ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ

Θα  θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη Bioma STORES για την προσφορά των βιολογικών φυτών με στόχο να τα φυτέψουμε στον κήπο μας και να δημιουργήσουμε ένα μικρό λαχανόκηπο. Ανυπομονούμε να βγουν οι πρώτες μας ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες, ο μαϊδανός και το μελισσόχορτο.

IMG 20250430 150104 IMG 20250430 150247 IMG 20250430 150053

«Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στην Ελλάδα 2025»

Μια μέρα γεμάτη κίνηση, ένταση, χαρά μα πάνω από όλα ευγενή άμιλλα  ανάμεσα στις ομάδες κατά τη διάρκεια των σχολικών αθλητικών εκδηλώσεων για την «Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στην Ελλάδα 2025» με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών. Η συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνεται στη διοργάνωση αθλητικών δράσεων με στόχο την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και την προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος. Οι μικροί μας μαθητές σίγουρα χάρηκαν με την νίκη της ομάδας που κέρδισε και έδειξαν  σεβασμό και κατανόηση προς τη χαμένη ομάδα.

Messenger creation 12E55612 49EC 4044 B573 F573BCA8123E Messenger creation 5C66D0FA 2072 4D35 AFCE 8612690FC4EB 1 Messenger creation 686FCE05 049F 4D92 9603 1067DC9D0611 Messenger creation C912391E 4562 480D 81A8 091BD0A24E26 Messenger creation 0ED9BC4E 53B9 4E84 B2A4 58F9015FBF53Messenger creation B1D590F8 952C 41FB BD12 6C5F01347E5EMessenger creation FFA363A0 FCDD 4146 BE08 627D0D411867

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ -ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο που συμβάλλει στην κατανόηση και στην κοινωνική αποδοχή των ατόμων με αναπηρία και της διαφορετικότητας αποτελεί η παιδική λογοτεχνία. Τα παιδιά και οι έφηβοι μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων έρχονται σε επαφή με ήρωες και χαρακτήρες με αναπηρία και διαφορετικότητα, μαθαίνουν για τις ομοιότητες μεταξύ των δικών τους συναισθημάτων και των συναισθημάτων των ηρώων, μπαίνουν στη θέση των «Άλλων» και σταδιακά τους αποδέχονται. Επίσης, έρχονται σε επαφή και αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή.  Αλλά και το ίδιο το παιδί με αναπηρία μέσα από την ανάγνωση των εν λόγω βιβλίων αναγνωρίζει τις ομοιότητες μεταξύ του εαυτού του και των χαρακτήρων με αναπηρία, αισθάνεται λιγότερο μόνο του, καλλιεργείται η προσωπική του ανάπτυξη και βελτιώνεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθησή του. Είναι σημαντικό τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με τα αντίστοιχα αναγνώσματα καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, έτσι ώστε, όταν έχουν την ευκαιρία να αλληλοεπιδράσουν ή να υποδεχθούν κάποιο συμμαθητή/τριά τους με αναπηρία, να έχουν την απαραίτητη σχετική γνώση και ευαισθητοποίηση (Kurtts & Gavigan, 2017· Wopperer, 2011· Dyches, Prater, & Jenson, 2006· Blaska, 2004· Rohner & Rosberg, 2003· Favazza & Odom, 1997· Bauer, Campbell, & Troxel, 1985). Έτσι και εμείς θα μελετήσουμε μια σειρά από ανάλογα παραμύθια.

Πριν από κάθε παραμύθι ακούμε ένα τραγούδι Συναισθηματικής Ενδυνάμωσης και Θετικής Διαπαιδαγώγησης

https://youtu.be/fhdUkvpTiMc?si=eadOO2Wh3tzunVFo

Διαβάζουμε το  πρώτο παραμύθι ‘Αχ, γιατί να είμαι γάτα’ Η ιστορία της γάτας της Μαγδάλως, που ανικανοποίητη καθώς είναι παραπονιέται, γκρινιάζει κι αναζητά μια καλύτερη ταυτότητα είναι μια διαδρομή μέσα από στιχάκια που συντροφεύει τα παιδιά στη διαδικασία αποδοχής του εαυτού τους με πολύ διασκεδαστικό τρόπο. Τέλος, τα παιδιά σε ζευγάρια παίζουν τους δυο ρόλους του παραμυθιού. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι καλύτερα είναι να είμαστε ο εαυτός μας.

IMG 20250217 121638IMG 20250217 123702IMG 20250217 123607IMG 20250217 123753IMG 20250217 123635

Συνεχίζουμε με το δεύτερο βιβλίο “Τρίχες”.  Μιλάει για ένα αυτοάνοσο νόσημα, την αλωπεκίαση με σεβασμό και ευαισθησία. Για πέντε ολόκληρα χρόνια όλα ήταν φυσιολογικά. Ξαφνικά, σε μία μόνο μέρα, αλλάζουν τα πάντα. Ο Δημήτρης χάνει τα μαλλιά του εξαιτίας μιας αρρώστιας. Και, μαζί μ’ αυτά, χάνει και την παιδικότητά του. Ένα δύσκολο θέμα, ακόμα και για τους μεγάλους, αντιμετωπίζεται με θάρρος και χιούμορ από ένα μικρό παιδί, που με τη στάση του μας υπενθυμίζει ότι, τελικά, στη ζωή δεν αξίζει να στενοχωριόμαστε για… τρίχες! Μια τρυφερή ιστορία που άγγιξε τα παιδιά και μέσα από τις υποθέσεις και τη συζήτηση συμφωνήσαμε όλοι ότι οι “τρίχες” δεν αλλάζουν τον χαρακτήρα μας , ούτε επηρεάζουν τις φιλίες μας.

