Ιστορική-Λαογραφική έκθεση στο σχολείο

Stigmiotypo othonhs 2026 06 18 231854

Στο πλαίσιο των δράσεων τοπικής ιστορίας του σχολείου μας, δημιουργήθηκε μια ξεχωριστή έκθεση αφιερωμένη στην πόλη μας, η οποία φιλοξενείται στον σχολικό μας χώρο. Η έκθεση περιλαμβάνει μια πλούσια συλλογή από λαογραφικά αντικείμενα, σπάνια βιβλία παλαιών εκδόσεων, καθώς και σπάνιο φωτογραφικό υλικό. Ιδιαίτερη θέση ανάμεσα στα εκθέματα κατέχουν τα τετράδια και το έντυπο υλικό από το ιστορικό εργοστάσιο-μνημείο της Χαρτοποιίας Αιγίου, ενώ τη συλλογή συμπληρώνουν παλαιά κύπελλα αθλητικών αγώνων και σύγχρονες εικαστικές κατασκευές των μαθητών/τριών μας.

Ο χώρος θα παραμείνει επισκέψιμος έως και το τέλος της σχολικής χρονιάς, την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, για τα μέλη της εκπαιδευτικής μας κοινότητας (μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς), καθώς και για την ευρύτερη κοινότητα της περιοχής μας. Πρόκειται για ένα σπουδαίο εγχείρημα, το οποίο δικαιώνει απόλυτα τα λόγια του συγγραφέα, ερευνητή και ιστοριοδίφη Αριστείδη Σταυρόπουλου από το εμβληματικό του έργο «Η ιστορία της πόλεως Αιγίου από των μυθικών χρόνων μέχρι των ημερών μας»:

«Το ανθρώπινο πνεύμα ευρίσκει τη μεγαλύτερη ικανοποίησή του στη μελέτη της ιστορίας»

ekthesi1 ekthesi2

ekthesi3

Αλληλογραφία με την Ε΄2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου

Οι φίλοι μας από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου, σε απάντηση προηγούμενης επιστολής μας, μάς έστειλαν καλοκαιρινά καδράκια που έφτιαξαν με μικρές χρωματισμένες πέτρες! Μας ευχήθηκαν καλό καλοκαίρι και μας διαβεβαίωσαν ότι η φιλική μας αλληλογραφία θα συνεχιστεί και του χρόνου. Επίσης εξέφρασαν την επιθυμία τους την επερχόμενη σχολική χρονιά να προγραμματίσουν σχολική εκδρομή με προορισμό το Αίγιο!!!

gramma618cb58b f667 45de b791 98493647ced2

Επίσκεψη των Β΄ και Ε΄2 τάξεων στο Μουσείο Τσούνη και σε κτηνιατρείο

Την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026 τα παιδιά της Β΄ και της Ε΄2 τάξης επισκέφθηκαν το κτηνιατρείο του κυρίου Αλέξανδρου Καφούσια στο Αίγιο. Ενημερωθήκαμε για τη σημασία της φροντίδας της υγείας των ζώων και γνωρίσαμε τις υποχρεώσεις που έχει ένας υπεύθυνος ιδιοκτήτης ζώου συντροφιάς, ώστε τα αγαπημένα μας ζώα να ζουν υγιή και ευτυχισμένα.

Παρακολουθήσαμε τον τρόπο με τον οποίο ο κτηνίατρος εξετάζει ένα σκυλάκι, ενώ μάθαμε και για τη σωστή διατροφή μιας χελώνας. Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό, προσφέροντας αγάπη και φροντίδα στα ζωάκια.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αλέξανδρο και τις θυγατέρες του για την πολύτιμη βοήθειά τους και τη ζεστή φιλοξενία τους, καθώς και τα αγαπημένα ζωάκια που «υποδύθηκαν» τους ασθενείς του κτηνιατρείου και μας χάρισαν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία! Η επίσκεψη αυτή μάς βοήθησε να κατανοήσουμε ότι ο σεβασμός και η υπεύθυνη φροντίδα των ζώων αποτελούν σημαντικές αξίες για όλους μας.

zoazoa 1

Η εκπαιδευτική εκδρομή συνεχίστηκε στο Μουσείο Τσούνη, όπου εκτίθενται κειμήλια θρησκευτικής, εθνικής και ιστορικής αξίας από την προσωπική συλλογή του νεότερου βετεράνου του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, Ιάκωβου Τσούνη. Ο Ιάκωβος Τσούνης ήταν Μέγας Εθνικός Ευεργέτης με μεγάλη προσφορά στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και εκκλησιαστικός ευεργέτης και οικονομικός ενισχυτής διαφόρων ιδρυμάτων.

