3 Δεκεμβρίου 2019-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

Γιορτάζουν οι φίλοι μας από το Ειδικό Δημοτικό Περάματος και ήταν μια καλή αφορμή για εμάς να ξαναβρεθούμε και να το γιορτάσουμε παρέα.
Καλέσαμε λοιπόν τους φίλους μας, καθήσαμε όλοι μαζί στα τραπέζια, γιατί όλα τους είναι παιδιά κι όλα τους έχουν τις ίδιες ανάγκες στη χαρά, στη φιλία, στο παιχνίδι, στα χαμόγελα, στην ικανοποίηση της δημιουργίας κι ετοιμάσαμε μια χριστουγεννιάτικη κατασκευή.

 

 

Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά!!!

Εργαστήρι χριστουγεννιάτικων κατασκευών με τους γονείς

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε πολύ όμορφα με την παρέα των γονέων στη τάξη μας, οι οποίοι κάθησαν δίπλα στα παιδιά τους και δούλεψαν μαζί τους.

Πρώτη κατασκευή ένας χιονάνθρωπος, μιας που μπήκαμε επισήμως στον Δεκέμβριο και νιώσαμε χειμωνιάτικο κρύο.
Ένα αστεράκι μάσκα με χριστουγεννιάτικο σκουφί.
Μια κάρτα με χριστουγεννιάτικο δεντράκι που διακόσμησαν οι μαθητές, όπως ήθελαν.
Χαμόγελα και ικανοποίηση από τους συμμετέχοντες για τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους.
                Και του χρόνου!!!

Λίγο πριν την πρώτη επιστολή μας…

 Στοχεύοντας να αντιληφθούν οι μαθητές και να γνωρίσουν τη μέθοδο της αλληλογραφίας, μιλήσαμε για το ταχυδρομείο και για την διαδικασία που γίνεται η επικοινωνία με αυτό το μέσο.
Αρχικά οι μαθητές ετοίμασαν μια ζωγραφιά για έναν συμμαθητή τους , την έβαλαν σε φακελο και έγιναν αποστολείς αυτού, ενώ μπήκαν και στη θέση του παραλήπτη, μιας που δέχτηκαν κι από ένα γράμμα-ζωγραφια απο συμμαθητή τους.
Τη συζήτηση ακολούθησε η παρατήρηση εποπτικού υλικού, η επικοινωνία των μαθητών με τη νηπιαγωγό μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ανταλλάξαμε μηνύματα με τους μαθητές, με τη βοήθεια πάντα και συνεργασία των γονέων τους, οι οποίοι τους έγραψαν σε ενα χαρτί το μήνυμα που υπαγόρευσαν οι μαθητές και στη συνέχεια τους βοήθησαν να εντοπίζουν τα γράμματα στο πληκτρολόγιο, προκειμένου να γράψουν μόνοι τους το μήνυμα.   Επιπλέον γνωρίσαμε τον Ερμή, τον αγγελιοφόρο των Θεών. Οι μαθητές εμαθαν για το κυρήκειο του Ερμή και κατασκεύασαν ένα δικό τους. Ετοίμασαν τα φτερά για το κεφάλι τους και τα πόδια τους, όπως άλλωστε ήταν και ο Ερμής, έγραψαν σε ένα Α4 κι ένα μήνυμα για τους γονείς τους “Μαμά, μπαμπά σ΄αγαπαω” και μια μερα πριν, την ώρα που σχολάσαμε μετέφεραν όλοι το μήνυμα αυτοπροσώπως στις μανούλες, ντυμένοι Ερμής και “Ερμούλες”(την ονομασία του θηλυκού Ερμή την έδωσαν οι μαθητές .
Τα κυρήκεια των μικρών αγγελιοφόρων. Δυστυχώς δεν υπάρχουν φωτογραφίες απο τους ίδιους τους αγγελιοφόρους με τα φτερά στο κεφάλι και στα σανδάλια. Με το που τα φόρεσαν πέταξαν και δεν πρόλαβα  😀
Για να δείτε τις πρώτες μας επιστολές, πατήστε τον σύνδεσμο.

