2ο Επαγγελματικό Λύκειο Τρικάλων
Οικισμός Πύργου-Πυργετού – Σχολική Βιβλιοθήκη
Τηλ. 24310 25299, fax: 24310 37508
Ιστοσελίδα: http://2epal-trikal.tri.sch.gr
e-mail: mail@2epal-trikal.tri.sch.gr
«Όταν ο χώρος της σχολικής βιβλιοθήκης ζωντανεύει»
Της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, φιλολόγου-ιστορικού (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ’ το Α.Π.Θ.)
Υπεύθυνης Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων, ailiadi@sch.gr
http://users.sch.gr/ailiadi , https://blogs.sch.gr/ailiadi, http://www.matia.gr, http://www.emy67.wordpress.com
Όταν ο χώρος της σχολικής βιβλιοθήκης ζωντανεύει, αρχίζει το «φαγοπότι» της μόρφωσης, της γνώσης…
Αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του σχολικού έτους 2010-2011, αφού η σχολική βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Παπάντου Χριστίνα και Γκάνια Ειρήνη, εκπαιδευτικούς Υγείας και Πρόνοιας – νοσηλευτικής, Μπαρούτα Ευαγγελία, αγγλικής φιλολογίας, Καραδούκα Φωτεινή και Μπαμπαλιάρη Χαρίκλεια, βρεφονηπιοκόμους, πραγματοποίησε τις ακόλουθες εκπαιδευτικές παρουσιάσεις-προγράμματα:
Α) Περιήγηση και ξενάγηση στον κόσμο του βιβλίου υγείας και πρόνοιας: με σκοπό να ενημερώνονται συνοπτικά -με κείμενα αλλά και φωτογραφικό υλικό- οι χρήστες της βιβλιοθήκης αλλά και ολόκληρη η μαθητική κοινότητα για τη σχετικό θεματικό υλικό. Β)Ελληνικές Αρχαιότητες στο Μουσείο: η αρχαία ελληνική κοινωνία μέσα από τα υλικά της κατάλοιπα – Αρχαία Ελληνική Αρχιτεκτονική. Γ) Μουσειοπαιδαγωγική-Μουσείο και Αγωγή(Μελέτη & εκπαιδευτικό, πρωτότυπο υλικό) Δ)Το ταξίδι της εικόνας μέσα από την Αμερικανική εικαστική δημιουργία: Παστέλ και λάδια από Αμερικανούς ζωγράφους της αναπαραστατικής ζωγραφικής.
Κανείς σήμερα πια δεν υποστηρίζει ότι η μόρφωση πρέπει να περιορίζεται μόνο στην αντιμετώπιση των υλικών αναγκών με απόκτηση τεχνικοεπαγγελματικών γνώσεων, χωρίς παράλληλα να «καλλιεργείται» ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα του μαθητή. Η επαγγελματική εκπαίδευση επιδρά στη γενική μόρφωση του ανθρώπου, επειδή ο άνθρωπος είναι από τη φύση του δημιουργός και γι αυτό μαθαίνει , ανακαλύπτει , τελειοποιεί και παράγει. Εξάλλου, ο άνθρωπος για τη συντήρηση και εξέλιξή του πρέπει να καλύψει κοινωνικές, ηθικές, πνευματικές και υλικές ανάγκες, που αντιμετωπίζονται από τη γενική εκπαίδευση, εκπληρώνονται όμως συνολικά ή μερικά με την επαγγελματική εκπαίδευση.
Παρ’ όλα αυτά μέχρι και σήμερα, με πολλή δυσκολία γίνεται γενικά αποδεκτή η επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμη με τη γενική. Εξάλλου, η χειρωνακτική εργασία εξακολουθεί να θεωρείται υποβαθμισμένη έναντι της πνευματικής. Και παρά τη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη και πρόοδο , μπορεί να διαπιστώσει κανείς πόσο λαθεμένες είναι οι αντιλήψεις, που αποδίδουν στην επαγγελματική εκπαίδευση αντιστοιχία με τη χειρωνακτική εργασία και στη γενική με τη διανοητική (πνευματική). Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης στη σημερινή εποχή είναι περισσότερα από ποτέ άλλοτε απαραίτητος. Ο συνδυασμός θεωρητικών και εφαρμοσμένων γνώσεων και μεθόδων, ο κατά βάση πρακτικός χαρακτήρας των project και των παρουσιάσεων, στα οποία οι μαθήτριες και οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων συμμετείχαν, παρακολουθώντας ενεργητικά την πορεία τους, επιστρατεύοντας τον αυθορμητισμό, την αλήθεια, τη ζωντάνια, τη φρεσκάδα της σκέψης του εφήβου και του νέου ανθρώπου που ανεπηρέαστος από αγκυλώσεις, εδραιωμένες προκαταλήψεις και ανούσιες γραφειοκρατικές λογικές, κατέδειξε ότι άδικα οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων θεωρούνται από πολλούς παράγοντες της εκπαίδευσης και της ευρύτερης κοινωνίας παιδιά ενός κατώτερου θεού.
Εξάλλου, η αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με projects τα οποία θα έχουν ως επιθυμητό αποτέλεσμα τον επαναπροσδιορισμό γνώσεων, αντιλήψεων, στάσεων και την πειραματική, καινοτομική εφαρμογή τους στον χώρο της εργασίας αποτελεί μεγάλη πρόκληση αλλά και προσδοκία για μια καλύτερη πορεία του μεγάλου «κορμού» στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.