Ανακηρύχθηκε Μέγας Άρχοντας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και Αλεξανδρείας, ενώ τιμήθηκε και με τον Μεγαλόσταυρο του Τάγματος της Τιμής από την πρώην Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ενώ από τις Ένοπλες Δυνάμεις του απονεμήθηκε το αξίωμα του υποστρατήγου Επί Τιμή.

Η συγκεκριμένη επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του Ενεργού Πολίτη, του Πολιτιστικού Προγράμματος για την τοπική ιστορία με τίτλο “Ο τόπος μου, ο πλούτος μου” και του ετήσιου Σχεδίου Δράσης που  εκπονήθηκε στο σχολείο μας κατά τη φετινή σχολική χρονιά στην ίδια θεματική.

tsoynhs

Εκδρομή στο “Σήμαντρον”

Οι εορτασμοί για τη λήξη των φετινών μαθημάτων ήταν διήμεροι: με την παρουσίαση της γιορτής λήξης και την ημερήσια εκδρομή όλου του σχολείου την επόμενη μέρα, Πέμπτη 11-6-2026, στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου “Σήμαντρον” στον Ελαιώνα Διακοπτού. Οι μαθητές/τριες άφησαν πίσω τους τις πρόβες και την κούραση των προηγούμενων ημερών, πέρασαν χρόνο κάνοντας δραστηριότητες που επιθυμούσαν και αποχαιρέτησαν άλλη μια δημιουργική σχολική χρονιά! Όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον χώρο του παλιού ελαιοτριβείου που στεγάζεται σε κεντρικό κτίσμα και να πληροφορηθούν για την ιστορία και τη χρηστικότητά του κατά το παρελθόν από την υπεύθυνη λειτουργίας του χώρου.

semantron semantron2

Γιορτή λήξης του σχολείου

Afisa

Μια πολύπλευρη γιορτή λήξης που τα είχε όλα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης, 10-6-2026, παρουσία του Αντιδημάρχου Παιδείας, κου Δημήτρη Ελευθεριώτη! Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου συμμετείχαν με ιδιαίτερες, θεματικές και πρωτότυπες παρουσιάσεις! Τραγούδια, χοροί, θεατρικά, μία αρχαία κωμωδία: η “Ειρήνη” του Αριστοφάνη παιγμένη από τη θεατρική ομάδα του σχολείου μας υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής, κου Χρήστου Βαγενά, απονομές, αποχαιρετισμοί, υποσχέσεις, μάτια βουρκωμένα, χέρια πιασμένα σφιχτά… όλα ήταν συστατικά μιας λήξης μαθημάτων προσωρινής για τους/τις περισσότερους/ες, οριστικό “αντίο” στο Δημοτικό για τα παιδιά της Έκτης… Οριστικό; Ίσως όχι και τόσο… αρκεί ένα πάτημα του κουδουνιού στην εξώπορτα του σχολείου!

giorth1 giorth2 giorth3 giorth4

thumbnail

Κλιματική αλλαγή_Ενεργός πολίτης

Στο πλαίσιο δράσεων του ενεργού πολίτη οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης ασχολήθηκαν με την κλιματική αλλαγή και, αφού εντόπισαν τα προβλήματα, πρότειναν λύσεις. Στη συνέχεια δημιούργησαν ένα σύντομο δρώμενο όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες με την ανάλογη εικόνα: Προσωποποίησαν τη Φύση, την Κλιματική αλλαγή, τις Ανθρώπινες ανάγκες και τις Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και, μετατρέποντάς τα σε ρόλους, τα παιδιά τούς έδωσαν φωνή μιλώντας σε πρώτο πρόσωπο. Στο τέλος κατασκεύασαν το “Δέντρο των λύσεων” με ανακυκλώσιμα υλικά όπου σε κάθε υφασμάτινο φύλλο αναγράφεται ένας τρόπος επιβράδυνσης της κλιματικής αλλαγής, π.χ. “Κλείσε τη βρύση, κάθε σταγόνα μετράει”, “Σβήσε το φως, εξοικονόμησε ενέργεια” κ.ά.