IMG 20250428 133952IMG 20250428 134000IMG 20250428 133837IMG 20250428 133728IMG 20250428 133653 IMG 20250428 133809 IMG 20250428 143755 IMG 20250428 144525

Το επόμενο βιβλίο που διαβάσαμε “Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά”. Η καμηλοπάρδαλη δε βλέπει καθαρά, αφού πέρα από τη μύτη της όλα της φαίνονται θολά. Όταν τα ζώα όμως της φτιάχνουν γυαλιά, εκείνη δε θέλει να τα φορέσει. Θα μπορέσουν οι φίλοι της να την πείσουν να αλλάξει γνώμη ή μήπως το καταλάβει η ίδια μετά από όσα πάθει. Στο βιβλίο αυτό  της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη, η ιστορία αναδεικνύει την αξία της αυτογνωσίας και της αποδοχής, τοποθετώντας τον αναγνώστη σε ένα μαγικό ζωικό βασίλειο. Η καμηλοπάρδαλη, με την αδυναμία της να βλέπει καθαρά, μεταφέρει με μοναδικό τρόπο τις προκλήσεις που βιώνει όποιος αρνείται να δει την αλήθεια γύρω του.

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι τα παιδιά μπήκαν στη θέση της καμηλοπάρδαλης, έγιναν ζευγάρια και ο ένας  βοηθούσε τον άλλο που δεν έβλεπε και τέλος συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με τα συναισθήματα της ηρωίδας.

IMG 20250506 131836IMG 20250506 132045IMG 20250506 131940IMG 20250506 132021IMG 20250506 132218IMG 20250506 132444IMG 20250506 132712IMG 20250506 132928IMG 20250506 133253IMG 20250506 134438IMG 20250506 134645IMG 20250506 133932IMG 20250506 134254IMG 20250506 134042IMG 20250506 134156IMG 20250506 134950IMG 20250506 134042 1IMG 20250506 134749IMG 20250506 143836IMG 20250506 143841IMG 20250506 144844

Τέλος παίζουμε ένα παιχνίδι, προσπαθούμε  με κλειστά μάτια να τοποθετήσουμε  στη σωστή θέση την ουρά του ζώου.

IMG 20250515 155951 1 IMG 20250515 160719 IMG 20250515 155918

Επόμενο βιβλίο ” Ο μαύρος Κότσυφας κι ο άσπρος Γλάρος”. Στο χωριό των άσπρων γλάρων ο μαύρος κότσυφας είναι ένας ξένος. Όλοι τον κοιτάζουν με δυσπιστία, κανείς δεν τον θέλει. Ώσπου με τον καιρό διαπιστώνουν πόσο σπουδαίος είναι αυτός ο παράξενος ξένος. Μια γοητευτική ιστορία που αναφέρεται στην πραγματική φιλία, την ξενοφοβία, τον ρατσισμό, αλλά και στην αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.

Μετά την ανάγνωση έγινε συζήτηση γύρω από το βιβλίο για την κατανόησή του και συζήτηση γύρω από το θέμα της διαφορετικότητας. Τα παιδιά είπαν τις σκέψεις τους για τους ήρωες και διατύπωσαν τα συναισθήματά τους. Στο τέλος μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε σκηνές από το παραμύθι . Διάλεξε ο καθένας την αγαπημένη του σκηνή και την ζωγράφισε πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι ώστε να δημιουργήσουμε το δικό μας βιβλίο σαν κόμικς για να το διαβάζουμε οπότε θέλουμε.

IMG 20250513 133639 IMG 20250513 133650 IMG 20250514 141501IMG 20250514 141537 IMG 20250514 143218IMG 20250514 144902IMG 20250520 131835 1

Το επόμενο βιβλίο μας. Η μικρή καμηλοπάρδαλη Βούλα γεννήθηκε χωρίς βούλες, τα καφέ στίγματα που έχουν όλες οι καμηλοπαρδάλεις. Δυστυχώς δεν είχε αδερφάκια ούτε και φίλους γιατί ήταν διαφορετική απ’ τα άλλα καμηλοπαρδαλάκια και δεν την έκαναν παρέα. Η γνωριμία και η φιλία της όμως με τη Ρούλα, τη μικρή ζέβρα, που ήταν κι αυτή διαφορετική γιατί είχε ροζ ρίγες αντί για μαύρες και η επίσκεψη τους στο σοφό μπούφο θα αλλάξουν τα πράγματα και θα τη γεμίσουν αυτοπεποίθηση. Φιλία, διαφορετικότητα και αυτοπεποίθηση είναι μερικά μόνο από τα μηνύματα αυτού του παραμυθιού. 

