Το Νέο Εικονικό Μουσείο Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας ετοιμάζεται….

vpalmΜε αφορμή την παρουσίασή τους στη Βραδιά του Ερευνητή στο ΕΜΠ, ανακάλυψα την ομάδα έργου e-palm.

Το έργο e-ΠαλΜ έχει στόχο τη δημιουργία του Εικονικού Μουσείου Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας! Οι επισκέπτες μέσω της εφαρμογής θα μπορούν με τη χρήση ενός απλού υπολογιστή ή tablet να περιηγηθούν διαδικτυακά σε όλο το μουσείο και να λάβουν χρήσιμες επιστημονικές πληροφορίες για τα εκθέματά του!

Η ομάδα του έργου e-ΠαλΜ δουλεύει συστηματικά εδώ και μήνες για να αναπτύξει την πλατφόρμα για το Νέο Εικονικό Μουσείο Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας και να δημιουργήσει το ψηφιακό υλικό που θα είναι διαθέσιμο σε αυτήν. Τις τελευταίες εβδομάδες αφού τελείωσε η ανάπτυξη των επιμέρους εφαρμογών της και η ψηφιοποίηση του επιστημονικού υλικού, η ομάδα δουλεύει στην ανάρτηση του επιστημονικού υλικού. Στο βίντεο που ετοιμάσαμε μπορείτε να πάρετε μία πρώτη γεύση του νέου Εικονικού Μουσείου Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας με το περιεχόμενο που έχει ανέβει μέχρι αυτή τη στιγμή.

 

«Λέμε ΝΑΙ στις γλώσσες» – Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2023

EDL banner 2022

Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, στις 26 Σεπτεμβρίου, καθιερώθηκε με απόφαση της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe), στις 6 Δεκεμβρίου 2001, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML/CELV) είναι Οργανισμός του Συμβουλίου της Ευρώπης, αρμόδιος για θέματα γλωσσικής και ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στα κράτη-μέλη του, στα οποία συγκαταλέγεται και η Ελλάδα, η οποία είναι ιδρυτικό μέλος του.

Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Πρόσκληση στον Εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2023)

language tree EL

Γλωσσικά Κουίζ

Για να γιορτάσουμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών προτείνουμε ένα κουίζ που σας δίνει την ευκαιρία να τεστάρετε τη γνώση σας σε μια γλώσσα της ηπείρου μας.

Πόσους γλωσσοδέτες μπορείς να πεις σωστά σε τρεις (03) γλώσσες, σε ένα λεπτό; (Δοκιμασία)

Επιπλέον υλικό σε προηγούμενη ανάρτηση

 

Μουσείο Τηλεπικοινωνιών ομίλου ΟΤΕ

Μια εξαιρετική επίσκεψη για σχολεία και οικογένειες με μικρά και μεγαλύτερα παιδιά!

μουσειο.τηλεπικοινωνιων

Κάθε χρόνο οργανώνονται εκπαιδευτικά προγράμματα στο χώρο του Μουσείου στη Νέα  Κηφισιά. Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών περιλαμβάνει και εικονική περιήγηση!

Από τις αρχαίες Φρυκτωρίες έως τους δορυφόρους και τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα, θα περιηγηθείτε στην Ιστορία της Επικοινωνίας. Δίκτυα επικοινωνίας με φωτιά και νερό, το ποδήλατο του τηλεγραφικού διανομέα, τηλέφωνα με μανιβέλα, ένας τηλεφωνικός θάλαμος Bauhaus, φωτογραφίες απονομής Νόμπελ, αλλά και ένα τηλεοπτικό studio της δεκαετίας του ’60 αποκαλύπτονται μπροστά σας με λέξεις, ήχο και εικόνα!

Με μάτια και αυτιά ανοιχτά υποδεχτείτε το μήνυμα!

Back to school 2023 από το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Μέσα από σχέδια μαθημάτων, κουίζ, βίντεο, αφίσες και άλλες διαδικτυακές δραστηριότητες μαθητές κάθε ηλικίας επιμορφώνονται και υιοθετούν έναν κώδικα αξιών που θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τους αναδυόμενους κινδύνους από τη χρήση της τεχνολογίας.