Η πρώτη μας αλληλογραφία

 Μία από τις θεμελιακές αρχές της Παιδαγωγικής Freinet είναι η ελεύθερη έκφραση και η επικοινωνία, η οποία αποτελεί πηγαία ανάγκη του ατόμου και αποδεικνύεται ότι είναι απαραίτητη για τη πνευματική ανάπτυξη και συναισθηματική καλλιέργεια των παιδιών.
Όλοι οι άνθρωποι, αναξαρτητου ηλικίας, εκφράζουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν μεταξύ τους αξιοποιώντας τα μέσα που έχει ο καθένας τους. Ένα απο τα εργαλεία ελεύθερης έκφρασης και επικοινωνίας είναι και η αλληλογραφία. Τα νήπια και τα προνήπια μπορούν να επικοινωνήσουν μέσω της ζωγραφικής, του ελεύθερου σχεδίου τους και της γραφής, στο επίπεδο βέβαια, που έχει φθασει ο κάθε μαθητής.
Οι μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος ξεκινούν αλληλογραφία με τους μαθητές του 22ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου, με το τμήμα της κας Κωνσταντίνας Παπαδόγκωνα .

Διαβάστε εδώ  για τις Τεχνικές της Παιδαγωγικής Freinet.

Τοιχογραφία στην αυλή μας

Η σημερινή ημέρα ξεκίνησε με χρώματα, πινέλα, περιγράμματα και πολύ μεγάλο ενθουσιασμό από τους μικρούς μου καλλιτέχνες .

 Τα παιδιά ανέλαβαν δράση με περίσσια χαρά και προσοχή.
Και ιδού το αποτέλεσμα της προσπάθειας μας.
Σας παρουσιάζουμε τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα, βαμμένο από τα χεράκια των μαθητών !!!
Ακολουθεί η τελική διαμόρφωση της τοιχογραφίας από τους υπεύθυνους του προγράμματος.

Ευχαριστούμε πολυ ΜΙΚΡΗ ΟΥΤΟΠΙΑ για την υπέροχη τοιχογραφία που θα κοσμεί από σήμερα το νηπιαγωγείο μας!!!
Ευχαριστούμε προσωπικά τους υπεύθυνους του προγράμματος κο Γιάννη και κα Έυη για την βοήθεια τους.
Οφείλουμε κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς της Ανδριάννας, που προσφέρθηκαν να συμπληρώσουν το χρηματικό ποσό που απαιτήθηκε για να γίνει το πρόγραμμα.

17 Νοέμβρη 1973

       Η αναπαράσταση ενός γκράφιτι, του διάσημου Βρετανού καλλιτέχνη Bansky.

Οι μαθητές αρχικά φωτογραφήθηκαν μπροστά από τον τοίχο,κρατώντας ψηλά ένα λευκό χαρτί και εν συνεχεία έγραψαν στις εκτυπωμένες φωτογραφίες τα δικά τους συνθήματα.
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Αν θέλετε να δείτε κι ένα βιντεάκι …από πλαστελίνη, που ετοιμάσαμε με τους μαθητές μου, πατήστε τον σύνδεσμο

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Γιορτάζουν σήμερα οι αγαπημένοι μας παππούδες και γιαγιάδες και δεν είχαμε παρα να συζητήσουμε με τα παιδιά, να μιλήσουμε για τους δικούς μας συγγενείς ο καθένας και να τους ετοιμάσουμε βέβαια και μια κάρτα για να τους ευχηθούμε.

“Ο Μολυβούλης στο Δάσος”

Η πρώτη μας ιστορία δημιουργήθηκε με αφορμή τον Μολυβούλη ή Μολυβούλα ή Μολυβάρα όπως τα παιδιά ονόμασαν, κατασκευή την οποία ζωγράφισαν, έκοψαν και βέβαια υπέγραψαν.