IMG 20250520 135209 1IMG 20250520 135216 1

Τα παιδιά μπαίνουν στη θέση της Βούλας και την πρώτη φορά ανέχονται τα πειράγματα από τα υπόλοιπα ζώα  για την διαφορετικότητα της αλλά ύστερα αντιδρούν με αυτοπεποίθηση  και αντιμετωπίζουν όσους την πειράζουν.

 

IMG 20250520 145040IMG 20250520 144824IMG 20250520 144905IMG 20250520 144643 1IMG 20250520 144615 1

Στον καθρέφτη βλέπουν τον εαυτό τους και αντιλαμβάνονται ότι αυτό που αξίζει είναι να μας αγαπάνε γι’ αυτό που είμαστε, για τη διαφορετικότητά μας. Αρκεί να το πιστέψουμε κι εμείς. Αρκεί να πιστέψουμε στον εαυτό μας…

IMG 20250520 152251IMG 20250520 152237 1IMG 20250520 152320

Μια αγκαλιά όλοι σε όλους!!!

IMG 20250520 152531IMG 20250520 152539

“Ελίτσα ή Παπαρούνα;” Δίπλα στις ρίζες μιας ελιάς και ανάμεσα σε κατακόκκινες παπαρούνες, ένα αγόρι βρίσκει ένα κουτάβι. Και θα το πάρει σπίτι του. Κάπως έτσι ξεκινά μια αληθινή φιλία ανάμεσα σε ένα παιδί και ένα σκύλο. Αλλά πού καταλήγει;
Μια ιστορία τρυφερή που φανερώνει ένα μεγάλο και καλά κρυμμένο μυστικό… Τόσο μεγάλο και τόσο καλά κρυμμένο  που κάποια στιγμή μπορεί να αλλάξει τη ζωή εκείνου που μπόρεσε να το φυλάξει βαθιά μέσα στη καρδιά του.

IMG 20250526 141357 IMG 20250526 141411

Ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας πρόσωπο , αυτό που μας κάνει να χαιρόμαστε όταν το βλέπουμε , που κοντά του νοιώθουμε ασφάλεια και είναι βαθιά μέσα στην καρδιά μας. Κι αν δεν είναι πρόσωπο;

IMG 20250526 142313 IMG 20250526 150020 IMG 20250526 152040

Αγαπημένο βιβλίο “Ο Πρασινοπασχαλιάς”. Σ’ ένα μικρό πασχαλοχωριό ζει μια πράσινη πασχαλίτσα, ο Πρασινοπασχαλιάς, που κανείς δεν τον κάνει παρέα γιατί είναι διαφορετικός. Όταν όμως εμφανίζεται το μαύρο κοράκι που θέλει να φάει τις πασχαλίτσες, ο Πρασινοπασχαλιάς με το φίλο του το σαλιγκάρι, τον Σάλη, θα συνεργαστούν και θα διώξουν τον εχθρό. Ένα διδακτικό παραμύθι που μιλάει για τη διαφορετικότητα και την αξία της συνεργασίας και της φιλίας.  Αποφασίσαμε με τα παιδιά να δημιουργήσουμε δαχτυλόκουκλες με τους ήρωες του παραμυθιού και στο τέλος να παίξουμε στο κουκλοθέατρο.

IMG 20250529 152101 IMG 20250530 130142 IMG 20250530 130101 IMG 20250530 131751 IMG 20250530 131814 IMG 20250530 131806 IMG 20250530 132416 IMG 20250530 141832IMG 20250530 132914 IMG 20250530 140052IMG 20250530 140758IMG 20250530 140612

-Αυτό το καπέλο δεν είναι δικό μου. -Μόλις το ‘κλεψα. -Το ΄κλεψα από ένα μεγάλο ψάρι. -Κοιμόταν όταν του το πήρα. -Και μάλλον θα κοιμάται για πολύ ακόμα.  -Αλλά, ακόμα κι αν ξυπνήσει, μάλλον δεν θα το πάρει είδηση. -Και να, όμως, που κάτι πήγε στραβά!

Ένα βιβλίο που μας προβλημάτισε πολύ για τη διαχείριση συγκρούσεων και την επίλυση των προβλημάτων. Συζητήσαμε τα εξής γεγονότα: 1.Είναι σωστό να αρπάζουμε τα πράγματα των άλλων; 2.Έκανε καλά ο κάβουρας που μαρτύρησε το ψαράκι;  3.Τι συνέβη  πίσω από τα χόρτα; Τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους  και  φυσικά υπήρξαν πολλές αντίθετες γνώμες και πολλές φορές άλλαζαν γνώμη , ανάλογα τον τρόπο που νηπιαγωγός έθετε τον προβληματισμό.

 

IMG 20250602 134941IMG 20250602 134953IMG 20250603 140156IMG 20250602 154000

Ο Πρωταγωνιστής της τάξης!!!