01 02 03

Επίσκεψη των Δ΄2 και Ε΄2 τάξεων στο Παναγιωτοπουλέικο

Την Πέμπτη 4-6-2026, στο πλαίσιο ετήσιου προγράμματος για την τοπική ιστορία, τα τμήματα Δ΄2 κα Ε΄2, συνοδεία των δασκάλων τους επισκέφθηκαν το «Μουσείο Ψηφιακών Εκθεμάτων Αιγιαλείας» που φιλοξενείται στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου, στο κέντρο της πόλης μας.

Αυτό το πολύ ενδιαφέρον μουσείο είναι ένα έργο που ήρθε εις πέρας σε στενή συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Αιγιαλείας (ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.), το Πανεπιστήμιο Πατρών και είναι υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021». Στο μουσείο υπάρχει ψηφιοποιημένο – τεκμηριωμένο ιστορικό υλικό και σπάνια αρχειακά στοιχεία που αφορούν την περίοδο της Επανάστασης του 1821.

Σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία συνδυάζονται με τον θεματικό χαρακτήρα των αιθουσών του πρώτου ορόφου του Αρχοντικού Παναγιωτόπουλου, ενός στολιδιού της πόλης του Αιγίου, αλλά και με ενδιαφέροντα συμβατικά εκθέματα που ζωντανεύουν την ιστορική μνήμη.

Οι τρεις αίθουσες του μουσείου αφορούν στον ρόλο της Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας, στην προετοιμασία αλλά και στην έναρξη του Αγώνα, στα ιστορικά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην περιοχή της Αιγιάλειας και τέλος στον σπουδαίο αγωνιστή, Ανδρέα Λόντο.

panag panag2 panag3

Προγράμματα ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίησης για τον σχολικό εκφοβισμό

Κατά τη διάρκεια του Γ’ τριμήνου, στο πλαίσιο προγραμμάτων ευαισθητοποίησης που αποσκοπούν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και συνακόλουθα στην αποφυγή συμπεριφορών που εμπίπτουν στον σχολικό εκφοβισμό, οι μαθητές/τριες των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων διάβασαν ιστορίες και ποιήματα και, αφού προβληματίστηκαν, συμμετείχαν σε δημιουργικές εργασίες.

Τα παιδιά του Δ΄1 τμήματος διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο «Το δώρο των λέξεων» και μιμήθηκαν τη δράση του κεντρικού ήρωα φτιάχνοντας γιρλάντες φράσεων που εμπεριέχουν τον “καλό λόγο”, εμψυχώνοντας και ευαισθητοποιώντας όποιον/α τις ακούει ή τις διαβάζει.
Τα παιδιά του Δ΄2 τμήματος διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο «Πολυξένη». Αναφέρεται σε μία μαθήτρια που ένιωθε πολύ – πολύ ξένη στο σχολείο της και, αφού τραγουδήσαμε σε μια γνωστή μελωδία το τραγούδι της (που βρίσκεται στην τελευταία σελίδα του βιβλίου), κάθε ομάδα έφτιαξε έναν επιπλέον στίχο και τον ταίριαξε σε έναν στίχο από το βιβλίο, οπότε προέκυψαν 3 δίστιχα από τις 3 ομάδες της τάξης. Τα γράψαμε σε χαρτόνια και μαζί με άλλα υλικά δημιουργήσαμε ένα πόστερ. Αντί για υπογραφή υπάρχει το όνομα κάθε παιδιού με στίχους από το τραγούδι της “Πολυξένης”.
Τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης δημιούργησαν μία πολιτεία με χαρτόκουτα και εμπόδια. Χωρίστηκαν σε ζευγάρια με κλήρωση για να παίξουν ένα παιχνίδι, όπου ο ένας ήταν στη μία άκρη της πολιτείας με κλειστά μάτια και ο άλλος στην άλλη με ανοικτά μάτια. Το παιδί με τα ανοικτά μάτια πρέπει να μπει στη θέση του παιδιού που δεν βλέπει τα εμπόδια και να το βοηθήσει με προφορικές οδηγίες να κατευθυνθεί κοντά του. Έτσι αναπτύχθηκε ένας δίαυλος ενσυναίσθησης μπαίνοντας στη θέση του άλλου, όπου το κάθε παιδί νοιάζεται για την επίτευξη του στόχου του άλλου.
Τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης μαζί με της Ε΄ περπάτησαν μπρος-πίσω σε μικρά “δρομάκια συναισθημάτων σχολικής ζωής” και συνέχισαν τις φράσεις/διαδρομές. Οι φράσεις/τα δρομάκια διαβάζονται/περιδιαβαίνονται και συνεχίζονται από αριστερά προς τα δεξιά αλλά και από δεξιά προς τα αριστερά:
“…όταν απογοητεύομαι…”
“…όταν αγχώνομαι…”
“…όταν νιώθω αυτοπεποίθηση…”
Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και κάθε ομάδα συμπλήρωνε ανώνυμα τις φράσεις διαβάζονται και τις δύο κατευθύνσεις και περνώντας και από τα τρία δρομάκια. Τα παιδιά στη συνέχεια, με ανάλαφρη διάθεση, μπήκαν σε άλλη μία διαδικασία: κράτησαν σε ένα χρωματιστό χαρτόνι έναν στίχο από το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη: «Την άνοιξη εάν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις» και το διάβασαν με διάφορους τρόπους (δυνατά, ψιθυριστά) για να αποχαιρετήσουν την άνοιξη κι έτσι να κρατήσουν το μήνυμά της και τον συμβολικό της χαρακτήρα, όπως μας τα προσφέρει ο ποιητής.
“Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνα τα χρώματα που σημαίνουν αρμονία.
Ναι την φτιάχνεις
με εκείνη την Πίστη που θα σε κάνει να μην φοβηθείς.
Ναι την φτιάχνεις λοιπόν.
Με υλικά αγνά για την ψυχή σου.
Και με ανθρώπους λιτούς και ευθείς.
Που σε ακούν στην σιωπή.
Διότι, αν δεν κουβαλάς την Άνοιξη μέσα σου, πρέπει να μάθεις να την χτίζεις.
Από το χειρότερο σκοτάδι στο πιο λαμπερό φως.
Και μην στεναχωριέσαι αν ξαφνικά χαθεί ή απλά δεν σου έρθει.
Διότι, την Άνοιξη αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις.”
Στη συνέχεια τα παιδιά ομαδικά πρόσθεσαν τον δικό τους στίχο στους στίχους του Οδυσσέα Ελύτη και δημιουργήθηκε ένα μικρό πόστερ με τίτλο “Συνομιλώντας με τον ποιητή”.
polyjenh polyjenh2d
d 1