 

Back to school 2023 – Παιδιά Δημοτικού 5-8

5 8

Back to school 2023 – Παιδιά Δημοτικού 9-12

Σελίδα Δραστηριοτήτων Back to School 2023: Για μεγάλα παιδιά Δημοτικού

9 12

Τα Μυστήρια του Μηχανισμού των Αντικυθήρων στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων ανασύρθηκε από το βυθό της Μεσογείου πριν από 122 χρόνια και ακόμη και σήμερα με τα μυστικά του και την πολύπλοκη δομή και λειτουργία του συναρπάζει επιστήμονες πολλών ειδικοτήτων και όχι μόνο.
Ο Μηχανισμός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που κάθε επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρατηρήσει και να θαυμάσει από κοντά. Σκοπός της ψηφιακής αυτής εφαρμογής είναι να προσπαθήσεις και εσύ να μελετήσεις και να ανακαλύψεις τα μυστήρια του Μηχανισμού επιλέγοντας μια ή και περισσότερες από τις παρακάτω επιστημονικές ειδικότητες.

αντικυθηρα

Διαδικτυακές Εκπαιδευτικές Δράσεις στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

draseis 1024x665 1Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο εγκαινιάζει μία ενότητα με εκπαιδευτικό υλικό και δραστηριότητες για τους μικρούς μας φίλους και όχι μόνο. Στόχος είναι οι μικροί διαδικτυακοί επισκέπτες μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, να γνωρίσουν τα εκθέματα του Μουσείου και να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους ενεργοποιώντας την φαντασία τους και αναπτύσσοντας την δημιουργικότητα τους. Δίνεται έμφαση σε κατασκευές με απλά υλικά που μπορούν τα παιδιά να φτιάξουν μόνα τους στο σπίτι.

Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν:
Α) Δραστηριότητες εξερεύνησης (παιχνίδια αναζήτησης ή κρυμμένου θησαυρού, αινίγματα-γρίφους), αφηγήσεις παραμυθιών κλπ.
Β) Εικαστικές δραστηριότητες (ζωγραφική, κατασκευές, χειροτεχνίες) με κατασκευή έργου τέχνης εμπνευσμένου από έκθεμα του Μουσείου. Τα εικαστικά έργα των παιδιών θα αναρτώνται σε ειδικό πεδίο στην ιστοσελίδα του μουσείου.

Καλωσορίζουμε τα χελιδόνια της Άνοιξης

Μυθοπαίγνια

Μάσκα Μέδουσας

Σειρήνα

Πήγασος

Γρίφος

 

Βιβλία για την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας

Ως εκπαιδευτικός Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο, αντιλήφθηκα πως οι μαθητές και μαθήτριες ενθουσιάζονται όταν η θεωρητική προσέγγιση σημαντικών θεμάτων που αφορούν τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών και του διαδικτύου, συνοδεύεται από ένα βιβλίο, μια ψηφιακή αφήγηση και ψηφιακές δραστηριότητες.

Το πρώτο βιβλίο που εισήγαγα στην εκπαιδευτική διαδικασία για την επικοινωνία της ασφαλούς χρήσης των οθονών και του διαδικτύου, ήταν “Η Φάρμα του Διαδικτύου“, της Βερόνικας Σαμαρά και του Γιώργου Κορμά, το 2011. Πολλά βιβλία ακολούθησαν (ψηφιακά και έντυπα) και ποικίλες δραστηριότητες δημιουργήθηκαν με web2 (ψηφιακά) εργαλεία, που προσπαθούν να οδηγήσουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη σωστή χρήση των οθονών και την ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου. Εξαιρετική συμβολή προς αυτή την κατεύθυνση παρέχει η λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και των ψηφιακών αφηγήσεων που διαθέτει, καθώς και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Ας προωθήσουμε την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας
με βιβλία που σχετίζονται με την Πληροφορική,
τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών και του διαδικτύου:

ezgif books

Ο Ντίκι στον μαγικό κόσμο του Διαδικτύου! – Παναγιώτα Χατζηττοφή

Ο Σίφης ο Ποντικός και το διαδίκτυο – Κάρμεν Ρουγγέρη (Αφήγηση)

