“Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”

Σε συνέχεια της εκδήλωσης ενδιαφέροντος σας για την παρακολούθηση της διημερίδας “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το τελικό πρόγραμμα της διημερίδας είναι διαθέσιμο εδώ

Οδηγίες για να παρακολουθήσετε την διημερίδα:

Η ημερίδα θα αναμεταδίδεται ζωντανά μέσω του youtube μέσω των παρακάτω συνδέσμων

Κύρια Αίθουσα (30/5 & 31/05) κάντε κλικ εδώ.

Για την Αίθουσα 1 των παράλληλων συνεδριών (31/05)  κάντε κλικ εδώ.

Για την Αίθουσα 2 των παράλληλων συνεδριών (31/05) κάντε κλικ εδώ.

Ερωτήσεις προς τους εισηγητές

Κατά την διάρκεια της διημερίδας θα έχετε την δυνατότητα να υποβάλλετε ερωτήσεις στους εισηγητές. Ο σύνδεσμος για την υποβολή των ερωτήσεων θα είναι διαθέσιμος κάτω από το παράθυρο της ζωντανής ροής της διημερίδας.

Μελετώντας τους Σεισμούς μέσω του Σχολικού Δικτύου Σεισμογράφων

Μελετώντας τους Σεισμούς μέσω του Σχολικού Δικτύου Σεισμογράφων

Η  ΑΠΑΝΤΗΣΗ των ερωτημάτων ΣΤΗ ΘΕΣΗ 47 min.

 

Τα ερωτήματά μου προς τον  διευθυντή Ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών, σεισμολόγο Γεράσιμο Χουλιάρα :

1. Τα δεδομένα ενός σεισμού κατανέμονται στο χώρο.

α. Υπάρχει κατηγορία δεδομένων που μεταβάλλονται στον χρόνο κατά την διάρκεια ενός σεισμού ; Όπως για παράδειγμα η μεταβολή της θερμοκρασίας σε μια περιοχή ;

β. Το SWARM μπορεί να επεξεργαστεί τέτοια δεδομένα ; Άμεσα ή έμμεσα από διαφορετικά στοιχεία του προβλήματος.

2. Επειδή η πρόβλεψη ενός σεισμού είναι πάντα ένα επίκαιρο θέμα σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης.

Η εφαρμογή SWARM και η κάθε εφαρμογή η οποία εύκολα  πλέον περιγράφει μια σύνθετη πραγματικότητα όπως η θέση, τις μεταβολές του μαγνητικού πεδίου, της θερμοκρασίας,..,

εάν δεχθούμε ως λογική τη μέθοδο ΒΑΝ της δεκαετίας του ΄80 που χρησιμοποιεί τα παραπάνω στοιχεία, γιατί δεν έχουμε έγκυρες δυνατότητες πρόβλεψης σεισμών ; Οι λόγοι είναι προφανείς.

Αυτό γιατί η βάση δεδομένων , αλληλοσυσχετιζόμενων μεγεθών σήμερα είναι ευκολότερα να αξιοποιηθούν από υπολογιστικά συστήματα όπως το SWARM.

Με εκτίμηση
Αθανάσιος Βαγενάς
Φυσικός

Απολιθώματα στη Δυτική Θεσσαλία

Συλλογή απολιθωμάτων & πετρωμάτων

Περιλαμβάνει θαλάσσια κυρίως απολιθώματα, που προέρχονται στην πλειονότητά τους από τον ορεινό όγκο της βορειοδυτικής Θεσσαλίας – μία μοναδική στο είδος της συλλογή φυσικής ιστορίας.

Κυκλοφόρησε πρόσφατα το 2ο τεύχος του πολύ όμορφου περιοδικού «ΦυσηΟραμα», που εκδίδει από τον Ιανουάριο 2016 το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων, στην Καλαμπάκα. Κύριος στόχος της αξιέπαινης αυτής εκδοτικής προσπάθειας είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών, και ιδιαίτερα των νέων, σε θέματα προστασίας του φυσικού (και πολιτισμικού) περιβάλλοντος.
Στη σελίδα «Σχολικό Βήμα» του περιοδικού, φιλοξενείται η πρώτη αναφορά στη νεοσύστατη «Συλλογή απολιθωμάτων και πετρωμάτων» που κοσμεί τη Βιβλιοθήκη του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων.

Απολίθωμα ψαριού. Πευκόφυτο, θέση Στουρναία (υψόμ. 1000μ. περ.).

Απολιθώματα στη Δυτική Θεσσαλία

COVID 19

Οι κορονοϊοί διαθέτουν έναν µεµβρανώδη εξωτερικό φάκελο που περιβάλλει το γονιδίωµα (RNA) του ιού. Το κάθε βίριον (δηλαδή ο όλος ιός) είναι σχήµατος στρογγυλού ή ελλειψοειδούς, συχνά πολυµορφικό, διαµέτρου 50-200 nm (νανοµέτρων). Ο κορονοϊός νέου τύπου έχει διάµετρο 60-140 nm. Μια πρωτεΐνη σε σχήµα ακίδας (spike protein) βρίσκεται στην επιφάνεια του ιού. Ως µια από τις κύριες αντιγονικές πρωτεΐνες του ιού, η πρωτεϊνική αυτή ακίδα είναι η βασική δοµή που χρησιµοποιείται για την ταυτοποίησή του. Επίσης, η πρωτεΐνη του καψιδίου του ιού περιβάλλει το γονιδίωµά του και µπορεί να χρησιµεύσει ως διαγνωστικό αντιγόνο.*

* Το καψίδιο είναι το κυρίως πρωτεϊνικό περίβληµα, το οποίο µε τη σειρά του περιβάλλεται από τον µεµβρανώδη φάκελο. (Σ.τ.Μ.)

Παρακολουθήστε το παρακάτω ppt που μπορούμε να δούμε συγκριτικά τις διαστάσεις του Covid 19.

Γεωλογική ιστορία δυτικής Θεσσαλίας

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :  Γεωγραφία

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ :  Προβολή ταινίας μικρής διάρκειας ( 1 min ) για κάθε μια περιοχή όπως  η Πύλη.

ΣΚΟΠΟΣ : 

  1. Η προβολή ενός γεωλογικού φαινομένου ώστε να αποτελεί πόλο έλξης γενικότερου ενδιαφέροντος  όπως σε σχολεία και πανεπιστήμια.
  2. Πρόκληση ενδιαφέροντος για επίσκεψη σε μια περιοχή και τη δημιουργία αφίσας σε χαρακτηριστική τοποθεσία ως μέσο επικοινωνίας.
  3. Σχολιασμός της σύγχρονης ιστορίας (πολιτισμός) ως εξέλιξη της γεωλογικής.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

  1. Ανάδειξη μιας περιοχής όπου υπάρχουν έντονα   γεωλογικά γεγονότα όπως η ορογένεση λόγω σύγκρουσης των λιθοσφαιρικών  πλακών.
  2. Οι άξονες ανάπτυξης είναι κοινωνικό -οικονομικοί λόγω  προβολής  μιας περιοχής και  επισκεψιμότητας  περισσοτέρων ανθρώπων σε αυτή.
  3. Ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των ομάδων εργασίας.
  4. Καταγραφή και δημιουργία ενημερωτικού εντύπου που θα διανεμηθεί στους τοπικούς φορείς, και στα σχολεία.

Σύγκρουση λιθοσφαιρικών πλακών στην Πύλη – Τρικάλων.

Ιζηματογενή πετρώματα στην Πόρτα Παναγιά.

Ανάδειξη της γεωλογικής ιστορίας στην Πύλη – Τρικάλων.