Δράσεις Τοπικής Ιστορίας

Η ομιλούσα Οδός

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της Τοπικής Ιστορίας και κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου, τα παιδιά έγιναν δημοσιογράφοι και πήραν με μεταφορικό τρόπο συνέντευξη από την Οδό που διαμένουν. Η οδός με τη σειρά της γίνεται αφηγήτρια. Ξεκινώντας σε α΄ πρόσωπο και στη συνέχεια με την τεχνική της εγκιβωτισμένης αφήγησης συνεχίζοντας σε γ΄ πρόσωπο, μας πληροφορεί για την ιστορία του ονόματός της. Τα παιδιά συνέταξαν κείμενα, έχοντας στον νου τους ότι η Οδός αφηγείται. Με αυτό τον τρόπο προέκυψε η εργασία με τίτλο: “Η ομιλούσα Οδός”.

omilousa odos

Από την ελιά στον έλατο

Η τάξη μετατράπηκε σε ένα λογοτεχνικό χριστουγεννιάτικο σαλόνι! Οι συμμετέχοντες της λογοτεχνικής αυτής τερτούλιας διάβασαν χριστουγεννιάτικες ιστορίες από το βιβλίο «Επτά ιστοριούλες γιορτινές και παράξενες επτά» και επέλεξαν αυτή που είχε πρωταγωνιστή ένα δάσος με έλατα γιατί είχαν σκοπό να δημιουργήσουν μία ιστορία με αφορμή τη φράση “τα δέντρα του τόπου μου μοιράζονται τις σκέψεις τους”. Μάθαμε πληροφορίες για τα έθιμα του στολισμού του δέντρου της ελιάς, της μυρτιάς και της δάφνης από έντυπο υλικό του Μουσείου Μπενάκη. Συζητήσαμε πώς από τον στολισμό της ελιάς φτάσαμε στο βαυαρικό έθιμο, την εποχή του Όθωνα, με τον στολισμό του έλατου στην πλατεία Συντάγματος και άλλες πλατείες, και αργότερα και μέσα στα σπίτια μας. Αναβιώσαμε το έθιμο δημιουργώντας στολίδια εκείνης της εποχής (αποξηραμένα φρούτα, πορτοκάλια διακοσμημένα με γαρύφαλλα, καρύδια τυλιγμένα σε ασημόχαρτο) και τα κρεμάσαμε σε κλαδιά ελιάς που στήσαμε δίπλα στο στολισμένο έλατο. Κοιτάξαμε τα δύο στολισμένα φυτά και φανταστήκαμε τι θα μπορούσαν να λένε εάν είχαν φωνή. Ίσως η ελιά να ήταν λυπημένη γιατί πλέον κανένας δεν τη στολίζει τα Χριστούγεννα ή οποιαδήποτε άλλη σκέψη. Κάναμε μία μικρή αποδόμηση της ιστορίας «Το δάσος που ταξίδευε» του Χρήστου Μπουλιώτη και δημιουργήσαμε δικές μας ιστορίες με βασικούς ήρωες μια ελιά και ένα έλατο. Παράλληλα γνωρίσαμε τους τρόπους φροντίδας της ελιάς και των εργασιών που απαιτούνται κατά τη διάρκεια της χειμωνιάτικης περιόδου.

