρθαν μέσα σε ένα πανέρι με τη συνοδεία κλαδιού αμυγδαλιάς…
και μετά από επιμονή μας, δέχτηκε να φωτογραφηθεί μαζί μας! 
Ήρθαν επίσης, εξαιρετικό μέλι και πολλές, διαφορετικές, σπιτικές μαρμελάδες από πολλές μαμάδες και μπαμπάδες!
Τέλος, εκείνη τη μέρα ήρθαν ο “κύριοςΤυράκης”, η “κυρία Βουτυρούλα” και η “κυρία Γαλατούλα”, αυτοσχέδιες χαρτοκούκλες από το Βαγγέλη και τη μαμά του!
Κυρίες και κύριοι, έτοιμοι για πρωινό!
Οι βοηθοί της τάξης βάζουν τις μαγειρικές ποδιές και ετοιμάζονται…
τα τυράκια κόβονται, ανακατεύονται για να δοκιμάσουμε απ΄όλα… 
το βουτυράκι απλώνεται…
Το παραδοσιακό γιαούρτι από ντόπιο παραγωγό, έγινε ανάρπαστο!

Και το τραπέζι του πρωινού σε κάθε τμήμα στρώθηκε, ανάλογα με τις προτιμήσεις των παιδιών..

Στο δεύτερο τμήμα, το γάλα ήρθε πρώτο στις προτιμήσεις των παιδιών και το γεύτηκαν όλα μαζί, μια μεγάλη παρέα!

Στρώθηκαν τα χειροποίητα σουπλά και η ομάδα απόλαυσε το πρωινό της!
Τα μπουκάλια με το γάλα άδειασαν σε χρόνο ρεκόρ!
Το “παρεΐστικο” πρωινό έφερε μεγάλη χαρά στα παιδιά!

Τα δοκιμάσαμε και τα μοιραστήκαμε όλα κι ήταν πολύ ωραία!
Πιο πολύ μας άρεσε που όλοι οι φίλοι ήταν πολύ χαρούμενοι!

και οι  μικρές κοιλίτσες γέμισαν κι έγιναν στρουμπουλές πολύ!

Και κάπως έτσι ήρθαν και οι συλλαβές, για να ενωθούν και να δημιουργήσουν νόστιμες λέξεις, σερβιρισμένες στο πιάτο!

ή στο χαρτί αν προτιμάτε!






Για το τέλος, τα παιδιά έπαιξαν κουκλοθέατρο με τον “κύριο Τυράκη” τη “Γαλατούλα” και τη “Βουτυρούλα”  και δημιούργησαν μικρές αυτοσχέδιες ιστορίες για τους φίλους τους.

Ο καθένας είχε και μια διαφορετική ιστορία να διηγηθεί! Οι ιστορίες αγάπης όμως…ήταν οι δημοφιλέστερες και οπωσδήποτε με  happy end!

Ήταν ένα υπέροχο, σπιτικό, νόστιμο πρωινό που τα παιδιά είχαν τη χαρά να μοιραστούν  με τους φίλους μας!
  Ευχαριστούμε όλους εσάς, μαμάδες και μπαμπάδες, όλους τους γονείς που συμμερίστηκαν τον ενθουσιασμό μας και υποστήριξαν και αυτή τη νόστιμη προσπάθεια!

Κάπου εδώ, η Μπέλα σας αποχαιρετά και υπόσχεται να ξανάρθει για νέες μαγειρικές εμπειρίες και γνώσεις!

2016 02 0807.54.44

Μια καλαμωτή από το Σύλλογο Γονέων!




Μια υπέροχη ξύλινη καλαμωτή τοποθετήθηκε αυτές τις μέρες στο συρμάτινο
πλέγμα που συνορεύει η αυλή του Νηπιαγωγείου με αυτή του όμορου 7ου
Δημοτικού Σχολείου, με στόχο να υπάρξει μερικός διαχωρισμός  του αύλειου χώρου των δύο σχολείων και
βελτίωση της ποιότητας του  προαυλισμού
των παιδιών. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μετά από σύμφωνη γνώμη και των δύο
σχολικών μονάδων και με προσωπική φροντίδα του Προέδρου του κ. Παναγιώτη Μπίμπα και του
Γεν.Γραμματέα κ. Πάρη Τσιριγώτη,
προέβη στην αγορά της καλαμωτής,  η οποία
κάλυψε το σύνολο της περίφραξης της αυλής μας.
 Όλοι εμείς, οι εκπαιδευτικοί και τα
παιδιά  του 7ου Νηπιαγωγείου
Παλλήνης, σας ευχαριστούμε για την αμέριστη συμπαράστασή σας στις προσπάθειες για
την επίλυση των προβλημάτων του Νηπιαγωγείου και τη συνεχή συμβολή σας στη
βελτίωση των συνθηκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τον κ.
Πάρη Τσιριγώτη και τον κ. Σταύρο Οικονομόπουλο,
που αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο
και φροντίδα, για την τοποθέτηση της καλαμωτής στο χώρο.

