20160331 085428

Παραμύθια στο δάσος
Ουπς! Κοκκινοσκουφίτσα!

Ο λύκος, ζει στο δάσος! Είναι πρωταγωνιστής και ήρωας πολλών παιδικών βιβλίων και παραμυθιών και ήταν ο επίτιμος καλεσμένος στο Νηπιαγωγείο μας για την εβδομάδα που μόλις τελείωσε, εβδομάδα γιορτής για το Παιδικό Βιβλίο! Ο Απρίλης είναι μήνας γιορτής για τα βιβλία! Η γιορτή ξεκινάει στις 2 Απριλίου, Ημέρα Γενεθλίων του παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και κορυφώνεται στις 23 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου!


Ας πούμε παραμύθια αλλιώς! Το γνωστό παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας και του λύκου γίνεται άνω κάτω όταν στη μέση μπαίνει ένας δαιμόνιος ρεπόρτερ ο Φάνης ο Μπούφος που προσπαθεί να λύσει τα μυστήρια του δάσους!  Γιατί η κοκκινοσκουφίτσα δεν άκουσε τις συμβουλές της μαμάς και ξεστράτισε στο δάσος;  Τί γύρευε ο κυνηγός  στ’ αλήθεια στο σπίτι της γιαγιάς στο δάσος; Ήταν τελικά τόσο κακός ο λύκος; Όλα αυτά στο παραμύθι της Μαρίνας Γιώτη, “Σκουφοκοκκινίτσα” εκδόσεις Διόπτρα, που μας έφερε στην τάξη ο Βαγγέλης Ματαράγκας!

Το παραμύθι της Σκουφοκοκκινίτσας βγήκε πρώτο σε ψήφους για ανάγνωση!
 Μες το δάσος περπατώ! Τριγυρνώ και τραγουδώ..

  Λύκε, Λύκε είσαι εδώ;

 Όταν η Κοκκινοσκουφίτσα βγήκε βόλτα στο δάσος...

 και συνάντησε τον Λύκο!

Γράμμα στο Λύκο! 

 Λύκε, έλα να παίξουμε αγώνες με εμπόδια!

 Ουπς! Κοκκινοσκουφίτσα! 

 Ένα αλλιώτικο κουκλοθέατρο…σκιών!
 κατά τη διάρκειά του, όλη η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας έγινε άνω κάτω, 
 βγήκαν έξω όλες οι λέξεις…
 και ήρθαν υπέροχες μουσικές, 
 Μας μάγεψε στ’ αλήθεια με την πρωτοτυπία του!
Κοκκινοσκουφίτσες σε σελιδοδείκτες για τη Γιορτή του Παιδικού βιβλίου! 
μαζί κι αγαπημένοι ήρωες και  βιβλία του Λύκου που ήρθαν στην τάξη μας!
Αούουουουου!!!!Τελικά ο Λύκος είναι…καλός!

20160324 095653

Η Ελλάδα των μικρών παιδιών!

Σχολική Γιορτή 2016 για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

“Ασπρογάλανο πανί” 

Γαλάτεια Σουρέλη 

Ανθολόγιο Νηπιαγωγείου 1992

Μιλούσανε δυο νεράιδες. 
-τί σημαία να δώσουμε σ’ αυτή τη χώρα; είπαν κι έδειξαν την Ελλάδα.
– Ας ρωτήσουμε την ίδια είπε η μία. 
-Ας ρωτήσουμε συμφώνησε κι η άλλη.

Βρήκαν την Ελλάδα να λούζεται σε μια καταγάλανη θάλασσα και να στεγνώνει κάτω από έναν ολόλαμπρο ήλιο.

Κυρά, κυρά αρχόντισσα, κυρά μας παινεμένη, Ελλάδα δοξασμένη, 
τί χρώμα θέλεις να’ χει η σημαία σου; 

Να ρωτήσω τα παιδιά μου, είπε η Ελλάδα.

Τα μισά παιδιά της ζούσαν στη στεριά, 

παιδεύονταν με τη γη 

και τα βουνά.

Κυρά, κυρά αρχόντισσα, κυρά μας παινεμένη, Ελλάδα δοξασμένη, σκληρός ο τόπος. Και η δουλειά σκληρή. Μα άσπρα περιστέρια οι ψυχές μας. Γι αυτό άσπρη, ολόασπρη τη θέμε τη σημαία μας.

Τα έγραψε τα λόγια αυτά σε χρυσόδετο τεφτέρι η Ελλάδα.

