Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα
Προετοιμασία κωδικοποίησης με κινητικά παιχνίδια, βρες και πήγαινε στο αρχικό σου και στο χρώμα που προτιμάς
Ζωγραφίσαμε με κώδικα
Συμμετοχή στη δράση ”το δικό μας μπουκέτο”
Οι μαθητές σε ομάδες ή ατομικά, με βάση τον πίνακα “ΤΑ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ” του Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ δημιουργούν με κώδικα τη/τις δική-ές τους ανθοδέσμη-ες.
Αρχικά παρατηρούν τον πίνακα και τον αναλύουν για τις τεχνικές, υλικά, τεχνοτροπίες που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος.
Έπειτα συζητούν και ξεχωρίζουν τα μέρη των ηλιοτρόπιων (σπόροι, πέταλα, βλαστός/μίσχος, φύλλα). Ο/η εκπαιδευτικός δείχνει και τις αντίστοιχες καρτέλες (υπάρχουν στο padlet/υλικά).
Αποφασίζουν ανά ομάδα ή ατομικά ποια λουλούδια θα δημιουργήσουν στο δικό τους βάζο και με ποια υλικά. Για παράδειγμα παπαρούνες ή μαργαρίτες ή τουλίπες κα. κατασκευάζοντάς τα ή με χαρτόνι ή με υλικά της φύσης ή ανακυκλώσιμα υλικά ή lego κα.
Κάθε ομάδα ή μαθητής τοποθετεί τις καρτέλες για τον κώδικα που θέλει να χρησιμοποιήσει ώστε να συνθέσει τη/τις δική-ές τους ανθοδέσμη-ες. Έχοντας μπροστά του ένα βάζο είτε με χαρτόνι είτε ζωγραφισμένο είτε με όποιο άλλο υλικό που επιθυμεί δημιουργεί τον κώδικα με τις καρτέλες. Για παράδειγμα:
ΜΙΣΧΟΣ – ΜΙΣΧΟΣ – ΜΙΣΧΟΣ – ΣΠΟΡΟΙ – ΣΠΟΡΟΙ – ΣΠΟΡΟΙ – ΠΕΤΑΛΑ – ΠΕΤΑΛΑ – ΠΕΤΑΛΑ – ΦΥΛΛΑ – ΦΥΛΛΑ – ΦΥΛΛΑ – ΦΥΛΛΑ – ΦΥΛΛΑ – ΦΥΛΛΑ.
Αφού έχει φτιάξει τον κώδικα που επιθυμεί τοποθετεί τα υλικά και το είδος του λουλουδιού που έχει αποφασίσει να συνθέσει μέσα στο βάζο. Αν έβαλε, όπως παραπάνω 3 φορές το μίσχο θα ζωγραφίσει/τοποθετήσει τρεις μίσχους στο βάζο, έπειτα τρεις κύκλους σπόρων κ.ο.κ.
Τέλος, οι πίνακες που δημιουργήθηκαν παρουσιάζονται σε έκθεση είτε στον χώρο του σχολείου είτε εκτός στη σχολική κοινότητα.
Γιορτή παππού γιαγιάς
Γιορτάζουν τα αδεσποτάκια
Καλώς το φθινόπωρο
Τα φθινοπωρινά δεντράκια μας με τεχνική τυπώματος από υλικό συσκευασίας
Οι δικοί μας φθινοπωρούληδες
Φθινοπωρινά γράμματα με παιχνίδια
Η αποταμίευση μέσα από κινητικό παιχνίδι ψάχνοντας το ευρώ, κατασκευή ατομικού κουμπαρά
Το σταφύλι και ο τρύγος
Μαθαίνω για το θεό Διόνυσο και το αμπέλι
Μια φορά κι ένα καιρό τα παλιά τα χρόνια ήταν ένας αρχαίος θεός που τον έλεγαν Διόνυσο. Γυρνούσε από χώρα σε χώρα, από πόλη σε πόλη, από τότε ως τις μέρες μας. Η πατρίδα του ήταν στη Θράκη.