Ο Πρωταγωνιστής της τάξης!!! Μοιράζουμε στους γονείς ενημερωτική επιστολή για να τους πληροφορήσουμε ότι τα παιδιά τους για μια ημέρα θα γίνονται οι πρωταγωνιστές( τιμώμενο πρόσωπο) της τάξης μας και θα φέρνουν αγαπημένα αντικείμενα να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους. Επίσης εκείνη την ημέρα θα έρχεται και ο γονιός μαζί στο σχολείο για να μας πει μια όμορφη ιστορία του παιδιού του ώστε να τον γνωρίσουμε λίγο καλύτερα  και να μας παρουσιάσει ένα ομαδικό παιχνίδι που θα το παίξουμε όλοι μαζί. Αποφασίσαμε να βρούμε ένα τραγούδι για να το χαρίζουμε στο φίλο μας που θα είναι πρωταγωνιστής.   https://video.link/w/uXPJc

IMG 20250116 135710βραβειο πρωταγωνιστη Αντιγραφή

Τα παιδιά γράφουν τα ονόματά τους και τα βάζουμε αρχικά όλα στο κουτί “Εγώ δεν έγινα ακόμη τιμώμενο πρόσωπο”. Δύο φορές την εβδομάδα κληρώνουμε ένα φίλο μας , τότε το όνομά του μπαίνει στο κουτί ” Εγώ έγινα τιμώμενο πρόσωπο”

P1010065

PA120128 1

Αποφασίζουμε να κάνουμε  φιλοφρονήσεις  στα “τιμώμενα πρόσωπα”. Αρχικά τα παιδιά τις αντιγράφουν στον υπολογιστή με την βοήθεια πίνακα αναφοράς. Μετά ,παίζοντας τον ντετέκτιβ των φιλοφρονήσεων,  προσπαθούμε  να τις διαβάσουμε. Τέλος ,μόνα τους πια τα παιδιά “χαρίζουν” φιλοφρονήσεις στον πρωταγωνιστή της ημέρας.

P1153270 P1273326

Η πρώτη πρωταγωνίστρια της τάξης! Ακούσαμε μια ωραία ιστορία και παίξαμε  με όμορφα παιχνίδια!

1a71e100 db54 4b4a b8f9 1075c4b15528 6d301f18 5449 4d3f 9b0a 23b331dad00e 13ca65b1 ed0a 4aa9 acdf 70db2c88ecc2 845337f2 1769 47fe b461 7d1e01e0b874 a68792ed b949 4e4e bf14 e1e298f97494 b4e6d4b5 97f6 4fb8 93cb 6d8400a61398

Η δεύτερη πρωταγωνίστρια της τάξης! Γνωρίσαμε τα αγαπημένα παιχνίδια της φίλης μας και διασκεδάσαμε με ένα ωραίο, κινητικό, ομαδικό παιχνίδι!

8c127587 b93a 4b82 b11c c4fcdbc28bdfe549ece6 8a2c 498d b0f1 821305ac7c5bfe421cc5 2887 421f a44c 2bbdd0edd89f218f84ea d138 4124 8e61 6cc85ad044e5a8f2e201 0d33 419e 8c9a b3a4062e4a99c7c6b9ff de25 4077 96d0 8fc242b9eea3e2926178 64e0 4df2 8459 3c545a5e9ad09a1cfe45 03eb 44e5 96df 639760ea7abb7c72d383 ec5e 48ac 9209 4cd1c003eb4e

3ος Πρωταγωνιστής της τάξης! Σίγουρα ο φίλος μας αγαπάει τα ηφαίστεια!

1000002941 1000002945 1000002946 1000002947 100000294810000029491000002952100000295010000029511000002953

4ος Πρωταγωνιστής της τάξης μας. Πειράματα μοιράστηκε μαζί μας ο αγαπημένος μας φίλος. Όλα είχαν πολύ ενδιαφέρον!!!

Messenger creation 0E58333C DADA 4EB6 8A38 C2E91BFEF6B0Messenger creation E74A6C3F 6DE3 4BCF 8431 642FEC8DA180Messenger creation 5CF2BAEC 42CA 44B6 998B 30BA787F9BE9 Messenger creation 41E0816D F5A3 4F6A BFAC 32DB186F6710 Messenger creation C08098D5 6308 4B25 BFB9 0754468FBDFA Messenger creation 7405C5C4 5D76 483D BB48 54376EB5F179 Messenger creation 33415F22 C721 4A78 87E1 50ECB7F2FD40Messenger creation 4E52CDC7 60DF 422B BE19 039BFD9BFFF8Messenger creation 71ACA520 1128 4D00 BF43 0DC6F8197D9F

5ο Τιμώμενο πρόσωπο  της τάξης. Ακούσαμε πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες από τον μπαμπά του φίλου μας και παίξαμε όλοι μαζί το υπέροχο παιχνίδι της παντομίμας με κάρτες.

1739373433544 1739373433538 1739373392220 1739373433525 1739373433517 1739373392246 1739373392211 1739373392234 1739373392225

6ος Πρωταγωνιστής τάξης. Ο φίλος μας και συμμαθητής μας μοιράστηκε μαζί μας πολύ όμορφα παιχνίδια και όλοι τα καταχάρηκαν!

1740122310684 1740122310694 1740122310672 1740122310663 1740122287600 1740122287571 17401222875781740122287589 1740122287560

7η Πρωταγωνίστρια Τάξης. Με την αγαπημένη μας φίλη παίξαμε δύο όμορφα παραδοσιακά παιχνίδια : Σκουριασμένο τηλέφωνο και η μικρή Ελένη.