Ας πάω τώρα να ρωτήσω και τ’ άλλα μου παιδιά,
 τα παιδιά της θάλασσας, είπε η Ελλάδα.


Τα βρήκε να παλεύουν με τα δίχτυα. 

Να τα τραβούν με κόπο, γιατί ήταν γιομάτα απ΄ ασημένια λαχταριστά ψάρια.


Κυρά, κυρά αρχόντισσα, κυρά μας παινεμένη, Ελλάδα δοξασμένη, εμάς οι ψυχές μας είναι δοσμένες στο γαλανό νερό.

Τούτη η θάλασσα η μεγάλη, που μας δίνει χαρά και ζωή, 
θέλουμε να χωρέσει στη σημαία μας.
Τα γραψε και τούτα τα λόγια η Ελλάδα σε χρυσόδετο τεφτέρι και το δωσε, το τεφτέρι στις νεράιδες.
-έτσι να γίνει, είπαν εκείνες. 
Και τότε μέσα από την αφρισμένη θάλασσα βγήκε τ’ ασπρογάλανο πανί κι απλώθηκε σε ουρανό και γη. Κείνη την ώρα ο ήλιος άστραψε, έσκυψε, φίλησε το πανί και το φίλημά του έγινε ένας ολόχρυσος σταυρός.

Η σημαία μας, είπε η Ελλάδα. Η σημαία για τα παιδιά της στεριάς, για τα παιδιά της θάλασσας.

Η Ελλάδα μέσα από τα μικρά χεράκια!

Ασπρογάλανη με το σταυρό στη μέση


 Ψάξε για τα γράμματά της

 και φτιάξε τ’ όνομά της!
 Έπειτα, βάλε την βαθιά μες την καρδιά σου…

γίνε κι εσύ ο ήρωάς της…. 


Για την έμπνευση:

Μαλαματένια λόγια 

Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου 
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος 

prosfiges

    Αλληλεγγύη στους Πρόσφυγες

Για άλλη μια φορά
η ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών και των γονέων και η αλληλεγγύη τους στους Πρόσφυγες φάνηκε με τη μεγάλη προσφορά
όλων των οικογενειών του σχολείου μας που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία του
Συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε Ανατ. Αττικής «Αλέξανδρος Δελμούζος» και στο κάλεσμά του για συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης αυτή την εβδομάδα! Τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης συγκεντρώθηκαν στο όμορο 7ο Δημοτικό Σχολείο για να παραδοθούν ομαδικά στους διοργανωτές της πρωτοβουλίας. Το μήνυμα που δώσαμε είναι πολύ σπουδαίο! Συγχαρητήρια σε όλους!

Μοιραζόμαστε μαζί
σας ένα συγκινητικό βίντεο της
Actionaid εδώ, όπου μας θυμίζει την
ελληνική προσφυγιά του 1922 και ότι
«Πρόσφυγας θα μπορούσε να είναι ο
καθένας μας»….
Document page 001

Βραβείο Ελληνικού Τμήματος IBBY 2016 του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου για την ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ του Νηπιαγωγείου μας!


H δράση ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΙΚΟ-λογικά”,  που υλοποιήθηκε από το 2013-2015 από τις Νηπιαγωγούς
του σχολείου μας, με μεράκι και φαντασία, στο πλαίσιο Περιβαλλοντικού Προγράμματος και Προγράμματος Φιλαναγνωσίας, βραβεύτηκε από το Ελληνικό Τμήμα
ΙΒΒΥ ΤΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ με το βραβείο «Κούλα Κουλουμπή», το οποίο αποδίδεται σε εν ενεργεία
νηπιαγωγό ή παιδαγωγό, ο οποίος εισάγει με τους πιο ευφάνταστους τρόπους τα
παιδιά της προσχολικής ηλικίας στον κόσμο του παιδικού βιβλίου για το 2016, αναγνωρίζοντας την
έμπρακτη και αποτελεσματική συμβολή τους στην προώθηση της παιδικής λογοτεχνίας.

Είναι μεγάλη η τιμή και η περηφάνια μας και ακόμη
μεγαλύτερη η  χαρά μας και σας προσκαλούμε στην
απονομή του βραβείου που θα πραγματοποιηθεί στην ετήσια
γιορτή του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού
Βιβλίου, το Σάββατο 2 Απριλίου 2016
στην Τεχνόπολη, Γκάζι



        Πράσινοι πρωταθλητές 2016 της WWF Ελλάς 

Συμμετέχουμε κι εμείς!


