Πώς 1 ιστολόγιο 1Κ αναρτήσεων δημιουργείται; Με έναν πολύ απλό τρόπο: μία ανακοίνωση… Πώς το περιβάλλον μας θα γίνει καλύτερο; Πολύ απλά από καθένα άτομο ξεχωριστά κι όλους μαζί συλλογικά!
Το 2012 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών. Είναι μια ευκαιρία για όλους εμάς να συνειδητοποιήσουμε ότι οι Ευρωπαίοι ζουν περισσότερο και παραμένουν πιο υγιείς από ποτέ – και να αξιοποιήσουμε τα οφέλη που μας προσφέρει.
Η ενεργός γήρανση μπορεί να δώσει στη μεταπολεμική γενιά της δημογραφικής έκρηξης και στα αυριανά άτομα μεγαλύτερης ηλικίας τις εξής ευκαιρίες:
να εξακολουθούν να εργάζονται και να μοιράζονται την πείρα τους
να εξακολουθούν να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία
να ζουν όσο το δυνατόν πιο υγιείς και να ικανοποιούν τις επιθυμίες τους.
Σε κοινωνίες όπου ο αριθμός των ηλικιωμένων αυξάνεται συνεχώς, η ενεργός γήρανση αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα για τη διατήρηση της αλληλεγγύης μεταξύ των γενεών.
Η βελτίωση των ευκαιριών για ενεργό γήρανση γενικότερα και για ανεξάρτητη διαβίωση αποτελούν πρόκληση για τους πολιτικούς και τα ενδιαφερόμενα μέρη, καθώς καλούνται να δράσουν σε τομείς τελείως διαφορετικούς όπως η απασχόληση, η υγειονομική περίθαλψη, οι κοινωνικές υπηρεσίες, η επιμόρφωση των ενηλίκων, ο εθελοντισμός, η στέγαση, οι υπηρεσίες ΤΠ και οι μεταφορές.
Το Ευρωπαϊκό Έτος επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες στα ζητήματα αυτά και στους καλύτερους τρόπους αντιμετώπισής τους. Πάνω απ’ όλα όμως επιδιώκει να ενθαρρύνει όλους τους φορείς χάραξης πολιτικής και τα ενδιαφερόμενα μέρη να θέσουν στόχους και να αναλάβουν δράση για την επίτευξή τους. Το 2012 θα πρέπει να περάσει από τα λόγια στην πράξη και να αρχίσει να αποφέρει απτά αποτελέσματα.
Δεδομένου ότι ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας σε πολλά κράτη μέλη συρρικνώνεται (σύμφωνα με την έρευνα Europop 2010 της Eurostat, το 2020 θα αντιστοιχούν σε κάθε εργαζόμενο τρεις συνταξιούχοι), η ζήτηση για άτομα με υψηλή ειδίκευση έως το 2020 προβλέπεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από 16 εκατομμύρια θέσεις απασχόλησης [(Προσφορά και ζήτηση δεξιοτήτων στην Ευρώπη: μεσοπρόθεσμες προβλέψεις έως το 2020 (2010)]. Για να μπορέσει η Ευρώπη να ανταποκριθεί στη ζήτηση αυτή, πρέπει να καλυφθούν οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό – για παράδειγμα μέσω μετακινούμενων επαγγελματιών υψηλής ειδίκευσης από άλλα κράτη μέλη της Ε.Έ.. Οι επαγγελματίες αυτοί μπορεί να αποτελέσουν βασική πηγή ανάπτυξης, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται εύκολα για την κάλυψη θέσεων απασχόλησης, όπου αυτές υπάρχουν. Αυτό απαιτεί να μπορούν να αναγνωρίζονται τα προσόντα τους στην ΕΕ με γρήγορο, απλό και αξιόπιστο τρόπο. Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή ενέκρινε σήμερα πρόταση εκσυγχρονισμού της οδηγίας για τα επαγγελματικά προσόντα (Οδηγία 2005/36/EΚ).
