Ανακοίνωση για ψυχολόγο
Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,
Σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την αριθ.104627/ΓΔ5/7-8-2020 (ΦΕΚ 3344/Β/2020) Υπουργική Απόφαση έχει τοποθετηθεί στο σχολείο μας μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους η κα Βογιατζή Μαρία, Ψυχολόγος ΠΕ23, η οποία παρέχει για αυτό το διάστημα το υποστηρικτικό της έργο ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.
Η κα Βογιατζή προσφέρει τις υπηρεσίες της σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας της ειδικότητάς της και την τήρηση του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των οικογενειών τους. Το χρονικό διάστημα που το σχολείο βρίσκεται σε αναστολή προσφέρει τις υπηρεσίες της μέσω των ηλεκτρονικών πλατφόρμων e-me (vogiamaria) ή e-class ή webex.
Όσοι γονείς επιθυμούν ατομική υποστηρικτική ή συμβουλευτική διαδικασία για το παιδί τους, παρακαλούνται να επικοινωνήσουν άμεσα με τη διεύθυνση του σχολείου προκειμένου να ενημερωθούν περαιτέρω και να καθοριστεί το πλαίσιο συνεργασίας.
Ο θυμός
Η θεωρία των βασικών συναισθημάτων κυριαρχεί με πρώτο εμπνευστή της τον Κάρολο Δαρβίνο (1872/1965), που υποστήριξε ότι ο άνθρωπος και τα πρωτεύοντα θηλαστικά φέρουν εγγενώς εκφράσεις συναισθημάτων. Πρωτογενή συναισθήματα θεωρούνται συνήθως η χαρά, η έκπληξη, ο φόβος, ο θυμός, η λύπη, η αηδία/αποστροφή και η περιφρόνηση (Izard, 1991), ενώ δευτερογενή όλα αυτά που μπορεί να προκύψουν από το συνδυασμό δύο ή περισσότερων βασικών συναισθημάτων (Στάινερ, 2006). Έτσι, για παράδειγμα, η ζήλια ως δευτερογενής συγκίνηση συνήθως αποτελείται από θυμό και φόβο ή από θυμό, φόβο και λύπη. Αντιστοίχως, τα συνθετικά της ενοχής μπορεί να είναι η χαρά και ο φόβος ή ο θυμός, η χαρά και ο φόβος. Εμείς θα μιλήσουμε για το συναίσθημα του θυμού.
Ο θυμός είναι μια συναισθηματική κατάσταση που ποικίλλει σε ένταση, από τον ήπιο ερεθισμό σε έντονη οργή. Αποτελεί ένα φυσιολογικό, χρήσιμο και απαραίτητο συναίσθημα του ανθρώπου ανεξαρτήτως ηλικίας και ρόλου. Ο θυμός μπορεί να κρύβει δυσαρέσκεια, ζήλεια, θλίψη, φόβο. Πολλές φορές μέσα από το συναίσθημα του παιδιού μπορεί να εκφράσει άλλες δυσάρεστες καταστάσεις όπως τη ζήλια για τον αδερφό, τη δυσαρέσκεια για το σχολείο, τον φόβο από κάποια απειλή.
Ως γονείς είναι πολύ σημαντικό να αποδεχτούμε το συναίσθημα του παιδιού, να το κατανοήσουμε και να το βοηθήσουμε να το επεξεργαστεί και να το εκφράσει με τον σωστό τρόπο. Ο ενστικτώδης τρόπος για να εκφραστεί ο θυμός είναι η επίθεση και η χρήση βίας. Σκοπός είναι να μάθουμε στα παιδιά να εκφράζουν τον θυμό τους με ένα δυναμικό και όχι επιθετικό τρόπο. Ένα μέρος του θυμού πρέπει να εκφράζεται δείχνοντας έτσι τα όρια και τις ανάγκες.
