ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025:

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :1η Οκτωβρίου έως 29 Νοεμβρίου 2024



Λήψη αρχείου

 2o EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ :ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: 2 Δεκεμβρίου 2024 έως 31 Ιανουαρίου 2025

Κι-αν-ήμουν-εγώ

 

 

Στιγμιότυπα από τις δραστηριότητες στα πλαίσια των εργαστηρίων ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

1 εργαστήριο:

 

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ 

Κοινωνική και συναισθηματική ενδυνάμωση και πρόληψη

«Κάθε αλλαγή, μια φωτεινή αρχή! Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το … παράθυρο! Κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη μαθητών/τριών για την ομαλή μετάβαση στο Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού»

Τα παιδιά με πολύ χαρά παρουσίασαν το αγαπημένο τους αντικείμενο που είχαν από το σπίτι φέρει. Στη συνέχεια δημιούργησαν τον ήλιο με τα αγαπημένα αντικείμενα μέσα στην τάξη, έπαιξαν και χόρεψαν με τη βοήθεια της ηλιαχτίδας τους!

IMG 20231010 143950 edit 138976151389731IMG 20231010 142509 edit 79614372270143IMG 20231010 143159 edit 79012789845234

IMG 20231010 141438

 

 

2o Εργαστήριο Δεξιοτήτων

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη, Εθελοντισμός

Το σχολείο μου φροντίζω με δικά μου έργα το γεμίζω

 



Λήψη αρχείου

 

3 Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Steam / Εκπαιδευτική ρομποτική: ο κύκλος του νερού



Λήψη αρχείου

 

1 εργαστήριο δεξιοτήτων 2024-2025

Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ. μάθαμε τα σήματα και συζητήσαμε τη χρησιμότητά τους. Μάθαμε ποιο χρώμα απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται αλλά και τι σημαίνουν τα σχήματα στα σήματα. Συζητήσαμε για τις λευκές γραμμές και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν τις βλέπουμε. Ζωγραφίσαμε έναν φωτεινό σηματοδότη. Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με καινούργιες λέξεις όπως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών, τροχονόμος κ.α.

fc9fe00e 069a 4630 876a eaceba455bd6

 

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο ποδηλατάκιας”. Το παραμύθι μας έδωσε την αφόρμηση να συζητήσουμε και να διατυπώσουμε ερωτήματα.

  • Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;
  • Τι εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;
  • Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατόδρομοι στην πόλη μας;

 

o filos mou o podilatakias 3

Ζητήσαμε από τα παιδιά να φωτογραφίσουν μαζί με τους γονείς τους σήματα οδικής κυκλοφορίας που συναντούν στη διαδρομή για το σχολείο.  Την επόμενη μέρα συζητήσαμε τα σήματα και όποιο δεν γνωρίζαμε το ψάξαμε στον υπολογιστή.

IMG 9884IMG 9885 1

Με τη βοήθεια της junior academy μετατρέψαμε την αυλή μας σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.

IMG 9875 2 2IMG 9877 1

Συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα πραγματοποιώντας δραστηριότητες προγραμματισμού σε αυτοσχέδια πίστα πόλης. Οι μαθητές έπρεπε να λάβουν υπόψη τα σήματα που είχαν μάθει και να σχεδιάσουν διαδρομές ώστε να προγραμματίσουν τη beebot να εκτελέσει διαδρομές  σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος.

IMG 8379IMG 8374IMG 8372

2 Εργαστήριο δεξιοτήτων 

 Κι αν ήμουν εγώ

Η αφορμή για το συγκεκριμένο εργαστήριο δόθηκε από μια αψιμαχία μεταξύ δυο παιδιών. Στην ολομέλεια συζητήθηκαν και θεσπίστηκαν κανόνες συμπεριφοράς με  λέξεις όπως ”τι είναι καλύτερο να κάνουμε”. Τους παραπάνω κανόνες τα παιδιά τους δραματοποίησαν ενώ η νηπιαγωγός τράβηξε φωτογραφίες. Έπειτα οι φωτογραφίες τοποθετήθηκαν σε ένα χαρτόνι και από κάτω καταγράφηκαν οι κανόνες συμπεριφοράς.

IMG 9921

Βρίσκω τις ομοιότητες: Σε αυτό το παιχνίδι η εκπαιδευτικός καλεί να σηκωθεί όρθιος όποιος-α  π.χ. έχει μακριά μαλλιά, φοράει γυαλιά, έχει πράσινα μάτια κ.α. Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράφισαν τι τους αρέσει να κάνουν. Κάθε παιδί κόλλησε τη ζωγραφιά του στο δέντρο της τάξης μας.

Ανταλλάσσοντας εικόνες: Πρόκειται για μια κινητική δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης. Η εκπαιδευτικός μοίρασε εικόνες από γνωστούς πίνακες  με προσωπογραφίες. Έπειτα δόθηκε η οδηγία ”κινούμαι με τη μουσική ανάμεσα στους άλλους χωρίς να τους αγγίζω”. ”Όταν συναντάω κάποιον ανταλλάσσω την εικόνα μου με τη δική του”.  Στόχος είναι οι πίνακες να περάσουν από όλα τα παιδιά. Η μουσική κάνει παύσεις και τα παιδιά παρατηρούν την εικόνα του πίνακα που έχουν στα χέρια τους . 

IMG 9166 1

 

IMG 9168 1IMG 9169 2 Επόμενη οδηγία: ”Μένω ακίνητος ή ακίνητη. Κοιτάζω την εικόνα και λέω τι σκέφτομαι.

         Στην τελευταία παύση της  μουσικής  οι εικόνες  τοποθετούνται στο  πάτωμα.

         Τα παιδιά παρατηρούν τα ιδιαίτερα πρόσωπα, λένε τι τα εντυπωσιάζει

         και συζητούμε πόσο διαφορετικοί ή ίδιοι είμαστε μεταξύ μας.

 

Εμπνευστήκαμε από τους πίνακες του Πικάσο και δημιουργήσαμε προσωπογραφίες με μοναδικά χαρακτηριστικά…

IMG 9971 2

Διαβάσαμε το παραμύθι ”Το κάτι άλλο”. Στο τέλος της ανάγνωσης κάναμε ερωτήσεις όπως:

Θα ήταν ωραίο εάν:

-τα ζώα και τα φυτά ήταν όλα ίδια;

-φορούσαμε τα ίδια ρούχα;

– ήμασταν όλοι ίδιοι;

08746 1

Ορισμένες από τις απαντήσεις των παιδιών καταγράφονται παρακάτω:

-θα μας μπέρδευαν οι μαμάδες

-δεν θα μπορούσαμε να βρούμε  τον φίλο μας

-θα ήταν χάλια

  -δεν θα μπορούσαμε να βρούμε τη μαμά μας στις κούνιες

-θα ήταν βαρετά

        Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν θα ήταν καθόλου ωραίο να ήμασταν όλοι ίδιοι και για αυτό δεν αφήνουμε κανέναν μόνο του επειδή είναι διαφορετικός από εμάς.

to pagkaki ths filias feat

Διαβάσαμε το βιβλίο ”Το παγκάκι της φιλίας” και αποφασίσαμε να κάνουμε στην αυλή  το δικό μας παγκάκι της φιλίας όπου θα μπορεί να πηγαίνει όποιο παιδί αισθάνεται μόνο του, χωρίς φίλο ή φίλη.

thumbnail IMG 9929thumbnail IMG 9935thumbnail IMG 9934