Η πρόταση αυτή αποσκοπεί στην απλούστευση των κανόνων για την κινητικότητα των επαγγελματιών στην ΕΕ χάρη σε μια ευρωπαϊκή επαγγελματική ταυτότητα η οποία θα επιτρέψει την ευκολότερη και ταχύτερη αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, για όλους τους ενδιαφερόμενους επαγγελματικούς κλάδους. Η πρόταση αποσαφηνίζει επίσης το πλαίσιο για τους καταναλωτές, δεδομένου ότι καλεί τα κράτη μέλη να επανεξετάσουν το πεδίο των νομοθετικώς κατοχυρωμένων επαγγελμάτων τους και ότι ανταποκρίνεται στις ανησυχίες του κοινού σχετικά με τις γλωσσικές δεξιότητες και την έλλειψη αποτελεσματικών συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης όσον αφορά επαγγελματικά παραπτώματα, ιδίως στον τομέα της υγείας.
Νέους κανόνες για τη βελτίωση της ασφάλειας και των περιβαλλοντικών επιδόσεων των δίτροχων ενέκρινε στις 5 Δεκεμβρίου η επιτροπή Περιβάλλοντος του ΕΚ, σε μία δύσκολη ψηφοφορία, με περισσότερες από 300 τροπολογίες. Μετά την ψηφοφορία, ο εισηγητής του ΕΚ, Ολλανδός ευρωβουλευτής του ΕΛΚ, Wim van de Camp, δέχθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας. Θα γίνει επιτέλους υποχρεωτικό και για τις μοτοσικλέτες το ABS;
Πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να γίνει υποχρεωτικό για κάθε δίτροχο άνω των 125 κυβικών αλλά εμείς επιμείναμε να πέσει το όριο στα 50 κυβικά. Στην πράξη θα υπάρξουν τρείς κατηγορίες: τα πολύ ελαφρά δίτροχα κάτω των 50 κυβικών στα οποία δεν θα είναι υποχρεωτικό και δύο κατηγορίες στις οποίες θα είναι, μια ενδιάμεση των 50-125 και την κανονική, άνω των 125 κυβικών εκατοστών. Παράλληλα απορρίψαμε την πρόταση της Επιτροπής να επιτραπεί η χρήση συνδυασμένης πέδησης (CBS) αντί του ABS.
Μια άλλη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν να εφοδιασθούν όλα τα (μηχανοκίνητα) δίκυκλα με σύστημα ηλεκτρονικής διάγνωσης (OBD) που προειδοποιεί τον οδηγό για πρόβλημα στη μηχανή του. Είναι κάτι που στηρίξατε;
Πρέπει να διαχωρίσουμε τα διαγνωστικά σύστημα πρώτης γενιάς (OBD 1) που είναι απλά, εύκολο να τοποθετηθούν στη μοτοσικλέτα και θα είναι υποχρεωτικά, από τα συστήματα δεύτερης γενιάς (OBD 2) που απαιτούν σαφώς πιο εξελιγμένη τεχνολογία. Η εισαγωγή των συστημάτων δεύτερης γενιάς ακόμα εξετάζεται και αναμένεται μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι ίδιοι οι κατασκευαστές αντιδρούν έντονα γιατί η εγκατάστασή τους προϋποθέτει πολλές και δαπανηρές τεχνικές τροποποιήσεις. Πρέπει να κινηθούμε προσεκτικά και η εισαγωγή τους δεν προβλέπεται πριν από το 2020.
Προβλέπονται και μέτρα κατά του “πειράγματος” των δικύκλων;
Όχι ακριβώς, Στις περισσότερες περιπτώσεις οι τροποποιήσεις γίνονται σε μηχανές άνω των 125 κ. εκ. και δεν προβλέπεται κάποια ουσιαστική αλλαγή στα ισχύοντα σήμερα. Μιλάμε όμως για νόμιμες τροποποιήσεις όχι καθ’ αυτώ “πείραγμα” της μοτοσικλέτας. Σε κάθε περίπτωση η επίβλεψη θα είναι αρμοδιότητα των κατά τόπους αρχών.
Οι μοτοσικλέτες θα πρέπει επίσης να γίνουν πιο πράσινες… Τι προβλέπεται και από πότε θα ισχύσει;
Κατ’ αρχήν έπρεπε να πάρουμε απόφαση για το λεγόμενο επίπεδο εκπομπών Euro3 για τα μοτοποδήλατα και άλλα μικρά δίκυκλα που είναι εκείνα που ρυπαίνουν περισσότερο.. Από την 1η Ιανουαρίου 2016 θα πρέπει να ακολουθούν τη νόρμα Euro3, όπως ήδη ισχύει για τις μοτοσικλέτες άνω των 125 κ. εκ. οι οποίες θα περάσουν σταδιακά στο αυστηρότερο Euro4 το 2016 για να φθάσουν το Euro7 το 2020.