Το νηπιαγωγείο μας δήλωσε συμμετοχή
σε έναν ακόμη πρωτότυπο διαγωνισμό της WWF Ελλάς για σχολεία και καλούμαστε γονείς και εκπαιδευτικοί να
καταγράψουμε με τα κινητά μας τις περιοχές πρασίνου που γνωρίζουμε στην πόλη μας
και όχι μόνο. Δείτε εδώ. Η διαδικασία, όπως θα διαβάσετε
στο σύνδεσμο, είναι πολύ απλή. Θα πρέπει να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε στα
κινητά  σας την εφαρμογή WWFGreenspaces  (πατήστε πάνω στο σύνδεσμο). Αφού
εγκαταστήσετε την εφαρμογή, θα πρέπει να κάνετε signin.
Όλοι οι συμμετέχοντες από το σχολείο μας θα πρέπει να συνδεθούν στην εφαρμογή
με τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης. Για το σχολείο μας, οι κωδικοί πρόσβασης
είναι οι εξής:
Password: 7nippallin

Ελάτε
όλοι μαζί, περιπατητές, ποδηλάτες, φίλοι της φύσης και όχι μόνο, να  καταγράψουμε όσο περισσότερους χώρους
πρασίνου μπορούμε! Αφιερώστε λίγο χρόνο για να δείτε πως λειτουργεί η εφαρμογή εδώ, για να δείτε τρίλεπτο βίντεο με τις οδηγίες χρήσης
και τις δυνατότητες της εφαρμογής. Την επόμενη φορά που θα βγείτε βόλτα στο
πάρκο της γειτονιάς ή εκεί που ανακαλύψατε λίγο πράσινο, καταγράψτε το! 
2016 03 0909.47.29

Στις μεγάλες Αποκριές! 

Μ’ ένα Καράβι γεμάτο ναύτες, κεφάτους Ινδιάνους και Πειρατές!

Μ’ ένα καράβι χάρτινο. γεμάτο ναύτες, κεφάτους, Ινδιάνους

 και  Πειρατές…
 Σηκώνουμε άγκυρα μέσα στην τάξη μας…

υπάρχουν θέσεις, αν θέλεις, πολλές!

Άντε να λύσουμε…να ξεκινήσουμε! 

να τα ξεχάσουμε όλα εδώ!

Στη συντροφιά μας να έρχεται ο άνεμος…

να μας σφυρίζει τραγούδια πολλά!

ένα καράβι χάρτινο… λύνει τους κάβους κι απλώνει πανιά!

αφήνει πίσω στραβά και παράλογα, σηκώνει άγκυρα για μακριά! 

θα αγκαλιαζόμαστε πάνω στη θάλασσα!
 θα βγαίνει ο ήλιος να κάνει βουτιές!

Ο Ινδιάνος θα λέει “τους ξεφύγαμε”!
 κι εμείς θα ψάχνουμε για άλλες στεριές! 

 για πολύτιμους, μοναδικούς θησαυρούς! 

στο κυνήγι του γρίφου και του μυστηρίου

 και στο παιχνίδι της χαράς και της ξενοιασιάς!

Είχαμε σύμμαχό μας τις βουτιές στη φαντασία …
και το Σύλλογο Γονέων, που ήταν ευγενικός χορηγός μιας ώρας παιχνιδιού με την κλόουν “Ζαχαρούλα” και δροσιστικών χυμών!
Εμείς τα παιδιά σας!!! Ευχαριστούμε πολύ!!!!
Τί; Όχι μόνο να κοιτάτε;
 Εμπρός λοιπόν! Μασκαρευτείτε! Τώρα που μπορείτε! 
και… ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!
Στίχοι: Αλέξανδρος Δήμας

Μουσική: Αλέξανδρος Δήμας
Πρώτη εκτέλεση: Βασίλης Παπακωνσταντίνου

2016 03 0310.52.52252822529
Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο!
Μια μεγάλη παρέα γίναμε όλοι μαζί, την Τσικνοπέμπτη 3 Μαρτίου, γνωρίζοντας την ομάδα των κρεάτων, τσικνίζοντας και δοκιμάζοντας διάφορα πεντανόστιμα κρεατομεζεδάκια, και όχι μόνο, που ετοίμασαν υπέροχες μαμάδες και μπαμπάδες με κέφι, όρεξη και φαντασία!  