0e9de5fd 6d73 4685 803c 0fb6bd8a6a7feeab67fd 0d00 4a71 a2d7 5b1ab3e81f6a 8cd028c3 8af3 4d9f 8ac8 406fa41a1179c96d0562 e29b 476d b928 f495ce9fa527 5b007485 4aee 47b6 adb8 58374a29ba36

8ο τιμώμενο πρόσωπο της τάξης. Ο φίλος μας αγαπάει τα φυτά  και ήθελε να μοιραστεί την αγάπη του αυτή μαζί μας. Έτοιμοι λοιπόν για κηπουρική! Καταπληκτική ιδέα , θα ομορφύνουμε και την αυλή μας!

6b0329dc 36fd 4523 bd65 e61b96871c61bd4df087 7bb7 465e ba89 31b0e76d178229e22cd3 a146 44b8 8fab 6282983c4c1bcd117264 a18e 4252 83ad 9340342db0ca98d6dec3 83aa 4162 b697 9119dae1c985 4b394ec0 84bc 40f4 8baf 07f71f69c234f8d66888 b7b3 4f99 98f2 134ef5e034d14703d006 f469 42f7 945d 1a4681977d5e0b99c8ca 4839 4d14 8ec7 8d5eb4853123eeb5c690 1bc5 407e b948 f2fbf88909d4e7dc9400 960f 4d78 8e1f c6df12743e0c 1b73e0a05 036c 4a2d a8d0 e50088de04d7eca07e32 a6cc 4c3a 891c 13ecc83c1efd

Η επόμενη πρωταγωνίστρια της τάξης μας! Μοιράστηκε μαζί μας τις περιπέτειες της και κλασικά παραδοσιακά παιχνίδια.

d7f918da 6fc6 44eb abec d58983aa3f187fd7fd14 dd39 498b ad65 ca13c5c72382ae496b03 cced 49bd 9531 44dac2025e5ec5e9e5bc 34a3 45a9 867f 6db33264f41e9b74ef0a 434f 4e64 9034 e6571e03385e1cb4eb33 7b95 430f 83a6 db9ce355d28adfa4abae 6c12 49c5 b0a5 d7d5cc30d36b d1d636c7 584e 4a15 81a2 cdb8ee36e90174ac5042 45a1 4b29 a4a3 12611d4f6d1498cc09cc 1b89 4130 a3af ffb730951c7ed5c96fb9 7509 4489 acc2 b5530d7df3cc5ce28377 b1ec 4d55 9b1a 129166b22e6a

Το επόμενο τιμώμενο πρόσωπο είναι έτοιμο να χορέψει  και να παίξει μαζί μας κινητικά παιχνίδια στην αυλή.

Messenger creation B9723B0A 430D 41E4 B86E 6EE95AC67966 Messenger creation 52D873FF 4EB2 4B06 8A4A 49855464C5F9Messenger creation 1CED09FD B902 4822 BA3D D361FED272ECMessenger creation F98B2EF5 1C35 468D 9DA6 7ED3714B51EE Messenger creation 92A59272 3668 47BC 8E4F 10ED52FCE599 Messenger creation 6837C2C5 F3F1 4C8B 90F7 E7055F6280D3Messenger creation 4C27B06A EEC2 47CB 853B 6410CC7882AE Messenger creation 8E312D07 63F2 488B B0E9 26BB0F582275 Messenger creation C1672511 0688 4F70 920A 045BF15D370D Messenger creation 9F9EB21E 3558 4CC7 B57C EDDD2FC47ED5

11ος Πρωταγωνιστής της τάξης μας. Έτοιμοι να παίξουμε;

cfc9bbfe 15b2 4df3 aed5 54e6579355b3 2c5d84d0 87af 41f0 9260 0ee95a3d26ba 041f54a5 e36b 4d9d 948e 80fbe617bb7d f189189a 10b6 4e0b 9e6f af25fd0348a6 db4d51f4 472c 4e6b bb6e 5b42bfe9bdd6 5b85c967 be52 4366 b814 24d5a0cf18de a56e990b b053 4845 a477 84aafb9f44bb

12η Πρωταγωνίστρια με πολύ κέφι και τρελό χορό!!!

56fbbdfe 3377 4d4f 9b31 34d8b87686c82abfdf5d c3bb 4f5f 8b2b 6b60d936f7349111a370 a5a6 405b 81e6 aa04e80b8ce1074e0973 d290 478c 88ae 384eb51a055fa9d97fb6 64e4 4910 91c1 3ab2a681063871c3e119 d1cf 4bf4 aab4 16ad1c2d4825

Νέος πρωταγωνιστής της τάξης με απίθανη ιστορία από τη ζωή του φίλου μας και  νέο επιτραπέζιο παιχνίδι. Περάσαμε τέλεια!

0e8a73ee 34fa 4bdb 87cd 9b815717c083 09bf5f24 5eb4 46f6 b5d6 d516cea786a7f2d42652 d9bc 41b4 8ba0 6bc7b23c52233ecf49b1 8d37 454f 8340 eb2148e674d4 38cb8830 dfc9 4755 bc67 1e4233b18c18 c5f40db3 12cd 481f ace1 cba8ddd4ebe7 8faf2a39 51f1 4f25 ba3a 9389ddce7450

Για άλλα δύο παιδιά ήρθε η σειρά τους να γίνουν πρωταγωνιστές της τάξης. Μοιράστηκαν μαζί μας τα αγαπημένα τους παιχνίδια , ακούσαμε όμορφες ιστορίες και τέλος όλοι μαζί έψαξαν έξω για το θησαυρό με το μηχάνημα χρυσού .