 

Αθηνά- Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ο Μολυβούλης σε ένα δάσος.
Αρετή- Πήγε στο δάσος γιατι ήθελε να στολίσει δέντρα.
Εστερίνα- Κρέμασε στα δέντρα μπαλάκια.
Αιμίλιος- Τα μπαλάκια ήταν κόκκινα και πορτοκαλί χρώμα.
Λυδία- Τότε ξαφνικά ήρθε ο κακός ο λύκος.
Μαρίλια- Ο λύκος είπε στον Μολυβούλη “Γκρέμιστα”.
Θοδωρής- Ο Μολυβούλης, δεν ήθελε αλλα είπε στον λύκο ότι θα τα βγάλει.
Άγης- Τότε οι σκίουροι που έμεναν στα δέντρα είπαν ότι θέλουν τα μπαλάκια.
Γιώργος- Οι σκίουροι είπαν ότι ήθελαν τα μπαλάκια γιατι τα σπίτια τους έγιναν πιο όμορφα.
Μιχαήλ- Τότε μίλησαν και τα πουλάκια.
Δανάη- “Κι εμείς τα θέλουμε τα μπαλάκια”
Κωνσταντίνος Σ.- Ο λύκος τότε συμφώνησε να μην τα βγάλουν.
Ανδριάννα- Τα σκιουράκια, τα πουλιά και ο Μολυβούλης ένιωσαν πολύ χαρούμενοι.
Αλεχάντρο- Ήθελαν να κάνουν πάρτι για να το γιορτάσουν.
Ντελάνσι- Αποφάσισαν να βάλουν μουσική και να χορέψουν.
Ελένη- Τα σκιουράκια είπαν ότι θα φτιάξουν τούρτα.
Ηλίας- Τα πουλάκια είπαν ότι θα φέρουν γλυκά και μπαλόνια.
Ανατόλης- Θα φέρουν γλυκά και νερό.
Τζιν Σι- ¨Ήταν όλοι πολύ χαρούμενοι και φώναξαν “Ζήτω”!!!
 Μόλις ολοκληρώθηκε η ιστορία μας, ακολούθησε η δραματοποίηση της και βέβαια έγινε και το πάρτι για να το γιορτάσουμε κι εμείς.
 Σε επόμενο βήμα οι μαθητές ζωγράφισαν το δέντρο με τα μπαλάκια, ζωγράφισαν , έκοψαν και κόλλησαν  στην ζωγραφιά τους τους ήρωες της ιστορίας τους.

Μια ψηφιακή ιστορία αφιερωμένη στην ημέρα της Τσικνοπέμπτης!!!

Ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε την ψηφιακή ιστορία που ετοίμασαν οι μαθητές!!!

https://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2019/02/blog-post_28.html

“Γιανίτσαροι και Μπούλες” από τη Νάουσα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με άλλο ένα έθιμο του τόπου μας. Παρακολούθησαν βιντεάκια στο διαδίκτυο, παρατηρησαν εποπτικό υλικό της νηπιαγωγού και κατασκεύασαν τον “πρόσωπο” του Γιανίτσαρου και της Μπούλας.  Στην συνέχεια περιέγραψαν το έθιμο φορώντας τις μασκες του Γιανίτσαρου και της Μπούλας.

https://youtu.be/7LsdnnSgkFQ

 

Μια αποκριάτικη ιστορία με ήρωες τους μαθητές και τη νηπιαγωγό του 9ου νηπιαγωγείου Περάματος.

Απόκριες σημαίνει χαρά και διασκέδαση για μικρούς και μεγάλους. Διασκεδάζοντας κι εμεις αυτοσχεδιάσαμε και ετοιμάσαμε την ιστορία μας βασιζόμενοι στις στολές που φορούσαμε όλοι την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς. Την ιστορία μας την παρουσιάσαμε στους γονείς του τμηματος, λίγο πριν σχολάσουμε!!!

http://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2019/02/2019.html

Το 2019 αναζητά τα σχήματα του και ο Κόλμπι, το ρομποτάκι μας το βοηθά να τα μαζέψει!!!

Επαναληπτική δραστηριότητα για την εκμάθηση των σχημάτων με νέες προσπάθειες προγραμματισμού του ρομπότ μας.

http://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2019/01/2019_13.html

Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή μας σε ψηφιακή έκδοση, με τη βοήθεια του αγαπημένου μας ρομπότ!!!

Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο προκειμένου να παρακολουθήσετε την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας σε ψηφιακη έκδοση!!!!!

https://youtu.be/jV1-I4JI5Ao

“Τα καραβάκια των ευχών της Αγίας Βαρβάρας, στην Δράμα”

3/12/2018, παραμονή της εορτής της  Αγίας Βαρβάρας και στο 9ο νηπιαγωγείο Περάματος αναβιώσαμε το έθιμο με τα καραβάκια των ευχών, έτσι όπως διαδραματίζεται κάθε χρόνο στη Δράμα..