 Η συνεχής και αδιάκοπη βοήθειά τους
σε κάθε ανάγκη του Νηπιαγωγείου μας, είναι πολύ συγκινητική για εμάς. 
2016 01 2911.44.17

Λ… όπως Λαχανικά!  

ή αλλιώς μια πεντανόστιμη σαλάτα λαχανικών!



Την παρασκευή, 29 Ιανουαρίου ξημέρωσε η μέρα των λαχανικών!
Οι προετοιμασίες είχαν γίνει από νωρίς με τη βοήθεια των γονέων και κάθε παιδί είχε μαζί του το αγαπημένο του λαχανικό! Στόχος αυτής της ενότητας του προγράμματος “Διατροφή” ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά την πολύτιμη ομάδα των λαχανικών και να μοιραστούν ένα σπιτικό, νόστιμο, υγιεινό γεύμα που θα προετοιμαστεί, εξολοκλήρου, στο σχολείο!

Όλα τα παιδιά έφεραν το αγαπημένο τους λαχανικό και περίμεναν τη σειρά τους για να το μοιραστούν στη μεγάλη μπολιέρα!
Οι βοηθοί πήραν θέση πίσω από τον πάγκο εργασίας, με τις ποδιές τους και τα σύνεργα εργασίας (μπολ, κουτάλες, πιάτα, πιρούνια, φωτογραφίες λαχανικών)
Με τη σειρά παρουσιάστηκαν ένα, ένα τα λαχανικά που θα έμπαιναν στη μεγάλη μπολιέρα. Πρώτο πήρε θέση το πράσινο μαρούλι….
 και ακολούθησαν με τη σειρά τα υπόλοιπα: ντομάτα, αγγουράκι, καρότο,   
όλα πλυμένα και καθαρισμένα με τη μεγάλη βοήθεια της κυρίας Αντιγόνης!
Από τις τελευταίες μπήκαν και οι πιπεριές!!!!
και τέλος, η  νόστιμη πατατούλα, βρασμένη!
Ώρα για ανακάτεμα και νοστίμισμα!
ΤΑΡΑΤΑΤΑ!!! Κυρίες και κύριοι, σας παρουσιάζουμε την πιο νόστιμη σαλάτα με λογιών λογιών λαχανικά, αρωματισμένη με φρέσκια ρίγανη από τον κήπο του νηπιαγωγείου μας, που νοστίμισε με αλάτι Μεσολογγίου και αρωματικά βότανα Κρήτης και με  βιολογικό Θεσσαλικό αγουρέλαιο… 

 Παρακαλούμε πάρτε θέσεις… Οι βοηθοί σερβίρουν εντός του επόμενου λεπτού! Η σαλάτα συνοδεύτηκε με ψωμάκι από τον κοντινό φούρνο για τις απαραίτητες “βουτιές”!

Ο ενθουσιασμός μεγάλος… για μικρούς και για μεγάλους!

Η τάξη μοσχομύρισε φρεσκάδα και βιταμίνες και σίγουρα έφαγαν κάτι παραπάνω, ακόμη και οι πιο δύσκολοι “πελάτες” του μαγαζιού!

Για τους λάτρεις των λαχανικών, τα πρώτα πιάτα άδειασαν γρήγορα!

Για την ακρίβεια, δεν έμεινε ούτε λάδι…
Μικροί μάγειρες…, ενθουσιασμένοι σε ….μεγάλες εμπειρίες!
Δύο παραμύθια που παίζουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη του θέματος της Διατροφής είναι “Ο πρίγκηπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω” του Γιώργου Σακελλαρίδη, εκδ.Ελληνικά Γράμματα και η διασκευή του παραμυθιού “Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή” που υπάρχει στο βιβλίο: “Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία” το οποίο εκδόθηκε απ’ το  Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας.
Τα παιδιά του β΄τμήματος επεξεργάστηκαν το δεύτερο παραμύθι, το διάβασαν και το δραματοποίησαν. Σε δεύτερη φάση επέλεξαν να ζωγραφίσουν 4 σκηνές: Στην 1η αποτύπωσαν τον παππού Ροδαλό να μιλά για την αξία των φρούτων και των λαχανικών, στη 2η την επίσκεψη του κ. Ωχρού που κέρναγε μόνο γλειφιτζούρια και καραμέλες με συνέπεια να τους αρρωστήσει όλους,  στην 3η όπου τα παιδιά ανέβηκαν στο βουνό, προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια από τον παππού Ροδαλό και τέλος, την αποκατάσταση της ηρεμίας στο χωριό με την εφαρμογή της μαγικής συνταγής…
Επίσης, τα παιδιά έπαιξαν με τα γράμματα και τις λέξεις και έφτιαξαν την πρώτη λίστα με…ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
Το πρώτο παραμύθι θα γίνει θεατρικό δρώμενο και κάπως έτσι θα αποχαιρετίσουμε την ομάδα των υγιεινών Λαχανικών για να πάμε στην επόμενη ομάδα τροφίμων.
Για την ώρα, αν σας ανοίξαμε την όρεξη…φτιάξτε κι εσείς μια πολύχρωμη αγγουρο-ντοματο-πιπερο-μαρουλο-καροτο-πατατο-(…)σαλάτα! Είναι  πανεύκολη και πολύ, πολύ, πολύ ΥΓΙΕΙΝΗ!
p1 1
7ο 
Νηπιαγωγείο  Παλλήνης