Messenger creation EFA889DE 5C65 4072 9A59 DC98C9CD0257Messenger creation 7D17ACB0 AFA5 4E8B 97A3 A28A0BFD8BA2 Messenger creation B8904BE1 92A6 46A3 9EB2 7598E395D3BB Messenger creation 677F38D6 1457 4649 B2B3 F1491145ADD0 Messenger creation 82DCE214 2E41 490F 9EB7 3884BC7B176BMessenger creation DB17A91F 8B93 4592 9D3C 31F60B9F4C2AMessenger creation EC798E82 431A 44F9 8DF9 619990AABA1D Messenger creation D9D0D567 C249 494D B5E7 5E6309B88A42 Messenger creation F5499C5F D021 49B7 8CA5 8A89A1D5FA1B

Ερωτηματολόγιο  για τη δράση του Πρωταγωνιστή της τάξης μας.

https://docs.google.com/forms/d/1oVVVr5GxBY6Pbgo6SqKTC5tYH6egZ9KunvkK7FViM3I/preview

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

20250507 000449 COLLAGE

Μια Κοινωνική Ιστορία είναι μια σύντομη ιστορία με συγκεκριμένη μορφή και δομή που περιγράφει με αντικειμενικό και δομημένο τρόπο μια κοινωνική κατάσταση, ένα άτομο, μια ικανότητα, ένα γεγονός ή μια έννοια και συνοδεύονται από εικόνες που αποδίδουν το νόημα του κειμένου.
Μπορούν να θεωρηθούν σύντομες γραπτές περιγραφές κοινωνικών καταστάσεων και λειτουργικών τρόπων αντίδρασης σε αυτές. Οι ΚΙ παρέχουν σαφείς οδηγίες για το πώς εκδηλώνονται οι κατάλληλες κοινωνικές αντιδράσεις. Απεικονίζουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και
τις συμπεριφορές των άλλων ανθρώπων και βοηθούν το μαθητή/ήτρια να υιοθετήσει συμπεριφορές που διευκολύνουν την αλληλεπίδραση με τους/τις άλλους/ες (Gray, 2015, 2010). Οι ΚΙ σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν ένα βιβλίο με οδηγίες που θα πρέπει το παιδί να ακολουθήσει, αλλά έχουν στόχο να παρουσιάσουν πληροφορίες που θα βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει μια κοινωνική περίσταση (Smith, 2016). Μια Κοινωνική Ιστορία έχει ως βασικό στόχο να παρέχει πληροφορίες που αφορούν στο χώρο και στον χρόνο μιας κατάστασης καθώς στις συμπεριφορές, όσων εμπλέκονται σ΄ αυτήν, αλλά και στα πιθανά της αίτια προκειμένου να συμβάλλει στην ανάπτυξη λειτουργικών κοινωνικών συμπεριφορών, στάσεων, κοινωνικών δεξιοτήτων. Έτσι, το παιδί μαθαίνει να αλληλοεπιδρά, να δημιουργεί σχέσεις με τους συνομηλίκους τους ή άλλους ανθρώπους και να εκπαιδεύεται στην αυτόνομη διαβίωση. Μια ΚΙ μπορεί να υποστηρίξει, να πληροφορήσει, να
καθησυχάσει, να καθοδηγήσει και να παρηγορήσει ένα παιδί, αλλά και όλους, όσους εργάζονται και συναναστρέφονται με αυτό (Gray, 2002). Οι ΚΙ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για α) τη διαχείριση ή την επίτευξη αλλαγών στη ζωή του/της μαθητή/ήτριας, β) τη διδασκαλία
κοινωνικών συμπεριφορών και ρουτινών, γ) την αιτιολόγηση συμπεριφορών των άλλων, δ) την τήρηση κανόνων, ε) τη διαχείριση και επίλυση προβλημάτων, στ) την ανάπτυξη ενσυναίσθησης, ζ) την απόκτηση γνώσεων και η) την εισαγωγή νέων ρουτινών στο σχολείο, στο σπίτι
ή και στην τοπική κοινότητα προκειμένου να ενταχθεί κοινωνικά και να διαχειριστεί ή να μειώσει το άγχος του/της καθώς και ενδεχόμενες δυσλειτουργικές συμπεριφορές. Επιπλέον, προετοιμάζουν το παιδί για νέες εμπειρίες, όπως οικογενειακές διακοπές, επίσκεψη στον γιατρό
κ.ά., διδάσκουν δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης, επικοινωνιακές δεξιότητες, τρόπους διαχείρισης μιας στερεοτυπίας και μείωσης του άγχους και συμβάλλουν στη διαχείριση των σχολικών προγραμμάτων. Βασικός στόχος των ΚΙ δεν είναι η συμμόρφωση σε συγκεκριμένες συμπεριφορές, αλλά η αποσαφήνιση και η βαθύτερη κατανόηση μιας κοινωνικής κατάστασης, καθώς και η απόκτηση εκείνων των δεξιοτήτων που θα οδηγήσουν σε κατάλληλες κοινωνικές συμπεριφορές (Αλευρά, 2007∙ Καλύβα, 2005· Gray, 2002∙ Gray & Garand, 1993).