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ενημερωθείτε για το έθιμο και να μάθετε για την δράση μας.

https://youtu.be/dMqHQX9AwJ0

Νέα αυλή-χαρά και γιορτή στο 9ο Νηπιαγωγείο Περάματος!!!

Οι εργασίες για τη νέα μας αυλή ολοκληρώθηκαν. Οι μαθητές την ευχαριστιούνται καθημερινά και φροντίσαμε να το γιορτάσουμε καλώντας τους γονείς του τμήματος.

http://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2018/10/blog-post_21.html

 

Ο Καραγκιόζης συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων οι μαθητές την προηγούμενη εβδομάδα παρακολούθησαν παράσταση θεάτρου σκιών, με τον γνωστό σε όλους μας Καραγκιόζη. Ο Καραγκιόζης άρεσε πολύ στα παιδιά και ήταν ακόμα και σήμερα στα θέματα συζήτησης. Βασιζόμενη σε αυτό, τον μετονόμασα σε Καραγκιόζη-ρομπότ και με μεγάλο ενθουσιασμό από τους μαθητές, η χάρτινη φιγούρα του ξεκίνησε τις κινήσεις  στη πίστα, προκειμένου να φθάσει στον προορισμό του.

Για περισσότερες λεπτομέρειες της δραστηριότητας ακολουθείστε το παρακάτω λινκ  https://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2018/10/blog-post_15.html

Υφαίνοντας το χαλί των ονομάτων μας…

Όλοι οι μαθητές στην αρχή της εβδομάδας πήραν σπίτι τους από ένα μεγάλο χαρτί-αφίσα (ριζόχαρτο) με την υποχρέωση να γράφουν καθημερινά το όνομα τους με διαφορετικά χρώματα. Μετά από 9 ημέρες οι αφίσες των ονομάτων συγκεντρώθηκαν και αφού διασκεδάσαμε με κάποιες δραστηριότητες , υφάναμε το χαλί μας.

Για περισσότερες λεπτομέρειες ακολουθήστε τον σύνδεσμο: http://xaroumenamoutrakia.blogspot.com/2018/10/blog-post_8.html

Προκειμένου να γίνει και μια εισαγωγή στον κόσμο των Τ.Π.Ε. ηχογράφησα τους μαθητές να μιλούν για το όνομα τους. Παρακολουθήστε το βίντεο πατώντας https://www.youtube.com/watch?v=eDKzql734tM&feature=youtu.be

 

Έφτασε η στιγμή!!!

Ο καθιερωμένος αγιασμός του 9ου Ν/Γ Περάματος για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί τη Τρίτη 11/9/2018, στις 8.30π.μ., στον προαύλειο χώρο του 1ου Δ.Σ.Περάματος.

Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει στο νηπιαγωγείο η πρώτη ενημερωτική συνάντηση γονέων.

14/06/2018

  Το 9ο νηπιαγωγείο Περάματος άνοιξε για άλλη μια φορά τις πόρτες του προς τους γονείς του τμήματος, προκειμένου να παίξουμε παιχνίδια όλοι μαζί και να κλείσουμε το σχολικό έτος με γέλια και ευτυχισμένα μουτράκια.

 Αρχικά έγινε μια παρουσίαση αφιέρωμα στους μαθητές μου, που ήταν και οι πρωταγωνιστές της χρονιάς. Παράλληλα η παρουσίαση αποτέλεσε και μια αναδρομή στις δράσεις της φετινής χρονιάς. Λόγω του ότι στην παρουσίαση υπήρχαν φωτογραφίες των παιδιών, δεν μου επιτρέπεται να την προβάλω μέσω του ιστολογίου.

 Ακολούθησαν τα παιχνίδια μας. Ενήλικες και παιδιά, έγιναν όλοι μιας ηλικίας και συμμετείχαν με ενθουσιασμό και χαρά.

  • Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και στο πρώτο παιχνίδι, τα μέλη της κάθε ομάδας κλήθηκαν να μεταφέρουν πλαστικά μπαλάκια από έναν κουβά σε έναν άλλο.
  •  Συναγωνιστήκαμε στο σημάδι, παίζοντας τα τενεκάκια μας, τα οποία σημαδεύαμε με μια μικρή μπάλα.
  • Οι δύο ομάδες αναμετρήθηκαν στην μυική δύναμη, τραβώντας το σχοινί και φέρνοντας το προς το μέρος της ομάδας τους.
  • Έγιναν αγώνες δρόμου με έναν ιδιαίτερο ξεκαρδιστικό τρόπο, αφού οι συμμετέχοντες είχαν δεμένα το πόδια τους. Το αριστερό πόδι του ενός, ήταν δεμένο με το δεξί του και έτσι έπρεπε να διανύσουν μια απόσταση και να επιστρέψουν στην ομάδα τους.
  •  Ακολούθησαν τα παιχνίδια με τα φρούτα. Στο πρώτο παιχνίδι οι μαθητές αναδεικνύονταν νικητές αν κατόρθωναν να φάνε πρώτοι τη καρπουζόφετα που είχαν μπροστά τους και βέβαια και εδώ δεν έπαιξαν μόνο μαθητές αλλά κι οι γονείς.
  • Τελευταίο παιχνίδι μας, αυτό με τα κεράσια. Ανα δύο τα παιδιά έτρωγαν τα κεράσια που ήταν μπροστά τους και νικητής ήταν αυτός που θα τελείωνε πρώτος τα κεράσια του αλλά και που θα έφτυνε, όσο πιο μακρυά μπορούσε τα κουκούτσια. Δεν μπορείτε να πιστέψετε πόσο μακρυά έφτασαν κάποια κουκούτσια????????????.

 Να σημειωθεί ότι κάθε παιχνίδι, συνοδευόταν και από τη κατάλληλη μουσική, έντονη και παιχνιδιάρικη, ιδανική για να εμψυχώνει αλλά και να συνοδεύει παράλληλα τις προσπάθειες των παιχτών.

 Ήταν μια πολύ όμορφη μέρα, μια μέρα που έφερε ακόμα πιο κοντά τους γονείς με τα παιδιά τους αλλά και τους γονείς και τους μαθητές μεταξύ τους. 

 Τους ευχαριστώ όλους για την θετική τους ενέργεια, την  ευχάριστη διάθεση και τη χαρά στα πρόσωπα τους, που όλη τη χρονιά τη μετέδιδαν απλόχερα και στα παιδιά τους.

         Και του χρόνου , με υγεία!!!!!!!

Καλοκαιρινή γιορτή 2018

   Οι μικροί μαθητές του 9ου Ν/Γ Περάματος ολοκλήρωσαν τις επίσημες δράσεις του σχολικού έτους με τη καλοκαιρινή γιορτή λήξης.

 Παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση “Τα πειρατοναυτάκια εν δράσει”, της Μαρίας Διαμαντοπούλου. Οφείλω να πω ότι το σενάριο έπρεπε να προσαρμοστεί στις ανάγκες του τμήματος, γι αυτό και προστέθηκαν στίχοι σε όλους τους ρόλους από τη νηπιαγωγό του τμήματος.

 Νήπια και προνήπια με έμφαση, τσαχπινιά και χάρη ενσάρκωσαν τους ρόλους που είχαν αναλάβει. Είπαν τα ποιήματα τους, χόρεψαν, διασκέδασαν και μας συγκίνησαν όλους με την όρεξη, τα χαμογελά τους και βέβαια τις υποκριτικές τους ικανότητες.

 Οι γονείς, οι συγγενείς και οι φίλοι μας που παρακολούθησαν την παράσταση δεν σταμάτησαν να χειροκροτούν και να εμψυχώνουν τα παιδιά τους σε αυτή τους τη προσπάθεια. Σας ευχαριστούμε ολόψυχα γι αυτό. 

 Συγχαρητήρια σε όλους τους μικρούς μου ηθοποιούς. Για άλλη μια φορά φέτος μας κάνατε να νιώσουμε όλοι μεγάλη περηφάνια γι’αυτά που καταφέρατε να πετύχετε.