Η φάρμα του διαδικτύου – Σαμαρά Βερόνικα & Κορμάς Γεώργιος

Ένα πουλί… στην πρίζα! – Λήδα Βαρβαρούση

Ο κύριος Μπου …σερφάρει – Τασούλα Τσιλιμένη

Ο Θέμης σερφάρει στο διαδίκτυο – Λίλιαν Μήτρου

Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας! – Τσακίρη Παπαθανασίου Λητώ

Ο Μπεν και η μαγική οθόνη – Σφακιανάκης Μάνος & Αθανασίου Βέρα

Ο Μπεν και το cyberbullying – Σφακιανάκης Μάνος & Αθανασίου Βέρα

Η ιστορία ενός νεαρού gamer – Μαρούλα Κλιάφα

Χριστουγεννιάτικες ιστορίες ασφαλούς διαδικτύου – Αναστασία Παπαδοπούλου

Μπορείς να αποδράσεις από το εργαστήριο του Δρ.Τομ Cat; – Χρήστος Μαλλιαράκης

Η Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού” από το AMBER Alert

Η Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού , που έχει κυκλοφορήσει στην Ελλάδα από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε συνεργασία με το Amber Alert Europe και έχει στόχο να διδάξει στα παιδιά πώς να προστατεύονται από τον κίνδυνο εξαφάνισης.

γουργουριστη περιπετεια

Στη Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού, ο Λαγός μαζί με τον φίλο του τον Σκαντζόχοιρο ξεκινούν μια περιπέτεια στο δάσος, ψάχνοντας για έναν περίεργο ήχο που μόνο ο Λαγός μπορεί να ακούσει. Στο ταξίδι τους, συναντούν καινούργιους φίλους και βρίσκονται αντιμέτωποι με συναρπαστικές καταστάσεις. Θα μπορέσουν ο Λαγός με τον Σκαντζόχοιρο να ξεδιαλύνουν το μυστήριο του παράξενου ήχου;

Διαβάστε το βιβλίο

Το παραμύθι δημιουργήθηκε από το Amber Alert Europe που πραγματεύεται την ασφαλή συμπεριφορά των παιδιών στο φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο. Το AMBER Alert της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Κέντρο για εξαφανισμένα παιδιά, είναι ένα ίδρυμα που μάχεται να βελτιώσει την προστασία των αγνοούμενων παιδιών καθώς και να αποτρέψει παιδιά από την εξαφάνιση, ενδυναμώνοντάς τα και ευαισθητοποιώντας τα πάνω στο θέμα της εξαφάνισης παιδιών και τις αιτίες που το προκαλούν.

Κάθε χρόνο, 300.000 παιδιά εξαφανίζονται στην Ευρώπη. Προκειμένου να μειωθεί αυτός ο ιλιγγιώδης αριθμός, είναι σημαντικό να καλλιεργήσουμε στα παιδιά από μικρή ηλικία τις δεξιότητες και τη γνώση που χρειάζονται προκειμένου να μένουν ασφαλή.

Με τη Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού, παρέχονται στα παιδιά σημαντικοί εμπειρικοί κανόνες με παιγνιώδη και θετικό τρόπο. Αυτοί οι εμπειρικοί κανόνες βασίζονται σε πέντε συμβουλές από ειδικούς στον τομέα των εξαφανισμένων παιδιών:

  • Πάντα να εμπιστεύεσαι το ένστικτό σου. Εάν κάτι δεν το νιώθεις σωστό, μην το κάνεις.
  • Ποτέ μην πηγαίνεις κάπου μόνος/η. Είναι ασφαλέστερο να είσαι μαζί με άλλους.
  • Μην πηγαίνεις πουθενά με κάποιον/α που δε γνωρίζεις ή που δεν περιμένεις.
  • Ζήτησε από άλλους γονείς βοήθεια, εάν χαθείς.
  • Μάθε να βάζεις σημάδια στον δρόμο. Έτσι, είναι πιο εύκολο να βρεις τον δρόμο της επιστροφής.