Στα πλαίσια του φετινού σχεδίου δράσης αποφασίσαμε για τους παραπάνω λόγους να χρησιμοποιήσουμε τις ΚΙ για να πετύχουμε τους στόχους που είχαμε θέσει. Οι ΚΙ που παρουσιάσαμε  κατά τη διάρκεια της χρονιάς στους μικρούς μαθητές μας σε διαφορετικές περιπτώσεις και ανάλογα τι θέλαμε να πετύχουμε είναι οι εξής:

Οι ρουτίνες και οι κανόνες της τάξης_Εικόνα του Εαυτού Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μαθαίνω να επικοινωνώ_Εικόνα του Εαυτού Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Εικόνα του Εαυτού ΕΙΜΑΙ ΙΔΙΑ ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ

Επικοινωνία ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΜΙΛΑΕΙ

Διαχείριση Συναισθημάτων ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ

Συναισθήματα ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΠΗ

Φιλία & Παιχνίδια ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Φιλία & Παιχνίδια ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Σχολικός Εκφοβισμός ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΩ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

ΝΟΝΟΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ

To 9o Νηπιαγωγείο Βόλου για φέτος το Πάσχα δεν θέλησε κανένα παιδί να μείνει χωρίς δώρο για αυτό αποφάσισε με πολλή χαρά και αγάπη ( μέσα από τα πλαίσια του φετινού σχεδίου δράσης και του ενεργού πολίτη) να συμμετέχει στη δράση ” Γίνε Νονός της Καλοσύνης”.  Οι μικροί μας μαθητές έστειλαν και τις ευχές τους μέσα από την καρδιά τους. Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που στάθηκαν δίπλα μας σε αυτή τη πράξη προσφοράς και αλληλεγγύης και καταφέραμε να γίνουμε νονοί για οχτώ μικρούς μας φίλους!!!

IMG 6080 1 Messenger creation AF105889 EA0F 404E 9AE9 B212F25DA740IMG 4da6eeae93704928a15d7bb48002e51d V 1 IMG 09667ec947decd17a2b04d6e70748670 V

IMG 20250409 132644 IMG 20250409 132626

«Γίνε Νονός Καλοσύνης» στο 9ο Νηπιαγωγείο Βόλου

Λάβαμε και ευχαριστήρια επιστολή και έπαινο συμμετοχής από τον “Τοίχο της Καλοσύνης”. Εμείς σας ευχαριστούμε που μας δώσατε  την ευκαιρία να δείξουμε την αγάπη μας προς τους μικρούς μας φίλους!!!

IMG 20250507 112515 IMG 20250507 112501

 

Η ΑΝΟΙΞΗ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΠΑΣΧΑΛΙΑ!!!

Έρχεται η Πασχαλιά και είναι ευκαιρία για να κατασκευάσουμε ωραία διακοσμητικά, να ζωγραφίσουμε τα πάθη του Χριστού, να στείλουμε τις ευχές μας και να φτιάξουμε παραδοσιακά λαζαράκια για να γεμίσουμε τα καλαθάκια μας . ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!

IMG 20250408 150855IMG 20250409 125314IMG 20250409 125325IMG 20250409 125446IMG 20250409 125442IMG 20250409 133405IMG 20250409 142348IMG 20250409 132644IMG 20250409 132626IMG 20250410 133536IMG 20250411 145540IMG 20250411 151720IMG 20250410 144527IMG 20250410 144556af5ead51 920c 4a3b 8cbc 4688f2823f88b10baac7 a174 4459 bb4a 1752b4191d65dd331d71 78fe 47d9 ab2d 04f2c4a489cff8b8c368 6ff6 404c 834d 36140db23470b609451c ad05 45a4 b1fe 6b71bc097cf8f72aea6e 790f 4f12 ab7f f6f35eed8f5db685ef45 0c60 44f7 af71 f32fd8773ffbdf61a879 fc0f 4154 b8f3 cc982a5ac91340b5b3f6 5517 4924 91c9 bddb866e8f55286f5e9b 91af 425b baa0 17590b99649f186a42ed 0507 4149 86a7 94fe2cef9e2dc9733ef8 04af 43b5 a3a5 744384bb3734d8a0f5c7 35d2 433c b358 c8ebf6100dec6aaa7411 906a 4280 8718 ff32680bd5e2

IMG 20250411 145552IMG 20250411 145626

Ευκαιρία και για διαδικτυακά πασχαλιάτικα παιχνίδια.

Βρες τα όμοια ζευγάρια https://learningapps.org/watch?v=p39kmbfkj21

Παζλ με αρχικά γράμματα   https://learningapps.org/watch?v=ped0xv9qj23

Γράψε την ευχή    https://learningapps.org/watch?v=p9ikawgwc23

Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα βάγια https://youtu.be/-qG-5jxBn7w?si=Vbk07czyMSrjn3sA

Σήμερα μαύρος ουρανός https://youtu.be/b_EU60vHp0g?si=iHCYfMrCioVsrD5U

4 Απριλίου Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

4 Απριλίου  είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τις  ενημερωτικές παρουσιάσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.

