Τελειόφοιτοι φοιτητές του τμήματος θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ μας αφηγήθηκαν το χριστούγεννιατικο παραμύθι «ο μυλωνάς και ο καλικάτζαρος». Ένα λαϊκό παραμύθι για την έννοια της εμπιστοσύνης, της ειλικρίνειας και της φιλίας. Η δράση έκλεισε με χριστουγεννιάτικα τραγούδια με την συνοδεία ζωντανής μουσικής.

image311 image211 image111 image011

Στηγμιότυπα από την παρέμβαση-ενημέρωση που έγινε στους μαθητές της ΣΤ΄τάξης από το Τ.Ι. Περισσού στο πλαίσιο του προγράμματος του Υπουργείου Υγείας ” ΥΓΕΙΑ- ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ- ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ – ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ”.

Θέμα: Υγιεινή και Προστασία των Ματιών και της Όρασης – Σ’ αγαπώ ..σαν τα μάτια μου.

1733826853995 1733826853983

Την Πέμπτη 05/12 οι μαθητές της Α΄και Β΄ τάξης παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική ομάδα “Αφού” σε μια διασκευή της διάσημης Χριστουγεννιάτικης ιστορίας του Καρολου Ντίκενς, με πρωταγωνιστή τον παράξενο και τσιγκούνη Εμπενίζερ Σκρουτζ. Μέσα από ένα παραμυθένιο σκηνικό, με ατμοσφαιρικούς φωτισμούς, πρωτότυπη μουσική, χειροποίητες κατασκευές, κούκλες, αντικείμενα, αλλά και με τη χρήση σύγχρονων τεχνικών, η χριστουγεννιάτικη παραγωγή της ομάδας “Αφού”, μας μετέφερε στο χιονισμένο Λονδίνο του 19ου αιώνα σε μια ιστορία μυστηρίου, ανατροπών και αστείων καταστάσεων!

1733737118369 1733737118352

Η 3η Δεκεμβρίου είναι αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία και αποτελεί μια ευκαιρία για ευαισθητοποίηση, αποδοχή και ενίσχυση της ισότητας και της ενσωμάτωσης στην κοινωνία.

Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει ότι

  • Όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά ίσοι.
  • Η προσβασιμότητα και η ισότιμη συμμετοχή είναι δικαίωμα όλων.
  • Η αποδοχή και η κατανόηση είναι η βάση για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.

Για τον σκοπό αυτό οργανώθηκαν δραστηριότητες έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας και με βιωματικό τρόπο να έρθουν, έστω και για λίγο, στη θέση των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Πρώτα έγινε ενημέρωση των παιδιών, προβολή video, διάβασμα παραμυθιών με σχετικό περιεχόμενο και συζήτηση. Κι έπειτα άρχισε το παιχνίδι!

Γραφή Braille

Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την γραφή Braille, το ελληνικό αλφάβητο στην νοηματική, γνώρισαν τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα με ειδικές ανάγκες και τις προσέγγισαν βιωματικά.

received 1741679409957670 received 1541898753129602 received 934565298100059 20241204 075813 20241203 105342 2

Αγώνας δρόμου για τυφλούς.

Αυτή η δραστηριότητα ήταν πολύ ιδιαίτερη και μας έδειξε πώς είναι χωρίς να μπορείς να δεις.

Οι μαθητές που συμμετείχαν με τη βοήθεια ενός συνοδού, έκαναν μια διαδρομή που είχε δημιουργηθεί στον προαύλιο χώρο και την αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Αυτή η δραστηριότητα μας βοήθησε να κατανοήσουμε την αξία της καθοδήγησης και της συνεργασίας, ενώ μας έδειξε και πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να κινηθεί κάποιος χωρίς την όραση. Ήταν μια εμπειρία που ενίσχυσε τη σημασία της αλληλοβοήθειας και της αλληλεγγύης στην κοινωνία μας, αλλά και την ανάγκη να δημιουργούμε ένα πιο προσβάσιμο περιβάλλον για όλους.