Ακολουθούν για όλα αυτά διαπραγματεύσεις με τις κυβερνήσεις στο Συμβούλιο. Θα αντιμετωπίσετε προβλήματα;
Γενικά δε νομίζω ότι θα υπάρξουν προβλήματα, με εξαίρεση ίσως την εισαγωγή του ABS στην κατηγορία των 50-125 κ. εκ. Ελπίζω πάντως ότι δεν θα υπάρξει κάποιο αδιέξοδο.
Πηγή: Ευρ. Κοινοβούλιο.
Ορολογία:
ABS: Το σύστημα που φροντίζει να μην μπλοκάρουν οι τροχοί στο φρενάρισμα, κρίσιμο για την ευστάθεια και ασφάλεια όχι μόνο των αυτοκινήτων, που το χρησιμοποιούν περίπου 30 χρόνια τώρα, αλλά και των μοτοσικλετών
Euro1-6 (ευρωπαϊκή νόρμα για τις εκπομπές καυσαερίων): τα θεσμοθετημένα όρια εκπομπών ρύπων, όσο μεγαλύτερος ο αριθμός τόσο χαμηλότερες οι επιτρεπόμενες εκπομπές
OBD1-2 (On-Board Diagnostics): σύστημα που εντοπίζει προβλήματα στη λειτουργία του οχήματος
Το προτεινόμενο ερευνητικό πρόγραμμα της ΕΕ ύψους 80 δισ. ευρώ εστιάζει στη μετατροπή των αποτελεσμάτων της έρευνας σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Το πρόγραμμα για το 2014-20 – γνωστό ως Ορίζοντας 2020 – θα συγκεντρώσει όλα τα επιμέρους ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης της έρευνας και της καινοτομίας σε ενιαίο πλαίσιο. Με τον τρόπο αυτό θα είναι ευκολότερη η μετατροπή των επιστημονικών αποτελεσμάτων σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών και δημιουργούν επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η χρηματοδότηση θα κατανεμηθεί σε τρεις καίριους στόχους ως εξής:
24,6 δισ. ευρώ, για να διατηρήσει η ΕΕ την παγκόσμια πρωτοπορία στον χώρο των επιστημών. Για το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, το οποίο χρηματοδοτεί βασική έρευνα που πραγματοποιούν ορισμένοι από τους επιφανέστερους ευρωπαίους επιστήμονες, προβλέπεται αύξηση του προϋπολογισμού του κατά 77%.
17,9 δισ. ευρώ για να διασφαλιστεί η υπεροχή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στην καινοτομία. Στον στόχο αυτόν περιλαμβάνονται και οι επενδύσεις σε καίριας σημασίας τεχνολογίες καθώς και η βελτίωση της πρόσβασης των μικρών επιχειρήσεων σε χρηματοδότηση.
31,7 δισ. ευρώ για να αντιμετωπιστούν γενικότεροι κοινωνικοί προβληματισμοί στους παρακάτω τομείς:
υγεία, δημογραφική αλλαγή και ευημερία
ασφάλεια τροφίμων, βιώσιμη γεωργία, θαλάσσια και ναυτιλιακή έρευνα και βιο-οικονομία
ασφαλής, καθαρή και αποδοτική ενέργεια
έξυπνες, καθαρές και ενοποιημένες μεταφορές
δράση για το κλίμα, αποδοτικότητα των πόρων και πρώτες ύλες
κοινωνίες ασφαλείς, καινοτόμες και χωρίς αποκλεισμούς
Για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, η Επιτροπή σχεδιάζει την απλούστευση των διαδικασιών εκταμίευσης για τα ερευνητικά έργα που χρηματοδοτεί η ΕΕ, τη μείωση των διαδικασιών που απαιτούνται για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ερευνητικού έργου, την κατάργηση των περιττών επιθεωρήσεων και εσωτερικών ελέγχων, καθώς και τη μείωση του χρόνου που μεσολαβεί μεταξύ της υποβολής πρότασης χρηματοδότησης και της έγκρισής της.