Afisa 4 4 25655a6e2a 9375 48a7 8267 718cbbdc172d2ec793f4 7879 4491 ad39 00d6a7885baf2b06ef54 a910 4c52 a49f 1e8337d3853ba2ced48a 00bf 436c b889 32358e400052 693ce73c d91a 470b 8839 8ec83361a099 784c03b1 858c 4d85 a172 7cf803990dadd5fd0b6a 301e 4d4f aa5e 3f159c93337dcb86b402 c527 4915 92af 2f8bd4cdd39b5e390e22 6f5f 4af4 b502 9806fdb108f3201005ea 634e 4cbd a848 a63105ea5ab2b1efb64f 536d 49c6 b491 027ce794c93499f98aa1 908b 43ef b465 4dbd5240a78c

Μια υπέροχη παρουσίαση με πολλές πληροφορίες για τους καλούς μας φίλους , τα ζώα. Αφού συζητήσαμε όλα όσα μας παρουσίασαν τα παιδιά του ολοήμερου έφτιαξαν μια αφίσα. Τέλος πήραμε και τη βεβαίωσή μας.

IMG 20240227 140134IMG 20250409 115146

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η Κυψέλη, η σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με την ομάδα “Νηπιαγωγοί εν δράσει” του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “ Δ. Θεοτοκόπουλος”, προσκαλούν τα σχολεία για να γιορτάσουμε μαζί την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και να ζωντανεύσουμε τις ιστορίες μέσα από τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών !

Το 9ο Νηπιαγωγείο Βόλου έδειξε άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμα για τη δράση  φιλαναγνωσίας “Διαβάζουμε Μαζί!” για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

FB IMG 1743235882617

Έτσι λοιπόν 2 Απριλίου, διαβάσαμε το πρωί το παραμύθι “Η αγκαλιά που ψήλωνε”. Γράψαμε τους στίχους του τραγουδιού ,το οποίο μελοποιήσαμε μέσω του προγράμματος Suno.Απολαύστε το. Ελπίζουμε να σας αρέσει!

https://suno.com/song/81eb2a95-57e9-4c2d-b226-f7afedda9335?sh=W5HzltvalnDvDwLj

3f271dc9 7509 467b bc88 5ab0f9b14975 d25ca0be 5437 43b4 9e7d 6de67f1fb7a4 2afd98cb d99a 4f15 bd76 58dc6546a2c0 08e6c0bd 306e 4f55 b715 5fd0bb4a23ae
Στο ολοήμερο τμήμα διαβάσαμε “Μήλα γύρω γύρω ,στη μέση πορτοκάλι”, ένα  βιβλίο του Γιώργου Σακελλαρίδη ενάντια στη βία, το ρατσισμό, την απόρριψη του άλλου, του διαφορετικού. Δηλαδή του καθενός μας, αφού καθένας μας είναι σε κάτι διαφορετικός από τους «άλλους». Επίσης προσεγγίζει σημαντικές αξίες της ανθρωπιστικής παιδείας: Ο σεβασμός στον διαφορετικό, η φιλία και η καλή επικοινωνία αντί της βίας, η προσέγγιση και η αποδοχή του άλλου, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση και τα συναισθήματα του άλλου. Τα παιδιά δραματοποίησαν τους ήρωες του παραμυθιού, χόρεψαν, τραγούδησαν, έπαιξαν κουκλοθέατρο  και στο τέλος αποφασίσαμε να κάνουμε μια αφίσα. Επιπλέον διαλέξαμε τα παραπάνω βιβλία στα πλαίσια του φετινού σχεδίου δράσης.
IMG 20250402 145040 IMG 20250402 145410IMG 20250402 145913 IMG 20250402 150855 IMG 20250402 151010 IMG 20250402 151121 IMG 20250402 151144IMG 20250402 151302IMG 20250403 155130IMG 20250403 155521IMG 20250403 155405IMG 20250403 155435
IMG 20250402 152917IMG 20250403 131312IMG 20250403 134715
Εδώ θα βρείτε όλες τις συμμετοχές των σχολείων.
Λάβαμε και το αναμνηστικό μας από αυτή την υπέροχη δράση φιλαναγνωσίας.
downloadIMG 20250507 140643 1IMG 20250508 111020

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ

Σήμερα 27/3 πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας επίσκεψη από οδοντίατρους του Οδοντιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας.

Πώς βουρτσίζουμε τα δόντια, κάθε πότε τα πλένουμε, πότε πάμε στον οδοντίατρο, ποιες τροφές είναι βλαβερές για τα δόντια μας, όλα αυτά τα ερωτήματα απαντήθηκαν από τις καλεσμένες μας. Τις ευχαριστούμε πολύ και δεν θα ξεχάσουμε όσα μας είπαν!

cbe7fca6 86ab 480e 8006 2de1b665c81c accdd8c6 f911 4353 b6cd fa5122e493e2 af0bd519 e0e0 4739 81fa c205ec1f3d8b c3ac944e 0c00 4ed4 9289 38d75237965a 3802238b 173c 4f87 80c6 2e412192dbaa 4d88e3d3 37fe 469e 86ff 95bc341856c1IMG 20250507 114802

Παίζουμε ένα παιχνίδι τι κάνει χαρούμενα και τι λυπημένα τα δόντια μας

https://wordwall.net/el/resource/7985724