25/01/2016
 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕ ΤΟ…
 


Αγαπημένοι
μας γονείς, κρύο… καιρός για
καλή διατροφή!

·        
Φάκελος: Υγιεινή
διατροφή και διατροφικές συνήθειες (συνέχεια)!

ü  Λ…όπως λαχανικά!
Τα
λαχανικά είναι μια άλλη σπουδαία ομάδα τροφών, που, μαζί με τα φρούτα ενισχύουν
το ανοσοποιητικό μας σύστημα, καθώς εμπεριέχουν πληθώρα βιταμινών και
ιχνοστοιχείων. Θρεπτικά και πολύτιμα για τον οργανισμό, τα λαχανικά χαρίζουν υγεία και ευεξία. Είναι από τις λίγες τροφές που συσσωρεύουν τόσες ευεργετικές ιδιότητες και έχουν αδιαμφισβήτητα σημαντική διατροφική αξία. 
Στο νηπιαγωγείο μαθαίνουμε για τη
σπουδαιότητα των λαχανικών στη διατροφή μας  και την Παρασκευή 29/1 ετοιμάζουμε
μια πολύχρωμη σαλάτα με τα λαχανικά που αγαπάμε περισσότερο: ΚΑΡΟΤΟ, ΠΑΤΑΤΑ (βρασμένη), ΝΤΟΜΑΤΙΝΙΑ, ΑΓΓΟΥΡΙ!

Παράλληλα,
συζητάμε για την εποχή του χειμώνα, τις καιρικές συνθήκες, αλλά και τον κύκλο
του νερού, συνδυάζοντας το κεφαλαίο γράμμα Λ των  λαχανικών με ένα ψηλό βουνό, στο οποίο ζει ο
χιονάνθρωπος του αγαπημένου συγγραφέα Μάνου Κοντολέων («Ο χιονάνθρωπος που δεν
ήθελε να λιώσει» Ανθολόγιο Νηπιαγωγείου). 


ü  Μικροί μάγειρες έτοιμοι;
Σήμερα
και αύριο, μέσα στην τσαντούλα του παιδιού σας, σε έντυπο γράμμα, θα βρείτε το
λαχανικό που προτιμάει να φέρει στο σχολείο την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου, για τη μεγάλη σαλάτα λαχανικών που
ετοιμάζουμε! Τα λαχανικά θα είναι πλυμένα και σε μικρή ποσότητα, καθώς τα
παιδιά θα τα φέρουν ανά ομάδες. Με λίγο λαδάκι, αλάτι και βότανα θα γευτούν μια
νόστιμη μαγειρική προσπάθεια!!!

·    Οι
Τρεις Άγιοι των Γραμμάτων και  o Άγιος Τρύφωνας

Οι Τρεις Ιεράρχες,
προστάτες των γραμμάτων, γιορτάζουν κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου. Το
νηπιαγωγείο,  τιμάει τη μνήμη τους με
αναφορά στη ζωή και το έργο τους, την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου, σε συνδυασμό και
με τον εορτασμό του Πολιούχου Αγίου της πόλης μας Αγίου Τρύφωνα, που εορτάζει τη
Δευτέρα
1 Φεβρουαρίου. Την ημέρα αυτή τα σχολεία της πόλης μας δεν θα λειτουργήσουν.

·   Κοπή Βασιλόπιτας στο Νηπιαγωγείο!


Η καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιτας στο νηπιαγωγείο μας προγραμματίζεται να γίνει μέχρι και την επόμενη εβδομάδα, με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων, που ετοιμάζει τα δύο δωράκια για τους τυχερούς μαθητές μας.
Χρειαζόμαστε τη βοήθεια από δύο μανούλες που επιθυμούν να προσφέρουν από μία βασιλόπιτα για κάθε τμήμα του νηπιαγωγείου μας. Παρακαλούμε αν έχετε το χρόνο και τη διάθεση, επικοινωνήστε μαζί μας. Οι δύο πρώτες εθελόντριες ….κερδίζουν!!!!