Κεφτεδάκια, σουβλάκια, κοτομπουκιές, κρεατοπιτάκια και άλλα, όλα νοστιμισμένα με αγάπη και φροντίδα, κατέφθασαν το πρωί της ημέρας.

Τα παιδιά τα απόλαυσαν σε ένα διαφορετικό πικ νικ στην αυλή…

όπου στήθηκε η μεγάλη τάβλα και ανταμώθηκαν φίλοι γνώριμοι κι αγαπημένοι, Στο τέλος της ημέρας μια υπέροχη γαλατόπιτα κι ένας σοκολατένιος κορμός μας γλύκαναν διαφορετικά!

Κι επειδή φαγητό χωρίς χορό δεν γίνεται…..χορέψαμε παραδοσιακά αποκριάτικα τραγούδια, από τους “καλογέρους με το πιπέρι”…

έως το γνωστό γάμο του “Χαραλάμπη”…

και το αγαπημένο μας Γαϊτανάκι!

 

Ευχαριστούμε από καρδιάς το μπαμπά της Ιωάννας κ. Δημοσθένη Ρουμελιώτη που με την ιδιότητα του μάγειρα και με πολλή….υπομονή, μας έψησε τα παραδοσιακά χειροποίητα λουκάνικα! Όπως μας υποσχέθηκε τη Σαρακοστή θα μαγειρέψουμε μαζί και μια παραδοσιακή φασολάδα!!!
 
Ευχαριστούμε επίσης, όλες τις υπέροχες μαμάδες και τους μπαμπάδες που βοήθησαν με το κέφι, το μεράκι τους και την αγάπη τους.
Μέχρι τότε που θε να’ρθει των οσπρίων η γιορτή…
 Ευχόμαστε Καλές Αποκριές!!!

2016 03 0211.20.17

Γη! Το σπίτι όλων μας…
Έντομα και δεινόσαυροι!

Η κυρία Χαλαζούλα, επιστήμων μέγας και τρανός, από την ομάδα Ταξιδιώτες –

Science Voyagers επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, με τα σύνεργα και τα επιστημονικά εργαλεία της.

 Μας έμαθε πολλά και σπουδαία πράγματα, όπως για παράδειγμα ότι η γη μας δεν είναι ακριβώς στρογγυλή, αλλά μοιάζει λιγάκι σαν… ένα αυγό!!!
Ναι, καλά ακούσατε! Έχει μανδύα και εσωτερικό, γεμάτο θησαυρούς! Εδώ τα τρία πολύτιμα “ορυκτάκια” της γης παίζουν παιχνίδι μετά μουσικής!

Στο κέντρο της γης υπάρχουν, πετρώματα, ορυκτά και μαγνήτες! Αυτοί βοηθούν την πυξίδα να μας δείχνει το δρόμο…
Πριν πολλά χρόνια στη γη ζούσαν οι δεινόσαυροι, κάποιοι φυτοφάγοι και τεράστιοι, άλλοι σαρκοφάγοι, μικρόσωμοι και παμπόνηροι!
 Αγριωποί καθώς ήταν, συχνά έκαναν επίθεση ο ένας στον άλλο.
Κάποτε όμως η γη πάγωσε, την κρύα εκείνη εποχή των παγετώνων και οι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν από τη γη μας!
Στο κέντρο της γη υπάρχει καυτή  λάβα! Ένα ηφαίστειο στην τάξη μας ήταν αυτό που πολύ μας ενθουσίασε! Πείραμα εντυπωσιακό!

 Ας γνωρίσουμε τον κόσμο των εντόμων, μέσα από ένα μεγεθυντικό φακό!
Ο προ, προ, προ, προ, προ, προ παππούς τους ήταν ένας τρωγλοδύτης, εγκλωβισμένος μέσα σε ένα απολίθωμα! Τότε που η στεριά ήταν στη θάλασσα και το ανάποδο…

Τα έντομα και τα άλλα μικροσκοπικά πλάσματα, όλα χρήσιμα στη μεγάλη αλυσίδα της ζωής, κινδυνεύουν από την καταστροφή του περιβάλλοντος και από τη μόλυνση της γης! 

 Στην αυλή και τον κήπο μας ανακαλύψαμε πολλές πέτρες και υλικά της γης!
Τα παιδιά τα παρατήρησαν και τα τοποθέτησαν στη σειρά!

Από τη γνώση και τον ενθουσιασμό, στο παιχνίδι  και την ανακάλυψη της ζωής!