Είναι χρήσιμο να ενημερώσουμε τα παιδιά μας σχετικά με το τι είναι το συναίσθημα του θυμού και να το απενοχοποιήσουμε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εικόνες και ήχους. Δηλαδή κάποιο βιβλίο του εμπορίου που μιλάει για το συναίσθημα ή να δούμε μαζί κάποιο βίντεο. Ενδεικτικά σας παραθέτω το παρακάτω: https://www.youtube.com/watch?v=9PLbzUzt3Hw . Συμβουλές όπως «μη θυμώνεις» καλό είναι να τις αποφεύγουμε και να χρησιμοποιούμε φράσεις όπως «καταλαβαίνω ότι θύμωσες…θέλεις να το συζητήσουμε;» ή «νιώθω ότι είσαι θυμωμένος. Προσπάθησε να ηρεμήσεις και να το συζητήσουμε όταν θες.». Επίσης είναι αρκετά χρήσιμο να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά σε τεχνικές διαχείρισης του θυμού. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφερθούμε σε τεχνικές χαλάρωσης όπως βαθιές ανάσες, επανάληψη της λέξης ηρέμησε, χαλαρωτικές εικόνες και σκέψεις μέσω της νοερής απεικόνισης. Ακόμη ως γονείς είμαστε εμείς που δίνουμε το παράδειγμα. Πρέπει να διδάξουμε στο παιδί ένα υγιή τρόπο έκφρασης του θυμού μέσα από την καθημερινή προσωπική μας στάση απέναντι στον δικό μας θυμό. Καλλιεργούμε δημιουργικούς τρόπους έκφρασης. Παρατηρούμε πως επικοινωνούμε τη διαφωνία μας, πως διαχειριζόμαστε τις συγκρούσεις και τις διαφορές ως γονείς μεταξύ μας. Είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε ήρεμοι απέναντι στον θυμό του παιδιού μας. Ο τόνος της φωνής μας και το περιεχόμενο των λέξεων που χρησιμοποιούμε θα γίνει η εσωτερική φωνή του παιδιού μας αλλά και η φωνή που θα ακούει και στην ενήλικη ζωή του.
Δεν υπάρχουν αρνητικά συναισθήματα. Κάθε συναίσθημα είναι αποδεκτό και είναι ένας τρόπος το παιδί να μας πει κάτι. Ένα θυμωμένο παιδί μπορεί να εκφράζει την ανάγκη του για ενθάρρυνση, για αποδοχή, για φροντίδα. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί θα μπορεί να εκφράσει όλα του τα συναισθήματα. Η θετική έκφραση του θυμού και η καλή κατανόηση του συναισθήματος χτίζει έναν υγιή χαρακτήρα και μια προσωπικότητα με αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση.
Μαρία Βογιατζή
Ψυχολόγος
Msc Σχολική συμβουλευτική
Ενδιαφέροντα άρθρα από την Ψυχολόγο του σχολείου
ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ- Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ- Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Ως αυτοεκτίμηση ορίζεται η συνολική εικόνα του εαυτού. Η αντίληψη που έχει κάποιος για τον εαυτό του, τις ικανότητές του, τα ταλέντα του, την εμφάνισή του, τα επιτεύγματά του, τα συναισθήματά του. Σχετίζεται με την εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και την εκτίμηση προς τον ίδιο του τον εαυτό (Παπάνης, 2011).
Η αυτοεκτίμηση του παιδιού ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Η οικογένεια συμβάλει στην ανάπτυξη της. Καθώς το παιδί μεγαλώνει η αυτοεκτίμησή του αρχίζει να τροποποιείται και να επηρεάζεται από τους σημαντικούς άλλους ανθρώπους στη ζωή του οι οποίοι είναι πέρα από την οικογένεια (δάσκαλοι, φίλοι…).
Τα παιδιά μέσα από τις εμπειρίες τους, τις καθημερινές τους συναναστροφές, τα ερεθίσματα που τους δίνονται διαμορφώνουν υψηλή ή χαμηλή αυτοεκτίμηση (Ματσαγγούρα, 1983). Παρακάτω μπορούμε να διαβάσουμε τα χαρακτηριστικά των παιδιών με υψηλή και χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Χαρακτηριστικά παιδιών με χαμηλή αυτοεκτίμηση:
- Συχνά αναφέρονται στον εαυτό τους με αρνητικούς χαρακτηρισμούς ή μειώνουν τα θετικά τους χαρακτηριστικά.
- Παρουσιάζουν δυσκολίες στις σχέσεις τους με τους φίλους τους και βιώνουν συχνά την απόρριψη από τους άλλους.