Ήταν ο πιο πρόσχαρος από τους θεούς και από τους πιο αγαπητούς στους ανθρώπους. Ο Διόνυσος πρόσφερε στον άνθρωπο το αμπέλι και το κρασί. Και οι θεοί τον αγαπούσαν. Ο εύθυμος θεός ταξίδευε συνέχεια κι επισκεπτόταν πολλές χώρες και πολιτείες για να μάθει στους ανθρώπους πώς να καλλιεργούν τα κλήματα και πώς να φτιάχνουν από τους καρπούς τους το κρασί. Το υπέροχο ποτό που κερνούσε ο θεός σκόρπιζε παντού το κέφι. Έκανε τους ανθρώπους να ξεχνούν τις στενοχώριες τους και να ζωγραφίζεται στα πρόσωπά τους το χαμόγελο.
Με πολύ περίεργο τρόπο γεννήθηκε όχι μία, αλλά δύο φορές και από τη μάνα και από τον πατέρα του. Μητέρα του ήταν μια όμορφη βασιλοπούλα η Σεμέλη που την ερωτεύτηκε ο Δίας. Καρπός της ένωσής τους ήταν ο Διόνυσος. Όμως η ζηλιάρα γυναίκα του Δία η Ήρα έπεισε τη Σεμέλη να ζητήσεις από τον Δία να εμφανιστεί μπροστά της με όλη του τη δύναμη, το αποτέλεσμα ήταν οι κεραυνοί και οι αστραπές του Δία να κάψουν τη Σεμέλη. Την ώρα που οι φλόγες την τύλιγαν ο Δίας έσωσε το βρέφος που είχε στα σπλάχνα της και το έραψε στο μηρό του. Όταν συμπληρώθηκαν εννιά μήνες, ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε από το πόδι του θεϊκού πατέρα του. Ο πατέρας του φρόντισε το μικρό Διόνυσο και τον εμπιστεύτηκε στις Νύμφες. Αυτές τον ανέθρεψαν με περισσή στοργή κι αγάπη, στο δάσος όπου κατοικούσαν, μέσα σε ένα τοπίο γεμάτο δέντρα και πολύχρωμα λουλούδια.
Ο Διόνυσος και η παρέα του από τα παλιά τα χρόνια έπιναν κρασί και οργάνωναν γιορτές, πανηγύρια και θέατρα. Τραγουδούσαν, έλεγαν ιστορίες, έπαιζαν θέατρο και χόρευαν. Από τη λατρεία του Διονύσου γεννήθηκε το αρχαίο θέατρο, που διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο. Έτσι ο Διόνυσος είναι σήμερα γνωστός παντού, σε όλες τις χώρες. Οι ιστορίες που λέμε είναι γνωστές και αγαπητές. Θα σας αφηγηθώ μια ιστορία για τον Διόνυσο, που είχε τόσο περιπετειώδη ζωή.
Μια φορά κινδύνεψε με πειρατές που θέλησαν να τον ληστέψουν. Κάποιοι πειρατές όταν τον είδαν ξαπλωμένο στην ακτή ένα νέο τόσο όμορφο και γεροδεμένο, πίστεψαν πως πρόκειται για κάποιο αρχοντόπουλο ή ακόμα και βασιλιά. Ευχαριστημένοι με τη σκέψη πως θα πάρουν πολλά λύτρα για να τον ελευθερώσουν, προσπάθησαν να τον δέσουν με βαριές αλυσίδες, χωρίς όμως να το πετύχουν· με μια μικρή κίνηση ο θεός τις τίναζε από πάνω του. Αυτοί συνέχιζαν τις προσπάθειές τους. Μόνο ο τιμονιέρης του καραβιού έλεγε να αφήσουν ελεύθερο το νέο παλικάρι, τον Διόνυσο. Εκείνη τη στιγμή άρχισε να τρέχει στο καράβι κόκκινο κρασί που ζάλισε με τη θεϊκή ευωδιά του τους ναύτες. Ταυτόχρονα ένα κλήμα άρχισε να τυλίγει το κατάρτι και να απλώνει τα φορτωμένα με ζουμερά σταφύλια κλαδιά του σε όλο το καράβι. Κι ενώ σαστισμένοι παρακολουθούσαν οι ναύτες, άλλο θαύμα γίνεται μπροστά στα μάτια τους: ο όμορφος νέος που ήθελαν να αιχμαλωτίσουν μεταμορφώνεται σε ένα άγριο λιοντάρι που οι βρυχηθμοί του κάνουν τους ναύτες να πηδούν στη θάλασσα για να γλιτώσουν. Όλους τους μεταμόρφωσε ο Διόνυσος σε δελφίνια και μόνο τον τιμονιέρη δεν πείραξε επιβραβεύοντάς τον για τη σύνεσή του.