Πολλά από τα κύρια στοιχεία του σημερινού προγράμματος θα συνεχίσουν να ισχύουν, για παράδειγμα, η χρηματοδότηση βασικών τεχνολογιών γενικής εφαρμογής όπως οι νανοτεχνολογίες· οι πρωτοβουλίες για συνεργασία της ακαδημαϊκής κοινότητας, των ερευνητικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων, η διεθνής συνεργασία και η χρηματοδότηση νέων ερευνητών.
Οι προτάσεις θα συζητηθούν από τους αρμόδιους υπουργούς και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας πριν από το τέλος του 2013.
Tο Eυρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (EIT) εντείνει τις προσπάθειές του για την προώθηση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στην ΕΕ με τη δημιουργία έξι νέων διασυνοριακών κόμβων καινοτομίας, γνωστών ως Κοινοτήτων Γνώσης και Καινοτομίας (KΓΚ), το 2014-2020. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χορήγησε προϋπολογισμό 2,8 δισεκατομμυρίων (3,2 δισεκατομμύρια λαμβάνοντας υπόψη τον προβλεπόμενο πληθωρισμό για το 2014-2020) ευρώ στο επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο, ώστε να μπορέσει το EIT να επεκτείνει και να εδραιώσει την ανάπτυξη των ήδη υφιστάμενων ΚΓΚ οι οποίες επικεντρώνονται στην κλιματική αλλαγή, στη βιώσιμη ενέργεια και στις ΤΠΕ.
η Επιτροπή ενέκρινε, επίσης, πρόταση για το «στρατηγικό θεματολόγιο καινοτομίας» του ΕΙT, το οποίο καθορίζει το πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ινστιτούτου για τα επόμενα έτη. Η Επιτροπή αναμένει από αυτό να προσφέρει το έναυσμα για τη δημιουργία έως και 600 νεοϊδρυθέντων εταιρειών και για την κατάρτιση 25 000 φοιτητών και 10 000 διδακτορικών τίτλων σε νέα προγράμματα σπουδών που θα συνδυάζουν άριστα επιστημονικά στοιχεία με ισχυρό πνεύμα επιχειρηματικότητας.
Tο EIT συγκεντρώνει άριστα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα και επιχειρήσεις με στόχο την αντιμετώπιση μεγάλων κοινωνικών προκλήσεων με καινοτόμους τρόπους. Συμπληρώνει άλλες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες εκπαίδευσης και έρευνας και αποτελεί τον πυρήνα του νέου προγράμματος-πλαισίου για την έρευνα και την καινοτομία «Ορίζοντας 2020». Η Επιτροπή σχεδιάζει να δημιουργήσει τις νέες ΚΓΚ σε δύο στάδια.
Η πρώτη ομάδα, που θα συγκροτηθεί το 2014, θα έχει τα ακόλουθα θέματα: καινοτομία για υγιή διαβίωση και ενεργό γήρανση (βελτίωση της ποιότητας ζωής και της ευημερίας των πολιτών σε όλες τις ηλικίες)· τρόφιμα για το μέλλον (Food4future) (βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού με τρόφιμα, από το αγρόκτημα στο τραπέζι)· πρώτες ύλες (βιώσιμη εξερεύνηση, εξόρυξη, επεξεργασία, ανακύκλωση και υποκατάσταση πρώτων υλών).
Στο επόμενο στάδιο, η ομάδα των ΚΓΚ, που θα συγκροτηθεί το 2018, θα έχει επίκεντρο: τη μεταποίηση προστιθέμενης αξίας (ανάπτυξη πιο ανταγωνιστικών, βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον διαδικασιών μεταποίησης)· τις κοινωνίες με έξυπνη ασφάλεια (αντιμετώπιση των κενών ασφάλειας της Ευρώπης μέσω της ανάπτυξης και διάδοσης καινοτόμων λύσεων στις ΤΠΕ)· και την αστική κινητικότητα (επίτευξη πιο οικολογικού, χωρίς αποκλεισμούς, πιο ασφαλούς και πιο έξυπνου συστήματος αστικής κινητικότητας).
Tα θέματα επιλέχθηκαν με βάση τα κριτήρια που καθόρισε η Επιτροπή, κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης με την κοινότητα της καινοτομίας. (περισσότερα…)
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή