Πρόταση για χριστουγεννιάτικο επιτραπέζιο παιχνίδι για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση!!!

 


Λήψη αρχείου

 

Το παραμύθι του Μπισκοτούλη, ως άσκηση ενεργητικής ακρόασης και θέασης

Έγινε επεξεργασία του παραμυθιού “Ο Μπισκοτούλης”, με το web 2 εργαλείο, Edpuzzle. Προτείνεται να παρακολουθήσουν πρώτα οι μαθητές το βίντεο με το παραμύθι  από του Youtube και μετά να πατήσετε το παρακάτω λινκ για να διαπιστωθεί, μέσω των ερωτήσεων, πόσο προσεχτικά παρακολούθησαν οι μαθητές σας τους στίχους και τις εικόνες του παραμυθιού.

Τις ερωτήσεις θα τις διαβάζει η νηπιαγωγός για τις απαντήσεις δε, μπορούν να δραστηριοποιηθούν τα ίδια παιδιά κυκλώνοντας τον σωστό αριθμό, που αντιστοιχεί σε κάθε απάντηση.

Λινκ με το βίντεο από το Youtube https://www.youtube.com/watch?v=N0g15XSnUO8&t=54s

Λινκ με το παραμύθι  ως άσκηση για το εξ απαοστάσεως μάθημα https://edpuzzle.com/media/5fd9b37df66e5640f40c072b

Ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι, ως άσκηση ενεργητικής ακρόασης και θέασης.

Έγινε επεξεργασία του τραγουδιού “Το δέντρο των Χριστουγέννων”, της Ελευθερίας Αρβανιτάκη, με το web 2 εργαλείο, Edpuzzle.  Προτείνεται να παρακολουθήσουν πρώτα το βίντεο με το τραγούδι από του Youtube οι μαθητές και μετά να πατήσετε το παρακάτω λινκ για να διαπιστωθεί, μέσω των ερωτήσεων,  πόσο προσεχτικά παρακολούθησαν οι μαθητές σας τους στίχους και τις εικόνες της ιστορίας του τραγουδιού.

Τις ερωτήσεις θα τις διαβάζει η νηπιαγωγός για τις απαντήσεις δε, μπορούν να  δραστηριοποιηθούν τα ίδια παιδιά κυκλώνοντας τον σωστό αριθμό, που αντιστοιχεί σε κάθε απάντηση.

Λινκ με το βίντεο από το Youtube  https://video.link/w/mYK9b

Λινκ με το τραγούδι ως άσκηση για μάθημα https://edpuzzle.com/media/5fd9cebb9be8fe410f1518b1

 

Διαδραστικός χάρτης με παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα έθιμα του τόπου μας!!!

Πατήστε στο παρακάτω λινκ για να ανακαλύψετε συγκεντρωμένα, μερικά από τα πιο γνωστά ελληνικά έθιμα που αναβιώνουν από πολύ παλιά τις ημέρες των εορτών.

https://www.thinglink.com/scene/1391868391240761347

3 Δεκεμβρίου 2020-Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος μέσω των σύγχρονων εξ αποστάσεως μαθημάτων ευαισθητοποιούνται λόγω της ημέρας και στέλνουν τις ζωγραφιές τους στους φίλους τους στο Ειδικό Δημοτικό Περάματος.

Κάθε χρόνο διοργανώνονται διάφορες δράσεις ανάμεσα στα δύο σχολεία με απώτερο σκοπό την συνεργασία, την εξοικείωση με την εικόνα της αναπηρίας , την ανάπτυξη δεσμών φιλίας, την καλλιέργεια της ανθρωπιάς.  Ο Covid-19 από τον Μάρτιο μας έχει απομακρύνει, το διαδίκτυο είναι αυτό που θα μας φέρει φέτος κοντά στους φίλους μας για να τους ευχηθούμε!!!

 

28η Οκτωβρίου – Η γιορτή της σημαίας

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου πλησιάζει και έγινε αφορμή για να παίξουμε όλοι μαζί και να ενώσουμε τα κομμάτια του παζλ.

Ενα χαρτόνι 50×70 έχει χωριστεί σε 20 τετράγωνα και σε καθένα από αυτά αναγράφεται ένας αριθμός. Έχω σχεδιάσει αντίστοιχα την ελληνική σημαία και την έχω χωρίσει σε 20 κομμάτια παζλ. Πίσω από κάθε κομμάτι παζλ αναγράφεται και ο αντίστοιχος αριθμός. Οι μαθητές κλήθηκαν να επιλέγουν έναν αριθμό από το χαρτόνι, το οποίο βρισκόταν σε κοινή θέα στην παρεούλα, και εν συνεχεία να πηγαίνουν να αναζητούν το κομματι του παζλ με τον συγκεκριμένο αριθμό, που βρισκόταν σε ένα από τα  τραπέζια.

Έφερναν το κομμάτι, γινόταν ο έλεγχος αν ταιριάζει ο αριθμός που είχαν διαλέξει με τον αριθμό του κομματιού και μετά ένωναν το κομματι του παζλ.

 

 

Αφού ενώθηκε το παζλ, παρατηρήσαμε καλύτερα την σημαία σας, μετρήσαμε τις γραμμές της και μάθαμε ότι οι οριζόντιες γραμμές της είναι ίσες με τα γράμματα της λέξης ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
 Εννοείται πως έχουν ζωγραφίσει όλοι οι μαθητές σημαιάκια για να στολιστεί η αίθουσα και επίσης έχουν ξεκινήσει να ετοιμάζουν  τις σημαιούλες τους, που θα πάρουν μαζί τους.

“Ενα παράξενο κρυφτό”, η ιστορία του κορωνοιού με απλό και κατανοητό τρόπο!!!

 Μια ιστορία ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για τα παιδιά μας, δημιουργημένη από το 2ο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης Πειραιά (ΚΕΣΥ)


Λήψη αρχείου

 

2020-2021 Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε, με χαμόγελα και αισιοδοξία όπως πάντα!!!

 

Ο αγιασμός μας θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 14/9/2020 στις 10.30π.μ.

Εχουν σταλεί συγκεκριμένες οδηγίες στα προσωπικά mails των γονέων.

Καλή σχολική χρονιά!!!

Αλληλογραφία μεταξύ των δυο υποτμημάτων…ακολουθώντας τα μέτρα προστασίας.

 Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων έληξε και η επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στις τάξεις έγινε από την 1η Ιουνίου, σε μια καθημερινότητα όμως διαφορετική από αυτήν που κλήθηκαν να προσαρμοστούν τα νήπια στις αρχές της σχολικής χρονιάς.

 Έχοντας ήδη διανύσει μία εβδομάδα με χωρισμένο τμήμα και λειτουργία των υποτμημάτων εκ περιτροπής, προβάλλει όλο και περισσότερο η ανάγκη και  έντονη επιθυμία εποικοινωνίας των μαθητών με τους φίλους και συμμαθητές του άλλου υποτμήματος.
 Το θέμα συζητήθηκε και προτάθηκε από τους μαθητές η αποστολή μηνυμάτων προς τους φίλους του. Τα νήπια  στα πλαίσια της παιδαγωγικής τεχνικής του Freinet αλληλογραφία που είχαν ήδη ξεκινήσει με άλλο νηπιαγωγείο, ήταν γνώστες της διαδικασίας και υπήρξε έντονος ενθουσιασμός για την εναρξη της διαδικασίας ανταλλαγής μηνυμάτων με τους φίλους τους, τους οποίους δεν βλέπουν λόγω των συνθηκών που μας επέβαλλε ο κορωνοιός.
 Καθημερινά λοιπόν , σε ένα φύλλο χαρτί, οι μαθητές ετοιμάζουν μια ζωγραφιά για τον φίλο τους, υπαγορεύουν στη νηπιαγωγό το μήνυμα τους και το αντιγράφουν. Μέχρι τις 26 ιουνίου, που θα ολοκληρωθεί η φοίτηση για αυτό το έτος, οι μαθητές του Α υποτμήματος θα έχουν επικοινωνήσει με όλους τους μαθητές του Β υποτμήματος και το αντίστροφο, αφού τα μηνύματα τους θα αναρτώνται στο πίνακα και η νηπιαγωγός την επόμενη ημέρα θα τα διαβάζει στους παραλήπτες τους. Οι μαθητές,  είναι αυτονόητο ότι μπορούν να δουν, να ακούσουν από τη νηπιαγωγό και να παρατηρήσουν μόνο το μήνυμα του φίλο τους, όχι να το αγγίξουν. Τα μηνύματα θα μπουν στο τέλος της χρονιάς στους φακέλους των παραληπτών.
 
                                    3/6/2020
 
4/6/2020
5/6/2020
Μέσω του ιστολογίου, όπου θα γίνονται καθημερινά αναρτήσεις, οι μαθητές θα μπορούν να ξαναδούν από το σπίτι τα μηνύματα των φίλων τους.

Λίγο πριν κλείσουμε για την απολύμανση των σχολείων του Περάματος -Τελευταία ημέρα πριν ανακοινωθεί η αναστολή λειτουργίας όλων των σχολείων της χώρας.

Οι συγκεκριμένες κατασκευές είχαν ετοιμαστεί στα πλαισια των αποκριάτικων δράσεων που ετοίμαζα, όμως μια ίωση δεν μας επέτρεψε να τις ολοκληρώσουμε. Τροποποιήσαμε λοιπόν τα σχέδια μας και αντί για αποκριάτικα τερατάκια, οι μαθητές ζωγράφισαν μικρόβια.

 Τα μικρόβια κυκλοφορούν παντού και απαιτείται καθαριότητα και εφαρμογή των κανόνων υγιεινής. Τα μικρόβια του 9ου νηπιαγωγείου Περάματος αναστατώθηκαν πολύ, όταν έμαθαν για την απολύμανση  😆  😆  😆

Κοπή πίτας 2020

Αργήσαμε και φέτος να κόψουμε την πίτα μας , μιας και οι ιώσεις μας αποδεκάτισαν  στην κυριολεξία για διάστημα τριών εβδομάδων. Δυστυχώς είχαμε και πάλι απουσίες, όμως το κομμάτι των απόντων το κόψαμε κανονικά.

Εκτός τη γευστική και φρεσκότατη βασιλόπιτα, που μας ετοίμασε η μανούλα της Ανδριάννας και την ευχαριστούμε πολύ για αυτό, οι ίδιοι οι μαθητές είχαν ετοιμάσει για την ημέρα, τα καπέλα του 2020.

 

Κι επειδή από ένα ρεβεγιόν δεν λείπει η σαμπάνια, ήπιαμε κι εμείς χυμό φράουλας σε ποτήρια σαμπάνιας.

 

Το τυχερό φλουρί και μαζί τα συμβολικά δωράκια κέρδισε ο Κωνσταντίνος μας. Πάντα τυχερός και καλότυχος να είναι και ο Κωνσταντίνος και όλα τα παιδάκια μου!!!

 

Ήταν μια πολύ όμορφη μέρα, και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά!!!

Δύο σχολεία, προγραμματισμός για μια κοινή δράση και….το αποτέλεσμα!!!!

Με μεγάλο ενθουσιασμό από τους μαθητές και των δύο σχολείων ολοκληρώθηκε η ΔΡΑΣΗ που είχε ξεκινήσει με τον χειμωνιάτικο πίνακα ζωγραφικής του Edward Munch.
Την επίσκεψη μας στο Ειδικό Δημοτικό Περάματος και την προσεκτική παρατήρηση του πίνακα, ακολούθησε μια δεύτερη επίσκεψη, όπου δημιουργήθηκε η παρακάτω ιστορία.

“Μια χειμωνιάτικη μέρα, έκανε πολύ κρύο και είχε  χιονίσει. Ήταν 10 και μισή το πρωί. Δύο αδερφάκια, η Εύα και ο Γιώργος πάνε στο σχολείο. Ξύπνησαν αργά. Ξενύχτησαν το προηγούμενο βράδυ, γιατί φάγανε σουβλάκια και πόνεσε το στομάχι τους.
Την ώρα που περπατούσαν στο δρόμο, εμφανίστηκε μπροστά τους ένα φάντασμα. Ήταν άσπρο με μαύρο στόμα και μπλε μάτια. Η Εύα και ο Γιώργος μόλις είδαν το φάντασμα χάρηκαν, γιατί  κατάλαβαν ότι είναι η φίλη τους, η Κατερίνα, μεταμφιεσμένη. Το “φάντασμα” μόλις τους είδε τους είπε «Φάρσα ή Κέρασμα;»  Τα αδελφάκια διάλεξαν  κέρασμα. Έβγαλαν ένα σακουλάκι και κέρασαν το «φάντασμα» μπισκότα. Ξεκίνησαν και οι τρεις να πάνε στο σχολείο.
Όμως, την ώρα που περπατούσαν οι τρεις φίλοι, έγινε σεισμός. Κουνήθηκε ο δρόμος, κουνήθηκαν και οι ίδιοι,. Πέταξαν τα πουλιά στον ουρανό και τα σκιουράκια κατέβηκαν από τα δέντρα φωνάζοντας «Βοήθεια!».
Οι τρεις φίλοι έσκυψαν, έβαλαν τα χέρια τους στο κεφάλι  για να το προστατέψουν και μάζεψαν τα πόδια τους. Έμοιαζαν με χελωνάκια.
Μόλις τελείωσε ο σεισμός, οι τρεις φίλοι αγκαλιάστηκαν και συνέχισαν το δρόμο για το σχολείο τους. “

Η τρίτη μας συνάντηση έγινε στο χώρο του νηπιαγωγείου, όπου οι μαθητές εικονογράφησαν την ιστορία κι έγινε και ηχογράφηση αυτής. Η εκπαιδευτικός επεξεργάστηκε τα συγκεκριμένα αρχεία και δημιουργησε ένα βιντεο.

Επόμενη και τελευταία συνάντησης της δράσης, παραγματοποιήθηκε στον χώρο από όπου ξεκίνησε, εννοώντας την αίθουσα με τον διαδραστικό πίνακα του Ειδικού Δημοτικού, όπου έγινε παρουσία των μαθητών η προβολή της ταινίας.
Αν θέλετε κι εσείς να την παρακολουθήσετε πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο.

 

Ένα λαικό παραμύθι της Ηπείρου γίνεται αφορμή για τη δημιουργία του νέου μας επιτραπέζιου παιχνιδιού.

Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την αφήγηση της “Λιοτήρως” από την εκπαιδευτικό.
(Το παραμύθι είναι από τη συλλογή της Γιάννα Σέργη, Λαικά παραμύθια της Ηπείρου, εκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ)
Στην συνέχεια δραματοποίησαν το παραμύθι αλλά ήταν τόσο το ενδιαφέρον που τους είχε προκαλέσει που συνέχιζαν να το παίζουν για μέρες , στο ελεύθερο παιχνίδι τους στην αυλή.
 Με αφορμή αυτό, εγινε η πρόταση να το κάνουμε επιτραπέζιο κι έτσι κι έγινε. Οι μαθητές αποφάσισαν ποια θα είναι η αφετηρία και ποιο το τέρμα, όρισαν τα πιόνια να είναι οι ήρωες του παραμυθιού, η Λιοτήρω, η κόρη του Ήλιου και η Μπαλάσιω , η αρκούδα και βέβαια πρότειναν και αποφάσισαν ποιες θα είναι οι βοήθειες και ποιες οι παγίδες για τους παίκτες .
 Και το παιχνίδι ξεκίνησε!!!!!

Ένα έργο τέχνης γίνεται η αφορμή της νέας συνεργατικής δράσης που ξεκινάει ανάμεσα στο νηπιαγωγείο και το Ειδικό Δημοτικό Περάματος.

Oι μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος επισκέφθηκαν το Ειδικό Δημοτικό Περάματος, τους φίλους μας, όπως αποκαλούμε τους συμμαθητές μας της μεγαλύτερης βαθμίδας, για την έναρξη μιας ακόμα συνεργατικής δράσης που θα αποδείξει ότι όταν έχεις να κάνεις με παιδιά δεν υπάρχουν διαφορές στα συναισθήματα. Γιατί όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου ηλικίας και ορατών ή μη δυσκολιών, τα διακρίνει η ανάγκη για παιχνίδι μέσα σε συνθήκες που τους διασφαλίζουν την ασφάλεια και την ελευθερία να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.
Η δράση μας λοιπόν ξεκίνησε με προσεχτική παρατήρηση του πίνακα “Νέο χιόνι στη Λεωφόρο”του Edward Munch και καταγραφή των σκέψεων των μαθητών των δύο βαθμίδων.

Οι μαθητές μας αξιοποίησαν  τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω, Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι” του προγράμματος Artful Thinking. Οι σκέψεις και οι ιδέες που ακούγονταν, όλες καταγράφηκαν σε χαρτάκια, τα οποία και αναρτήσαμε δίπλα στον διαδραστικό πίνακα, προκειμένου να γίνεται ορατή η σκέψη τους και σε επόμενες χρονικές στιγμές.

Ως επέκταση της δραστηριότητας, παίξαμε κινητικά παιχνίδια και ζωντανέψαμε τον πίνακα.

Η δράση μας θα συνεχιστεί!!!!

Μικρά βιβλία: Οι φίλοι μου τα ζώα!!!

Οι μαθητές επέλεξαν τα ζωάκια που θα υπήρχαν μέσα στο βιβλίο τους, σχεδίασαν ακολουθώντας τις οδηγίες και το σχέδιο της νηπιαγωγού, αντέγραψαν τη πληροφορίες που  οι ίδιοι όρισαν, στη σελίδες των βιβλίων τους.

Ο “ηλιος με τα δόντια” της ιστορίας μας γίνεται κινούμενο σχέδιο.

Πρόσφατα οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον στην διαδικασία δημιουργίας των κινουμένων σχεδίων. Στοχεύοντας στην κατανόηση της γρήγορης εναλλαγής των εικόνων , η οποία παράγει την κίνηση στους ήρωες, εκμεταλεύτηκα την πρόσφατη ιστορία που δημιούργησαν και επιλέγοντας για κινούμενο σχέδιο, ως ήρωα, τον ήλιο με τα δόντια , δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο. Στο τέλος της ιστορίας φαίνεται πως ο ήλιος ανατέλει σιγά σιγά μέχρι να φθάσει στον ουρανό.
Οι μαθητές έπλασαν τον ουρανό με τα αστέρια και το φεγγάρι του Γενάρη με πλαστελίνη. “Έχτισαν” την πόλη, επιλέγοντας με τη σειρά και τοποθετώντας τα τουβλάκια και τα δεντράκια πάνω στον τάπητα. Δημιούργησαν τη χιονόπτωση και κατασκεύασαν τον ήλιο με τα δόντια και τον χιονάνθρωπο από πλαστελίνη κατά ομάδες.

Πατήστε πάνω στον τίτλο της ιστορίας για να παρακολουθήσετε το βίντεο.
“Μια χειμωνιάτικη ιστορία”

“Πέντε ιπποποταμάκια μικρά”, ένας αριθμός, ενα τραγούδι!!!

Το φύλλο εργασίας για τον αριθμό πέντε είχε ιπποποταμάκια για να ζωγραφιστούν. Αυτό ήταν και η αφορμή για την παρακάτω δραστηριότητα.

Ακούσαμε προσεκτικά και συζητήσαμε τους στίχους από το “Πέντε παπάκια μικρα”, από τα Ζουζούνια. Εν συνεχεία προσπαθήσαμε να εμπνευστούμε τους δικούς μας στίχους. Η νηπιαγωγός κατέγραφε τις ιδέες-προτάσεις των μαθητών και μία από αυτές ήταν να ετοιμάσουμε και μάσκες με ιπποποταμάκια.

 

 

Η γραφή των στίχων του τραγουδιού σε εικονοιστορία, προέκυψε από την ανάγκη να μπορούν να διαβάζουν, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, τα ίδια τα παιδιά το τραγούδι μόνα τους.

 

Η εικονοιστορία μας είναι έτοιμη, οι μάσκες μας είναι έτοιμες, τις φορέσαμε και καλέσαμε τους γονείς να τους τραγουδήσουμε.
Ακολουθεί το τραγούδι μας!!!

Μια παροιμία, ένα τραγούδι και μια έκφραση της ελληνικής γλώσσας μας οδηγούν στην δημιουργία μιας νέας ιστορίας.

Η έναρξη του νέου χρόνου επέβαλλε να αναφερθούμε και στον πρώτο μήνα αυτού, τον Ιανουάριο. Μέσα σε όλα που είπαμε , μάθαμε και την παροιμία “Του Γενάρη το φεγγάρι, λάμπει σαν μαργαριτάρι”.(αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και παρατηρήσαμε και τα μαργαριτάρια)
Το κυρίως θέμα όμως που μας απασχόλησε, λόγω του έντονου κρύου αλλά και της χιονόπτωσης, είναι οι χιονονιφάδες και όλα όσα σχετίζονται με το χιόνι. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο που αναφέρεται στον τρόπο που σχηματίζονται οι χιονονιφάδες αλλά και στα είδη αυτών. Εκπαιδευτήκαμε στον τρόπο κατασκευής χιονονιφάδων και ετοιμάσαμε τις δικές μας.

Οι μαθητές αναφέρθηκαν με ιδιαίτερη αδυναμία στους πιγκουίνους που ζουν στα χιόνια και τους πάγους και ζήτησαν να κατασκευάσουν τα δικά τους ζωάκια.
Mobile πιγκουίνοι με κομμάτια πάγου-φελιζόλ.

Με αφορμή αυτές τις δραστηριότητες ακούσαμε και το τραγούδι Το μπαλέτο των νιφάδων. Στοχεύοντας πάντοτε στην ενεργητική ακρόαση απο τους μαθητές, συζητήσαμε τους στίχους του τραγουδιού.
Να αναφέρω επίσης ότι λόγω των καιρικών συνθηκών, κατα τη διάρκεια των δραστηριοτήτων ρουτίνας και συγκεκριμένα όταν λέγαμε τον καιρό της ημέρας, αναφέραμε ότι είχαμε “Ηλιο με δόντια”, εξηγώντας τι σημαίνει αυτό.
Ως επέκταση των παραπάνω δραστηριοτήτων οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν μια ιστορία που να περιλαμβάνει την παροιμία, τις χιονονιφάδες και την παραπάνω έκφραση για τον καιρό. Το αποτέλεσμα είναι όντως αξιόλογο!!!!!

“Ενα χειμωνιάτικο βράδυ, στον καθαρό ουρανό με τα αστέρια, λάμπει το φεγγάρι του Γενάρη, σαν μαργαριτάρι.
Από τον ουρανό πέφτουν πολλές και διαφορετικές χιονονιφάδες και σκεπάζουν την κοιμισμένη πολιτεία. Πέφτουν πάνω στα κλώνια των δέντρων, στα σχολεία, στο δάσος, σε τσουλήθρες, στα φύλλα του δέντρου. Οι χιονονιφάδες σκεπάζουν τις καμινάδες, τις σκεπές των σπιτιών, τα βουνά, τη λίμνη, τις πινακίδες στους δρόμους, τα φανάρια. Πέφτουν ακόμα και πάνω στα αυτοκίνητα, στη θάλασσα, στο καράβι, στην αυλή και στους θάμνους, στα παιδιά.
Τα παιδιά της πόλης βγαίνουν και φτιάχνουν έναν χιονάνθρωπο. Του φοράνε κασκόλ, γάντια, κουμπιά στην κοιλιά, κάροτο για μύτη, καπέλο, δύο μανταρίνια για μάτια. Του βάζουν να κρατάει μια σκούπα απο την μία πλευρά κι ένα φαράσι από την άλλη.
Έτοιμος ο χιονάνθρωπος!
Ξημερώνει και βγαίνει ήλιος. Είναι ήλιος με δόντια. Η πόλη ξυπνάει. Η νοικοκυρά αρχίσει τις δουλειές, ο μπαμπάς τεντώνεται και τα παιδιά παίζουν. Ετοιμάζονται όλοι για το “ΤΙ ΝΕΑ” και για να πάνε βόλτα. Βγαίνουν έξω  παίζουν χιονοπόλεμο και βγάζουν φωτογραφίες με τον χιονάνθρωπο. Ήταν μια όμορφη χειμωνιάτικη ημέρα!!!

Οι συγγραφείς της ιστορίας όμως δεν έμειναν εκεί. Ανέλαβαν και τον ρόλο του εικονογράφου κι ετοίμασαν νέα Μικρά Βιβλία.

 

Τα μικρά βιβλία περιελάμβαναν τυπωμένο το κείμενο από την ιστορία των μαθητών και σε αυτό το σημείο τα νήπια εικονογράφησαν την ιστορία.

 

 

και οι δραστηριότητες συνεχίστηκαν…
Η ιστορία μας δεν έγινε μόνο μικρό βιβλίο.
Χτίσαμε μια ολόκληρη πόλη, δημιουργήσαμε χιονόπτωση, πλάσαμε έναν χιονάνθρωπο, κατασκευάσαμε έναν ήλιο με δόντια και ετοιμάσαμε το παρακάτω βίντεο.

 

“Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος” γνωρίζει τα καταπληκτικά πιγκουινάκια του 9ου νηπιαγωγείου Περάματος.

Το κρύο και οι χιονοπτώσεις συνεχίζονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και λάτρεις του χιονιού δεν είναι αλλοι από τους αγαπημένους των παιδιών πιγκουίνους.
Μετα την ανάγνωση της πολύ όμορφης και διδακτικής ιστορίας της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, οι μαθητές πήραν την πολύ μεγάλων διαστάσεων μάσκα πιγκουίνου και μας μίλησαν πιγκουινίστικα????????????.
Εν συνεχεία, αποπηράθηκαν όλοι να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν τους δικούς τους πιγκουίνους. Δεν έφτανε όμως αυτό, παρακολούθησαν κι ένα εκπαιδευτικό βίντεο του Walt Dinsey,
Στόχος η ενεργητική ακρόαση και γενικότερα η προσεχτική παρακολουθηση του βίντεο. Τις νέες γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές, τις δήλωσαν λίγο λεπτά αργότερα και η νηπιαγωγός κατέγραφε.

Tα μικρά μας βιβλία γίνονται διάσημα!!!

Με αφορμή το έθιμο των Αράπηδων, που αναβιώνει την ημέρα των Φώτων στο χωριό Προφήτη, στη Θεσσαλονίκη ετοιμάσαμε μικρά βιβλία στο σχολείο αλλά ετοίμασαν και οι μαθητές στο σπίτι τους άλλα βιβλία, με τη βοήθεια των γονέων τους.
Αρχικά οι μαθητές αφού διάβασαν το μικρό βιβλίο που είχε ετοιμάσει η νηπιαγωγός κι αφορούσε την φορεσιά των Αράπηδων,

ετοίμασαν τα δικά τους μικρά βιβλία με το ίδιο περιεχόμενο.

 

 

 

 

Την ημέρα που παρουσιάσαμε στους καλεσμένους μας το έθιμο, μοιράσαμε στο τέλος τα μικρά βιβλία με την προετοιμασία του εθίμου, ως αναμνηστικό της δράσης μας. Αυτη την φορά οι εικόνες του βιβλίου ήταν απο τις κατασκευές των μαθητών και τα γράμματα τυπωμένα.

Οι δράσεις όμως με τα μικρά βιβλία συνεχίστηκαν την ίδια ημέρα, μιας που διαβάστηκαν παρουσία των καλεσμένων μας τα μικρά βιβλία με τα χριστουγεννιάτικα έθιμα που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές απο το σπίτι.

 

 

 

 

Ολη αυτή η προσπάθεια των μικρών μου μαθητών επιβραβεύεται για άλλη μια φορά, μιας που τα μικρά τους βιβλία αναρτήθηκαν στον ιστότοπο “Το δικό σου Μικρό βιβλίο”και γίνονται έτσι πιο διάσημα ????????????
Πατώντας ΕΔΩ μπορείτε να περιηγηθείτε κι εσείς και να διαβάσετε με τα παιδιά σας πολλά μικρά βιβλία μικρών συγγραφέων!!!

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές 2019

Τα ημερολόγια μας με χαρτοπετσέτα και ξυλινες χάντρες.

 

Ταρανδάκια με μύτη γλυφειτζούρι

 

Ελατάκια από κουκουνάρια και μπαλίτσες απο πλαστελίνη.

 

Διακοσμητικά κηροπήγια δεντράκια με ξυλινο κρεμαστό στολιδάκι, σε βάση απο cd

 

Αγγελάκια mobile με ξυλινες καρδούλες που                                                 βούτηξαν στη χρυσόσκονη.

 

                Στοπ πόρτας με τη φωτογραφία τους

 

Χριστουγεννιάτικα δεντράκια με πούλιες και γλωσσοπίεστρα.

 

Χάρτινα στεφανάκια με αστεράκια.

Οι κάρτες μας με ζωγραφική από νερομπογιά και χρυσόσκονη.

 

Τα αγιοβασιλάκια μας.

 

Ρόδια-γούρια από φελλό.

 

Χάρτινες διακοσμητικές μπάλες για το σκηνικό της γιορτής μας.

 

                                    Χριστουγεννιάτικα σουπλά με                            χαρτοπετσέτα και ζωγραφική.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Και του χρόνου!!!