Μικροί παρατηρητές, σε αυθόρμητες δραστηριότητες!

“Στην ακροθαλασσιά ατέλειωτων κόσμων παίζουν τα παιδιά”
Rabindranath Tagore ( 1861-1941 , Ινδός λογοτέχνης, Νόμπελ 1913)

2016 02 2212.49.29

Παραμύθια από κλωστή….

και μια νοικοκυρά υφάντρα!

Με την πολύ όμορφη απόδοση από το “θΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΟ”, τα παιδιά παρακολούθησαν τη μουσική παράσταση: Μαλαματένιος αργαλειός και φιλντισένιο χτένι”, μια παράσταση με λαϊκά παραμύθια και τραγούδια για τον αργαλειό και το αδράχτι. Κάπως έτσι μπήκε στο νηπιαγωγείο η αράχνη, ένα από τα μικροσκοπικά πλάσματα της φύσης, φίλη του γεωσκώληκα και των δέντρων, μα και των ανθρώπων. Σύμφωνα με τη Μυθολογία η αράχνη κάποτε ήταν κοπέλα, φημισμένη υφάντρια, αντάξια της θεάς Αθηνάς, από την οποία έμαθε αυτή την τέχνη. Δυστυχώς, κάποτε καυχήθηκε και συναγωνίστηκε τη θεά, φτιάχνοντας αντάξιο υφαντό στον αργαλειό της. Τιμωρήθηκε και μεταμορφώθηκε σε πλάσμα μικροσκοπικό, που υφαίνει ατελείωτα, αλλά με μοναδικό τρόπο τον ιστό της.
Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη…



Ο Αλέξανδρος με τη λύρα του, μπήκε στην τάξη και μας ξεσήκωσε, παραμύθι για ν’ ακούσουμε.


Το λαϊκό παραμύθι της κλωστής και του αδραχτιού, 


Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένα κοριτσάκι, όμορφο και χαριτωμένο…
 Την τρίτη νύχτα από τη γέννησή του,  
ήρθαν οι μοίρες…
 Με υφάδι, παραδοσιακά τραγούδια του αργαλειού και νανουρίσματα,


αλλά και  παιχνίδια,

τα παιδιά άκουσαν λαϊκά ακούσματα και γνώρισαν την παραδοσιακή τέχνη του αργαλειού,
  ύφαναν με το σώμα τους,
 την αρχή ενός χαλιού,


και ταξίδεψαν με τη μουσική και με φαντασία που δεν έχει τέλος…
 Έμαθαν, έτσι, όλα τα μυστικά

 του στημονιού και του παραμυθιού!
  κι ύστερα έμεινε η χαρά του παιχνιδιού!


Οι αράχνες ήρθαν στις τάξεις μας, πολύχρωμες και στρουμπουλές, 

μαζί με τον αργαλειό, που μας ενθουσίασε!

Η ιδέα για την κατασκευή από σφουγγάρι και σύρμα πίπας είναι εμπνευσμένη από έργο ανακυκλώσιμης τέχνης, από το Μουσείο Βορρέ.
Η μικρή αράχνη με κόπο τον ιστό της υφαίνει…
και πράγματα πολλά στην τρελοπαρέα μαθαίνει!

2016 02 1512.51.26

Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης

Συμμετοχή στην τρίμηνη περιβαλλοντική δράση “Στέλνω μήνυμα, αναλαμβάνω Δράση”

Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης,   επιβράβευσε όλα τα σχολεία που έλαβαν μέρος στην τρίμηνη δράση της: “Στέλνω μήνυμα, αναλαμβάνω δράση”.
 Για τη συμμετοχή του 7ου Νηπιαγωγείου Παλλήνης σ’ αυτή  την περιβαλλοντική δράση,  μας απέστειλε έπαινο και δύο βιβλία οικολογικού περιεχομένου για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. 
Εμείς με τη σειρά μας, τους ευχαριστούμε θερμά για την συνεισφορά τους στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών και συνεχίζουμε να είμαστε αρωγοί μαζί τους, για ένα καλύτερο κόσμο!
 Μπορούμε! Τα παιδιά μας τον αξίζουν.

Στο σχολείο μας η συγκεκριμένη περιβαλλοντική δράση συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί με το τέλος της σχολικής χρονιάς, ενώ προγραμματίζονται  περιβαλλοντικές δραστηριότητες, με τη συμμετοχή και των γονέων, που αφορούν στις προτάσεις που ήρθαν στο σχολείο…