1733291935396 1733291957970

Ζωγραφική με το στόμα

Οι μαθητές βίωσαν στην πράξη το πόσο διαφορετικό είναι να μην μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο μέρος του σώματός σου. Για αυτό, τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν χρησιμοποιώντας το στόμα τους.

Δυσκολεύτηκαν αρκετά, πήραν όμως μία γεύση από τη ζωή κάποιων ανθρώπων με κινητικές αναπηρίες. Το σημαντικότερο, αντιλήφθηκαν ότι ακόμη κι αν είσαι διαφορετικός υπάρχει τρόπος να πετύχεις τους στόχους σου.

IMG 20241203 115340 IMG 20241203 115335 IMG 4777 20241204 075616

 

Η νοηματική γλώσσα

Οι μαθητές διδάσκονται το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας!

Τα παιδιά της Στ΄ και της Α’ τάξης του σχολείου μας πήραν μέρος στη δράση “Κατασκευάζοντας ηλιακό ρολόι”. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε 2 φάσεις.
Στην 1η φάση τα παιδιά της Στ΄ ετοίμασαν το χάρτινο ηλιακό ρολόι, εφαρμόζοντας τις γνώσεις τους, από το μάθημα της Γεωμετρίας.
Στη 2η φάση τα μεγαλύτερα παιδιά έγιναν βοηθοί των μικρότερων μαθητών και, αφού έκοψαν, ζωγράφισαν και ετοίμασαν τα ρολόγια τους, βγήκαν στην αυλή του σχολείου να δοκιμάσουν τα ρολόγια τους.
Tα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη λειτουργία του ηλιακού ρολογιού και συνεργάστηκαν άψογα.
Μικροί , μεγάλοι ενθουσιάστηκαν που βρέθηκαν μαζί σε μια δράση και ανυπομονούν να το επαναλάβουμε.
IMG 20241122 093549 Αντιγραφή IMG 20241122 093223 Αντιγραφή IMG 20241122 091520 Αντιγραφή 1732527897813 1732527897791 IMG 20241122 091806 Αντιγραφή

Με μεγάλο ενθουσιασμό οι μαθητές της Β΄ τάξης παρακολούθησαν μία προσομοίωση έκρηξης ηφαιστείου, που τους παρουσίασε ο δάσκαλος εικαστικών κος Δελαγραμμάτικας Ιωάννης, χρησιμοποιώντας υλικά που υπάρχουν στην κουζίνα του σπιτιού μας.

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι τοποθετήθηκε στο σχολείο μας μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους η κα Σιούλα Ευαγγελία, Ψυχολόγος ΠΕ23, η οποία θα παρέχει για αυτό το διάστημα το υποστηρικτικό της έργο ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.

Η κα Σιούλα θα βρίσκεται κάθε Πέμπτη στον χώρο του σχολείου και θα συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς προσφέροντας τις υπηρεσίες της σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας της ειδικότητάς της και την τήρηση του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των οικογενειών τους.

Όσοι γονείς επιθυμούν ατομική υποστηρικτική ή συμβουλευτική διαδικασία για το παιδί τους ή τους ίδιους, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τη διεύθυνση του σχολείου στο τηλέφωνο 210-2799160  προκειμένου να ενημερωθούν περαιτέρω και να καθοριστεί το πλαίσιο συνεργασίας.

Κάναμε το μάθημα της Γλώσσας “παιχνίδι”. Αφού μάθαμε τις πρώτες συλλαβές και λέξεις, ήρθε η στιγμή να παίξουμε.

Στόχος των παιχνιδιών είναι να εξοικειωθούν οι μικροί μαθητές με τις συλλαβές και τις λέξεις και να ενισχυθεί η γλωσσική τους επίγνωση.

Περάσαμε όλοι υπέροχα!