grapta grapta2

Συμμετοχή των Α΄, Γ΄2 και Ε΄1 τάξεων σε τελική εκδήλωση στο Πολύκεντρο (Φιλαναγνωσία)

AFISA FILANAGNOSIA 2026 final PATRA AIGIO

Παρασκευή 29 Μαΐου 2026: Η κοινή πορεία μιας ολόκληρης χρονιάς ολοκληρώνεται δυναμικά! Η σύμπραξη τριών τμημάτων στη θεματική της Φιλαναγνωσίας οδηγεί στη συμμετοχή σε τελική παρουσίαση στο Πολύκεντρο Μυρτιάς.

Με τα παιδιά της Α΄ τάξης έγιναν μεγαλόφωνες αναγνώσεις λογοτεχνικών βιβλίων με τη συμμετοχή των παιδιών. Αναζητήσαμε τεχνικές δημιουργίας παραμυθιού (π.χ. δημιουργία χαρακτήρα, βασικών ηρώων, βοηθούς, ανταγωνιστές, μαγική ιδιότητα, σύγκρουση κ.ά.). Τα παιδιά έβαλαν τις ιδέες τους και δημιούργησαν κείμενα και εικόνες με σκοπό να φτιάξουν το δικό τους παραμύθι. Τα παιδιά της Γ΄ τάξης δραματοποίησαν το τραγούδι ενός θλιμμένου κλόουν και αναζήτησαν τους λόγους που του προξενούν λύπη. Τα παιδιά της Ε΄ τάξης έψαξαν τα συναισθήματα που κουβαλάει το σύννεφο των συναισθημάτων που ακούει και βλέπει τον κλόουν. Διάβασαν μεγαλόφωνα δύο ποιήματα του Κωνσταντίνου Καβάφη καθώς και σκόρπιους στίχους άλλων ποιημάτων που βρήκαν στη “βαλίτσα” του ποιητή. Τα επεξεργάστηκαν ώστε να διακρίνουν μέρη, τόπους, εποχές, πλάσματα, ήχους, μυρωδιές, χρώματα, συγκινήσεις και μπήκαν στη διαδικασία να δημιουργήσουν τα δικά τους ποιήματα. Οι στίχοι που προέκυψαν, μαζί με τους στίχους που είχαν γεννηθεί (σε προηγούμενη δράση) επιλέγοντας ένα έργο του ζωγράφου Πάνου Φειδάκη, αποτέλεσαν το ποίημα του κάθε παιδιού που το τοποθέτησε στη βαλίτσα του. Η δημιουργία της βαλίτσας του κάθε παιδιού, εικαστικά, έχει επιρροές από το έργο του ζωγράφου Αλέξη Ακριθάκη. Στην τελική εκδήλωση στο δίκτυο Φιλαναγνωσίας στο Πολύκεντρο τα παιδιά της Α’ τάξης δραματοποίησαν σε αφηγηματική και διαλογική μορφή το παραμύθι τους, του οποίου οι ήρωες συναντήθηκαν επί σκηνής με τον θλιμμένο κλόουν της Γ’ τάξης και με τους ταξιδευτές της Ε’ τάξης που κρατούσαν τις βαλίτσες τους. Ο τίτλος αυτής της σύμπραξης ήταν «Να δω αν χαμογελάς».

Την απάντηση την πήραμε άμεσα… Ναι, χαμογελάς!

fil fil2 fil31