κάναμε βιωματικό εργαστήρι, μαζέψαμε σταφύλια, κάναμε δικό μας μούστο και φυσικά δοκιμάσαμε
όταν μικρά χεράκια κάνουν κουλουράκια, μουστοκούλουρα και μουσταλευριά
Εξασκήσαμε τη λεπτή μας κινητικότητα και τη φαντασία μας κάνοντας δικά μας σταφύλια
Φθινόπωρο και πέντε αισθήσεις , το βλέπω, το μυρίζω, το ακούω, το αισθάνομαι και το γεύομαι
Παραμύθι το φιλάκι στο χεράκι , ομαδική και ατομική κατασκευή
με τους ήρωες της ιστορίας κάναμε memory και κατασκευή με το αρχικό μας και στολίσαμε το δέντρο του Τσέστερ
Ας πούμε αυτή τη λέξη , μαθαίνουμε τα χρώματα και κάνουμε αντιστοίχιση στις όμοιες λέξεις ενώ μαθαίνουμε τη χρονική αλληλουχία, κάναμε ατομική κατασκευή και αντιγράψαμε τις ευγενικές λεξούλες
Με αφορμή το Παραμύθι η τελεία , και την παγκόσμια ημέρα τελείας στις 15-09 . κάναμε κατασκευές και παίξαμε παιχνίδια και γίναμε εμείς τελείες με το σώμα μας και διάφορα υλικά
Μαθαίνοντας τους κανόνες του Νηπιαγωγείου μας, τα χέρια είναι για να …
Παίζω και μαθαίνω το όνομά μου, με έναν πύραυλο ταξιδέψαμε στον πλανήτη με το όνομά μας εμπνευσμένο απ’ τις τελείες
Παιχνίδια γνωριμίας και ενδυνάμωσης της ομάδας
Τα φετινά δωράκια καλωσορίσματος
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2024
΄Εκθεση αξιολόγησης 2023-24
Περπατώ εις το Δάσος
To Δάσος στις τέσσερις εποχές vivaldi
Κατασκευή
Μαθαίνω τα μέρη του φυτού και τις ανάγκες του
Η διαφορετικότητα και η αποδοχή ”Το χαρούμενο λιβάδι” της Φυλλιώς Νικολούδη
Συμμετοχή σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα Τμήμα Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δ.Μακεδονίας
Επισκέψεις συλλογή καρπών -Ανθοκομική έκθεση
Συμμετοχή σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα ανακύκλωσης του Δήμου Εορδαίας και της ΔΙΑΔΥΜΑ Α.Ε.
Αθλητικές εκδηλώσεις λήξης
Πάσχα πασχαλιά με τα κόκκινα τα αυγά
Μαθαίνω για το Πάσχα
Παίζω με πασχαλινά καλάθια και μαθαίνω τα άρθρα
Μετράω και ταϊζω το κουνελάκι
Πασχαλινές κατασκευές:
λαγουδάκι – χορευτής
η κάρτα μας ζωγραφισμένη ελεύθερα απ’ τα παιδιά και γραμμένη με ευχές
πασχαλινό μόμπιλε προβατάκι
πασχαλινά φαναράκια
κουνελάκια παντού
βάψιμο αυγών με τεχνική βαμμένης χειροπετσέτας