Τέλος, αν επιθυμείτε να ενημερωθείτε για την πρόοδο του παιδιού σας, η κ. Αντιγόνη θα δεχτεί γονείς την Πέμπτη, 28/1 το πρωί, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία και η κ. Ειρήνη, την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου: Τρίτη, 2/2, Τετάρτη 3/2 και Παρασκευή 5/2, ώρες 12:15-13:30, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία επίσης.



Σας ευχαριστούμε!

Από τη Νηπιαγωγείο



IMG 1453374489162 V



Κουκλοθεατροϊστορίες!

 

Ο Πιπίνος….έρχεται στο νηπιαγωγείο μας!

Υπαίθρια Βιβλιοθήκη στο 7ο Νηπιαγωγείο Παλλήνης

έρχεται με την άνοιξη….




Η δράση “ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-διαβάζω ΟΙΚΟ-λογικά” στήθηκε με μεράκι,αγάπη και φαντασία τη σχολική χρονιά 2013-14 και συνέχισε σταθερά τη λειτουργία της, στο πλαίσιο καινοτόμου Περιβαλλοντικού Προγράμματος και προγράμματος Φιλαναγνωσίας! 
Καθημερινά, χρωμάτιζε διαφορετικά το
χρόνο των παιδιών στην αυλή, δίνοντάς τους τη δυνατότητα, τις ηλιόλουστες
μέρες, να μπορούν να έρχονται σε επαφή με βιβλία και να εμπλέκονται σε
πρωτότυπες δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε εξωτερικό δημιουργικό χώρο την ώρα
του διαλείμματος. Τα δύο αυτά χρόνια στο φιλόξενο χώρο της υποδεχτήκαμε και
ξαφνιάσαμε ευχάριστα συγγραφείς παιδικών βιβλίων, τον κ. Βαγγέλη Ηλιόπουλο και
την κ. Φραντζέσκα Πετράκη Αλεξοπούλου και περάσαμε υπέροχες στιγμές μαζί τους,
αγκαλιά με τα βιβλία και τους ήχους της φύσης και των πουλιών.
 Φέτος, περιμένουμε
να πάρει τη θέση που της αξίζει στο μικρό μας κήπο, καθώς με τη μετακίνηση του
Νηπιαγωγείου μας σε νέο χώρο στέγασης, οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου
Παλλήνης,  καταβάλλουν προσπάθεια μετακίνησής της  στην νέα
μας αυλή.

 Το  πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας, στο οποίο εντάχθηκε  η ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, υλοποιήθηκε αρχικά τη σχολική χρονιά 2013-2014, από τις νηπιαγωγούς Σακκά Αγγελική και Ραϊσάκη Ειρήνη  και παρουσιάζεται συνοπτικά εδώ: ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΙΚΟΛΟ-ΓΙΚΑ!

Η Μουσική στο βίντεο είναι απόσπασμα από |”Το βαλς των χαμένων ονείρων” Μάνος Χατζιδάκις 
(περισσότερα…)

2016 01 1814.12.21

Υπόθεση Υγιεινή Διατροφή

φ! όπως φρούτα…
φρούτα και χρώματα!  

είναι: μαθηματικά (αντιστοίχιση)!

και συνεργασία!

το φρούτο που πολλοί αγαπάμε, είναι το κεράσι!

 μα και το ζουμερό πορτοκάλι!
φρούτα και λέξεις (γλώσσα)!

 φρούτα και παιχνίδι! ψηφίζω κίτρινο!κι εμείς το πράσινο!

Φρούτα και υγεία και χαρούμενη ζωή!

 
 με δροσερή πορτοκαλάδα στην τάξη!

 Γιάμι, γιάμι!!!

 Δοκίμασες το σαγκουίνι του Βαγγέλη;

 στην υγειά μας φίλε μου!

πάνω σ’ ένα πορτοκαλί τραπέζι, πίνω μια πορτοκαλί πορτοκαλάδα!

Έργα τέχνης με πλαστελίνη!

2016 01 1814.11.40

Υπόθεση Υγιεινή διατροφή!


Γιατί τρώω;

Μήπως για να γίνω όπως ο μπαμπάς;

ή επειδή πεινάω…

  

 Μαθαίνουμε παίζοντας όλοι μαζί στην αυλή με την ομάδα της “δρω”
αλλά και “μαγειρεύοντας” φαγητά στην τάξη!
για την πυραμίδα της διατροφής!
 Καλή μας όρεξη!