- Επηρεάζονται συναισθηματικά από τα σχόλια των συνομηλίκων τους και δεν δέχονται εύκολα την αρνητική κριτική.
- Στενοχωριούνται υπερβολικά για τις αποτυχίες τους και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στο άγχος και στην κατάθλιψη.
- Χρειάζονται συνεχή επιβεβαίωση από τους άλλους.
- Δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη του εαυτού τους.
- Xαμηλές προσδοκίες από τον εαυτό τους.
- Δυσκολεύονται στη λήψη αποφάσεων.
Χαρακτηριστικά παιδιών με υψηλή αυτοεκτίμηση:
- Παίρνουν πρωτοβουλίες.
- Έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
- Βρίσκουν ευκολότερα λύσεις.
- Αντλούν ευχαρίστηση από ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες.
- Διαχειρίζονται με ευκολία τα αρνητικά συναισθήματα.
- Μπορούν να μοιραστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
- Δεν διστάζουν να ζητήσουν βοήθεια.
- Αντιμετωπίζουν με αποτελεσματικότητα την ψυχολογική πίεση.
- Δημιουργούν υγιείς σχέσεις με άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
- Ανταποκρίνονται θετικά στις προκλήσεις.
- Αναγνωρίζουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
- Είναι περίεργα και κάνουν ερωτήσεις.
- Αποδέχονται τον εαυτό τους ότι είναι «εντάξει».
- Δε φοβούνται να κάνουν λάθη.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε πως μερικά παιδιά είναι από τη φύση τους εσωστρεφή και ντροπαλά. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα πως έχουν και χαμηλή αυτοεκτίμηση επειδή δεν κάνουν πολλές ερωτήσεις ή δεν απαντούν αυθόρμητα (Μακρή- Μπότσαρη, 2001).
Η αυτοεκτίμηση αλλάζει καθώς το παιδί προχωράει στα διάφορα εξελικτικά στάδια. Ο ρόλος του γονιού είναι να αφουγκράζεται τις ανησυχίες και τις αλλαγές στη ζωή του παιδιού και να προσπαθεί να το ενισχύει, να το ενδυναμώσει και να του προσφέρει όλα τα εφόδια για να εξελιχθεί σε ένα επαρκές και δυναμικό άτομο. Στη συνέχεια θα δούμε κάποια πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών τους.
Προτάσεις προς γονείς για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών
- Δημιουργία ενός κλίματος ασφάλειας, εμπιστοσύνης, αγάπης στήριξης και ελπίδας μέσα στην οικογένεια.
- Θέτουμε τις βάσεις για υγιή επικοινωνία σε ένα κλίμα σεβασμού, ασφάλειας και εμπιστοσύνης.
- Επιβραβεύουμε το παιδί για τις επιδόσεις του και το ενθαρρύνουμε να συνεχίσει.
- Περιορίσουμε τις δικές μας προσδοκίες από το παιδί και δεν το συγκρίνουμε με άλλα παιδιά.
- Υιοθετούμε την εποικοδομητική κριτική χωρίς να γελοιοποιούμε και να υποτιμούμε το παιδί μας.
- Αποφεύγουμε τις ταμπέλες- λειτουργούν ως «αυτοεκπληρούμενες προφητείες» (για παράδειγμα όταν αντιμετωπίζουμε ένα παιδί ως τεμπέλη, στο τέλος το ίδιο το παιδί αρχίζει να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο και να αποδέχεται τον ρόλο που του έχουμε δώσει).
- Αποφεύγουμε τις συγκρίσεις.
- Τους εξηγούμε ότι το αγαπούμε ακόμη κι αν κάνει λάθη.
- Δείχνουμε πως όλοι κάνουμε λάθη.
- Δείχνουμε πως όλοι έχουμε δυνατά και αδύνατα σημεία και πως είναι σημαντικό να βρίσκουμε τρόπους να αναπληρώσουμε τα δεύτερα.
- Του εξηγούμε ότι αποδοκιμάζουμε την πράξη του και όχι το ίδιο το παιδί.
- Ενθαρρύνουμε το παιδί να αναλάβει πρωτοβουλίες και δεν αναλαμβάνουμε αρμοδιότητες που του αναλογούν. Η υπερπροστασία προκαλεί ανασφάλεια.
- Δείχνουμε εμπιστοσύνη και αφήνουμε και το παιδί να συμμετάσχει σε αποφάσεις που αφορούν όλη την οικογένεια επιτρέποντας του έτσι να λέει ελεύθερα τη γνώμη του.
- Αφήνουμε το παιδί να κάνει λάθη και να μάθει από αυτά.
- Ακούμε με προσοχή τι έχει να μας πει και λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη μας την άποψή του.
- Δημιουργούμε ένα σαφές πλαίσιο με κανόνες και ξεκάθαρα όρια.
- Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
- Ενθαρρύνουμε το παιδί να καλλιεργήσει τα ταλέντα και τις δεξιότητές του.
- Φροντίζουμε, ως γονείς, την προσωπική μας ζωή και δίνουμε χρόνο σε δραστηριότητες που μας γεμίζουν χαρά και ενέργεια.
- Ως γονείς να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας και να μεταδίδουμε τη χαρά και την εμπιστοσύνη στο παιδί μας. Ας μην ξεχνούμε ότι τα παιδιά υιοθετούν τη στάση και τη συμπεριφορά των ίδιων των γονέων.
- Να δείχνουμε στα παιδιά μας πόσο πολύ τα αγαπάμε. Μια αγκαλιά και ένα φιλί είναι το παν.
- Υιοθετήστε μια σχέση που να βασίζεται στην ειλικρίνεια, στο σεβασμό, στην κατανόηση και στην αγάπη.
Να θυμόμαστε πως αν ένα παιδί ζει σε ένα περιβάλλον που το αγαπούν, το στηρίζουν, το εκτιμούν, το ενθαρρύνουν και το επιβραβεύουν, μαθαίνει να αντιμετωπίζει και τον εαυτό μου με αυτό τον τρόπο και έτσι ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του.
Μαρία Βογιατζή
Ψυχολόγος
M.Sc. Σχολική Συμβουλευτική
6 Mαρτίου, Ημέρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό
Η Κίκο και το χέρι (κανόνας εσωρούχων)
Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών με τα θέματα που έχουν προκύψει σχετικά με τη σεξουαλική κακοποίηση θεωρήσαμε σημαντικό να σας προωθήσουμε ένα χρήσιμο υλικό δύο βιβλίων που εκπονήθηκαν από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς και κηδεμόνες να ανοίξουν μια συζήτηση με τα παιδιά τους. Μπορεί να αποτελέσουν και εργαλεία πρόληψης κατά της σεξουαλικής κακοποίησης. Είναι σημαντικό να επικοινωνήσουμε στα παιδιά μας το μήνυμα πως το σώμα τους, τους ανήκει. Να κατανοήσουν τι είναι τα μυστικά και πώς να ξεχωρίζουν ένα καλό από ένα πονηρό άγγιγμα.
Με εκτίμηση,
Μαρία Βογιατζή
Ψυχολόγος, Msc Σχολική συμβουλευτική
Εγγραφές Α΄τάξης σχολικού έτους 2021-2022
Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση με τις οδηγίες για εγγραφή των μαθητών Α΄ Τάξης.
ΕΓΓΡΑΦΗ Α’ ΤΑΞΗΣ
Τα έντυπα δικαιολογητικά (αιτήσεις, χαρτιά γιατρού, κ.λ.π.) που απαιτούνται μπορείτε να τα δείτε και να τα εκτυπώσετε παρακάτω. Παρακαλούμε να τα έχετε προσεκτικά συμπληρωμένα όταν θα έρθετε για την εγγραφή στις προθεσμίες που αναφέρει η παραπάνω ανακοίνωση.
ΑΙΤΗΣΗ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ (εάν επιθυμείτε να παρακολουθεί τα μαθήματα στο Ολοήμερο Σχολείο)
ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ (Προσοχή: Μόνο η πρώτη σελίδα κατατίθεται στο σχολείο. Τη δεύτερη σελίδα την κρατά ο γιατρός).
Συνάντηση με την ψυχολόγο του σχολείου
Αγαπητοί γονείς,
Διανύουμε μια κρίσιμη περίοδο στη ζωή μας κατά τη διάρκεια της οποίας πλήττεται τόσο ο τομέας της υγείας όσο και άλλοι τομείς της ζωής μας που σχετίζονται με την ψυχική μας ηρεμία. Οι αλλαγές που συμβαίνουν είναι πάρα πολλές και οι εξελίξεις σημαντικές. Δεδομένου ότι για πολλά από αυτά δεν ήμασταν προετοιμασμένοι είναι αναμενόμενο να μην ξέρουμε πώς να τα διαχειριστούμε ούτε ως γονείς αλλά ούτε και ως άτομα. Η ανάγκη μας να επικοινωνήσουμε αυτό το πρωτόγνωρο συναίσθημα είναι έντονη.
Κατανοώντας αυτήν την ανάγκη το σχολείο μας καλεί όλους τους γονείς σε μια ομαδική συνάντηση με την ψυχολόγο του σχολείου μας, κ. Μαρία Βογιατζή με σκοπό να συζητήσουμε τρόπους διαχείρισης της κατάστασης που βιώνουμε. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί σε δύο ομάδες, μια πρωινή και μια απογευματινή ανάλογα με τη διαθεσιμότητά των γονιών, την Τετάρτη 24/02 και ώρα 11:00-12:00 π.μ. ή την ίδια ημέρα, 17:30-18:30 μ.μ. μέσω της πλατφόρμας webex στον παρακάτω σύνδεσμο:
Στοιχεία συνδέσμου:
https://minedu-primary.webex.com/meet/vogiamaria
Θα χαρούμε πολύ να συμμετάσχετε.
Επαναλειτουργία σχολείου
Αγαπητοί γονείς,
Τη Δευτέρα 11/01/2021 μαθητές και εκπαιδευτικοί επιστρέφουμε στον φυσικό μας χώρο, το σχολείο μας.
Το εγχείρημα της επαναλειτουργίας του δεν είναι εύκολο. Με τις συνθήκες που επικρατούν αυτή την στιγμή θα πρέπει όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά να αναλάβουμε την ευθύνη που μας αναλογεί, να προστατεύσουμε τον διπλανό μας και τον εαυτό μας.
Είναι αλήθεια ότι περάσαμε και περνάμε δύσκολες στιγμές. Εάν παρ’ όλα αυτά μπορούμε να κρατήσουμε κάτι θετικό , αυτό είναι η γνώση ότι η επιτυχία εξαρτάται από την ικανότητά μας να βγαίνουμε από την ατομικότητά μας και να απλώνουμε το χέρι στους γύρω μας. Και στο επίπεδο της σχολικής μας κοινότητας όλα εξαρτώνται από την εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της. Εμπιστοσύνη των παιδιών στους δασκάλους και τις δασκάλες τους, οι οποίοι ομολογουμένως ξεπέρασαν απίστευτες δυσκολίες για να συνεχίσουν το έργο τους την δύσκολη περίοδο που διανύσαμε. Εμπιστοσύνη των γονέων στους εκπαιδευτικούς και το σχολείο ότι τα παιδιά τους είναι προστατευμένα και ασφαλή. Εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών στους γονείς ότι θα στηρίζουν με τη σειρά τους το έργο που επιτελείται στο σχολείο. Και σε αυτό το σημείο οφείλω να δώσω συγχαρητήρια σε εσάς τους γονείς για την συνεργασία σας με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς όλη αυτή την περίοδο.
Υπάρχει αισιοδοξία λοιπόν ότι θα τα καταφέρουμε και πάλι.
Όσον αφορά τη λειτουργία του σχολείου, επανερχόμαστε με το πρόγραμμα που ίσχυε πριν το κλείσιμο του σχολείου. Αυτό σημαίνει λειτουργία και του Ολοήμερου και χορήγηση φαγητού.
Για την αποφυγή του συνωστισμού ιδιαίτερα κατά την αποχώρηση των μαθητών, αυτή θα γίνεται με μια μικρή καθυστέρηση και σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
Α: Το ωράριο της πρωινής προσέλευσης παραμένει ως έχει.
Β: Αποχώρηση μαθητών:
Πάνω προαύλιο:
13:15 αποχωρούν τα τμήματα Α1, Α2, Β1
13:20 αποχωρούν τα τμήμτα Ε1, Ε2, Ε3
Κάτω προαύλιο:
13:15 αποχωρούν τα τμήματα Β2, Β3 από την Κεντρική είσοδο
13:15 αποχωρούν τα τμήματα Δ1, Δ2 από τη μικρή είσοδο δίπλα στην Κεντρική
13:20 αποχωρούν τα τμήματα Γ1, Γ2 από την Κεντρική είσοδο
13:20 αποχωρούν τα τμήματα ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3 από τη μικρή είσοδο δίπλα στην Κεντρική
Παρακαλούνται οι γονείς να έρχονται στην προβλεπόμενη ώρα, να αποφεύγουν τα πηγαδάκια και να χρησιμοποιούν σωστά τη μάσκα.
Μέσα στο σχολείο, για να νιώθουμε όλοι ασφαλείς έγινε μια μεγάλη και συστηματικά σχεδιασμένη προσπάθεια να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ακόμα περισσότερα, που παρουσιάζονται αναλυτικά στη συνέχεια. Το μόνο που χρειάζεται είναι όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, να αναλάβουμε την ατομική μας ευθύνη και να στηρίξουμε ενεργά και με υπευθυνότητα όλα τα μέτρα χωρίς καμία παρέκκλιση.
Καλό ξεκίνημα σε όλους μας.
Ο Διευθυντής του σχολείου
Δημήτριος Παπασπυρόπουλος
Μέτρα προστασίας του σχολείου
Η ασφαλής λειτουργία του Σχολείου μας βασίζεται στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν ως σύνολο:
- Υπάρχει σε κάθε αίθουσα αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα χεριών.
- Έχουν ήδη δοθεί, και τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα επανέναρξης των μαθημάτων θα δοθούν εκ νέου 2 μάσκες για κάθε μαθητή.
- Έχει ενισχυθεί η καθαριότητα του σχολείου με 3 καθαρίστριες, έτσι ώστε να καθαρίζονται διαρκώς οι τουαλέτες, οι κουπαστές, τα πόμολα και όλες οι επιφάνειες που αγγίζουν οι μαθητές.
- Έχει εκπονηθεί πλάνο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση κλεισίματος εκ νέου του σχολείου.
- Υπάρχουν έτοιμα σενάρια για τη διαχείριση ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος, τα οποία επικαιροποιούνται διαρκώς σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
- Έχει δημιουργηθεί ειδικός χώρος για την αντιμετώπιση ύποπτων κρουσμάτων.
- Γίνεται διαρκής εκπαίδευση και υπενθύμιση των μαθητών σε ζητήματα ατομικής υγιεινής και τοποθέτηση αφισών που παρουσιάζεται ο ενδεδειγμένος τρόπος εφαρμογής των μέτρων ατομικής υγιεινής.
- Αποφεύγεται ο συνωστισμός και επιδιώκεται ο περιορισμός των επαφών μεταξύ παιδιών- γονέων-εκπαιδευτικών κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το Σχολείο, με την εφαρμογή πρακτικών μέτρων για τήρηση αποστάσεων.
- Σχετικά με τις μπάλες και τα λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών, τα παιδιά κάθε τμήματος παίζουν μόνο μεταξύ τους, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη μπάλα (ή μπάλες), με την έγκριση ή/και επίβλεψη εκπαιδευτικού. `
- Διαλείμματα γίνονται σε διαφορετικούς χώρους αυλισμού ανά τάξη, με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.
- Προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείου με βάση τις οδηγίες που έχει δώσει η επιτροπή:
- Χρήση προστατευτικής μάσκας από τον υπεύθυνο του κυλικείου κατά τη διάρκεια της εργασίας (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων).
- Διάθεση μόνο τροφίμων και υγρών που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται.
- Τα παιδιά τηρούν αποστάσεις 1,5 μέτρο κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (έχει τοποθετηθεί σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).
- Εκπαιδευτικές επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) προς το παρόν δεν πραγματοποιούνται.
- Εργαστήριο Πληροφορικής: καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού και μεσολάβηση τουλάχιστον μίας διδακτικής ώρας ανάμεσα στα τμήματα.
- Καλός αερισμός των αιθουσών και καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
