Η ιδέα της γρήγορης μόδας έκανε την πρώτη της εμφάνιση την δεκαετία του ’80 στις Η.Π.Α. και πήρε “τα πάνω της” από την δεκαετία του 90 και μετά, με  σταθερό άξονα την αύξηση των κερδών των επιχειρήσεων της βιομηχανίας της μόδας.

Νέα, γρήγορα και φθηνά λοιπόν! Ό,τι πρέπει για την “ανανέωση” της γκαρνταρόμπας-ζωής μας…
Οι Αμερικανοί καταναλωτές, για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που δημοσιεύτηκαν τον Απρίλιο 2016 στην ιστοσελίδα της Greenpeace, καταναλώνουν 3 φορές περισσότερο από όσο οι πρόγονοί τους 50 χρόνια πριν και αγοράζουν διπλάσιες ποσότητες ειδών ένδυσης σε σύγκριση με 20 χρόνια πριν. Το 1991, ο μέσος Αμερικανός αγόραζε 34 είδη ρουχισμού ετησίως, ενώ μέχρι το 2007 αγόραζαν 67!

Σε αντίστοιχη μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, αναφέρεται ότι το 2006, ο καταναλωτές αγόραζαν τρεις φορές περισσότερα είδη ένδυσης από όσο το 2002, ενώ οι γυναίκες έχουν 4 φορές περισσότερα ρούχα στη ντουλάπα τους από όσα είχαν το 1980.

Οι εταιρείες, στο πλαίσιο του σκληρού ανταγωνισμού για το μερίδιο της αγοράς, ανανεώνουν με ταχύτατους ρυθμούς κάθε χρόνο τις συλλογές τους με χαμηλό κόστος, σημειώνοντας τεράστια κέρδη!