Λήψη αρχείου

Αφήγηση του Παραμυθιού

Εικονική & Επαυξημένη Πραγματικότητα AR/VR

Η χρήση της Εικονικής Πραγματικότητας ΕΠ (VR) και της Επαυξημένης Πραγματικότητας ΕπΠ (AR) είναι από τις πιο συναρπαστικές τεχνολογικές εξελίξεις στην εκπαίδευση.

Με την εικονική πραγματικότητα μπορεί ο μαθητής να ζήσει την εμπειρία ενός πραγματικού κόσμου σε ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον ενώ η επαυξημένη πραγματικότητα προβάλει ψηφιακό περιεχόμενο πάνω στον πραγματικό κόσμο.

ar vr mr

Η Εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) (Εικονική Πραγματικότητα) είναι ένα αλληλεπιδραστικό, τρισδιάστατο περιβάλλον, παραγόμενο από υπολογιστή, στο οποίο μπορεί κάποιος να “εμβυθιστεί” [Lanier et al., 1989]. (Εμβύθιση είναι η ψευδαίσθηση που έχει ο χρήστης αναφορικά με την ύπαρξή του μέσα σε ένα εικονικό περιβάλλον [Slater et al., 1994] και πρακτικά προσεγγίζεται ως ο βαθμός στον οποίο το σύστημα ΕΠ επιτυγχάνει να απομονώσει το χρήστη από το φυσικό του περιβάλλον. Για να επιτευχθεί ένας ικανοποιητικός βαθμός εμβύθισης χρησιμοποιούνται εξειδικευμένες συσκευές όπως είναι τα κράνη ΕΠ με ακουστικά και δυνατότητες στερεοσκοπικής προβολής (VR headset), γάντια και ολόσωμες φόρμες. Δεν είναι απαραίτητο, όμως, να γίνεται συνδυαστική χρήση όλων των συσκευών. Συνήθως, ένα κράνος, ή ένα ζευγάρι στερεοσκοπικά γυαλιά (3D Glasses) από μόνα τους είναι ικανά να προσφέρουν λειτουργικό βαθμό απομόνωσης από τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.)

Η Επαυξημένη Πραγματικότητα ΕπΠ (Augmented Reality AR), ( Επαυξημένη Πραγματικότητα) αντίθετα, αντιστρέφει τον παραπάνω ορισμό που βασίζεται στην «εμβύθιση» του χρήστη σε ένα φανταστικό κόσμο, ενσωματώνοντας την πληροφορία που παράγει ο υπολογιστής στον πραγματικό κόσμο του χρήστη. Τα τρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν την επαυξημένη πραγματικότητα είναι τα εξής: Συνδυάζει το πραγματικό και το εικονικό, είναι διαδραστική σε πραγματικό χρόνο, η πληροφορία χωροθετείται στις τρεις διαστάσεις.

Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality – AR) & Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality – VR) στην Εκπαίδευση

Δημιουργία εικόνας AR (blipp) με το πρόγραμμα Blippar

Διαδραστική αφίσα επαυξημένης πραγματικότητας του ΚΠΕ Πεταλούδων

Το Assemblr EDU είναι μια πλατφόρμα που μας επιτρέπει να κάνουμε διαδραστικές, συνεργατικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες μάθησης με 3D & AR. Για την προβολή και δημιουργία αντικειμένων θα χρειαστούμε την εφαρμογή Assembler ή Assemblr EDU. (Μπορούμε να δημιουργήσουμε έργα 3D/AR με τη web έκδοση και με τα apps. Για να προβάλουμε τις εμπειρίες AR θα χρειαστούμε το app για κινητό/τάμπλετ.)

Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας που μπορεί να έχουν χρήση και στην εκπαίδευση: 3d Bear , Arloopa , Quiver, Landscape AR

Πηγή: etwinning seminars

“Σε μια δέσμη φωτός” – Μια ιστορία για τον Άλμπερτ Αϊνστάιν

Μην σταματήσεις ποτέ ν’ αναρωτιέσαι. Η περιέργεια είναι το πρώτο βήμα για την έρευνα“. (Άλμπερτ Αϊνστάιν, από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Συγγραφέας: Jennifer Berne

Εικονογράφηση: Vladimir Radunsky

Εκδόσεις: Καλειδοσκόπιο